ИСКАНИЯ КЪМ ШОФЬОРИТЕ НА ТАКСИТА И ТАКСИМЕТРОВИТЕ КОМПАНИИ
1. Шофьорите на таксита, ако не носят костюми, то поне да изглеждат прилично
2. Автомобилите да са на не повече от 5 години, чисти, проветрени, свежи, без смехотворни “тунинги”
3. Шофьорите на таксита да бъдат любезни, да говорят на “Вие”, да не разговарят, ако клиента няма желание за това, да посрещат и изпращат с любезен поздрав
4. Шофьорите на таксита да не отказват превоз под никакъв предлог, независимо от разстоянието
5. Шофьорите на таксита да помнят маршрута през цялото време, предлагайки най-бърз и удобен вариант за достигането на крайната цел
6. Апаратите да бъдат на видно от всички седалки място, с достатъчно чист и ярък дисплей
7. Шофьорите на таксита да попитат, дали клиента желае да слуша музика и каква да бъде тя
8. Шофьорите на таксита винаги да издават касов бон, в когато им свърши лентата - да преустановят работа, докато не поставят нова ролка
9. Шофьорите на таксита винаги да разполагат с оборотни пари - основно дребни и никога да не закръгляват сумата нагоре, освен в случаите, когато клиентът не желае това
10. Шофьорите на таксита да спазват стриктно ЗДП и да не бъдат толерирани при нарушения, освен в екстремни случаи (Пр. превозват тежко болен, инвалид, ранен, бременна жена)
11. Диспечерките, в случай на невъзможност да изпълнят поръчката, да предупредят веднага, а не след 40-минутно чакане
12. Тарифата да се определя върху %/цената на горивото на конкретния автомобил (газ, бензин, метан, дизел)
13. Да отпадне таксуването “Повикване по телефона”
14. Тарифа “Престой” да бъде 10% от цената за “Пробег на километър” на конкретния автомобил
15. Шофьорите на таксита да не водят никакви лични разговори по станциите, освен в случай, когато това е наистина необходимо (Пр. Да съобщат за нарушение, престъпление и други)
16. Шофьорите на таксита да слизат, за да помогнат за товарене или разтоварване на багаж от багажника
17. Шофьорите на таксита, когато са на стоянка, да стоят в личния си автомобил или, ако са в близост до него - да бъдат отзивчиви, когато видят, че има клиент
18. Шофьорите на таксита да оставят клиента да избере автомобил, а не да го “разпределят” в кой да се качи
19. Идентификационните карти винаги да отговарят на шофьора в момента и да имат по-подробна информация (Име, Презиме, фамилия, ЕГН, шофьорски стаж (години))
20. Стикерите с тарифите да бъдат по-големи, с ясни букви, никога с долепвани отгоре цифри, скъсани, замърсени или друго, което би могло да подведе клиента
Целият текст тук
http://blog.zabunov.be/journals/say-no-to-taxi-drivers/#comment-29