Неапол (Кампания) и Бари (Пулия) – Красивата Южна Италия - 7

Ние този ад го играхме началото на май, делничен ден. Единственият спокоен превоз беше първият сутрешен между Соренто и Позитано. Бяха наредени 3 автобуса, и трите качваха хора, ние бяхме цъфнали пред тяхх 30 минути преди да тръгнат, та се качихме първи и седнахме на хубави, десни места (заради гледката). До Позитано спираше на няколко места насред нищото и до крайната ни спирка беше пълно с правостоящи. После от Позитано до Амалфи решихме да ползваме ферибот, но от Амалфи за Равело ни се дорева. Чакахме над 70 човека на спирката, такова блъскане беше, че аз се развиках на един, ама хубаво го нахраних на български, той се оказа българин Laughing
По пътя почти не видях неударена кола, та не знам кой се решава да шофира там.

В Пулия края на април бяхме с рент-а-кар, все едно карахме около родния ми град - спокойно, почти без трафик. Единствено в Лече на едно кръгово имаше сериозна тапа, но нищо общо с Амалфийското крайбрежие.
Това с реалната опасност да не се добере човек до Соренто и после до Неапол го преживяхме в един никакъв март месец. Ако повторя някога това крайбрежие, бих се позиционирала в Салерно и от там ще го покорявам. Така винаги си обратно на тълпата.
Оф, да, много трудно пътуването по това крайбрежие.  Красиво е, но свръхтуризмът и там го превръща в един малък ад. Отиването с начална точка Соренто беше ок, макар по пътя да се напълни с правостоящи,  ние се върнахме от Амалфи, което пак е своего рода начална точка, но между Позитано и Амалфи... Беше си една малка битка, сянка на Позитано на спирката почти нямаше, а още не беше такава жега през април. Абе, изпитание си е, а като гледах и пътя и с кола не бих се престрашила.
Привет на всички пишещи в тази тема!
Преди няколко дни съвсем импулсивно купихме билети за Неапол за края на октомври (правехме планове за Валенсия, но все трябваше да правим някакви компромиси и решихме, че явно няма да е нашата дестинация тази година и след като изскочиха супер дати и часове на полетите за Неапол, без да се замисляме "скочихме").
Прегледах тази и предишната тема и почвам да правя програмата, за да можем да букнем и спането.

Кацаме рано сутринта в Неапол и май клоня да хванем влак към Салерно, където да направим две нощувки и да ни е отправна точка за Амалфийското крайбрежие.
Вчера, докато разглеждах ми попадна сайт с хоп он хоп оф ферибот, но сега не мога да го намеря. Представям си единия ден разглеждане на Амалфи и Позитано, евентуално Соренто.
Другия ден някои от по-малките Майори, Четара, Виетри сул Маре, съчетано с плажуване някъде. Двата следобяда / вечери разглеждане на Салерно.
Третия ден връщане към Неапол
Четвърти ден- Помпей (теоритично може да слезнем и да го разгледаме на прибиране от Салерно към Неапол, но ще сме с багажа, та на практика не знам дали ще е ок. Освен ако на гарата там няма някакви клетки за багаж? )
Петия ден мисля да отделим на Прочида или Иския (някой беше написал, че двата в един ден не е ок)
Последния ден, полета ни е късния следобед, така че ще имаме още време за Неапол, като освободим апартамента.

Как ви се вижда програмата, като имате предвид, че предпочитаме по-лежерната програма, дългите обяди, с дете на 9 години сме.
--Може ли да ми препоръчате хубав плаж около Салерно ( дори да е студена водата, обичаме да постоим на плаж за час, два, където ходим)
--Някой знае ли дали около Помпей бихме могли да си оставим багажа някъде (с нискобюджетна компания летим и ще сме с раници, но няма начин да обикалям часове с целия багаж)
-- Ако Прочида и Иския са невъзможни за разглеждане в един ден, кой от двата острова препоръчвате?

Нямаме амбициозна програма, пак казвам предпочитаме наслаждаването на гледки и храна, отколкото да препускаме и "чекваме" обекти. Иска ми се и детето да се наслаждава и забавлява. Преди 3 години първото пътуване в чужбина И беше Бари и Пулия и тогава много И хареса Италия. Иска ми се и така да остане и да надграждаме постепенно!
Предварително благодаря на отзовалите се!
Миналата седмица бяхме в Бари и района, и да споделя впечатления. Relaxed Бях за първи път там и съм очарована . Успяхме да съчетаем в един ден Алберобело и Матера , с ранно тръгване 8:00ч. за Алберобело и обратно към Бари около 12 часа. Имаше места в автобуса, нямаше блъсканица. В Матера пристигнахме в 16. 00 часа и хванахме последния влак в 21: 20ч. Искахме да видим залеза. На следващия ден пак рано 0т 8:00 ч. тръгнахме последователно : Остуни, Монополи и Полиняно а Маре. Така за 2 пълни пълни дни посетихме доста места. Първия ден , след кацането следобед оставихме за Бари, последния също успяхме и завършихме с чаша Аперол. Yum
В Монополи бяхме и на плажа Порто Росо, препоръчан от тук. До него има  пицария със същото име и пиците бяха разкошни, салатите също.
Прекрасен е този район, с много спокойни хора. Във въздуха витае спокойствие и ведрост. Храната е разкош. Остуни е прелест. И Бари - малките улички в Историческата част напълно си заслужават.
Да разкажа и аз за нашето дългоочаквано пътуване до Бари и околности. Вторник с вечерен полет на уиз ер кацнахме в 20 ч.местно време в Бари. Летището е малко и бързо взехме багажа и с влака отидохме до Bari Centrale. Пътува се 20 минути на цена 5 евро. В 21 ч вече се бяхме настанили в апартамента. Много ни хареса стария град на Бари, вкусната храна, духът на южняците. Сутринта отново се разходихме и на обяд с влака отидохме в Барлетта, където бяхме за 6 нощувки. Градчето не е кой знае какво, но има най-страхотния плаж, съперничещ си с този във Валенсия. В един от дните ходихме с ранен влак до Монополи, разгледахме го, направихме кратка разходка с корабче на цена 10 евро, обядвахме и в 14,20ч с автобус за Алберобело. Там се разходихме около два часа, беше много горещо и нямаше някакви хора. Явно се бяха разотишли. Имахме билети за влак в 18 ч до Бари. За наше съжаление влакът изобщо не дойде и тъкмо се чудехме какъв план В да приложим, но за радост успяхме да се качим на последния автобус за Бари в 20 ч. Доста хора си останаха на гарата и не успяха да се качат.
Черешката на тортата ни беше Матера. Пристигнахме в 17 ч и хазаите ни чакаха на автогарата. Притесняваше ги факта да не се изгубим в стария град. Имахме уникална стая с комфортна тераса с впечатляваща гледка. Много романтично и спокойно място. Вечер дори и много прохладно.Щастлива съм, че послушах нечии съвети и спахме в Матера. Да, много си заслужава. През деня е много горещо, напичат се стените и каменните стъпала, но вечер е разкошно с питие на терасата да се наслаждаваш на светлините и да си представяш, че си част от онова време...
Хубава е тази част на Италия, предоставяща възможности за ползотворна почивка и много интересни места. Лече ми остана за следващия път.

От къде си взехте разходката с корабче в Монополи?
Iki70,може ли линк за апартамента в Матера.
Разходката с корабче, по-точно голяма морска яхта е от пристанището в стария град. Има корабчета на различни фирми.

Мястото за настаняване в Матера
Lo splendore dei Sassi
Бари-Алберобело с влак ли се ходи?
  А до Матера?
 Плануваме през октомври да посетим Бари  и искам да отидем и в тези две градчета.
И до двете места може и с автобус,  и с влак. Влаковете не са директни, а с прикачване.
 Ние до Алберобело пътувахме от Монополи с автобус. На връщане трябваше с влак да се приберем до Бари, но така или иначе влакът не дойде и ни отчетоха купените билети, не доплащахме за автобуса.
До Матера пътувахме с автобус.
Здравейте! Пътуваме за Неапол другата седмица. Дъщеря ни ще има рожден ден (8г.). Ще се радвам ако някой сподели идея как да го отпразнуваме. Какво забавно бихте препоръчали за деца? Разходките, пицата и джелатото са ясни.Sunglasses