Творческо вдъхновение -1

  • 2 839
  • 171
# 120
За Дюма мисля, че също като Карл Май е рожба и на епохата си.
Скрит текст:
Той се стреми да направи напречен разрез на обществото (също и Юго в Човекът който се смее, а подобен проблем има и при Балзак). Ето защо набутва доста излишни от днешно време неща.
По-късните класаци като Рафаел Сабатини и дори Емил Зола пишат много по-стегнато

Все пак  граф Монте Кристо е велика книга за мен, макар че и в нея има излишни неща. Тя обаче показва лицемерието на обществото.
Впрочем доста голяма част от лицемерието на обществото е показано и в "След още десет години виконт дьо Бражелон/Луиза дьо Валиер". Уви, за да добият нещата интересен вид за младите и да се сведат до приключенския филм "Желязната маска" са изхвърлени половината неща -  как израства Луи 14; Как завет му оставя Мазарини; битките на Колбер с Фуке; лицемерието и разврата на Ана Австрийска; интригите в кралския двор и пр. Действието  в "Желязната маска" почна на практика от средата на втора книга. По подобен начин са "окълцани"  "Тримата мускетари" за да бъдат представени в привелакетелен вид за днешната младеж.Има един ясен антагонист - кардинала, с един явен помощник - лейди Уинтър, която е представена малко като Злата царица от Снежанка.


извинянам се отплеснах се - и не съм по темата
Виж целия пост
# 121
Не знам дали е подходящо за темата - но пак ще се върна на въпроса за разказа от първо лице, сегашно време. Прочетох съвсем скоро началото на един разказ (от наш съвременен автор) и имах коренно различни впечатления- интересно, увлекателно, грабващо вниманието. Определено тук за мен като читател има роля стила на изказа - явно съм попадала на посредствени трилъри (които така и не прочетох, първите страници бяха достатъчни да ме откажат). Така че - променям мнението си - когато е добре написано, разказ от първо лице в сегашно време си е даже много добре, на Аниш главите с POV  също харесах.
Първо лице е неблагодарно и изисква от автора да се постави на мястото на героя, забравяйки за сюжетните обрати.
Виж целия пост
# 122
Да, това е неудобството. Имаме представяне през гледната точка на един герой, което рязко стеснява фокуса.
Пример - Оцеола. Имаме действието през погледа на младия Джордж Рандолф  При все цялата увлекалетелност в романа липсват куп неща. Джордж Рандолф  не може да проследи какво се случва с Пауел/Оцела след като се разделят като младежи. Не присъства на израстването му като вожд; на голяма част от битките му; сам по себе си той е един страничен наблюдател дори за своето семейство - за дълго време е разделен от сестра си Вирджиния, до последно не знае за нейната връзка
Скрит текст:
с неговият приятел Галахър
и пр. На практика фокуса е стеснен до събитията пред погледа на Джордж Рандолф, в качеството му на страничен наблюдател.
Някои писатели - като Робърт Луи Стивънсън - са се опитали да представят и втора гледна точка. Например какво се случва на острова, докато го няма Джим Хокинс и той не е с основната група. Разказът временно е предаден през очите на доктор Ливзи-

Напоследък стана модерно да се пишат две гледни точки - мъжка и женска.
Виж целия пост
# 123
Да, това е неудобството. Имаме представяне през гледната точка на един герой, което рязко стеснява фокуса.
Пример - Оцеола. Имаме действието през погледа на младия Джордж Рандолф  При все цялата увлекалетелност в романа липсват куп неща. Джордж Рандолф  не може да проследи какво се случва с Пауел/Оцела след като се разделят като младежи. Не присъства на израстването му като вожд; на голяма част от битките му; сам по себе си той е един страничен наблюдател дори за своето семейство - за дълго време е разделен от сестра си Вирджиния, до последно не знае за нейната връзка
Скрит текст:
с неговият приятел Галахър
и пр. На практика фокуса е стеснен до събитията пред погледа на Джордж Рандолф, в качеството му на страничен наблюдател.
Някои писатели - като Робърт Луи Стивънсън - са се опитали да представят и втора гледна точка. Например какво се случва на острова, докато го няма Джим Хокинс и той не е с основната група. Разказът временно е предаден през очите на доктор Ливзи-

Напоследък стана модерно да се пишат две гледни точки - мъжка и женска.
Друго имах предвид. Авторът трябва да стане героя, от чието име пише. Колкото по-рано направи личностната му характеристика и изработи начина му на мислене и реакция, толкова по-убедителен е героя. При мен най-трудно се получи с Тедж, защото реално имаме два персожа - преди и след превръщането му в Наат, когато в съзнанието му навлизат спомените и решенията на всички управлявали преди. Той вече не е един, а множество. Добре, че още от самото начало го разпределих като INTG/T, който се променя до  INTG/А.
Виж целия пост
# 124
На мен ми изглежда като наръчник за писане на Итало Калвино “Ако пътник в зимна нощ”, там има толкова много различни гледни точки, сюжети, стилове, а сега като отворих книгата, за да си припомня нещо, видях и нещо, което някак не съм и запомнила- книгата започва с разказ във второ лице : “След малко ще започнеш да четеш “Ако пътник в зимна нощ”… “отърси се от всяка друга мисъл”… “изкарваш неспокойна нощ, сънят се точи…”, “мечтаеш си пред теб да се открехнат абстрактното и абсолютното пространство и време…”
В повествованието има и първо лице, книги в книгата, изобщо доста интересен литературен експеримент.
Виж целия пост
# 125
Нахвърлях си някои идеи за способностите на героите (става дума за разкритите способности, тепърва има неразкрити)

Елезар
Скрит текст:
стихиен маг. Външен вид - бял мъж на около четиредесет-четиредесет и пет години
раса - неясна, предполага се че е един от Древните; народ - възможен атлант
владее Дара;  Контрол - изключително силен;  доказани Таланти - Лечителство, Регенерация,  Телепортация. Предпологаеми Таланти - владее Преобразяване и Контрол над климата!!!. Предполага се, че владее майсторски Въздух и Вода. Не е ясно дали владее Огъня и Земята.

Сарасвати.
Скрит текст:
стихиен маг; външен вид - мургава жена на около тридесет години с татуировки по лицето и тялото.
раса - неясна, предполага се, че е една от Древните; народн - възможна недемка.
Владее Дарованието/Дара; Контрол - силен ;  Таланти - Четене на мисли; Прорицателство;  Телепортация

Безмер
Скрит текст:
стихиен маг, раса - човек; Възраст - около петдесет години, може би малко повече; народ - предполага се че принаделжи към народа на Зелена Дъбрава
спътник - вълк;
Владее Дара; Контрол - силен; Талант - владее перфектно всякакви Илюзии, включително умее да премахва такива.; предполага се че има Талант   - Лечителство.

Роксана -
Скрит текст:
стихиен маг, раса - човек. Възраст -деветнадесет години; народ - предполага се, че е част от Даромир;
спътник -гарван
владее Дара; Контрол - слаб; Таланти - засега няма. Работи върху развиването на Лечение

пояснения
Дара/Дарованието е самата способносност да манипулираш с мана
Контрол се постига с много практика и самодисциплина. Това е способността да контролираш Дарбата. Така напрамер ако имаш силна Дарба, но слаб Контрол непрестанно ще правиш импровизации.
Талантите са "специализации".  Постигат се чрез комбинация от Дарба и Контрол. Обикновено стихийните магове владеят различни Таланти; или дори да се припокриват донякъде не се покриват напълно.
Второ пояснение - ако някой няма талант Лечение това не значи, че е некадърен лечител, но му коства усилия; ако има Лечителство  той е изключително способен в тази област. Същото се отнася и за другите Таланти. И без да имаш Преобразяване, можеш да променяш вида си, но владението на това умение те прави факир.

идеята ми дойде след една ролева игра в която имаше "пасивни умения" и "активни умения".
Ако нямаш Шофиране си опитен шофьор-кибик; ако имаш Шофиране, Михаел Шумахер ряпа да яде пред теб.
Виж целия пост
# 126
На мен тези стихийни магии много ми допадат
Скрит текст:
но ми влияе тук и Абъркромби, и едно детско фентъзи, което сега чета на моите дребчоси и затова май съм пристрастна 😃
Виж целия пост
# 127
пояснения
Дара/Дарованието е самата способносност да манипулираш с мана
Контрол се постига с много практика и самодисциплина. Това е способността да контролираш Дарбата. Така напрамер ако имаш силна Дарба, но слаб Контрол непрестанно ще правиш импровизации.
Талантите са "специализации".  Постигат се чрез комбинация от Дарба и Контрол. Обикновено стихийните магове владеят различни Таланти; или дори да се припокриват донякъде не се покриват напълно.
Второ пояснение - ако някой няма талант Лечение това не значи, че е некадърен лечител, но му коства усилия; ако има Лечителство  той е изключително способен в тази област. Същото се отнася и за другите Таланти. И без да имаш Преобразяване, можеш да променяш вида си, но владението на това умение те прави факир.

идеята ми дойде след една ролева игра в която имаше "пасивни умения" и "активни умения".
Ако нямаш Шофиране си опитен шофьор-кибик; ако имаш Шофиране, Михаел Шумахер ряпа да яде пред теб.
Струва ми се сложно и объркано.
Виж целия пост
# 128
Въпрос на нагласа. За мен е просто.
Скрит текст:
Представям си го малко като Джедайските умения със силата.
Ако имаш силна Дарба и минимум Контрол цял живот ще го караш на упорит труд труд, и ще ти се налага да правиш множество импровизации за да се научиш как стават нещата.
Дарбата е Умението да манипулираш със стихиите, но в доста суров вид. Всеки необучен, който е показал залобжи има Дарба.  Контролът над стихиите, предполага практика и самодисциплина. Това значи, че не магията те води, а ти водиш магията. Защото то всеки може да яхне кон, ама номерът е да не допускаш конят да се налага над ездача. Силният Контрол обикновено се прилага от напреднали, които знаят какво конкретно могат да направят с Дарбата си и какво не могат. (не искам да пиша тук за Дивите магове, които допускат Дарбата им да се развихри, без да имат Контрол, че ще трябва много да се отплесна. Може би като свърша за Елезар ще напиша нещо и за някой такъв маг. Тук най-общо ще кажа, че не разумно да извикаш дракон да ти запали огънче, ако не знаеш как да се справиш с последствията)
възможно е да имаш минимум Дарба и максимум Контрол (над стихиите). В такъв случай вероятна няма да развиеш някакъв изключителен Талант, но със самодисциплина и практика ще се развиеш на някакво прилично ниво.
За да развиеш Талант трябва хем да имаш силна Дарба, хем и да имаш силен Контрол. Това е идеалният вариант. Талантът е комбинация между заложби и практика и е един вид "специализация" в някой аспект на магията. По-способните имат повече Таланти; колкото по-способен си до по-голяма съвършенство владееш Талантите си.
Честно казано малко "дзен" е цялото учение на стихийните магове. Учиш се най-вече чрез личен опит, дори тогава когато имаш учител.

За да развия системата съм изчел доста Подземия и Дракони, а освен това съм изиграл поне 4-5 игри адаптирани по олекотен вариант на системата ORE (не очаквам някой да знае какво е това), така че сетинга ми изглежда ....логичен. Не е  подреден, но всичко си има мястото и постепенно ще се напаснат нещата.
За тази нощ - две сцени. Запазвам добро темпо. Надявах се на три сцени, но вкъщи гледаха "Като две капки вода", чувах ги от съседната стая и ми бе трудно да се съсредоточа. Въпреки всичко ако това темпо (две сцени на вечер) се запази очаквам след десет-дванадесет дни да приключа. Тъй като през Великден вероятно няма да се занимавам с писане - нека кажем, че до две седмици вероятно ще ударя катанец.

-----

Том Мерлин към Мат Каутон - Мат  в това няма логика
Мат - Том, това не е нашият свят и нашата логика. Важното е правилата да са последователни.
Колелото на времето, книга 13
Виж целия пост
# 129
Джедайските и ситските умения се дължат на мидихлорините в кръвта. На какво се основава описаният от теб Дар? Наричаш магията стихийна, но в поясненията ти не виждам взаимодействие със стихии. Или аз нещо не разбирам, или не е обяснено добре.
Виж целия пост
# 130
това с мидлоходрините е доста сложно обяснение. Първоначалните обяснения са, че джедаите оперират със Силата Стихийните магове операрат с мана/оренда. Сигурен съм че помниш сцената как Йода ивлече кораба на Люк, защото Силата бе навсякъде около него. Е, същото е при стихийните магове. мана е в камъните, вятъра и пр. (това съм сигурен, че още в началото го написах поне два пъти). т.е. стихийните магове извличат силата от околната среда. Естествено един майстор на водата, ще се чувства по-добре край поточета, реки, езера, един майстор на земята - по-добре сред флората и фауната. Мана  дава възможност  на стихийните магове да контролират четирите стихии - огън, земя, вода, въздух и да черпят сила от тях.  Няма стихиен маг, който да контролира абсолютно еднакво всички стихии - все в нещо си по-добър. Това коя стихия владееш по-добре не е без значение за Таланта ти. например Лечителството се влияе много по-добре от вода, отколкото от огън.


Моя грешка,  вероятно не съм обяснил добре, разликата между стихиите. Дотук съм се концентрирал повече върху самият ефект от владеенето на стихиите и разгръщането на Талантите. Вероятно трябва да направя още пояснения във Първа и Втора глава, между диалога между Елезар и Роксана. И там има някои обяснения, но май не е много ясно.  В края на трета глава е демонстрирано, че Елезар използва силата на вятъра и водата, за да докара облаци и дъжд, но може би не е обяснено добре.

При джедаите не всеки има мидлоходрини.  При Колелото например не всеки има Силата - само определени хора. така е и в други фентъзита, Магията/Силата идва при определени хора на случаен принцип. Можеш ли да кажеш на какъв принцип някой има мидлаходрини, а друг  - не?
Дарът/Дарбата се появява съвсем случайно в някои хора. Дали обаче ще можеш да я контролираш....сложна работа.

П.С. Все пак благодаря за критиката - ето едно нещо, на което трябва да обърна внимание.
Виж целия пост
# 131
това с мидлоходрините е доста сложно обяснение. Първоначалните обяснения са, че джедаите оперират със Силата Стихийните магове операрат с мана/оренда. Сигурен съм че помниш сцената как Йода ивлече кораба на Люк, защото Силаат бе навсякъде около него. Е, същото е при стихийните магове. мана е в камъните, вятъра и пр. (това съм сигурен, че още в началото го написах поне два пъти). т.е. стихийните магове извличат силата от околната среда. Естествено един майстор на водата, ще се чувства по-добре край поточета, реки, езера, един майстор на земята - по-добре сред флората и фауната. Мана  дава възможност  на стихийните магове да контролират четирите стихии - огън, земя, вода, въздух и да черпят сила от тях.  Няма стихиен маг, който да контролира абсолютно еднакво всички стихии - все в нещо си по-добър. Това коя стихия владееш по-добре не е без значение за Таланта ти. например Лечителството се влияе много по-добре от вода, отколкото от огън.


Моя грешка,  вероятно не съм обяснил добре, разликата между стихиите. Дотук съм се концентрирал повече върху самият ефект от владеенето на стихиите и разгръщането на Талантите. Вероятно трябва да направя още пояснения във Първа и Втора глава, между диалога между Елезар и Роксана. И там има някои обяснения, но май не е много ясно.  В края на трета глава е демонстрирано, че Елезар използва силата на вятъра и водата, за да докара облаци и дъжд, но може би не е обяснено добре.

При джедаите не всеки има мидлоходрини.  При Колелото например не всеки има Силата - само определени хора. така е и в други фентъзита, Магията/Силата идва при определени хора на случаен принцип. Можеш ли да кажеш на какъв принцип някой има мидлаходрини, а друг  - не?
Дарът/Дарбата се появява съвсем случайно в някои хора. Дали обаче ще можеш да я контролираш....сложна работа.
А, ясно. Аз помислих, че си измислил нещо ново.
п.п. Всички джедаи и сити имат мидихлорини, иначе е невъзможно да взаимодействат с полето (това, което наричат Силата) и да проявяват някакви умения. Дар на случаен принцип... хм... не е много издържано.
Виж целия пост
# 132
Всички джедаи имат мидлохоридини, но не всички хора имат мидхлодрини. (ако имат съм изпуснал нещо.) Дарът предполата, че си одарен да "усещаш" мана и да я движиш (може и да не я усещаш). В едно от виденията на Роксана свързано с миналото, става ясно, че Дарът се е появил изведнъж при нея - и  то по плашещ начин. Контролът предполага колко точно добре се справяш със естествените си заложби.  Тук ключовите думи са три - практика, самодисциплина, търпение. Да, технически погледнато може да имаш Дарът и да нямаш грам Контрол над собствената си магия....ама не е много препоръчително. Няма да обяснявам защо.
Талантът зависи от много неща - от заложбите ти, от стихията в която си силен, от самодисциплината, търпението и практиката ти с магията. Изисква се голям опит да развиеш Талант. Елезар има доста Таланти, защото е на бая годинки, имал е достатъчно време да практикува. Същото се отнася до Сарасвати да речем. Безмер също не е млад (дори по човешките стандарти) - и той е  имал време да практикува. Ето например Роксана, която е започнала да се учи едва преди три години няма Талант...все още.
П.С. Ето собствената ти книга - има Одарени и Неодарени, нали така? очевидно не всеки носи магията в себе си. И при Джордан е така - има мъже/жени със Силата ама има и такива без Силата.

П.П.С. да явно трябва в първите две глави да направи някои пояснения в по-"смлян" вид.
Виж целия пост
# 133
Всички джедаи имат мидлохоридини, но не всички хора имат мидхлодрини. (ако имат съм изпуснал нещо.) Дарът предполата, че си одарен да "усещаш" мана и да я движиш (може и да не я усещаш). В едно от виденията на Роксана свързано с миналото, става ясно, че Дарът се е появил изведнъж при нея - и  то по плашещ начин. Контролът предполага колко точно добре се справяш със естествените си заложби.  Тук ключовите думи са три - практика, самодисциплина, търпение. Да, технически погледнато може да имаш Дарът и да нямаш грам Контрол над собстевината си магия....ама не е много препоръчително. Няма да обяснявам защо.
Талантът зависи от много неща - от заложбите ти, от стихията в която си силен, от самодисциплината, търпението и практиката ти с магията. Изисква се голям опит да развиеш Талант. Елезар има доста Таланти, защото е на бая годинки, имал е достатъчно време да практикува. Същото се отнася до Сарасвати да речем. Безмер също не е млад (дори по човешките стандарти) - и той е  имал време да практикува. Ето например Роксана, която е започнала да се учи едва преди три години няма Талант...все още.
П.С. Ето собствената ти книга - има Одарени и Неодарени, нали така? очевидно не всеки носи магията в себе си. И при Джордан е така - има мъже/жени със Силата ама има и такива без Силата.
Аз не съм написала, че всички имат мидихлорини, а че се срещат само при джедаите и ситите.
п.п. В моята книга Дарбата е поставена на научна основа и се предава генетично. Освен това имам различни проявления при двете отделни раси. Драконите винаги чувстват нишките на пространството и могат да "работят" с тях, дори да са неодарени.
п.п.2 Сайдар и Сайдин имат различни прояви при мъжете и жените, докато при мен полът на Одарения няма значение.
Виж целия пост
# 134
1. Именно. Същото е. Мана/Оренда могат да я усещат само стихийните магове и никой друг. Но не всеки има Дара и способността да я усеща. И не всеки може да стане стихиен маг.
2. Твоята книга е повече фантастика, моята е повече фентъзи. Магията не е напълно проучена*, тепърва много неща имат да се откриват (спомини си преоткриките Таланти в Колелото, след като през Века на Разрушението много познание е загубено) Впрочем дори при теб Магията се предава генетично, (и то с уговорките, че може да "прескочи" цели поколения) т.е. тя не е заложена във всеки.

*при положение, че Атлантис е потопен под водата, когато Елезар е бил съвсем млад и оцелелите са единици е твърде много да очакваме, че той има цялото познание на Атлантис. А предвид че другите са се учили от него, Сарасвати и пр.  - по пряк или непряк път - е още по-съмнително някой стихиен маг да има цялото познание за стихийната магия
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия