Седмокласници 2023/2024 - тема 5

  • 34 131
  • 771
# 675
Здравейте. Искам да ви попитам и аз нещо, което силно ме съмнява, а госпожата на моето дете е обяснила че ще бъде прието на изпита.
Става въпрос за формули които не са основни, а са изведени и доказани в задачи. По- конкретно : стойността на ъгъла образуван от две яглополовящи в триъгълник. Учителката е обяснила, че може да напише направо формулата (ъгъла е равна на 90 гр минус половината от .....) и да напише "от основна ". Това било прето на НВО. Вярно ли е?
Това е основна задача, която в първи модул може да се използва за по-бързо решаване на задачата. Във втори модул задължително трябва да се докаже. Има няколко основни задачи, които е добре учениците да усвоят. Ще им бъдат в помощ и в двата модула.
Зависи кой какво влага в понятието няколко Simple Smile Всъщност са си доста, ако  се обхванат всички  от геометрията от 6 и 7 клас за ъгли, за височини, за ъглополовящи, медиана, лица, симетрали, за правоъгълен триъгълник с 15 градуса, за  успоредници..
Виж целия пост
# 676
Това е основна задача, която в първи модул може да се използва за по-бързо решаване на задачата. Във втори модул задължително трябва да се докаже. Има няколко основни задачи, които е добре учениците да усвоят. Ще им бъдат в помощ и в двата модула.
Би било чудесно. Но синчето явно ще е скарано с геометрията. Много зле започва. Изобщо не се усеща за какво става дума. Има триъгълник и права, пресичаща страните, той ми говори за кръстни ъгли...
Дано навакса някак по-натам.
Виж целия пост
# 677
Ves+ и при моя беше така, но установих, че е от факта, че са назад с материала. Вземат за ъглите и нашият върти и сучи и мисли, че това е единственият начин да се реши задачата.  Фокусират се върху текущия материал. Освен това упражняването на задачите също играе огромна роля. Като порешат някоя друга задача от определен тип и ще се оправят нещата според мен.  Гледам моят на черновата вчера има пет чертежа, а до миналият петък се опитваше геометрични задачи да решава без чертеж. Тепърва се сблъскват с такива задачи децата.
Да се посмеете малко с моя - аз може би правя кардинална грешка с "професионалната" ориентация Grinning Човекът си е творец. Това е черновата му от вчера - каубои рисувал нашият... Явно му е било предостатъчно времето на първи модул Smile
Скрит текст:
Виж целия пост
# 678
Скрит текст:
Здравейте. Искам да ви попитам и аз нещо, което силно ме съмнява, а госпожата на моето дете е обяснила че ще бъде прието на изпита.
Става въпрос за формули които не са основни, а са изведени и доказани в задачи. По- конкретно : стойността на ъгъла образуван от две яглополовящи в триъгълник. Учителката е обяснила, че може да напише направо формулата (ъгъла е равна на 90 гр минус половината от .....) и да напише "от основна ". Това било прето на НВО. Вярно ли е?
Това е основна задача, която в първи модул може да се използва за по-бързо решаване на задачата. Във втори модул задължително трябва да се докаже. Има няколко основни задачи, които е добре учениците да усвоят. Ще им бъдат в помощ и в двата модула.
Зависи кой какво влага в понятието няколко Simple Smile Всъщност са си доста, ако  се обхванат всички  от геометрията от 6 и 7 клас за ъгли, за височини, за ъглополовящи, медиана, лица, симетрали, за правоъгълен триъгълник с 15 градуса, за  успоредници..
[/quote]
Именно, защо трябва да се наизустяват формули, които могат да се изведат? Шансът да забравиш формулата е много по- голям от колкото да забравиш нещо което си рабрал, как да изведеш .... Тази борба за бързина в първи модул, не компенсира непълна задача във втори. А и математиката е мислене, не наизустяване.
Виж целия пост
# 679
Никой никъде не е написал тук, че трябва да се наизустяват БЕЗ да се знае как се доказват. Тъкмо обратното. Simple Smile  А иначе шансът да забравиш какво гласи дадена основна задача е точно толкова голям, колкото да забравиш  какво гласи и теорема. Приложил ли си ги достатъчно пъти (и едните, и другите), ги запомняш.
Виж целия пост
# 680
Здравейте. Искам да ви попитам и аз нещо, което силно ме съмнява, а госпожата на моето дете е обяснила че ще бъде прието на изпита.
Става въпрос за формули които не са основни, а са изведени и доказани в задачи. По- конкретно : стойността на ъгъла образуван от две яглополовящи в триъгълник. Учителката е обяснила, че може да напише направо формулата (ъгъла е равна на 90 гр минус половината от .....) и да напише "от основна ". Това било прето на НВО. Вярно ли е?
Това е основна задача, която в първи модул може да се използва за по-бързо решаване на задачата. Във втори модул задължително трябва да се докаже. Има няколко основни задачи, които е добре учениците да усвоят. Ще им бъдат в помощ и в двата модула.
Зависи кой какво влага в понятието няколко Simple Smile Всъщност са си доста, ако  се обхванат всички  от геометрията от 6 и 7 клас за ъгли, за височини, за ъглополовящи, медиана, лица, симетрали, за правоъгълен триъгълник с 15 градуса, за  успоредници..
Ако говорим за понятието основна задача не са чак толкова много и са заложени в учебниците в седми клас. Дори и издателствата ги интерпретират по различен начин. В учебника на "Просвета" са посочени най-много - 12 на брой, в този на "Архимед" са 5-6. Останалото е теореми, аксиоми, определения, правила и др. Не е толкова важно кой как интерпретира думата няколко. За едни е малко, за други много. По-важното е учениците да са запознати с повечето основни задачи. Това ще им бъде само от полза. Не е нужно да ги учат наизуст. Трябва да могат да ги прилагат, а за втори модул -  да ги доказват.
Виж целия пост
# 681
Сложих и шести, понеже на доста места още тогава е казано/показано, че медианата разделя триъгълника на два с равни лица.  Не съм броила колко са в  този или онзи учебник, но със сигурност са повече от  упоменатите 12 , какво остава за 5-6,  тези, които по-съвестните учители показват на учениците си в клас/в школи/на уроци, за да са им максимално  полезни. Simple Smile
Виж целия пост
# 682
Гледам геометричните задачи от някои пробни изпити през януари. Деца, които не ходят на школи и уроци, е абсурд да ги решат. Ако нивото на задачите в учебника е 2.5, тези са поне 4 (по скала 1-4). Тези, които ходят на школи, също няма гаранция, че ще ги решат. Какво измерва тогава НВО и какво се опитваме да докажем в тази "задача", където втора поредна година средният бал за страната е около 3,40 по спомени.
Виж целия пост
# 683
Излязоха резултатите от пробния на Регалия за АК. При нас положението е по-скоро зле - общ резултат 46,45 от 80. Само 1 грешен отговор на четенето с разбиране, другите 3 раздела - щета.
Виж целия пост
# 684
Излязоха резултатите от пробния на Регалия за АК. При нас положението е по-скоро зле - общ резултат 46,45 от 80. Само 1 грешен отговор на четенето с разбиране, другите 3 раздела - щета.
Резултатът не е чак толкова лош. От статистиката става ясно, ча само около 30% от всички участвали са с по-висок резултат. Казано по друг начин, ако на изпита участват 300 деца от съшия пол, то тогава ученикът ще бъде в първите 75, което, доколкото си спомням, е достатъчно да бъде приет.
Виж целия пост
# 685
Гледам геометричните задачи от някои пробни изпити през януари. Деца, които не ходят на школи и уроци, е абсурд да ги решат. Ако нивото на задачите в учебника е 2.5, тези са поне 4 (по скала 1-4). Тези, които ходят на школи, също няма гаранция, че ще ги решат. Какво измерва тогава НВО и какво се опитваме да докажем в тази "задача", където втора поредна година средният бал за страната е около 3,40 по спомени.
НВО измерва платежоспособността на родителите. НВО е бизнес. Да, точно така! С всичките безобразно скъпи школи, частни уроци, пробни изпити, помагала. Rage
Виж целия пост
# 686
Наблегнете на математиката, ако искате АК
Виж целия пост
# 687
Гледам геометричните задачи от някои пробни изпити през януари. Деца, които не ходят на школи и уроци, е абсурд да ги решат. Ако нивото на задачите в учебника е 2.5, тези са поне 4 (по скала 1-4). Тези, които ходят на школи, също няма гаранция, че ще ги решат. Какво измерва тогава НВО и какво се опитваме да докажем в тази "задача", където втора поредна година средният бал за страната е около 3,40 по спомени.
НВО измерва платежоспособността на родителите. НВО е бизнес. Да, точно така! С всичките безобразно скъпи школи, частни уроци, пробни изпити, помагала. Rage
Ами бизнес е за по- големите градове. В по-малките с 80 точки и по 2та предмета влизаш в най-високо баловата паралелка и то с един от максималните балове.
Виж целия пост
# 688
Простете, че ви се натрапвам, с шестокласник съм и ви следя от началото на годината. Понеже вече играх  преди 2 години в този сериал с голямото дете, според мен НВО измерва неефективността на образователната ни система и неправилното разпределение на учениците в страната.
Така в София за МГ се иска бал над 490, а в по-малките градове - бал около 350.
Остава неясен въпроса дали тези трудни задачи са стандарта, на който всички трябва да отговарят или са начина да отсеят желаещите за 10 топ училища в столицата. Ако е първото - нека намерят време да включат в учебната програма подобни задачи с такова ниво на трудност.
Ако пък е второто - крайно време е тези топ училища да си въведат отделен изпит и да мирясаме накрая!
Виж целия пост
# 689
Ако пък е второто - крайно време е тези топ училища да си въведат отделен изпит и да мирясаме накрая!

Това искат всички родители на деца от математически паралелки и училища и среща силен отпор от всички останали.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия