Дете на 2.5 г. бърбори на свой език, но не говори

  • 3 581
  • 31
Здравейте, синът ми е на 2.5 г. Отскоро посещава ясла. Речникът му е съставен от няколко думи: обичайните мама, тата, баба, дете, кака и т.н. Но дори не ги използва по предназначение, а просто ги повтаря, ако ги чуе. Иначе разбира доста команди, имитира жестове и има пасивен речник, тоест много лесно научава кое какво е и от две показвания е научил как се казва даден предмет и ми го посочва, ако го попитам къде е. Различава десетки видове превозни средства примерно и ако го попиташ кое къде е, го посочва. Бърбори иначе доста на някакъв негов език, може доста дълго да си бърбори някакви срички (дадида, пепе папа нещо си) като на китайски, но не му се разбира. Има ли други дечица, които така са бърборили неразбираемо и в един момент се е отключила нормална реч и колко време след това бърборене са се случили нещата?
Виж целия пост
# 1
Да, аз познавам едно момченце, което от 2 годинки нагоре малко по малко превключи на нормална реч и вече е проблем да му се затвори устата. Simple Smile
След като всичко разбира и очевидно чува, аз не бих се тревожила.
Виж целия пост
# 2
И ние сме така, на 2г и 7м. Мама, тати, баба, дядо, биба, вода, ам ам. Това е, друго няма...
Виж целия пост
# 3
Ако разбира команди, всичко е наред. Доста деца проговарят около 2г. и 9-10 м. или  около 3-та годинка. И моето проговори месеци след вашата възраст, изведнъж. И като започна да ги реди… То е малко като магия чувството, защото от отделни думи само и изведнъж започва да се обяснява с изречения, ахаха…Всяко дете е само за себе си. Нямате никакъв проблем, ако детето общува с жестове, изпълнява команди, не е видимо отнесено и незаинтересовано от външната среда.
Виж целия пост
# 4
Консултация с логопед никога не е излишна като първа стъпка, както и с детски невролог, за да се проследи развитието на детето като цяло. Има си някакви ориентировъчни норми на коя възраст какво трябва да може детето. Не е проблем бедния речник толкова, колкото това, че не използва думите по предназначение.
Виж целия пост
# 5
Благодаря за успокоението. Знам, че много деца отведнъж започват да говорят и след 3-годишна възраст, но аз имам някои страхове, свързани с това, че се е случвало детето да е падало и си е удряло главата(без да е имало повръщане и други притеснителни симптоми), но и че е доста нервно и вечер се случва да изпада в някакви състояния (нещо като нощен терор - пищи и гледа безизразно и нищо не е в състояние да го успокои, докато не премине от самосебе си) и затова съм си мислела дали няма някакъв по-дълбок проблем. Иначе госпожите в яслата твърдят, че се адаптира доста добре, храни се, спи и се занимава, не е стресиран покрай яслата и виждам, че ходи с желание. Там твърдят, че нямат никакви проблеми с него откъм поведение и адаптация, но липсата на говор ги притеснява(дефакто всички други деца в групата говорели).
Виж целия пост
# 6
Благодаря за успокоението. Знам, че много деца отведнъж започват да говорят и след 3-годишна възраст, но аз имам някои страхове, свързани с това, че се е случвало детето да е падало и си е удряло главата(без да е имало повръщане и други притеснителни симптоми), но и че е доста нервно и вечер се случва да изпада в някакви състояния (нещо като нощен терор - пищи и гледа безизразно и нищо не е в състояние да го успокои, докато не премине от самосебе си) и затова съм си мислела дали няма някакъв по-дълбок проблем. Иначе госпожите в яслата твърдят, че се адаптира доста добре, храни се, спи и се занимава, не е стресиран покрай яслата и виждам, че ходи с желание. Там твърдят, че нямат никакви проблеми с него откъм поведение и адаптация, но липсата на говор ги притеснява(дефакто всички други деца в групата говорели).
Неправилно е да сравняват децата, но толкова са им мозъчните клетки. Нервните кризи са нещо съвсем нормално, сега им казват бебешки пубертет. Моето как се е държало, само като си помисля какви моменти сме имали и съжалявам бременните навън. Детето реално е още бебе, три годинки е границата. Не виждам нищо притеснително. За удара на главата не се притеснявайте въобще. Мозъчните увреждания си личат, има значителна разлика в поведението. Тези кризи, които описвате и нас ни са се случвали. Имало е направо ужасни моменти - крещи, не млъква и то когато и където си реши.
Виж целия пост
# 7
Работа на учителите и педагозите е, ако забележат нещо да съобщят на родителите. И не, не е нормално дете над две годишна възраст да не говори поне фразеологично и да не използва думите, които казва по предназначение. И ако те сега не насочат майката да направи консултация, то ако има проблем и той стане видим в един момент, наваксването ще е по-трудно и ще има обвинения "Защо не са ми казали по-рано".
Виж целия пост
# 8
Работа на учителите и педагозите е, ако забележат нещо да съобщят на родителите. И не, не е нормално дете над две годишна възраст да не говори поне фразеологично и да не използва думите, които казва по предназначение. И ако те сега не насочат майката да направи консултация, то ако има проблем и той стане видим в един момент, наваксването ще е по-трудно и ще има обвинения "Защо не са ми казали по-рано".
Абсолютно нормално е. Човек трябва малко от малко да е запознат с отделните етапи от физическото развитие на човек, не да попива глупостите на странични хора. Ей заради такива нелепи сравнения се притесняват излишно родителите. Българите сме “ велика” нация, ако някое проговори пет месеца по-късно - болно е или не проходи до годинка. Това е безумие. Ще проговори, проходи, махне памперса, отиде само до магазина и т.н когато е готово самото дете. Всички сме уникални, не сме роботи с програми, зададени кога да стартират. Хора сме.
Виж целия пост
# 9
Заведете детето на консултация с логопед или психолог. И друг път съм ви чела из темите. Това, че разбира прости инструкции нищо не означава. Със сигурност има забавяне в езиковото развитие, така пе една консултация няма да ви навреди. Поне ще ви кажат какво и как да правите, за да стимулирате развитието.
Виж целия пост
# 10
Това, че детето постоянно бърбори на китайски е етап от проговарането и е хубаво нещо. Също е твърде вероятно просто да не различавате думите му, защото не може да ги изговори все още правилно. За свое успокоение може да го заведете на логопед, ако евентуално се нуждае от упражнения, за да изговори определени звуци, но не мисля, че има от какво да се притеснявате. Това че детето изпълнява инструкции има значение и то голямо, защото ако не ви и разбираше вече щяхте да имате сериозни проблеми.
Виж целия пост
# 11
Според етапите на развитие дете на две години и половина трябва да говори даже с прости изречения, не да не използва десет осакатени думи  по предназначение. И не, защото на комшийката детето на година и половина го прави, а пък на стринка Гинка проговорило на 4 и нещо му няма. Да не правим сравнение, а да си затваряме очите щото не сме единствените дали е добре? И аз чувах "Нещо й няма, дай й време" и "Ти защо искаш да й има нещо?". И това дали помогна на детето ми? Не. Има си таблици за детското развитие и те са измислени от хора, на които това им е работа. Случайно ли?
Виж целия пост
# 12
Етап на проговарянето, ама на около годинката. А тук става въпрос за 2.5 г., когато вече трябва да има изречения. Разбирането на прости инструкции също е за около 1-1.6 г маркер. Детето явно изостава. Трябва да се заведе на консултация. Нищо няма да му навреди, то е под формата на игра.
Виж целия пост
# 13
Моя е малък на 1,5 г е ,но се зачетох в темата,кога според вас е редно да се отиде при специалист ? Ще уточня,че в момента нямам никакви притеснения относно развитието му,но бих искала да съм наясно кога все пак се прави и се счита за изоставане на развитието . Към момента бързо прихваща лесни за изговаряне думички,от скоро казва ,,УАК,ту-туу" тоест влак и ,,ула,ула" за ела,ела , ,,какор" за трактор и още ред неща. Понякога разбира какво го карам да направи ,но не винаги ,
Виж целия пост
# 14
Ради, на тази етап е още мъничък е ако всичко в устната кухина е наред и дъвче ще оправи артикулацията. Дъвкането има връзка с проговарянето, логопедите при трудно проговаряне правят точно упражнения за "развързване" на езика. Това, което ти можеш да правиш е да застанеш лице в лице с детето си и да произнесеш ясно и бавно думата, след което то да я повтори. Няма да се получи от първия път, а след 3-4 повторения омръзва играта, но определено има ефект. При моя син проговарянето настъпи много рано, изпреварващо по таблиците, но той рано осъзна силата на говора и имаше стимул да проговори. В последствие се оказа, че това също е признак на проблем - дислексия. Т.е и прекалено изпреварващата развитие, и забавянето в развитието могат да са индикации за проблем като дислексията, който се установява със сигурност едва в училищна възраст, но има маркери, които се проявяват и по-рано. Разбира се това е само един пример за възможен проблем и не е задължително да го има. Колкото повече се говори около едно дете, толкова по-бързо и правилно проговаря. Към специалист можеш да се обърнеш след две годишна възраст. Децата наистина са различни, а рамките на развитие са достатъчно широки, за да отчетат и различиетор
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия