Частни училища -информативно - дискусионна тема- 63

  • 47 138
  • 757
# 510
Има един американски учен по теория на правото - Стенли Фиш. Написал е книга със заглавие “ Няма такова нещо като свободно слово... и това е добре”.  Книгата започва разказа за един филм. В него има двама герои, които се борят да наследят шефа - неговият племенник и най-дългогодишен служител. Позицията получава първият. Публиката в киното реагира с това, че не е справедливо. Стенли Фиш “отговаря” на публиката с това, че справедливостта е субективна категория. За дългогодишния служител е справедливо той да бъде повишен, за племенника на шефа също, защото е племенник. Така, Стинли Фиш обяснява колко субективно понятие е справедливостта.

Малко прекалих с увода, но сещам, че през 1994 година влизахме в езиковите гимназии с изпит по математика и БЕЛ, в математическите влизаха само с математика. Защо ни наказваха хуманитаристите с тази математика, нямам идея, но не ни се струваше справедливо. Може пък да е било. Който разбрал, разбрал.
Виж целия пост
# 511
Защото ЕГ не са хуманитарни гимназии.
Виж целия пост
# 512
За разбиране те разбирам. Но това не значи, че не трябва да имам позиция. В края на краищата компромисната точка е тази между две позиции и ако едната позиция липсва ... разбираш какво ще стане.

Но освен това, ако се абстрахираме от всякаква субективност, моите последни постове наблягаха на нещо универсално прието - каква трябва да е кривата на резултатите на един добър  състезателен изпит.  Не аз съм измислила нормалното разпределение, а то е математически модел признат в цял Свят. Нашето е нагласистика, каквато наблюдаваме във всичко - политиката, съдебната система, прокуратурата, полицията... Навсякъде този, който има власт, наглася нещата както му е изгодно, а не както е правилно. Но аз си пиша, макар да е безнадеждно, защото ако липсва позиция нещата съвсем умират.

П.П. Аз съм завършила НЕГ и мога да заявя, че ЕГ не са хуманитарни гимназии. ЕГ са си общообразователни училища, запазващи шансове за своите възпитаници да се изявят във (почти) всички направления, но със засилено изучаване на език.
Виж целия пост
# 513
Защото ЕГ не са хуманитарни гимназии.

Не са, но и българският е важен, а в ЕГ влизахме основно по-хуманитарно насочени хора.
Виж целия пост
# 514
Не са, но и българският е важен, а в ЕГ влизахме основно по-хуманитарно насочени хора.

Нищо подобно. И по мое време имаше НПМГ и СМГ, но не бяха модерни и бяха само за наистина гонещите специализация. И бяха с малко хора. Даже може да се каже, че бяха резервен вариант при неуспех в ЕГ.  Масата отличници търсеше обучението по език и средата, но иначе имаха всякакви интереси и амбиции. Ето на, дъщерите на Русалката си изкарват много успешно хляба с математика след НЕГ. Аз също съм инженерка.
Виж целия пост
# 515
Повечето по мое време търсиха исономически техникум и МГ.

Разбира се, излязоха ивженери и от ЕГ, но повечето се насочиха съм хуманитарни специалности.
Виж целия пост
# 516
Le Vert, не си прав, не знам кой набор си, но аз вече почти догоних петдесетака... Моите съученици от НЕГ се пръснаха в различни посоки, точно както става и днес с тези на децата ми  - има лекари, юристи, икономисти, инженери, архитекти, учители..НИКОГА, ама никога не съм се определяла като хуманитарно насочена, математиката винаги ми е била любов, ама въпреки това избрах ЕГ. Да, кандидатствах и в  СМГ за резерва, приеха ме, но дотам.
Виж целия пост
# 517
Аз съм завършила НПМГ 1994, не познавам нито един, кандидатствал в езикова. За сметка на това випускът ми в университета беше пълен с хора от ЕГ, с година две уроци за кандидатстване.
Състезателите са си в мг, балът утроява математиката.
В пчмг има стипендии за състезателите та не е като топ състезател да бъде спрян заради таксата. Заблуждавате се.
Виж целия пост
# 518
В ПЧМГ е точно както трябва да бъде, както беше навремето за всички МГ- влиза се с изпит само по математика. Така и трябва да е.

И да, първенците на олимпиадата, на тяхното състезание и на още някои състезания учат безплатно. Политиката им няма грешка.
Само дето и те вдигат ужасно таксите всяка година.... всички ЧУ се оляха и те също се оляха в това отношение, за съжаление.
Виж целия пост
# 519

В пчмг има стипендии за състезателите та не е като топ състезател да бъде спрян заради таксата. Заблуждавате се.
Топ състезател, да Simple Smile Което само показва, че останалите извън СМГ не са чак пък толкова топ  и няма  толкова съществена причина за драма, че просто ще учат другаде. Да,  харесват математиката явно, харесват си и досегашното училище, но пък има и просто по-добре справили се деца. Те къде да идат, ако искат и те математика?
Виж целия пост
# 520
Приравнявате математик със състезател. А далеч не е задължително един математик да е състезател.
По някакъв признак трябва да се отсеят децата, важното е, че критериите са ясни. Разбира се, сгашното положение поставя много деца с интерес към математиката извън естествената им среда, но...това е положението.
Виж целия пост
# 521
ЧС, проблемът с разпределенията идва от това, че НВО не беше създаден като състезателен изпит. Уж, да мери общото ниво и за "назидание" на учителите. Уж, МОН да си прави стратегиите въз основа на резултатите. После бързо, бързо стана и входен изпит за гимназиите. Вторият модул доста време беше незадължителен, само за кандидатстващи.  Основното беше до 8 клас и много деца искаха да си продължат в училището. После при смяната на тези обстоятелства, много деца (или родители), получили висок резултат на НВО се изкушават да запишат СМГ или други високобалови гимназии, въпреки че преди това не би им хрумнало, за да не "хабят бал". Плюс, че НВО вече е нужно и за кварталните гимназии, та народът се юрна по уроци още по-масово.
Сега нещата са такива каквито са и не знам МОН дали изобщо имат желанието и капацитета да намерят баланс между адекватен входен изпит и зора да си повишат средния резултат, та да си пишат точки Rolling Eyes Та щом да такива нещата, който има определени амбиции се съобразява с изискванията. Не че е лошо да има промени, но повечето хора се присещат като им дойде до главата в седми клас, а тогава вече е късно.
Виж целия пост
# 522
ЧС, проблемът с разпределенията идва от това, че НВО не беше създаден като състезателен изпит. Уж, да мери общото ниво и за "назидание" на учителите. Уж, МОН да си прави стратегиите въз основа на резултатите. После бързо, бързо стана и входен изпит за гимназиите. Вторият модул доста време беше незадължителен, само за кандидатстващи.  Основното беше до 8 клас и много деца искаха да си продължат в училището.

Ей това кой и защо го отмени така и не разбрах. При синът ми беше така, абсолютно смислено си беше, а сега като дойде ред на щерката, с изненада разбрах, че не е така.Сякаш с конкурс ги избират в МОН кой повече може да разруши.
Виж целия пост
# 523
И моите 5 стотинки.
Аз съм завършила НПМГ 9 години преди лейка. И тогава 99% от съучениците ми от София бяха кандидатствали в ЕГ ( предимно АГ) и не бяха приети. Още нещо- имаше и такива , които идваха от СМГ ( тогава НПМГ беше след 8 клас).  Та нещата се променят и обобщения трудно се правят.
Виж целия пост
# 524
В ПЧМГ е точно както трябва да бъде, както беше навремето за всички МГ- влиза се с изпит само по математика. Така и трябва да е.

И да, първенците на олимпиадата, на тяхното състезание и на още някои състезания учат безплатно. Политиката им няма грешка.
Само дето и те вдигат ужасно таксите всяка година.... всички ЧУ се оляха и те също се оляха в това отношение, за съжаление.
В ПЧМГ има изискване за минимални точки на НВО. Не е само изпит по математика.

Никога няма да стане отново входа в МГ-тата пак само изпит по мат. Спрете с илюзиите и искайте реални и постижими неща. Втори модул, една по-трудна задача....
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия