Въпрос относно професионален домоуправител

  • 766
  • 7
Здравейте,
Честито Рождество!
Аз бих искала да попитам, тъй като не съм доволна от професионалния домоуправител, който ни обслужва, къде мога да изискам да бъде направена проверка на дейността на съответната фирма - Комисия за защита на потребители, Омбудсман, или друго - коя институция?
Благодаря!
Виж целия пост
# 1
Здравейте, весели празници и аз следя.При нас има проблем сериозен и с 300 зора се свързахме ,не знам с кого.Те са дали някакъв национален телефон,от там те пренасочват и евентуално след Нова Година ще обърнат внимание,но така и не може да разберем кой е домоуправител и към кой да се обърнем.Общо взето само събират пари за вход и това е.
Виж целия пост
# 2
Интересното е коя институция контролира тези фирми? Към коя може да се обърне човек при проблем?
Виж целия пост
# 3
Министерството на регионалното развитие и благоустройството поддържа регистър на домоуправителите. При нередности евентуално може да се търси там контакт и съдействие.
Виж целия пост
# 4
Не би ли следвало етажната собственост да контролира домоуправителя? Не го е наело някое министерство, живеещите в болка са му работодаатели и би трябвало да могат да го контролират, да му правят ревизия и прочие.
И да го уволнят, ако не одобряват това, което прави за тях.
Виж целия пост
# 5
Да, ама в повечето случай нищо не могат да направят!
Виж целия пост
# 6
Етажната собственост, може да реши да смени Управителя. С гласуване.
Виж целия пост
# 7
Често се случва да има недоволство от управлението в една сграда. Това е нормално, хората са различни и имат променливи потребности с течение на времето. Законодателят е разпоредил сградата да се управлява от мнозинството и Вие собствениците сте в правото си да организирате нов избор на Управител.
Всеки Управител се избира за срок до 2 години и той е задължен да свика Общо Събрание (ОС), преди изтичане на този срок. Ако Управителят не прави това, може да му го припомните - чл. 21 (1) от ЗУЕС.

Освен един Управител може да решите вашата сграда да има Управителен съвет от нечетен брой членове - чл. 19 от ЗУЕС. Тогава работата по управлението на сградата ще се споделя и е много вероятно по-голямото количество съседи, ангажирани в управлението на сградата, да намери подход за решаване на натрупаните проблеми.
Сградата може да има и друг орган на управление - Контролент съвет. Той контролира работата на Управителя, и изпълнението на решенията на ОС, проверява касата, има достъп до книгата на ЕС. Контрольорът има право да свика и ОС.

Според ЗУЕС в случай на нередности в ЕС може да се обърнете към кмета на общината за помощ.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия