Осмокласници 2023/2024 - Тема 3

  • 30 114
  • 415
# 405
Като цяло мисля, че са малко часовете в осми клас, вярно не са математическа гимназия, но математиката развива логическото мислене, мисля, че малко повече познания няма да им излишни.

В периода 10-12 клас часовете математика ООП намалят до 2 на седмица...
Виж целия пост
# 406
Нямам идея дали са взели целия материал по математика. За философия ме питайте Simple Smile Там ми е силата както се разбра Satisfied
Според мен 5 часа мат на седмица за мг са твърде, твърде малко. Учителката на дъщеря ми е отлична в преподаването. На моменти обаче не успява с овладяване на дисциплината и това е от пети клас насам. Със сигурност ще направя сверка догодина по някое време накъде вървят нещата по математика, защото тези шестици цяла година не ме успокояват грам.
По литература знам, че са до Дон Кихот. Знам също, че могат да се изкарат макс точки на теза върху това произведение без да си прочел и ред от него. След прочит по диагонал на един анализ, дъщеря ми заключи следното "това е един шизофреник, на когото вместо да му помогнат, всички му се подиграват".
Виж целия пост
# 407
Моят син(в немското училище) има още по-малко часове по математика(но не е тип МГ), общо 3 часа са седмично.
Който иска да се занимава повече с математика, се записва в горните класове на допълнителен курс.

Класици като Дон Кихот не изучават.
Спомням си, че при Дон Кихот умирах от скука като ученичка.
Виж целия пост
# 408
По темата за взетия материал - и аз имам впечатление, че редовно не стига времето. Все остават 3-6 урока непреподадени. В последните три години дъщеря ми е в три различни училища и все е така. Нашите минаха вписаните и описани фигури. Това знам със сигурност, защото го имаше и в класното, че и в "изходното ниво". И - вече класика в жанра - за останалите уроци ученици, които са между две оценки или се борят за по-висока, подготвят урока за преподаване с презентация. Ама за един час се слушат и гледат 3 такива презентации.
И сега да си измрънкам като цяло. Все говорят за това как нашите ученици учат най-кратко, а преди се учеше година по-малко, освен това само в трите последни години се учеше до 30.06, а най-голям беше периода на учене до 15.06 (от 4-ти до 8-ми клас включително). И като добавиха година и три месеца към ученическия живот, какво включиха там? Свалят материала на по-ниска възраст, когато някои категории са почти непознаваеми за незрелите глави, напълниха учебниците с какво ли не. И накрая при толкова много материал, знаят по-малко. Ами, разбира се - кой няма да се откаже от такава неравна битка? Но като стане дума за промяна на учебния материал, това било сложно, щяло да бъде дълго... И затова няма да се занимават. Да се удължи годината е по-лесно.
Но и тази година се изтърколи, за радост.
Виж целия пост
# 409
Phoenix, работата е в това, че трябват не само знания, а и умения. Вместо да запълват главите на учениците с купища теория, да вмъкнат и практически занимания.
Моите ученици са с дълга учебна година, нямам чувството, че са претоварени.
Понякога мрънкат, че им е кратка лятната ваканция Grin, но аз намирам за добре, че са ангажирани в училище. Имат и междинни ваканции(дълги по 2 седмици) на 5-6 седмици веднъж.

И моите деца слушат редовно презентации, но слушайки и гледайки какво правят другите, се учат от техния опит.
Синът беше впечатлен от презентацията на негов съученик, темата беше само за него и още един. Презентиращият хем имал дар слово, хем бил научил нещо ново от него.

Друг пример от скоро- група съученички бяха спечелели награда от конкурс по биохимия(заедно в училище се подготвяха за този конкурс), който е бил не само теория, но и практически опити плюс видео презентация. Синът ми пак беше впечатлен колко професионално го били направили момичетата.

Презентацията обаче е много важен елемент за тях, след време имат и устна матура.
Виж целия пост
# 410
Phoenix, работата е в това, че трябват не само знания, а и умения. Вместо да запълват главите на учениците с купища теория, да вмъкнат и практически занимания.
Моите ученици са с дълга учебна година, нямам чувството, че са претоварени.
Понякога мрънкат, че им е кратка лятната ваканция Grin, но аз намирам за добре, че са ангажирани в училище. Имат и междинни ваканции(дълги по 2 седмици) на 5-6 седмици веднъж.

И моите деца слушат редовно презентации, но слушайки и гледайки какво правят другите, се учат от техния опит.
Синът беше впечатлен от презентацията на негов съученик, темата беше само за него и още един. Презентиращият хем имал дар слово, хем бил научил нещо ново от него.

Друг пример от скоро- група съученички бяха спечелели награда от конкурс по биохимия(заедно в училище се подготвяха за този конкурс), който е бил не само теория, но и практически опити плюс видео презентация. Синът ми пак беше впечатлен колко професионално го били направили момичетата.

Презентацията обаче е много важен елемент за тях, след време имат и устна матура.
Да, презентациите са полезно умение, но не ми се струва добре за един учебен час да се "преподават" 3 нови урока от страна на съученици. Изглежда ми като отбиване на номер.
А междинни ваканции тук няма, както често се възмущаваме. Само някой и друг петък или понеделник 🙃.
Предполагам, че навсякъде образованието е една от последните грижи на управляващите.
Виж целия пост
# 411
То си е отбиване на номер и лесен начин да се повиши успехът. Хайде, по разказвателните предмети с презентация можеш да приемеш урока за преподаден, но по математика, където имаш теореми и основни задачи за доказване, после примери за упражнение, категорично не.
Виж целия пост
# 412
Качеството на дадена презентация и какво може да се научи от нея зависи най-вече от критериите как трябва да бъде изградена.
В най-добрия случай презентацията трябва да е просто крайният елемент от даден проект. В 10-клас големият ми син имаше срочни проекти и по история, и по география с доста детайлни изисквания, които завършваха с презентации и каза, че е научил от тях много както докато са ги работили, така и слушайки представянията на другите.
Виж целия пост
# 413
Презентацията презентира, не обучава.Има си учебници, практики с упражнени за второто.
Виж целия пост
# 414
Не възприемам презентациите като отбиване на номера.
Разбира се, че възпитава качества, обучава и както може да бъде направена добре, така и зле.

И при моите ученици има някой път по 2-3 презентиращи групи, как ще се изреди класа иначе? Всеки трябва да мине през този опит, а опит се трупа не с учебници, а с практика.
Виж целия пост
# 415
Последния проект на осмокласничката беше по история... Толкова литература извън учебника, не е чела никога по нищо Hands V един абзац от урока беше проучван и разнищван детайно с въпроси "Ама защо?!?". Изпрати го на учителя в неделя на обяд, за да го представя във вторник, че да има време за коментари и подобрения при нужда... Учителя беше поискала разрешение да го изпрати на всички в класа, да се запознаят преди часа и да "Слушат с интерес".
Не говорим за множеството групови проекти, завършващи с презентации по теми по учебника по кой ли не предмет... За мен това в никакъв случай не е отбиване на номера, а е вкарване на допълнителен ресурс и предизвикване да се погледне и още нещо, освен орязания учебник Hands V
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия