Седмокласници 2023/2024 - тема 5

  • 34 067
  • 771
# 690
Наблегнете на математиката, ако искате АК
Не ни е цел. По-скоро беше за упражнение и да видя къде е. В интерес на истината и тя не се постара кой знае колко. След това беше на рожден ден и буквално се изстреля, като приключи.
Виж целия пост
# 691
Вторият модул може да се разшири и допълни с още поне две задачи, като не бъде задължителен за всички. В момента НВО изпълнява две взаимоизключващи се функции  - уж да оцени постигнатото ниво в училище  на всички ученици и същевременно да бъде вход за училища, в които могат да влязат 1% от децата. Основният проблем всъщност, за който почти не се говори, е реалното образователно сегрегиране, което не просто не се преодолява, а нараства.  В Сф училища с приемен бал под 350-300 точки  са с изключително посредствено ниво на преподаване и ниски изисквания за дисциплина и знания. Резултатът от НВО се превръща в присъда и реално лишава хиляди деца не просто от високо, но поне приемливо качество на образование.  И съвсем не всички те са някакви тотално изпуснати и непроявяващи интерес към училище.  В по-малките градове този проблем не е така остро изразен.
Виж целия пост
# 692
Приемен бал 300-350 съвсем не е толкова лош, обективно погледнато. Ако балообразуващите не са ИИ и ТП например, това означава, че детето има основно четворки и петици и е постигнало на НВО сумарен резултат 110-140, което изобщо не е лош резултат. Защо тогава говорите за лоша среда? Ако едно дете не е отличник, а е с успех 4,50-5,49 какво го прави нежелано за съученик/ среда? Защото 300-350 са резултатите на децата, които в училище се движат точно с успех Много добър.
Хайде за тези с тройката е ясно, там колкото и да изискват учителите, възможностите са ограничени, но за много добрите ученици наистина не го разбирам. Защо 300-350 да е различно в София и извън София по отношение на качеството на образование на съответните деца?
Виж целия пост
# 693
Защото е различно! Просто няма как да се разбере от дете/родител от друго населено място.
Виж целия пост
# 694
Секънд, моите наблюдения са, че децата с лоша дисциплина и слаб интерес към образованието в гимназията, на НВО рядко са постигали високи резултати. Има и такива, разбира се, които се сриват или тръгват по лош път именно в гимназията, ама то това се случва и в елитните гимназии. Може би разликата е само в мотивацията на самите ученици. Никой не спори, че повечето влезли в топ училищата са по-упорити, мотивирани, амбициозни и може би малко по-умни, но чак пък толкова драстично разминаване да има. Права си, трудно ми е да си го представя.
Виж целия пост
# 695
Интересно тогава какъв е средният резултат на нво за София и отделно за страната? При положение, че по мат миналата година беше 35т., то в страната значи са били с 10т. Дали е така?
Виж целия пост
# 696
Приемен бал 300-350 съвсем не е толкова лош, обективно погледнато. Ако балообразуващите не са ИИ и ТП например, това означава, че детето има основно четворки и петици и е постигнало на НВО сумарен резултат 110-140, което изобщо не е лош резултат. Защо тогава говорите за лоша среда? Ако едно дете не е отличник, а е с успех 4,50-5,49 какво го прави нежелано за съученик/ среда? Защото 300-350 са резултатите на децата, които в училище се движат точно с успех Много добър.
Хайде за тези с тройката е ясно, там колкото и да изискват учителите, възможностите са ограничени, но за много добрите ученици наистина не го разбирам. Защо 300-350 да е различно в София и извън София по отношение на качеството на образование на съответните деца?
В други градове, обикновено където има деца с бал 300-350, има и такива с 400-450. Просто ножницата е широка и класовете са разнообразни, както до седми клас. В Сф има многа тесни клъстери, ако максималният бал е 300, последният е примерно 200-250. Чисто статистически, в такъв клас вместо 5 деца с лоша дисциплина има 15 . Самите учители (също като средно ниво) имат занижени очаквания. В такъв клас или няма отличници, или има 1-2, които се чувстват отритнати и обикновено са тормозени. В такива конфигурации общата дисциплина и ниво се разваля ужасно много. Мога да дам пример със сегашния клас на сина ми. Имат 3-4 деца с ужасно поведение, но повечето учители все пак успяват да се справят с тях без това да блокира тотално учебния процес. Самите деца в голямата си част реагират остро и са на страната на учителите. Ако обаче този брой деца е 8-9, а останалите  са по-скоро пасивни, а не амбициозни, конфигурацията тотално се променя.
Виж целия пост
# 697
Ей тук може да се разцъка и да се види някакво сравнение.
https://ivandavidov.github.io/nvo/#sofia

но трябва да се гледа и средния резултат от каква бройка ученици е постигнат, абе въобще несравними са нещата
Виж целия пост
# 698
Защото е различно! Просто няма как да се разбере от дете/родител от друго населено място.
Така е! Аз написах, че 90т по двата предмета не стигат за топ гимназиите в София и тук някой се изненада, но освен в СМГ, 90т не стигат нито за Немската, нито за Испанската. В страната в МГ и ЕГ се влиза и със 70т. Факт
Виж целия пост
# 699
Не, за София беше около 50 или 60 точки средно за математика, ако не греша. За страната да, около 35.
На сайта на нашето РУО имаше резултатите в екселска таблица и на когото му се играе би могъл да ги свали и да изчисли с проценти за дадена област 0-30, 30-50, 50-75, 75-90, 90+
Виж целия пост
# 700
Излязоха резултатите от пробния на Регалия за АК. При нас положението е по-скоро зле - общ резултат 46,45 от 80. Само 1 грешен отговор на четенето с разбиране, другите 3 раздела - щета.

и при нас е подобно положението - момче. Но според мен този изпит не дава надеждна представа за реалния. Предполагам, че децата , които се готвят сериозно за АК си се явяват на изпити на школите , където се готвят и биха имали по-високи резултати.
Виж целия пост
# 701
Наблегнете на математиката, ако искате АК
Не ни е цел. По-скоро беше за упражнение и да видя къде е. В интерес на истината и тя не се постара кой знае колко. След това беше на рожден ден и буквално се изстреля, като приключи.
Спокойно, друго гледай. От задачите които е решило детето, т. е. да речем е имала време до 16ста задача, от тези колко са верни? При нас също резултата не е висок, понеже не е имала време. Никога не се е готвила за такъв формат изпит. Бързо решаване на задачи за АК. Но от 15 задачи, върху които е имала време да мисли щерка ми, поне 12 задачи са верни. Другите изобщо не е гледала. Та не ги и смятам останалите до 20та задача . Доволна съм ако така погледна на статистиката... Stuck Out Tongue Winking Eye
Виж целия пост
# 702

информацията от тук
https://danybon.com/obrazovanie/rez-nvo-7-cl-23/
Виж целия пост
# 703
Аз написах, че 90т по двата предмета не стигат за топ гимназиите в София и тук някой се изненада, но освен в СМГ, 90т не стигат нито за Немската, нито за Испанската. В страната в МГ и ЕГ се влиза и със 70т. Факт
Има първа и втора английска, втора немска, ФЕГ, НПМГ, ТУЕС и др., които също са "топ" и за тях стигат две по 90 т.
Виж целия пост
# 704
Не забравяйте, че в статистиката се отчитат и ромчета, който имат 0 или близо до 0 т. Така че за реално конкурентните деца трябва резултатите да се завишат с поне 15%.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия