Счетоводител в нужда се познава 21

  • 21 759
  • 550
# 120
Здравей,
Програмата е Ажур.
Дебитния оборот за месец 10. е 10534,Кредитния е 15 778..
Пак давам пример със една маска за лице. За 10 м. в деб.оборот има маски за 50 лв., а аз изписвам маски за 70 лв, водейки се от крединият оборот, който е 115 .😞
Ако можеш и знаеш начин за корекция на цифрите след счетоводяването им в Ажур, ще съм мн благодарна.
В Ажур няма друг начин освен сторно. За съжаление. Колегите са го казали.
Не искам да подценявам твоята компетентност, но се надявам, че разбираш какво стои зад Дт и КТ.
Може да имаш ДтО 50 и да изпишеш в КТ 70. Просто допълнителните 20 са от наличностите от предходни месеци. Изписването е по отчетена стойност на действително продаденото. И накрая тр. да имаш Дтно салдо толкова, колкото налични продукти са останали за продаване.
Когато работиш с Ажур тия сметки трябва да ги правиш с химикал на чернови лист. Преди да направиш контирането тр. да знаеш какъв резултат ще се  получи. И резултата тр. да отговаря на действителното количество и ст-т на продуктите за продажба.
За да не се налага да сторнираш.
Виж целия пост
# 121
Здравейте отново!Не намирам трудовата ми книжка и прочетох,че за издаването на нова  трябва  да изискам от всички предишни работодатели Удостоверение за трудов стаж по Приложение 2 на НТКТС.
Проблемът е,че:
-Работодател 1 -фирмата е заличена преди близо 10 години.
 -Работодател 2- нямам никаква връзка с него и се намира някъде в София.
Имам трудовите договори + Заповед за прекратяването им,както и УП 2 от двамата.
Как се процедира в този случай?
Виж целия пост
# 122
Здравейте отново!Не намирам трудовата ми книжка и прочетох,че за издаването на нова  трябва  да изискам от всички предишни работодатели Удостоверение за трудов стаж по Приложение 2 на НТКТС.
Проблемът е,че:
-Работодател 1 -фирмата е заличена преди близо 10 години.
 -Работодател 2- нямам никаква връзка с него и се намира някъде в София.
Имам трудовите договори + Заповед за прекратяването им,както и УП 2 от двамата.
Как се процедира в този случай?
В Инспекция по труда по пост. адрес издават дубликати. Предполагам на данните за трудовите договори подадени в НАП.
Скоро ще отпаднат на хартиен носител. За пенсия и без това нямат значение. Гледа се само информацията от персоналния регистър на НАП.
Трябва да си искате и УП-3 за подобни случаи.
Виж целия пост
# 123
dariVale,благодаря! Аз прочетох,че дубликат се изважда въз основа на "Удостоверение за трудов стаж по Приложение 2 на НТКТС",като всеки работодател,при който съм работила,трябва да ми го издаде в 7 дневен срок. При мен проблемни са Първи и втори работодател.Първият-заличил фирмата отдавна, втория-нямам никакъв адрес,тел и т.н. негов. Но и от двамата имам трудови договори+заповед за прекратяването им +УП2.

Относно отпадането на трудовата книжка-това ще стане, но настоящият работодател ще трябва да  изпрати нейно копие в НОИ преди това .Тъй че, според мен,книжка ми трябва.
Виж целия пост
# 124
dariVale,благодаря! Аз прочетох,че дубликат се изважда въз основа на "Удостоверение за трудов стаж по Приложение 2 на НТКТС",като всеки работодател,при който съм работила,трябва да ми го издаде в 7 дневен срок. При мен проблемни са Първи и втори работодател.Първият-заличил фирмата отдавна, втория-нямам никакъв адрес,тел и т.н. негов. Но и от двамата имам трудови договори+заповед за прекратяването им +УП2.

Относно отпадането на трудовата книжка-това ще стане, но настоящият работодател ще трябва да я изпрати нейно копие в НОИ преди това .Тъй че, според мен,книжка ми трябва.
Идете с каквото имате в инспекция по труда или им се обадете по телефона.
Вие ако имате документи за стаж от работодател защо ви е инспекцията - да ги препишат само ли? (не иронизирам вас, а глупостите на законодателя)
И друго се сетих - извадете си ПИК от НОИ. С него ще можете да видите каква информация има за стаж и доход в тяхната база данни. Защото на основание на тази информация става после пенсионирането.
Виж целия пост
# 125
Имам ПИК и съм проверила всичко-единствено установих,че ми липсва информация за осигурителен стаж за 4 последователни месеца при Работодател 1,но в УП2 от него тези месеци фигурират.
Виж целия пост
# 126
Щом Работодател 1 е заличил фирмата, той е предал ведомостите в архива на НОИ. Служебно ще проверят и ще ви впишат осигурителния стаж за тези 4 месеца, когато започне проверка за пенсиониране.
Виж целия пост
# 127
Добро утро!
Колежка твърди, че от тази година покупките трябва да ги вкарваме месец за месец в дневника по ЗДДС и нямаме право както преди на данъчен кредит за покупките за 12 месеца.
Чета чл.72 от ЗДДС и не виждам промяна или да е отменен.
Може ли някой да напише члена, който да погледна или нещо не е чула и пак е ЕднаЖенаКаза? Simple Smile
Благодаря предварително!
В тази част на годината всички колеги май сме така Simple Smile
Виж целия пост
# 128
Добро утро!
Колежка твърди, че от тази година покупките трябва да ги вкарваме месец за месец в дневника по ЗДДС и нямаме право както преди на данъчен кредит за покупките за 12 месеца.
Чета чл.72 от ЗДДС и не виждам промяна или да е отменен.
Може ли някой да напише члена, който да погледна или нещо не е чула и пак е ЕднаЖенаКаза? Simple Smile
Благодаря предварително!
В тази част на годината всички колеги май сме така Simple Smile

Може би има предвид чл. 182 от ЗДДС? Касае неотразяването на кредитни известия по-скоро:

Чл. 182. (1) (Изм. - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г., изм. - ДВ, бр. 106 от 2023 г., в сила от 01.01.2024 г.) Регистрирано лице, което не издаде данъчен документ или не отрази издаден или получен данъчен документ в отчетните регистри за съответния данъчен период, поради което определи резултат за периода данък за внасяне в по-малък размер или данък за възстановяване в по-голям размер, се наказва с глоба - за физическите лица, които не са търговци, или с имуществена санкция - за юридическите лица и едноличните търговци в размер на неначисления данък или на посочения данък в неотразения документ, но не по-малко от 1000 лв.
Виж целия пост
# 129
Добро утро!
Колежка твърди, че от тази година покупките трябва да ги вкарваме месец за месец в дневника по ЗДДС и нямаме право както преди на данъчен кредит за покупките за 12 месеца.
Чета чл.72 от ЗДДС и не виждам промяна или да е отменен.
Може ли някой да напише члена, който да погледна или нещо не е чула и пак е ЕднаЖенаКаза? Simple Smile
Благодаря предварително!
В тази част на годината всички колеги май сме така Simple Smile

Може би има предвид чл. 182 от ЗДДС? Касае неотразяването на кредитни известия по-скоро:

Чл. 182. (1) (Изм. - ДВ, бр. 108 от 2007 г., в сила от 19.12.2007 г., изм. - ДВ, бр. 106 от 2023 г., в сила от 01.01.2024 г.) Регистрирано лице, което не издаде данъчен документ или не отрази издаден или получен данъчен документ в отчетните регистри за съответния данъчен период, поради което определи резултат за периода данък за внасяне в по-малък размер или данък за възстановяване в по-голям размер, се наказва с глоба - за физическите лица, които не са търговци, или с имуществена санкция - за юридическите лица и едноличните търговци в размер на неначисления данък или на посочения данък в неотразения документ, но не по-малко от 1000 лв.

Подкрепям.И аз скромно съм на това мнение.Изчетох и указанията на НАП ,не само закона,ако това има значение.
Виж целия пост
# 130
Добре де , понякога се случва да се затрият някоя фактура или КИ , просто по-късно да стигнат до счетоводството.Неосчетоводено КИ в месеца за 30 лв с глоба за 1000 лв ....
Виж целия пост
# 131
Благодаря!
Значи няма промяна? Покупните фактури може 12 мес. за ДДС?
За кредитните винаги е било месец за месец, както продажбите; само глобите не бяха толкова големи.
Виж целия пост
# 132
Здравейте, имам нужда от счетоводна консултация . Преди се занимавах с детски стоки внасяхме от Англия , след Брекзит прекратихме . Ноооо постоянно клиентите си търсят стоки от Англия. Като гледам и как се продават навсякъде по групи и олх явно има начин за внос. Вече сме притиснати и търсим начин отново да започнем. Та някой може ли да ми помогне как се осчетоводяват тези стоки след Брекзит , към кого да се обърна за информация
Благодаря!!!
Виж целия пост
# 133
Собственик на ЕООД от 1 януари ще си изплаща личен труд в размер на 292,03лв. (осигурен е за всички рискове и в този случай няма да дължи данък. Осигуровките върху 933лв. са 292,03лв. Осигуровките на СОЛ се плащат през фирмената сметка.)
В този случай за Декларация обр.1 в т.12."Вид осигурен" какъв код се попълва?
Виж целия пост
# 134
Собственик на ЕООД от 1 януари ще си изплаща личен труд в размер на 292,03лв. (осигурен е за всички рискове и в този случай няма да дължи данък. Осигуровките върху 933лв. са 292,03лв. Осигуровките на СОЛ се плащат през фирмената сметка.)
В този случай за Декларация обр.1 в т.12."Вид осигурен" какъв код се попълва?
пак код 12, ако самоосигуряването не е другъде
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия