Седмокласници 2023/2024 - тема 8 - здрави нерви и дълбоко дишане

  • 35 798
  • 770
# 525
Как така НВО по всичко...ужас! Добре, че сега не е така, че направо ще фалираме с уроци по всички предмети😉🤣
Виж целия пост
# 526
Точно така. Когато НВО по МАТ беше по-трудно, нямаше никакъв проблем, че в балообразуването участваше и БЕЛ.
Иначе аз бях бог по литература. Пишех страхотно, обожавах да пиша от малка - и поезия, и всякакви видове текстове. Дишах за писането. Обаче, въпреки това, ми се наложи да уча математика и физика до 11-ти клас. Joy
Виж целия пост
# 527
Аз пък съм на мнение, че НВО МАТ не трябва да се усложнява допълнително заради идеята старите ученици на  няколко училища в страната да успеят да си останат в тях. Достатъчно е да се върнем към стария вариант, който не беше никак лош. Първи модул - НВО, резултатът се преобразуваше в оценка и се вписваше като текуща такава (сега може да си остане в точки). Вторият модул беше само за кандидатстване.
Личното ми мнение е, че въпросът стана особено актуален в момента, в който в СМГ започнаха за завършват основно образование повече ученици, отколкото е приемът в осми клас.
Виж целия пост
# 528
До 2018г. вкл., когато НВО беше с по-висока степен на сложност, нямаше драма с участието на НВО по БЕЛ в балообразуването за СМГ. Дори не си спомням изобщо да е дискутирано.
Виж целия пост
# 529
Да, старият вариант е ок, но той е по-труден от сегашния.....(всъщност не мога точно да преценя, де, но така ми се струва)
Виж целия пост
# 530
Не е по-труден, същото е. Изпитът пак си беше два модула, но имаше възможност да не кандидатстваш и да си останеш в същото училище и съответно да не правиш втори модул. На практика всички, които искаха да сменят училището или учеха в основно такова, правиха втори модул и тогава. Просто изпитите бяха по-трудни и 90т. по мат и 80 по бел бяха достатъчни за вход в СМГ. Не беше решаващ нито БЕЛ, нито дребни технически грешки на МАТ.
Виж целия пост
# 531
Да, така трябва да бъде. А не сегашната истерия...
Виж целия пост
# 532
Затова не е зле да се върнем към доброто старо време.
Искат да проверят нивото на училищните знания... Моля, част едно ги проверява и е само за НВО.
Искат да разслоят децата в горния регистър...Задачите от втора част могат да го направят, но резултатът от тях се отчита само за балообразуването.
В интерес на истината от години се колебая дали след цедката в четвърти клас не може да се намери друго решение за МГ и ПМГ. Имам някакви идеи, но не съм ги избистрила още.
От известно време работя върху нещо, свързано с ПИСА и с НВО. Надявам се скоро да съм готова. Но бях потресена от различията при външното оценяване между нас и държави с доста високи резултати от ПИСА ( не в наша полза).
Виж целия пост
# 533
Но бях потресена от различията при външното оценяване между нас и държави с доста високи резултати от ПИСА ( не в наша полза).
Ей, като пльоснеш така нещо недоизказано и човек да умре от любопитство... Joy Кажи нещо повече, де?
Виж целия пост
# 534
Имам и петокласник. Искрено се надявам да стане наистина по всичко изпитът, за да не отиде на нито един допълнителен урок.
За мен не е нормално знанията от училище да не са достатъчни без допълнителни уроци, за да учиш в 8 клас в прилично училище. Макар че истинският проблем е, че няма достатъчно училища среден клас и всички се мъчим за бал над 450 за топ елита или поне над 400, за по-добра среда. Като и за последното няма гаранция, дори с висок бал. Има нещо, което като цяло не е наред и трябва цялостна реформа.
Виж целия пост
# 535
А, да бе. И традиционните копи-пейстъри пак да се окичат с чужда слава. Joy
Сравнявам една друга държава с България. Остана ми още малко да преведа от критериите за оценяване. Скоро ще съм готова.
Виж целия пост
# 536

За мен не е нормално знанията от училище да не са достатъчни без допълнителни уроци, за да учиш в 8 клас в прилично училище.

Принципно са достатъчни, ама зависи къде. И какво разбираш под прилично.... те всички са прилични, ама някои са и желани.

Сигурно и сега има деца, които изкарват по 100 т. на НВО без уроци, обаче са малко. Обикновено родителите се застраховат с уроци, за да направят всичко, което зависи от тях. И пак накрая детето може да знае много, но да се притесни, да сбърка, на не се представи добре. Лошото е, че и децата се пренавиват, понеже години им се говори колко е важно НВО и как бъдещето им зависи от това.
Виж целия пост
# 537
Но бях потресена от различията при външното оценяване между нас и държави с доста високи резултати от ПИСА ( не в наша полза).
Ей, като плоснеш така нещо недоизказано и човек да умре от любопитство... Joy Кажи нещо повече, де?
Дидева беше давала за пример в друга тема задачи от изпити за завършване на основно образование в други централно- и източноевропейски държави. Ами нашето НВО изглежда доста по-трудно. И пак стигаме до несъвместимите цели, които са възложени на това оценяване - хем да е всеобщо и да служи за измерване на ниво, хем да е за кандидатстване навсякъде, включително и в топ училища. Ако СМГ, подобно на НПМГ, си беше запазило собствено балообразуване, т.е. освен НВО да има и допълнителен изпит или да се взима резултат от областен по математика, може би нямаше да е такава истерия и да се цепи точката на две.
Виж целия пост
# 538
Добре де. СМГ и София май са единствените в страната, които имат такъв проблем. Вариантите са три:
- в балообразуването влизат резултатите от олимпиада и състезания, както е за пети клас в МГ.
- обявяват се 1-2 паралелки за външни ученици.
- издейства се отделен изпит по математика.
Виж целия пост
# 539
Без сериозна нормативна промяна това няма как да стане. По нормативна база към настоящия момент:
- в балообразуването могат да участват оценки от олимпиади/състезания само по предмети, по които не се провежда национално НВО, т.е. олимпиади/състезания по математика няма как да участват
- във всички училища се извършва ДПП за 8-ми клас - изцяло и за всички паралелки, няма как досегашните ученици просто да продължат
- няма такава възможност, няма и как да има без нормативна промяна.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия