Седмокласници 2023/2024 - тема 8 - здрави нерви и дълбоко дишане

  • 35 561
  • 770
# 555
Да, ей това е въпросът, при неочаквано по-нисък бал, дали си струва да смениш кварталното с някое друго далечно такова, със същия или подобен профил?!
Виж целия пост
# 556
Аз пък съм на мнение, че НВО МАТ не трябва да се усложнява допълнително заради идеята старите ученици на  няколко училища в страната да успеят да си останат в тях. Достатъчно е да се върнем към стария вариант, който не беше никак лош. Първи модул - НВО, резултатът се преобразуваше в оценка и се вписваше като текуща такава (сега може да си остане в точки). Вторият модул беше само за кандидатстване.
Личното ми мнение е, че въпросът стана особено актуален в момента, в който в СМГ започнаха за завършват основно образование повече ученици, отколкото е приемът в осми клас.
“Въпреки” 2 деца, завършили СМГ, подкрепям с 2 ръце!
Роман мога да напиша за психологическите травми на дечицата, които няма да си останат и в гимназията в любимото у-ще заради тъпото НВО по БЕЛ. Sunglasses
Една задачка е достатъчна за да отсее математиците, едно допълнително построение дори. Историята помни!
 А как се учи БЕЛ в СМГ от 8 до 12 клас в СМГ! О, само как се учи! Стига да попаднеш на читав преподавател - съдра им шортите!
Виж целия пост
# 557
Борете се да има паралелка повече в софийските МГ-та. В Русе приемът е две паралелки в пети клас и 3 или 4 в осми. Драма няма. Подобно е ш в други градове. Защото пък ш децата, които до седми клас не са били в СМГ трябва да имат шанс да влязат там след седми клас.
Виж целия пост
# 558
Изобщо не споделям, че НВО по БЕЛ не трябва да се брои в бала на математическите гимназии. Това, което се изисква като формат според мен е съвсем постижимо, ако детето се мотивира за това. И да, има неща, които са щуротии във формата, но изобщо не мога да се съглася, че не се измерва и грамотност. Моето мнение е, че е важно и по двата предмета да се завърши 7 клас едни добри базови знания. Моето дете е точно обратното, по БЕЛ е песен, по математика - мъка от пети клас насам. Но се старае, решава, консултира се, ходи на школа и мисля, че ще стигне целта си. И аз мога да кажа, че не е справедливо да се удвоява математиката за ЕГ.
Виж целия пост
# 559
Аз да дам отчет от отворените врати в НПМГ вчера. Презентацията си са качили вече и на сайта в Прием.
Малко по-неорганизирано ми се стори тази година. В училището за паралелката по физика презентираха децата - много откровени бяха Grinning. Дадоха ми и някаква програма какво се изучава в паралелките по информатика - ако някой има интерес, ще снимам. Състезанието на НПМГ ще е на 1ви юни, а резултатите ще излязат на 2ри. Записването ще става с електронен формуляр, който ще бъде отворен от началото на май до към 23ти май. Казаха, че около 1200 деца се явяват всяка година -  400-450 по химия и биология и 200-300 по физика. Ще получим комуникация за мястото на провеждане, като предупредиха, че няма да бъде само в НПМГ, а и във факултета по химия и физика на СУ. По физика състезанието ще бъде от 10.30 до 12.30. Отново ще започнат една седмица по-рано и ще имат часове по математика и химия (за паралелките по природни науки) по собствени разработки, за да изравнят нивото. Осми клас започват първа смяна първия срок. Изучаването на езика е разширено - имат по 12 часа седмично, но учат и общообразователните предмети. По немски започват от нулата, но по английски от тази година имали идея да има 2-3 седмици за уеднаквяване на нивото и после да започват от А2. Покривали спокойно сертификационните изпити децата им.
Другото интересно е, че току що е излязла и книжката на Педагог 6 с теми за модул Биология. Аз си я купих и ако някой му трябва и не може да се добере до нея, ще я снимам след ваканцията.
Ето я книжката
Скрит текст:
Весела ваканция на родители и деца и успех на тези, които продължават с пробните Smile
Виж целия пост
# 560
Днес дали ще ги има книжките за купуване?
Виж целия пост
# 561
Днес дали ще ги има книжките за купуване?
Едва ли - по-скоро ги търсете в електронните книжарници или пишете/звъннете на издателството.
Ето от тук май вече може и да се поръча https://pedagog6.com/v2/ Буквално са успели в последния ден преди отворените врати да я изкарат от печат...
Виж целия пост
# 562
Имам практически въпрос за преразказите. На моя син времето не му стига за преписване. Ето днес се упражнява за пробния в Регалия утре. При проверката вижда, че е пропуснал един момент. Няма как да добави точно на мястото две изречения. Листата, които им дават за белова, нямат редове или достатъчно широки полета за добавяне. Ако ги напише най-отдолу на трета страница, а пропускът е примерно на първа, може ли да означи по някакъв начин и как, че вмъква текст написан след целия преразказ? Предполагам, ако означи с цифра може да се сметне за някакъв знак към комисията и да му анулират работата Ясно, че трябва да внимава, но като бързат и трябва да помнят целия текст, предполагам много деца имат такива пропуски. Как могат да ги коригират?
Виж целия пост
# 563
Мисля, че никак. Затова е добре да си направи детето свръхподробен план, който да следи при писането на преразказа. Според мене това е начинът за избягване на подобен тип пропуски - обширни цялости, които няма как да се допишат.
П.П. Пиша не като специалист, а като човек, минал през НВО.
Виж целия пост
# 564
В никакъв случай да не пише цифри, стрелки с които да вмъква пропуснатия епизод. Това се счита за знак към проверяващ и може да му анулират работата. Едно време на мен не ми стигна времето да препиша черновата и драснах една голяма стрелка къде продължава текстът. Треперих докато излязат резултатите дали ще ми зачетат или анулират. Е, аз имах над 5.50 тогава, но не си струва да рискува.
Виж целия пост
# 565
Добавя се с цифра най-накрая. Така ги учат в училище. Нвремето дъщеря ми добави на НВО текст със звездичка и също нямаше проблем. Това са нормални начини за добавяне и не се смятат за знак. Доста по-съществен знак трябва да има, за да анулират работа.
Виж целия пост
# 566
Какво имате предвид със "цифра"? Коя цифра?
Аз бих вмъкнала текст със стрелка.
При всички положения трябва да има някакъв позволен начин за допълване.
Виж целия пост
# 567
Добавяне с цифра/звездичка на мен ми се струва съвсем логично, стига да не се счита за знак. Безумно е децата да нямат право да добавят нещо. Синът ми ще си пита учителката на частните уроци, дано да е достатъчно наясно. В големите школи сигурно знаят.
Виж целия пост
# 568
Години наред съм оценител и досега не съм видяла анулирана работа на седмокласник. Виждала съм работа на ученик, който беше зачертал цял един лист от беловата с коректор, но работата не беше анулирана.
Виж целия пост
# 569
Разбира се, че имат право да коригират - да задраскват, да вмъкват попуснат текст. Това не са роботи, хора са. Най-много да им отнемат половин-една точка за графично оформление. Навремето учителката на дъщеря ми беше казала, че ако трябва да избират между съдържание и графично оформление, винаги изборът трябва да е в полза на съдържанието, т.е. да вмъкват пропуснати епизоди/действия в текста. Това са учители, извели не един и два випуска до отлични резултати на НВО без нито една анулирана работа, така че съм склонна да им вярвам. Работите вече се разпределят на случаен принцип из цялата страна. Какъв знак и за кого да го оставят? Ако не нарисуват къщичка с пушещо коминче и две липи отпред, няма да им анулират работата.
Алисса, с цифра означава, че ако прорпуснат някое и друго изречение, на мястото, на което е трябвало да бъде този текст, слагат цифрата 1 и накрая отдолу пак пишат цифрата 1 и пишат пропуснатия текст. Ако още веднъж са изпуснали - пишат 2 и пак така. Само трябва да внимават вмъкнатият текст да не е извън рамката на беловата и съответно да остане извън сканирането.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия