Седмокласници 2023/2024 - тема 8 - здрави нерви и дълбоко дишане

  • 35 798
  • 770
# 540
Добре де. СМГ и София май са единствените в страната, които имат такъв проблем. Вариантите са три:
- в балообразуването влизат резултатите от олимпиада и състезания, както е за пети клас в МГ - изисква промяна в нормативната уредба. Към момента резултатът от олимпиада по предмет, по който се провежда НВО, не може да е балообразуващ. В тази връзка, ако пуснат интегриран изпит, НПМГ може да изгори.
- обявяват се 1-2 паралелки за външни ученици - изисква промяна в нормативната уредба. Това е едното нещо, върху което съм мислила. Извеждат 4 паралелки с ученици, завършващи основно образование, приемат 6 в осми клас. Така беше до преди няколко години. Евентуално приетите след 4. клас имат възможност да продължат без ново кандидатстване ( както е в НУКК), а за допълнителните места се кандидатства по общия ред.
- издейства се отделен изпит по математика - изисква се промяна в нормативната уредба. Предвид, че премахнаха вътрешните изпити по МАТ на НПМГ и ТУЕС, малко вероятно, но пък винаги могат да ни изненадат. Иначе основен мотив против - МГ и ПМГ са училища като всички останали, а не инкубатор за състезатели.  В ЕГ и СУ математиката също може да е профилиращ предмет. ДЗИ по МАТ ПП е еднакъв за всички ученици, които са изучавали МАТ като профилиращ предмет.
Виж целия пост
# 541
Този път те изпреварих. Stuck Out Tongue Winking Eye Joy
Виж целия пост
# 542
Имаш добър учител и розето ти е по-близо от моето. Joy
Виж целия пост
# 543
Мхм, на една ръка разстояние е и все повече го доближавам. Joy
Виж целия пост
# 544
А въпросната т2, където едното НВО се удвоява, а другото се взема веднъж къде може да се приложи тогава?
И защо за пети клас, където също има НВО се вземат и резултати от състезания? Проблемът е само за едно училище в София, нали? За СМГ става въпрос, ако правилно съм разбрала. Тогава трябва да се търси решение на проблема в това училище. Дали чрез повече паралелки след седми клас, отколкото в пети, дали по друг начин, но няма как да е за увеличаване трудността на НВО, което е за цялата страна и трябва да е по силите на средностатистическото дете и върху материала в обикновено училище. Ясно е, че децата от математическите паралелки до седми клас имат предимство, защото полагат същото НВО върху същи материал, както и децата от останалите не математически класове.
Виж целия пост
# 545
Т.2 се прилага от НПМГ например, където за паралелките с физика, химия, биология и география се взимат резултати от олимпиади/състезания по съответния предмет.
Няма как нормативно да се приеме промяна само за едно училище. Няма основание за това.
Виж целия пост
# 546
И защо за пети клас, където също има НВО се вземат и резултати от състезания? - защото така е по нормативна уредба и защото кандидатстването след 4. клас не е задължително, за да продължиш образованието си.
Проблемът е само за едно училище в София, нали? За СМГ става въпрос, ако правилно съм разбрала. Тогава трябва да се търси решение на проблема в това училище. Дали чрез повече паралелки след седми клас, отколкото в пети, дали по друг начин, но няма как да е за увеличаване трудността на НВО, което е за цялата страна и трябва да е по силите на средностатистическото дете и върху материала в обикновено училище. Ясно е, че децата от математическите паралелки до седми клас имат предимство, защото полагат същото НВО върху същи материал, както и децата от останалите не математически класове. - Не е само СМГ. А и вече го коментирахме. Когато извеждаха 4 паралелки, а приемаха 6 ( това е за СМГ), нямаше сериозен проблем. В момента извеждат 6 паралелки и приемат 6. Ако в пети клас е имало надпланов прием ( не непременно незаконосъобразен, достатъчно е да има няколко двойки близнаци), то завършващите като бройка ще са повече от местата в 8. клас. Повече паралелки в 8. клас означава повече класни стаи. А съм чела, че училището и сега се задъхва по отношение на физическата среда. НВО вече го коментирах в предишни мнения. А и санака го е казала, не можем да пишем закон и наредби заради едно-единствено училище.
Всъщност въпросът е по-стар от участието ми във форума. Ако всички или поне повечето училища, осигуряваха обучение, което е отлично или много добро, нямаше да има такъв сериозен наплив за ограничен брой гимназии.
Виж целия пост
# 547
Чакайте малко, не са ли сегашните шестокласници първият набор, който ще има въпроси от всички предмети по НВО? Така споменаха в нашето училище.... Или пък аз нещо да не съм разбрала!?!
Виж целия пост
# 548
Не се знае кой ще е първият набор с интегрирани изпити и дали изобщо ще се въведат. Предвидено е като нормативна възможност отдавна, дори по едно време се очакваше нашият набор да е първият с такива изпити. Слава богу, размина ни се.
Виж целия пост
# 549
От известно време работя върху нещо, свързано с ПИСА и с НВО. Надявам се скоро да съм готова. Но бях потресена от различията при външното оценяване между нас и държави с доста високи резултати от ПИСА ( не в наша полза).

PISA въобще не се осланя на академичното в нашия аспект на образование  (доколкото  разбирам от сблъсъка си по някои образователни направления последната година )и затова е логично да сме зле. Нашите деца са  със знанията  наляти в главите с фуния и нямат никакви умения са свързват  теорията с ежедневния живот.

Дъщеря ми беше от наборите, които имаха два модула, като вторият беше предназначен за кандидатстване. Истерията беше минимална, частнице уроци рядкост. Девет години по-късно с второто дете не просто истерия, а масова истерия.
Виж целия пост
# 550
Стана ми интересно как е било допреди няколко години за училищата, които са предпочитани непосредствено след СМГ и софийските езикови. Примерно 31-во, 18-то, 32-ро, 35-то, 133-то. Там как се е кандидатствало? Училища като 1-во, 7-мо, 30-то, 12-то, сигурно има и доста други също със сигурност са по-желани от квартални в Люлин и Обеля, на какъв принцип се е правило класиране на желаещите за тях?  Децата, учещи в тях до седми клас имали ли са право да продължат директно нагоре? Добрите техникуми като Джон Атанасов, Икономическия, Ломоносов и т. н. с какви изпити са били? Признавам, не съм се интересувала, докато детето беше малко. Моите спомени са от времената, когато си имаше отделни изпити за СМГ, НПМГ и езиковите и после втори шанс с техникумите след осми клас.
Виж целия пост
# 551
За София не знам как е било, но професионалните гимназии приемаха след осми клас по документи - определяха се балообразуващи оценки, пак имаше удвояване, май и общия успех се вземаше предвид. Обявяваха и по някоя паралелка след седми клас с изпитите. За седми клас класирането се правеше от РУО и после местенето на дете, прието след седми клас пак минаваше през тях. Седмокласните паралелки бяха с разширено изучаване на английски, осмокласните - не. Езиковите гимназии и МГ приемаха след седми клас с изпити, а останалите СОУ (тогава) след осми клас пак по документи и имаше деца, които просто си оставаха там. Интересно ставаше, ако в някое основно училище не оставаха деца за осми клас паралелка, защото тогава трябваше за една година да си търсят друго училище. Както и някои СОУ, които до седми клас бяха с ранно чуждоезиково обучение, а след седми - ЕГ и някое дете не иска или не успее след седми клас да си остане там.
По мое време (80-те) МГ приемаха с изпити след шести и след седми клас. ЕГ - след седми пак с изпити, техникумите - някои с вътрешни изпити, повечето само по документи след осми клас и обикновените гимназии (ЕСПУ ги величаеха) също допълваха бройки след осми клас.
Виж целия пост
# 552
Никога не е имало схема децата да си остават в кварталното училище. Кандидатстваше се след 8 клас по документи (за някои техникуми с изпит). Просто децата си оставаха в кварталното училище, защото там имаше места за тях. И ако не кандидатстваха в ЕГ, МГ или техникум, никой не обикаляше половината град, за да отиде в училище, което е същото като кварталното, но “по-елитно”. кандидатстване винаги е имало, просто не беше централизирано. Дипломата си оставаше в кварталното училище, което се броеше все едно си кандидатствал там.
А ако за някое училище инцидентно се появяха повече кандидати, много лесно се отпускаше допълнителна паралелка. Нямаше такъв строг план-прием като сега.

Не мисля, че това беше добър вариант, защото средните училища, тогавашните ЕСПУ, задържаха дипломите на част от децата, които си нямаха идея, че могат да кандидатстват на друго място.
Виж целия пост
# 553
защо да не е добър вариант?
и сега доста деца биха останали в кварталното училище и изобщо не биха се явявали на нво е цел да отидат в друго
а ако някой не се интересува какви възможности има, това е негов проблем
Виж целия пост
# 554
Защото училищата, които имаха ученици само в горен курс, не можеха да достигнат до основния курс по никакъв начин. Не бяха допускани в средните училища поне да разкажат какво обучение предлагат, за да не “откраднат” сигурните бройки.

Преди години имаше практика да се дават дипломите за основно образование само на ученици, които кажат, че искат да отидат в друго училище. Но така се разбираше, че тези деца няма да останат в кварталното и се пишеха по-ниски оценки, за да не им стигне бала или направо по някой поправителен, за да изпуснат срока на кандидатстване. При всичките недостатъци на сегашното НВО, процедурата е по-прозрачна и честна.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия