ДЕСЕТИ клас - Тема 2

  • 32 149
  • 667
# 630
Както винаги, резултатите на децата на бг мама нямат нищо общо с тези на останалите ученици - https://www.mon.bg/news/mon-zapochna-da-vavezhda-nov-tip-zadachi … shno-oczenyavane/.
Виж целия пост
# 631
Точно това си говорихме с колежките, че резултата по математика е потресаващ и че в тези 33,1 точки са включени и резултатите на децата от МГ, които малко или много вдигат успеха с техните.
За мен НВО в 10 клас е много показателно за нивото на обучение на децата, защото то е единственото (изключвам 4 клас), за което учениците не ходят на допълнителни уроци.
Виж целия пост
# 632
Да, Марти, правилно изключваш, като знам за колко време могат да се повишат резултатите, а нашите бяха и на 4 бр.
Чета ви и думи нямам за гаврите с децата. Знам, че не са перфектни, че имат нужда да се изисква от тях, но трябва и да помислят, че с писането на по-ниски оценки ги поставят в неравностойно положение спрямо други деца.
И за разлика от новия директор на 1АЕГ, аз не вижда проблем и целият випуск да са отличници. Ако иска да не е така, спокойно може да си избере друго училище, в което се учи лежерно и да даде инструкции как да се оценява.
Виж целия пост
# 633
Явно наистина тук не е като в реала. Simple Smile Понеже се срещам с доста хора, включително родители на набори и в последните дни си говорим за шока. Отличници в нелоши училища, хвалени или в най-лошия случай между 5 и 6, а на НВО - 40-50 точки. Хората бяха възмутени и даже обидени, че досега не е имало никакво загатване колко са зле нещата. Все пак това са десетокласници, няма да им висиш на главата, да следиш дали и колко са си научили. Щом има само 6-ици, значи всичко е наред. И изведнъж-бам! тройка, която всъщност си е чиста двойка с нейните 40%.

Вървя по улицата и слушам едни младежи да си говорят. Едното имало 8% по МАТ, другите се хилеха, че те поне до към 28-38% са изкарали, пък той наистина бил зле. И си мисля, колко пък трябва да си зле, че да изкараш 8%? На тото да играеш, все ще изкараш повече.
Виж целия пост
# 634
Не знам дали защото това препитване няма реална потребност и стойност за десетокласниците и повечето, дори и моят син, я неглижираха.
Виж целия пост
# 635
Всички неглижираха НВО-то сега. Никой, предполагам, не се е готвил, явиха си се на мускули. Ама това показва едни много мънички, направо закърнели мускули в повечето училища. Всъщност това е идеята на междинните НВО, да се сканира нивото. Е, не е добро нивото! Да видим какво ще направят. Ще променят нещо в преподаването ли или ще дадат по-лесни задачи догодина? То колко по-лесни, скоро сигурно ще им дадат да оцветяват...
Виж целия пост
# 636
Моята дъщеря се готви цяла година. Всъщност не точно за НВО-то, но цяла година е на уроци при баба й,която е учителка по математика. Това е единственият предмет в у-ще,който я интересува. Критериите в нашата езикова гимназия са много високи и само тя и още едно момиче са с 6-тици за годината. И изкара 60т. Вчера ходихме да гледаме работата -изчислителни грешки на всякъде. Г-жата там й каза,че има много добра логика,защото последните задачи ги е решила с друг подход,но тъпите сметки са я прецакали. 4х3=6, 5х5=10 Simple Smile
Масово нейни съученици,които са отличници,са с под 50т.
Щом тези лесни задачи ги затрудниха,не мога да си представя на ДЗИ по математика какво ще е и как ще се справят.
Виж целия пост
# 637
В нашата уж елитна Английска гимназия имаха и първия, и втория срок само по два часа седмична и математика, и БЕЛ. За сметка на това имаха по 3-4 часа седмично история и география. Изобщо не се готвиха за матурите. Не са решавали нищо допълнително нито в час, нито за домашно. Не са писали резюме и съответно децата не са се представили по начина, по който са очаквали и са доста разочаровани.
Виж целия пост
# 638
Не съм писала отдавна и сега успях да наваксам с четенето.
Първо искам силно да прегърна, макар и виртуално, един огромен боец в темата ни.
Бебчо, шапка ти свалям, момиче! Подскочих от радост, като прочетох, че делото е отсъдено в твоя полза. Надявам се децата сега да попаднат в чудесни класове с истински учители и да изкарате едни щастливи гимназиални години. От сърце ти го желая и стискам силно палци за класирането. Flowers Four Leaf CloverHeart

За НВО резултатите на набора са абсолютно очаквани и не изненадаха никого. За 5-ца е в училище по БЕЛ, за толкова си му е резултатът и на изпита, като е вдигнал с 8 точки резултата си от 7 клас. Никакви частни уроци не е взимал, само подготовката в училище. По МАТ - също нищо неочаквано.

И си мисля, колко пък трябва да си зле, че да изкараш 8%? На тото да играеш, все ще изкараш повече.
Ще обясня как. Чета ви как 40-50-60 точки били пълен провал. Ами грешите. 50 точки може да са пълен провал за дете, за което математиката е страст, желание, амбиция, отдаване, начин на живот ако щете. Но ако е мъка, негодувание, стрес, ужас, паник-атаки и въобще пълен кошмар, независимо колко усилия са положени, и 8 точки са връх. Тук не говоря за провал от мързел, трябва да уточня. Много е лесно да махнеш с ръка и да кажеш "Ти на тия прости задачи се издъни, нищо не става от теб." Ама същевременно това "нищо" е успяло да се пребори за други 10 успеха, за които "великият" възрастен, който натрива носа му с лекота, може само да си мечтае да постигне. Много често сме слепи за успехите, а фокусирани върху провалите. А как това наше поведение се отразява на самите ни деца, които в повечето случаи дори не познаваме - who cares?

Е, не е добро нивото! Да видим какво ще направят. Ще променят нещо в преподаването ли или ще дадат по-лесни задачи догодина?
За да се вдигне нивото е необходима пълна промяна на Системата - както на обучение, така и на НВО-то. В 10 клас децата са големи. Голяма част от тях вече знаят с какво искат да се занимават или поне с какво категорично не биха се занимавали. На мнение съм, че БЕЛ е задължителен. Чуждите езици - също. Оттам нататък на децата трябва да им се предоставя избор. Ако имаше НВО в 10 клас по История, вместо по Математика, моето дете щеше да удари 90+ и никой нямаше да му каже, че "за нищо не става" или колко му е ниско нивото, или в училище не са го подготвили достатъчно, или тия учители и те за нищо не стават. Защо има различни професии, защо има различни хора, защо има различно мислене, защо има различни пътища на развитие? Ако аз съм страхотен архитект, ама не мога да боравя с електрожен, това прави ли ме "нищо"? Или ако съм ветеринарен лекар и лекувам животни, но не мога да направя сърдечна операция на човек, пак ли съм "нищо"? Все риторични въпроси, чрез които се връщам на главното - когато МОН си свалят капаците от очите, седнат си на г***вете, разработят система за атестиране на учителите всяка година, променят учебните програми и учебниците, и направят НВО-то задължително, но избираемо, може би тогава нещо ще мръдне в положителна посока. Но затова първо няма властимащи с "топки", които да предприемат такива действия и второ, същите тези властимащи не искат образован електорат. А децата завършват училище въпреки МОН, а не благодарение на него.
Виж целия пост
# 639
Здравейте, момичета!

Знаете, че много рядко пиша, но редовно чета.

Включвам се, за да изкажа мнение по думите на Kally May.

Ще структурирам като математик, моля не се стряскайте!

1. В голям процент, към 70%, съм съгласна с горното мнение. Самата аз, като родител на дете без заложби в математиката, често оправдавам масовото слабо представяне по предмета. В стил "не карайте рибата да лети".

2. Но, истината е, че математиката развива. Дава дисциплина и умения, които другите предмети не дават. Ако държиш на образование, включваш и математика на едно прилично ниво. Имам доста лични наблюдения в тази посока.

3. Нещата в нашето образование тръгнаха надолу, след като през 2000. година бяха орязани часовете по математика. Тогава стереометрията беше премахната от учебните програми. И животът стана лек и безпроблемен. Само дето се оказа, че така не работи.

4. За да имаш знания по математика трябват две неща: кадърен учител и стандартно високи изисквания, които си длъжен да покриеш. Без бягане от "проблема". Имаш да скачаш летвата "математика" - значи скачаш.

5. Достъпът до технологии повече пречи, отколкото помага. Колкото и да смяташ с калкулатор, това не ти помага да си направиш сам сметките на изпита. Аз самата вкарах доста технологии в обучението по време на ковид и се оказа, че отнех въображението на студентите си, давайки им всичко на готово.

Благодаря ви за вниманието, момичета!

За да съм мъничко по темата с наборката се борим, къде повече, къде по-малко с науката. Има още доста да се катерим. Но пък откъм пубертет е изцяло в норма. Откъм борба за самостоятелност - също.
Здраве, късмет и спокойно лято на всички!
Виж целия пост
# 640
Наборът завърши 10клас, който е последен общообразователен клас в Англия. Имаше 24 отделни изпита по 11 предмета-някои като математика имат по два изпита. Всеки изпит е 1 час и 45 мин, и на ден имаше един или два изпита. Почна от 20май и привърши на 19 юни, като имаше една седмица ваканция.
Доста бяха и той се измори накрая. Сега който иска да продължи да учи в университет трябва са е изкарал над 7 по трите предмета, които иска да учи и отиват в колеж.
Младежите, не плануващи за университети отиват занят да учат за две-три години.
Но общообразователното приключи. Поне си измират всеки по вкуса му и възможностите.
И тук изкарат сравнителни таблици по резултати по училища раздробени на % ученици изкарали 4,5,6,7,8,9 ( 9 най-високото; 4 е ниско но преминаващо).
На набора училището обикновенно изкарват много високо, то е мъжка гимназия от 11 годишни до 16г, има и колеж 16-18г. Ще се разбере края на август, дотогава той не мисли за това. Ще почва работа от идния понеделник.
Виж целия пост
# 641
4. За да имаш знания по математика трябват две неща: кадърен учител...
Това е основното и тук е проблемът. Има недостиг на кадърни учители не само по математика. А кадърните учители по математика са още по-малко. Ще дам пример от старото училище - рехабилитатор в старчески дом, на когото математиката е хоби, идва да преподава на деца в прогимназиален етап. Онлайн, защото бяхме в пандемия. Учител без педагогическо образование, обясняваше как ако не ти излезне отговора на задачата, трябва да, цитирам: "натъманиш задачата към отговора". И ето как едни близо 200 деца (5-ти, 6-ти и 7-ми клас с по 3 паралелки от по 20 деца) само за една учебна година са трайно ощетени по предмета. В 10 училища да се пръкне един подобен псевдо-учител - ето ги едни 2000 ученика пълна скръб по математика. Ходи после и търси добри резултати на НВО в 10 клас. Дори всичките тези 2000 ученика в гимназията да попаднат на добър учител, то този учител трябва да е някакъв бог, че да успее да запълни образувалата се пропаст и да поправи щетите. Не знам точно колко са училищата в България, може би са към 2500. Ако общо в тях има 100 кадърни учители по математика, какъв е шансът за едно дете да попадне на такъв?
Сметката оставям на вас. Аз съм зле по математика Stuck Out Tongue Closed Eyes .
Виж целия пост
# 642
KAlly May, съжалявам, че съм те засегнала! Със сигурност не съм искала да те обидя, нито да омаловажавам резултатите на някое дете.

Ето за това говоря:
Но ако е мъка, негодувание, стрес, ужас, паник-атаки и въобще пълен кошмар, независимо колко усилия са положени, и 8 точки са връх.

Това не бива да се случва! Ти видя ли задачите? Аз погледанах първите, лесните. Приключила съм с математиката преди повече от 30 годин' и пак ми се сториха лесни. Ако едно дете се стресира от такива задачи, значи някъде в образованието му по мат има огромни грешки. Грешки от страна на преподавателите най-вече. Ако никой никога не му е показал, че това не е страшно и че може да да се решават с лекота и удоволствие такива задачи, това е проблем. С подходяща подготовка и отношение тези задачи са постижими за всички. Хайде, не 100%, но поне 60 трябва да могат да изкарат. И ако има деца, които се трудят, но са толкова наплашени от пустата математика, значи има проблем в преподаването, а не в децата. Не говоря за глупостите от типа 6/3=3 (големият ми син на НВО 7 клас), говоря за "Аз тая математика я мразя и никога няма да я разбера!"

А, ето, ти си писала междувременно и си обяснила къде са грешките. Не са в децата, в повечето случаи. Не че и мързели няма, но това е друго. Simple Smile
Виж целия пост
# 643
Надявам се никой да не оценява детето си (или чуждото) по резултатите от НВО! И въобще думата "нищо" не трябва да се ползва за квалификация на човек, още по-малко на млад такъв, който тепърва ще показва какво "нещо" е.
Тук обсъждаме наистина генерално нивото (особено по математика), защото е трагично младите хора (някои от които ще приключат с училището сега), да не могат да сметнат елементарни неща. И да, 8% означава 2 верни отговора на НВО. А ако погледнете задачите, би следвало поне 3-4 от тях да може да реши и петокласник. Съгласна съм, че на не малко места кадърни учители няма. Но ме плаши искрено фактът, че това поколение ще прерасне в родители, които казват: "Нищо не разбирам от математика". После децата им също "нищо няма да разбират". И ще го приемат за норма... И дори да се направят изпити по всичко, това само ще покаже по колко още предмета децата ни са зле. Масово, генерално! Учителите имат вина, МОН има вина, но и ние като родители трябва да потърсим вината си за това, че не сме успели да възпитаме у децата си на тази възраст да гледат на училището с приоритет и да полагат нужните усилия. Страх ме хваща като се замисля какви служители ще са тези сегашни деца, които не са си направили труда да учат поне на санитарния минимум. А за съжаление резултатите от НВО показват, че това е масата.
Виж целия пост
# 644
Здравейте, момичета!

Знаете, че много рядко пиша, но редовно чета.

Включвам се, за да изкажа мнение по думите на Kally

Здравей, Yana_a_n, не съм съгласна с твърденията Ви.
Не смятам, че само и единствено математиката развива. Според Вас останалите изучавани предмети не го правят, така ли? Да, математиката развива мисленето, логиката, дава умения. Не я омаловажавам, но и не я слагам на пиедестал. Смятам, че дете/ученик може да научи много от всички предмети, изучавани в училище. Ако знам да решавам тригонометрични уравнения, но не знам кой е Ницше или Роден, или не пиша грамотно - това с какво ще ми помогне?
Нещата в образованието ни вървят надолу много преди 2000 г. И не за друго, а защото държавата абдикира от образованието, всяко ново нещо се правеше и прави на парче - без връзка със старото. Вземат се откъслечно модели от други страни и се мъчат по някакъв начин да се приложат у нас. От дълги години учителите загубиха мотивацията да преподават, което обезсмисля професията им. Защото, да си учител е призвание. Ама, всъщност това вече е някаква отживелица. Не е нормално “учител” да бъде човек завършил 3-месечен курс и да няма изобщо представа нито от методология на преподаване, нито от педагогически умения, да няма и подход към деца (това е реален пример за “учител” в основно образование).
Много се надявам да се осъществи промяна в системата МОН, но не ми се вярва да се случи …. Тотален е сривът в качеството на образованието ни.  От училищата излизат деца, които са масово неграмотни. Системата на прием и изпити е направена така, че без допълнителни уроци няма начин да се влезе.
Точно това НВО в 10кл. показва този крах и не мога да разбера, как от МОН всяка година се изказват, че резултатите били добри.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия