ДЕСЕТИ клас - Тема 2

  • 10 613
  • 222
# 105
Не бъркаш, точно така е.

Аз докато отговоря, вече са писали.
ganis, това са компетенциите не важи ли само за професионалните гимназии?
Виж целия пост
# 106
Цитат  най-отдолу на именно тази задача

"Въпросът [ в задачата ] е един от най-трудните в категорията извличане на информация. За да получи
пълен кредит, ученикът трябва да определи и комбинира единици от числова
информация, представена в условието (дървовидна диаграма) и извън условието
(бележка) на задачата. Различният формат, в който е представена основната
информация, усложнява задачата и повишава нейната трудност
"
Виж целия пост
# 107
Не бъркаш, точно така е.

Аз докато отговоря, вече са писали.
ganis, това са компетенциите не важи ли само за професионалните гимназии?
Не. Важи за всички ученици.
Виж целия пост
# 108
тук искам да коментирам че с този проблем по формулировките по задачи от различни естество  съм се сблъсквала още преди десетина година във връзка с един тест , при които формулировките бяха направени така, че да объркат в някакъв аспект. На въпросът ми към човека, който организираше теста ( тестът беше със специална бланка, организация, платен, човекът който може да го организира е минал подготовка, има сертификат ) защо описанието е толкова усложнено - отговори че формулировката е част от теста. Не е въпроса да е направено по най-лесния начин, организация да прочетеш да осмислиш и да подредиш информацията е също много важно умение - четене с разбиране, анализ, планиране, разбиване, подредба, решение, излагане на решението. Често зад привидно  сложни конструкти се крият много елементарни неща. В живота по същия начин. А повечето деца се отказват ако изречението на задачата е повече от един ред.
Виж целия пост
# 109
Явно с този профил Математика трябва да се пипа внимателно - от значение е при евентуално бъдещо кандидатстване в чужбина, по-скоро хорариумът часове. В България-няма да има значение. Но ако се избере ПП Математика, то няма ли да е "прецаквация" по друг параграф- ако им трябва оценка от дипломата по Математика, то избралите ПП Математика трябва да държат ДЗИ по ПП Математика, а избралите друг профил- ще се явят на материала от ООП Математика, който е доста по-лесен. Явно коефициентите ще са с различна тежест, не съм проучвала задълбочено, но все пак ДЗИ по ПП Математика ще е доста по-тегаво.
Извинявам се, че съм досадна с тези въпроси, но покрай малките седмокласници позанемарих баткото и се опитвам да наваксам Hug
Виж целия пост
# 110
По лични впечатления, малко хора избират ДЗИ по мат (освен при случаи като при нас, където кандидатстването до датите на ДЗИ вече е приключило при голяма част от децата), макар и да са с такъв профил, точно поради разликата в тежестта на изпита. Оценка ще има в дипломата и без ДЗИ по мат. И да, някои БГ университети взимат ДЗИ ПП мат с по-голяма тежест, от ДЗИ ООП, но по наблюдения, малко деца го правят, защото подобно ДЗИ ПП доста би свалило крайния успех. В голяма част избират напр. ДЗИ по предмет, който не би свалил бала при кандидатстване.

пп Поне такава е моята трактовка, ако имам грешка, моля някой да ме поправи Simple Smile
Виж целия пост
# 111
Десем, семейството и училището са част от обществото и носят споделена отговорност за бъдещото поколение. Докато се мерим кой точно какво да ги научи, те просто остават ненаучни. Не казвам, че с иглата и отвертката трябва да се запознават само в училище, но имаше време, в което всеки трябваше да усвои и получи оценка върху елементарни умения. Сега това го няма. Цяла седмица в темата за НЕГ чета следва ли учителят да изисква и налага дисциплина в  часовете или учениците трябва да са дисциплинирани, защото семейството ги е възпитало правилно.
Ако искаме да имаме пълни професионални гимназии, следва училището до 7 клас да предложи достъп до дейности от този спектър и то също толкова задължителни като ИТ и също толкова осигурени с необходимите ресурси.
Убедена съм, че всяко семейство може да предложи нещо от спектъра на дейности, но достъпът до всички е във времето 5-7 клас и следва да се случи в училище.
Виж целия пост
# 112
Да, ДЗИ по ПП математика е много по - труден и децата предпочитат да изберат друг предмет. Моята девойка, а и не само тя  за сега е решила да избере друг предмет за втори ДЗИ. Тя обмисля евентуално да се яви на трети ДЗИ математика. Знае, че тежестта е по - малка, но заради успеха от дипломата, не смее да рискува. Разбира се, това към настоящия момент са само планове, защото още не е наясно къде иска да учи - тук или навън.
Виж целия пост
# 113
На баткото от ТУ Айндховен му поискаха да държи матура по математика. Признаха му хорариума по мат за достатъчен, признаха резултата от AP Calculus, издържа изпита и се класира за специалност компютърни науки, но поискаха да държи матура по мат. Без изискване за оценка, просто да я вземе.
Виж целия пост
# 114
Решил е моят син явно - Математика и География ще избере. Това беше и първоначалното му желание, но после се насочи към БЕЛ и История  - казали му, че е по-лесно, за да има по-високи оценки в дипломата. Аз пасувам, дано не сбърка
Виж целия пост
# 115
не знам за ПИСА, но Горинич се яви на някаква международна олимпиада още в 6 класи беше възмутен. - получи ниска оценка на емпатия.
дълго време цитираше въпроса и питаше какво е сгрешил.

"на френско бразилската граница се разбива самолет с предимно французи и бразилци и няколко от други националности.
къде ще погребеш оцелелите?"

не знам как преди без ПИСА сме били функционални, а сега, с хиляди промени и промени на промените все сме на опашката.
Виж целия пост
# 116
не знам за ПИСА, но Горинич се яви на някаква международна олимпиада още в 6 класи беше възмутен. - получи ниска оценка на емпатия.
дълго време цитираше въпроса и питаше какво е сгрешил.

"на френско бразилската граница се разбива самолет с предимно французи и бразилци и няколко от други националности.
къде ще погребеш оцелелите?
Това е известна задача тип логика, очевидно че оцелелите няма никъде да се погребват.
Не ми се вярва да пуснат такъв тип въпрос на НВО при нас.
Виж целия пост
# 117
...очевидно че оцелелите няма никъде да се погребват.

Разбихте ме.. аз точно се чудех как ще пренасят телата по родните места. Не съм Е'нтелегентна аз и т'ва си е.
.
Според мен по -добре да се пускат задачи с морални дилеми на Крюгер ( не помня така ли се казваше човека ). Децата са в състояние да ни  поучат с простота на решенията, защото са освободени откъм шаблони, опит и други "тежести".
Виж целия пост
# 118
точно това беше отбелязал - с отметка беше, не с писане на свободен текст.
и се оказа, че му липсвала емпатия. Simple Smile Simple Smile Simple Smile
явно живи, умрели... трябва да ги кОпаш и точка!
Виж целия пост
# 119
Тъкмо тръгнах да поправям, че не оцелелите, а загиналите ще погребват. Sweat SmileSweat SmileSweat Smile Пак не схванах каква е задачата. Ни емоционално, ни реално съм интелигентна явно. Simple Smile Simple Smile Simple Smile  Дилемите на Крюгер да не бяха ония тъпотии с влака, дето гази хора по релсите? Не са за мен тез неща! Според мен една задача от всякакво естество трябва да те предизвика, да те измъчи и после да изпиташ удовлетворение, че си я преборил. Коментираните в предните постове по-скоро ме карат да изпитвам раздразнение, че някой се подиграва с мен и ме баламосва. Хайде, аз съм зрял човек, ще стисна зъби и ще ги направя. Ама ако си представя, какво ще избълва наборът, срам ме хваща чак!  Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия