Не че ще каже на детето"три е достатъчно".
Иначе, за "лесния" начален курс много, ама много е относително. В класа в едно от спряганите училища имаше момиче(не единствено) с медал от международни състезания по мат. Е, веднъж получи 4 на контролно, защото в конкретното училище беше трудно да се влезе във времето. И нямаше оценка, различна от тази, май само една 5, на дете с денонощни уроци по мат от градинска възраст. В първи клас, само не помня дали първи или втори срок, но беше зима, т е и втори срок да е било, става въпрос за начало-дава се един "поменик" за домашно, огромен лист с думи, които да се разделят на срички и на части за пренасяне в две графи. Ама не обикновени думи, а такива като управител, обединение и подобни. Аз и друг път съм го казвала, уж един материал, но докато децата в едно училище правят звуков модел на "леля" и "сея", други правят на "изплющя" (образно казано, визирам трудността). В Славейков и Пушкин от първи клас бяха с различни учители по различни предмети, сега не зная как е. А в 4 клас за едно нищо и никакво НВО какви тлъсти помагала се купуваха, как се вземаха часове по физическо за подготовка.
Към автора-ако не е чак такъв проблем, че на обед се спи в ДГ, в района е "Звездичка". Там подготовката е много сериозна, минават се не само учебните тетрадки за ПГ, но и допълнителни за диагностика. Децата учат много неща чрез занимания-тържества, отбелязване на празници, дори срещи с хора с интересни професии.Различни като възможности и напредък деца, но ми направи вчечатление, че всички, които бяха "от набора" умееха от градинска възраст да се изразяват много добре, с богат и прецизен речник. това,предполагам, дойде от много занимания, в които се разговаря. Иначе като поведение-учители на различни полюси. Има и извънкласни занимания с минимално заплащане, а не на последно място-много хубава и удобна сграда, маниакална чистота, вкусна храна.
Ако пък пренебрегне разстоянието и държи на училище-по добре "Малкият принц", частно с предимството, че са малко деца и училището е домакин на състезания по математика за деца в градинска възраст. Големите училища с много паралелки са зверилници, особено в часовете, в които се смесват на влизане/излизане и гимназиите.
Ако реши ПГ на сравнително близко разстояние "Димчо Дебелянов" е ремонтирано и приятно, вече качество на обучение не зная.
Но нека да се замисли дали детето, колкото и интелектуално да е напред, дали е готово на 5г да седи с часове над уроците, защото в някои училища просто обемът е такъв, че няма как набързо да се напише и да се играе.