Американски колеж - тридесета тема

  • 27 923
  • 377
# 255
А не е ли доста на едро обобщаващо точно това мнение - ако си в АК, се социализираш, ако си  в някое ДУ, се окоповаш пред компа и нямаш никакво желание за  излизания, комуникация, купони... Последното  определено не  е вярно, поне не и в общ план, за конкретно визирани деца може и да е така.  Simple Smile Но  само определени  деца не са представителна извадка все пак. Хубаво е да се изтъкват плюсовете на едно училище, особено пък в темата му, но не е редно  децата в него да се противопоставят на други. Онзи ден  чух на едно събиране доста неприятен диалог по повод ДЗИ точно с такъв нюанс между две майки от Колежа - Крайно време е нашите да изместят дежурно "намърдалите се" по-напред  училища...
Виж целия пост
# 256
Пенсионирана русалка, мисля, че moliv имаше друго предвид: ротацията на класовете, което спомага да се опознаят с повече деца от випуска (аз имам съученици, с които сме били в един випуск , но различни класове и никога не научих имената им ); другото е работата по проекти , които са в група, която понякога е сформирана на случаен принцип, а не по избор на децата с кого да работят. А тези дами, за които споменаваш,това  го и има и в обратна посока: разговор пред мен (синът ми е в частно училище), за момиче , което е в ДУ сега и има лошо поведение и коментарът беше: а тази ли, дето беше от частното училище.... Та това го има и ще го има, но тук не ставаше дума за противопоставяне (поне аз не го разбрах така).
Виж целия пост
# 257
Ротационен принцип има и другаде. Само до преди няколко години в една от езиковите беше така,  а и в профилите има смесвания на деца от  класове. В клубове по интереси също се срещат и опознават,  по проекти и разни програми също, по купони.... А по повод другото: едно е да каже някой  с дете  в частно  "онези от държавното" или обратното,  едва ли някой особено се впечатлява. Там съм напълно съгласна, че  и от двете страни се ръсят небивалици.  Съвсем друго е  обаче написаното от мен "намърдали се" за конкретни гимназии, които трайно в годините са в челото. Ми не, не са се намърдали току-така , положили са  усилия децата в тях, справили са се.  Оценяването е еднакво за всички, работите са анонимни, така че няма лансиране и  намърдване..
Виж целия пост
# 258
Ами в ДУ нито са се окопали пред компютрите, нито не са социализирани, нито ротиране в проекти и т.н. активности са запазена марка на АК. ДУ също се развиват, но щампата за тях в тази тема е все една и съща от поне 15 години. От тогава я чета.
"АК е иновативно, позволява социализация, учи се по-така(как по-така не е ясно), АК развива мисленето и инициативата, а в ДУ всичко това го няма."
Например, не знаех, но в ИГ осмокласниците имат така наречения прощъпулник. Театър, който сами са написали, режисирали, продуцирали и изиграли на испански пред публика. Има и директорско контролно по профилиращия предмет. Работят по общ проект между училища от Испания и още няколко държави на езика. Като заради него имат постоянни проекти и задължения. И още ред неща, които като идея вероятно всички си мислят, че са запазена марка само на АК.

Само в тази тема го има това съзнателно или несъзнателно самоизтъкване и противопоставяне. А миналата година, докато избирахме училище четях всички теми на интересуващи ни гимназии.
Виж целия пост
# 259
От всички изчетени мнения, най-много ми допада това на gadamer. Наистина след като детето се справя така добре и в Бургас, заслужава ли си раздялата и стреса? Ще изпусне разговорите с чуждестранни преподаватели, но със спестената такса ще си позволите пътешествия, в които може да срещне не по-малко интересни хора. Ако целта е да стане по-самостоятелен, изпратете го на летен езиков лагер в чужбина. Знам, че и мен би ме било яд да пропусна възможността, но с цената на какво?

molive, няма такава система, която да откопае моя от комп-а и да го прати "на домашно" Joy И слава Богу, че още ме втриса като си спомня как мен се опитваха да ме интегрират насила на тази възраст. В Колежа много повече уважавам именно търпимостта и към "по-смотаните"
Виж целия пост
# 260
Наистина след като детето се справя така добре и в Бургас, заслужава ли си раздялата и стреса?

Не, не си заслужава !!!
Много крехка възраст както казах.
Да си стои мирно и тихо в Бургас детето.
След 12-ти клас ще направи своя избор.
Виж целия пост
# 261
Аз пък гледам сега из социалните мрежи екскурзиите на училищата за края на учебната година и ме е яд, че това го няма в АК. Ето тази форма на социализация е отрязана, незнайно защо.
Виж целия пост
# 262
Ето тази форма на социализация е отрязана, незнайно защо.
Не виждам никакъв смисъл от подобна социализация.

Тийнейджърите в тази възраст ходят на тази така наречена "социализация" предимно по други причини.
И добре, че АК го е спестил: На децата, на учителите, които ще са на тези тези "специализации", и на родителите. Smiley Ако ме разбирате какво точно искам да кажа. Smiley
Виж целия пост
# 263
Ето тази форма на социализация е отрязана, незнайно защо.
Не виждам никакъв смисъл от подобна социализация.

Тийнейджърите в тази възраст ходят на тази така наречена "социализация" предимно по други причини.
И добре, че АК го е спестил: На децата, на учителите, които ще са на тези тези "специализации", и на родителите. Smiley
+1000.
Скрит текст:
И това няма общо с Колежа или другаде. Тези екскурзии в тази възраст са често алкохолен туризъм..Приятел, учител от столично СУ, ми беше казал преди години "Аз на екскурзия с ученици на 16-17 не тръгвам, страх ме е да не се върнем повече, отколкото сме тръгнали". Отделно от последната си работа в научно-изледователски институт в Германия, преди да замине  в Швейцария да живее и работи, дъщеря ми беше пратена на научен лагер от фирмата с 18 годишни зубъри-германчета, подбрани с КОНКУРС, понеже им се плаща все пак удоволствието. В програмата имаше посещения с лекции /презентации в  Станфорд, в Гугъл, в Бъркли,  в  Мета, в Интел, Майкрософт и и сие..Ми интересно им е било, полезно, оценили са го, да,  но  две двайсет и шест годишни отговорнички доста  трудно се бяха справили с овладяването на хормоните на немските читанки, с желанието им да пият и да не се подчиняват...
Виж целия пост
# 264
Предполагам, че или писането ми куца, или четенето с разбиране. Никъде не съм написала: "единствено АК е подходящ за интроверти" или "всички биват социализирани" и "никое ДУ няма подхода на АК, защото в колежа всичко е топ"... Защо непрекъснато се налага противопоставяне на положителните (за мен) страни на АК с подобни практики в някое ДУ (и най-често това са мнения на хора извън колежа)? Ама в ИГ имали театър, пък във 2. АГ имали клуб по шах, пък СМГ са водещите в ДЗИ... Да, примери за добри ДУ има достатъчно, но все ми се струва, че тази тема е за АК и не виждам проблем да изкажа мнение.
И не, не обобщавам "на едро". Споделям наблюдения за сходни по характери деца, които по различен начин се развиват според средата, която ги заобикаля. И да, убедена съм, че не за ВСИЧКИ се отнася!
Виж целия пост
# 265
Театърът в ИГ задължителен ли е за всички?
Виж целия пост
# 266
Моливче, просто много ми се искаше това, което беше написала да сработва 100%. Ама не мога да си изкривя душата. Аз се бъзикам, че АК успява да нучи всички да си разпределят времето, но моята дъщеря се оказа костелив орех и не им подаде по никакъв начин. Както преди Колежа оставяше всичко за последния момент, така и след него. И честно да си кажа за 5 години, не усещам и малка следа от подобрение в тази насока.
Виж целия пост
# 267
Моливче, просто много ми се искаше това, което беше написала да сработва 100%. Ама не мога да си изкривя душата. Аз се бъзикам, че АК успява да нучи всички да си разпределят времето, но моята дъщеря се оказа костелив орех и не им подаде по никакъв начин. Както преди Колежа оставяше всичко за последния момент, така и след него. И честно да си кажа за 5 години, не усещам и малка следа от подобрение в тази насока.
И при нас така на 100%
Виж целия пост
# 268
О, далеч съм от подобни мисли... защото и при моя син, системата им за "разпределяне на времето" и спазването на срокове не сработва вече трета година Simple Smile ... Но, пък виждам добър прогрес в социализацията и общуването (за което и споменах по-горе).

И да, убедена съм, че и в някои ДУ има такива деца и среда Simple Smile
Виж целия пост
# 269
Аз се бъзикам, че АК успява да нучи всички да си разпределят времето, но моята дъщеря се оказа костелив орех и не им подаде по никакъв начин. Както преди Колежа оставяше всичко за последния момент, така и след него. И честно да си кажа за 5 години, не усещам и малка следа от подобрение в тази насока.

И моят син щеше да бъде костелив орех в тази посока.
Познавам си го и затова изобщо не кандидатства.
Добре, че не се заинатих. Можеше да го пратя на една камара уроци, да го подготвя и евентуално да го приемат.

Нооооо вариантите при нас биха били два още след първата учебна година Sweat Smile:

Или щяхме да напуснем по бързата процедура.
Или нямаше да ни подновят договора след втората (най-вероятно поради нисък успех).
В това съм 100% сигурна.

Затова, вслушвайте се в децата, но си имайте и едно на ум за техните желания.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия