Осмокласници 2023/2024 - Тема 3

  • 30 126
  • 415
# 270
Пак аз с едно питане -
Учителката по бел на дъщеря ми е тотал щета и ще им бъде учител до 12 клас. Ще успеят ли да наваксат с уроци в 12 клас пропуски четири години?  Достатъчна ли е една година подготовка? Струва ми се по-лесно да се подготви дзи по мат отколкото по бел Simple Smile Ще се радвам ако сред вас има родители на по-големи деца, минали през дзи-тата, да споделят Simple Smile

Отказвам да си експериментирам и детето ми подновява работа с учител по бел още от тази есен. Без тази помощ, тя няма да прочете нито една книга/христоматия/каквотоидае и няма да си мръдне пръста изобщо по предмета. Давам пример с предстоящото класно - идея си няма до кое произведение са стигнали, но и не я интересува. В частта български е ок, защото разчита на знания, които частната учителка още в седми клас им подаде, но по литература е трагедия и не ѝ пука.
Виж целия пост
# 271
Ние поради тази причина не спряхме частните уроци по БЕЛ, за съжаление ...
Според мен трябва да има оценяване и на учлителите в края на годината. В ИТ курсовете обикновено след края на обучението пускат анкета за оценяване на преподавателя и ако не се е справил добре, следващият път може и да не води курса .... ама то в училището колко преподаватели ще останат така .... Simple Smile
Виж целия пост
# 272
В основата си проблемът с литературата е свързан и с това, което учат...
Големият ми син, който завършва сега 11 клас, след "Приказка за стълбата" прочете доста стихове на Смирненски (чак се озадачих). След "Ноев ковчег", обаче, съм сигурна, че никога няма да пипне нещо на Радичков...
Днес ще прави контролно на литературни термини и вчера вечерта ме изпитва дали знам някои от тях. С ръка на сърцето си казвам, че повечето ми бяха абсолютно непознати.
И за пореден път се убедих, че по-вероятно е косинусова теорема да ми потрябва в този живот, а не синекдоха... Решаването на задачи по математика поне ме научи на логично мислене...
Виж целия пост
# 273
В основата си проблемът с литературата е свързан и с това, което учат...
Е, от значение е и как ще ти го преподадат, за да те "зарибят", малко като във вица за онази учителка, която така обяснявала какви страсти се вихрят в "Евгени Онегин", че на другия ден всички го били прочели.
За мен математиката и да не ти се отдава, може да се научи с повече труд, за разлика от литературата, която или ти си отдава, или не толкова, да не говорим, че е много субективно - на един му харесва едно, на друг друго. Но ако учителят успее да те заинтригува, ще положиш усилия и все ще е повече от нищо. Ако е като първата учителката в гимназията на наборката, ами най-много да отврати от предмета и деца, които са запалени по литературата.
Виж целия пост
# 274
Моите деца четат задължителната литература за учебната година. За матурата ще видим как ще се организираме. Един пробен тест в 11 клас ще покаже дали има пропуски.
Виж целия пост
# 275
По литература, колкото и да не ти се отдава, ако си прочел произведението, все две думи можеш да кажеш Thinking Не те карат роман да пишеш все пак, че да е въпрос на "отдаване"... По български език, си е учене на граматически правила и форми, пак не е въпрос на заложби Thinking
Математик съм, не ми е било лесно по БЕЛ, анализите винаги са ми били "твърде кратки и пунктоални".
Но да се оправдава нечетенето с "предмета не му се отдава", за мен е странно.
А дали ще "видиш" стереометрична задача, според мен е въпрос на дадености, а не на четене Hands V
Виж целия пост
# 276
Пак аз с едно питане -
Учителката по бел на дъщеря ми е тотал щета и ще им бъде учител до 12 клас. Ще успеят ли да наваксат с уроци в 12 клас пропуски четири години?  Достатъчна ли е една година подготовка? Струва ми се по-лесно да се подготви дзи по мат отколкото по бел Simple Smile Ще се радвам ако сред вас има родители на по-големи деца, минали през дзи-тата, да споделят Simple Smile

Отказвам да си експериментирам и детето ми подновява работа с учител по бел още от тази есен. Без тази помощ, тя няма да прочете нито една книга/христоматия/каквотоидае и няма да си мръдне пръста изобщо по предмета. Давам пример с предстоящото класно - идея си няма до кое произведение са стигнали, но и не я интересува. В частта български е ок, защото разчита на знания, които частната учителка още в седми клас им подаде, но по литература е трагедия и не ѝ пука.

Да си призная, идея си нямам как точно си пердставяте това нещо.
И моя не харесва литературата тази година. Не защото учителката е кофти а защото материала му е далечен и не го разбира. За мен ученето на литература не се свежда до един изпит в 12 клас. Класиката която изучават изгражда мисленето и светогледа им.
На въпроса дали е достатъчна една година подготовка - ами сигурно ще да е достатъчна, на каква точно ще е файдата от нея? Това е като един доктор да вземе да изучи всички специалности накуп. Ами със сигурност ще има някаква резултатност, но без практиката файда никаква.
Не знам, какъв експеримент точно ще бъде ако помогнете на детето си.
Аз лично помамгам на моя по литература - трудно му бе да схване защо "Дон Кихот" не е рицарски роман, но след половин час обяснение от моя страна може би схвана разликата.

Частта български в 8 клас, е пародия - реално имат по 1 час в седмицата, всичко друго е литература. Няма как да не му пука, той ходи на училище за да учи. Интерсно, безинтересно - трябва да го прави. В живота има толкова много неща, които са трудни и безинтересни - но възрастните ги правят.

Ей това са моите 5 ст, по темата Simple Smile
Виж целия пост
# 277
А пък моята учи литература с огромен интерес и старание тази година. И това се дължи точно на култов учител.
Виж целия пост
# 278
За мен математиката и литературата са вързани едно към друго, колкото и да не ни се вярва. Не веднъж съм казвала, че голямата ми дъщеря е хуманитарноориентирана и пише с желание, ама това, че много чете и чете с разбиране ѝ помогна и ѝ помага изключително много за математиката. Отказа се от МГ, защото не искаше да има профил Информатика, а при нас са вързани и записа школа  по математика в ЕГ, за да си поддържала ей така нивото, че след 9 часа седмично три направо били нищо.
Малката е талант за математиката, вижда ги нещата, отдава ѝ се без много усилия, ама не обича да чете. Като чете, бърза, недочита, оправда се, че литературата не ѝ вървяла, което води до грешки и в математиката. Четеш едно, мислиш друго. Още ѝ е трудно да разбере, че не може да пренебрегваш едното за сметка на другото, ама ще го разбере по трудния начин.
Но факт е, че ако се гледа само оценката, по литература е доста по-субективно от математиката. Там или си решил задачата или не си, докато в анализите все може нещо да не се хареса на някого, но ако си прочел произведенията и си разсъждавал грамотно по темата, няма как да не е положителен резултатът.
Виж целия пост
# 279
В изпитите след 12 клас има една основна разлика спрямо тези в 7 клас - в голямата си част деца вече са ориентирани дали и какво ще следват след училище съответно знаят кои дисциплини са им важни. Големият ми син, например, се е ориентирал към инженерна специалност и ДЗИ БЕЛ му трябва доколкото е нужен, за да завърши училище. От тази гледна точка 30т за 3ка все ще върже, а времето освободено от допълнителни уроци по БЕЛ ще го използва за математика, физика и донякъде ЯЕ, където не само оценката, но преди всичко съответните знания са му по-важни за това, което е избрал.
Виж целия пост
# 280
А в университетите не гледат ли оценката от матурата по БЕЛ?
Виж целия пост
# 281
А в университетите не гледат ли оценката от матурата по БЕЛ?

Зависи от специалността. В ТУ-София например може да се използва и ДЗИ БЕЛ за прием, но е с по-нисък коефициент при формиране на бал.
В СУ с различни коефициенти са дори ДЗИ ООП и ДЗИ ПП (тези от ПП са с по-висок коенфициент даже от обствения изпит на СУ по математика например).
Примерите ми, обаче, касаят инженерни специалности.
При хуманитарните е различно.
Отделно имайте предвид, че съгласно последните промени резултатите от ДЗИ не влизат в изчисляването на средния услех, който се формира само от годишните оценки в 11 и 12 клас.
Разбира се, има университите в чужбина, които изискват определени резултати от ДЗИ и то в горен регистър, та даже 6.00, за да потвърдят вече даден условен прием.
8-класникът засега се е ориентирал към иконимически специалности, в които за прием взимат средния успех и съответни приемни изпити (при него ще са мат или география), отново ДЗИ БЕЛ няма да му трябва за друго освен формално да завърши, но оценките по БЕЛ от 11 и 12 клас ще са му важни. Съответно ако не си промени отношението към БЕЛ, където работата е оле-мале, може да се наложи учител не заради ДЗИ, а заради оценките, които ще му са важни в 11 и 12 клас.
Та цялото това писане е с идеята, че дали ще трябва учител по БЕЛ и дали ДЗИ е важно или не, според мен в общия случай ще се разбере към края на 10 клас.
Виж целия пост
# 282
И за балообразуване за медицина се ползва ДЗИ БЕЛ (от преди две години по спомен), та никога не се знае за какво ще им потрябва Simple Smile
Виж целия пост
# 283
прасунчо, не че нещо, ама след ДЗИ БЕЛ тази година, на която МОН отчита "исторически" и "рекордно" високи резултати, все ще се справят нашите младежи Simple Smile. Очаквам догодина да им дадат задача за преписване на текст без грешка...
Това в кръга на шегата, ако трябва да сме сериозни - ние сме в лошата конфигурация - кофти учител-частни уроци. Дъщеря ми беше в по-добрия вариант - добър учител, сравнително висок резултат без нито един лев за уроци, но пък и за никъде не й трябва.

Някъде ми се мерна, че това безумие ДЗИ БЕЛ за Медицина ще отпадне от следващата година.
Виж целия пост
# 284
И за балообразуване за медицина се ползва ДЗИ БЕЛ (от преди две години по спомен), та никога не се знае за какво ще им потрябва Simple Smile

От догодина и това отпада, ще се вземат оценките по биология и химия от първи гимназиален етап + изпита. Колкото до БЕЛ, големият изкара много добра оценка без да е ходил на уроци и в 10 клас и после в 12 клас. Притеняваше го на матурата само въпросното интерпретативно съчинение, което се учи как се пише в 11 и 12 клас. Така не обичам това субективно оценяване, на едната пробна му бяха дали 17 т на него, вземайки го и давайки на госпожата в училище да го прочете, тя му даде над 25 т на ИС ( нещо такова , не си спомням с точност).
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия