Работа, CV-та, HR-и, съвети - 92

  • 14 256
  • 405
# 75
На мен пък хич не ми звучи идеално. Да не мога да изпуша една цигара и всичко да ми се следи и записва....?!? ....или пък да не говотя на "ти" с колегите?
Виж целия пост
# 76
На мен пък хич не ми звучи идеално. Да не мога да изпуша една цигара и всичко да ми се следи и записва....?!? ....или пък да не говотя на "ти" с колегите?

Да, от друга страна и това също.
Виж целия пост
# 77
За мен това, че има правила и те са всички, ми харесва. Всеки има право да си избира подходящата за него работна среда.

В тази връзка се сетих за още една съществена разлика. Ако твоята работа пострада заради колега от твоя екип или от друг отдел, в никакъв случай не влизаш в пряк конфликт с него, не му посочваш грешки, не го обвиняваш и не го заплашваш как не може повече така. Има си път за реакция в такива ситуации - отиваш при мениджъра ти и обясняваш какво се е случило. Той преценява ситуацията и ако реши, отива при мениджъра на колегата или направо при него, ако сте подчинени на един човек, и взема каквито мерки той реши.
Виж целия пост
# 78
Каква идилия!?! Абсурд на 38 да успея да си преинсталирам мозъка по този начин. Това е работа за робот. Ако наистина стоят така нещата във всяка международна компания ще е почти невъзможно да се променя от мисленето на местен мениджър свикнал да си разполага с времето, ръководенето на бизнеса и доверието на собственика. Явно ме чака доста труд и голямо предизвикателство.
Виж целия пост
# 79
Не са баш такива нещата, това е доста екстремално описание. Всичко зависи до колко чуждестранния мениджмънт следи изкъсо нещата в локалния офис и до колко стриктно налагат процесите.
Но важната част е, че наистина се набляга на документирането на всичко и на числено измерими метрики. Тоест ако търсиш повишение или бонус или трябва да дадеш мнение за колега, които търси повишение, всичко ще трябва да е писмено, официално и с "доказателства". "Доказателствата" пак са всъщност твое писмено описание на нещата, но в определен формат и с референции към конкретни събития, задачи, документи и т.н. неща, които могат да се проверят и измерят.
Тоест цели се да остане официална история за всяко важно решение, така че да може да се одитира в последствие.
Метриките може да са много обективни, но може да са и напълно измислени, зависи от конкретния екип. Но ако има работа с клиенти се набляга доста на времето за отговор и удовлетвореността на клиента.
Сакън Simple Smile
Ти си по-черноглед от мен! Но си абсолютно прав, дискусията беше тръгнала за младите.
Не е черногледство, а опит, сблъсквал съм се с не един и двама такива. А и доста по-тежки случаи съм виждал - бивши съветски инженери с десетилетия опит в техните военни, научни или промишлени институти, но избягали към "прогнилия запад" още в началото на 90-те. Технически знания имат, ама като личностна култура и отношение са си останали още в СССР.
Виж целия пост
# 80
Не стоят, споко.
Описаното е как е де юре. Дефакто си е компания с по- напомпани политики и бюрокрация, но хората са си същите, които биха работили и в друг тип компания.

Това с минаването през мениджъра за всяко А и Б също не е така, нито е редно. Той не е бавачка, a всеки възрастен човек, работещ в офис, трябва да има поне санитарния мининум на капацитет да общува с колегите си и да отиграва ситуации, ако щеш и конфликти.
Виж целия пост
# 81
Калина, ако наистина си свикнала над теб да е само собственика, наистина ще ти трябва сериозна пренастройка.

И не съм казала, че минавам през мениджъра за всяко А и Б, а само за сериозни ситуации.
Виж целия пост
# 82
Така е, прочела съм прибързано поста ти.

Но въпреки това ми се стори като дистопичен роман описанието. И мен бяха ме наплашили, че ще си заключвам нещата в шкафчето и ще се отчитам до минута с карта, ама не е така. Толкова празно има по големите компании и толкова е раздут щатът, че ако беше така, половината нямаше да са/сме на работа. В директен съпорт с краен клиент може би е подобно, но счетоводител,анализатор и подобни си имат крайни срокове и си ги гонят.

Това, което аз отчитам като разлика, е голямото количество непотребни "колове", в които се обясняваш 2ч как си свършил нещо, което отнема половин.
Виж целия пост
# 83
Това, което аз отчитам като разлика, е голямото количество непотребни "колове", в които се обясняваш 2ч как си свършил нещо, което отнема половин.

+1
Работила съм за една и съща компания и като нает служител, и на договор като фрийленсър. Ми като свободен агент си свършвах същата работа за няколко часа на ден, което значи, че като нает служител са ми отивали много часове в разни колове, инструктажи, обучения по всякакви тъпи теми, писане на доклади, отговаряне на мейли  и какво ли не още
Виж целия пост
# 84
Калина, ако наистина си свикнала над теб да е само собственика, наистина ще ти трябва сериозна пренастройка.


А доста често съм свикнала аз да му казвам кое как да се случва в бизнеса.... Вече ми е лошо, но няма как, трябват ми пари, а и сега ако не хвана влака да се адаптирам към език и политика, на 45 съвсем ще съжалявам. По - добре да рискувам поне да знам, че съм пробвала.
Виж целия пост
# 85
Калина, а понеже спомена, че се целиш в позиция главен счетоводител/финансов директор. Помисли си дали си готова да се преместиш там, където е фирмата. Защото такива позиции много рядко са ремоут. Вдигам ръка, защото ми се стори, че прочетох, че си на 38 години и особено ако с теб има и малки деца, може да се окаже много сериозна гимнастика - ако говорим за София, за държавна градина можеш като цяло само да мечтаеш, за частна цените са леле мале.
Казвам това не, защото искам да ти давам тон в живота, а защото може да се окаже, че въпреки по-високата заплата, да не ти стигат парите с доста повече - наем, в София без кола и с деца е много трудно, а за такива компании, доста често има и изисквания за дрес код и представителност, които струват също не малко.

Колкото до корепоративната култура - навсякъде е различна, но нещото, което мен адски много ме дарзни е корпоративния жаргон. Почва едно говорене на един странен език, изпълнен с чуждици и англицизми, от които на мен буквално ми се вие свят. Имай предвид, че зависи с какво се занимава фирмата, нали, но доста често има и посещения от компанията майка на чужденци, които изискват специално внимание, понякога бизнес вечери, което основно е време. Английският език е повече от задължителен, ако компанията е немска/френска - добре е да знаеш и езика, откъдето произхожда компанията.
Виж целия пост
# 86
Благодаря! Това не го знаех!  А предлагат ли тези фирми почасова работа свързана с финансови задачи, плащания, пейрол, като вид допълнителен доход за квалифициран персонал или да не търся такова нещо?
Виж целия пост
# 87
Е, Калина ако наистина уцели подобна позиция частната ДГ няма да ѝ е проблем Grinning
Познавам една главна на малко представителство на чужда фирма тук. Ходи рядко в офиса, веднъж седмично примерно, сама си решава какво и що, и се отчита само на шефа ѝ в чужбина. Никакви грижи. Но не е нова, от >5-6 години е там.
Виж целия пост
# 88
Първата ми сериозна работа беше в чуждестранна компания, след това се преместих в друга, дори още по-голяма (в друг сектор, де). Нещото, което не понасям, но което особено се тачи в тези фирми е едно непрекъснато организиране на срещи за всевъзможни глупости. Някои екипи преди пандемията ги гледах в офиса - буквално от среща в среща. Честно казано не знам кога успяваха да свършат някаква работа. И доста често такива срещи губят времето на хората (освен ако не си от синиър мениджър нагоре - то това ти е работата). За много от нещата би се спестило време, ако се чуете набързо или някой напише мейл с инструкции.
Виж целия пост
# 89
Калина явно има квалификация и опит и ще получи по-полезни гледни точки от хора със сходен опит.

Аз се включвам само да кажа, че всяка втора фирма в София се рекламира като "работа в корпоративна среда" и идеална кариерна възможност. Но това да ти следят почивките с карта и да ти заключват телефона в шкафчето, не е корпоративна, а псевдокорпоративна среда. За мен тя няма няма общо нито с темата като цяло, нито с конкретната дискусия.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия