Кандидатстване с рисуване след 7 клас - тема 11

  • 15 046
  • 479
# 375
Обаче не трябва да се прекалява и трябва много да се внимава. Ако някой по невнимание размести или събори нещо по постановката, е аут на мига. Друго, което се дава като съвет, е периодичното изнасяне на рисунката. На някои места даже оставят до постановката стативи с такава цел. Поглеждайки от мястото си постановката и до нея рисунката, се виждат доста неща за коригиране или донагласяне.
Виж целия пост
# 376
казаха че не може да се мери така. Всеки си гледа от мястото.

Това се мери по специфичен начин с молив и отчети, които детето си прави гледайки композцията от мястото си. Така може да пренасят и наклони. Присвива се едното око протяга се ръката напред  с молива и се избира някаква  мярка с него на реалната композиция. Тя се приема за "шаблонна мярка". От там нататък с нея се мащабира всичко. Примерно височината на чашата се приема за мащаб и тя е да кажем точно половин молив. На листа се чертае височината на чашата. От там примерно - ширината на каната е един молив, т.е. 2 пъти височината на чашата, височината на каната е 1,5 молива - значи 3 пъти  височината на чашата и т.н. всичко се нанася мащабно.  Иначе казват че се работи "по памет" и често води до грешки. Не знам дали успях да обясня.

Никой не става да ходи да гледа и да мери. Това би било неправилно защото се рисува какво се  вижда от мястото си а не какво се вижда отблизо. Отблизо се променя и форма и съотношение заради перспективата. Това е базово правило. В момента когато рисуват портрети снемат с десетки такива замерки по лицата. моливът постоянно е ту напред ту се рисува, едното око е присвито. Ако моделът е рисуван поне 3-4 пъти тогава става и по-памет.
Виж целия пост
# 377
_re_ge едно време само така съм визирала. С молива от място. Аз също смятам, че така е правилно.
В днешно време много го правят с линийките вместо с молива. Аз лично също много се бях учудила какви са тези хартиени линии и за какво служат.
И да, ходят и отпред и мерят на място. Ще питам девойката дали във всички училища са го правили. Но наистина е странно явление, едно, защото може да бутнат композицията и второ, заради перспективата. И още по-странно ми е, че (поне в НГПИ) го поощряват.
Иначе изнасянето е друга работа. Там може да се направи добра съпоставка на рисунката с оригинала. Това също го правят навсякъде.
Виж целия пост
# 378
Да, и аз само така съм визирала. Също ме учеха никога да не използвам линия.
Виж целия пост
# 379
Хартиената линия действително улеснява работата, но не за мерене на действителните размери на предметите (което и за мен беше изненада, че е поощрявано от учители в приложното и то от години), а например за изграждане на правилна ос (там където молива не е достатъчно дълъг за да премери).

Отделно, не им е забранено да си изнасят работите, но децата се притесняват и не се възползват от това, а трябва веднъж за винаги да разберат, че това е един от най-важните им инструменти.
Уви, срамежливостта и притеснението се оказват по-силни.
Виж целия пост
# 380
Прощавайте неграмотността ми - какво значи да си изнасят работите?
Виж целия пост
# 381
Слагат ги на статив близо до постановката и се отдалечават от тях. С различната и отдалечена позиция от работата могат да видят някои грешки.
Виж целия пост
# 382
Току що отново разпитах подробно девойката относно визирането и изнасянето, за да си опресня информацията. Каза че децата са ставали и са ходили до постановката да си отмерват предметите върху линийките в НУИИ и в НГПИ. Във фотографското също са се опитвали да го правят, но там са ги връщали и не са им разрешавали. Всъщност каза, че и в момента (в 8ми клас) в класа й има не повече от 3 деца, които НЕ ходят да си мерят с линийките предметите, а визират от място. Тя е една от тези 3. Simple Smile

А относно изнасянето подчерта колко е важно и полезно да се прави. Каза, че тя си е изнасяла многократно работите и в трите училища. Най-много в приложното (сигурно, защото й беше първо желание Joy). След като си изнесе работата и види грешка, се връща да я поправи, след което веднага пак изнася, за да види дали е коригирала правилно грешката. Така че, момичета, посъветвайте децата си да си изнасят поне по няколко пъти работите и да не се срамуват и да не се притесняват какво ще си помислят останалите кандидати или пък квесторите. Със сигурност ще им е полезно.
Виж целия пост
# 383
Не знам дали ще е позволено изнасяне при нас. Казаха всеки да си стои на статива.
Виж целия пост
# 384
Не знам дали ще е позволено изнасяне при нас. Казаха всеки да си стои на статива.
Къде е това при вас? ( извинявай, не следя много и не запомням кой къде)

Да си изнасяш работата е част от процеса. (Даме е описала добре) не би трябвало да не им позволяват.
Виж целия пост
# 385
НУИ Варна
Виж целия пост
# 386

не съм чувала за такава практика. Детето ми е там от години след 4 кл.
Виж целия пост
# 387
Някой беше питал с какво ще рисуват на изпита на МОН. Моята дъщеря също ще бъде с акрилни бои. Дават ли да се носят бели листове А 4, за да си разбъркват там боите, някой знае ли?
Виж целия пост
# 388
Някой беше питал с какво ще рисуват на изпита на МОН. Моята дъщеря също ще бъде с акрилни бои. Дават ли да се носят бели листове А 4, за да си разбъркват там боите, някой знае ли?
Не виждам причина да не си носят листове.
Виж целия пост
# 389
Някой беше питал с какво ще рисуват на изпита на МОН. Моята дъщеря също ще бъде с акрилни бои. Дават ли да се носят бели листове А 4, за да си разбъркват там боите, някой знае ли?

Дъщеря ми си носи и листове и пластмасова палитра. И подсещам да не забравине чашка за водата.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия