Американски колеж - тридесета тема

  • 27 916
  • 377
# 285
Там не по пол, но при лесните задачи дребните грешки провалят добри математици, както сме обсъждали. Докато ако изпитът стане труден няма да е така.
Виж целия пост
# 286
A аз мисля, че има обяснение. Нивото на трудност на изпита днес е по-ниско от това някога. При това положение момчетата, като по-големи непукисти, се представят според възможностите си, докато момичетата като по-чувствителни грешат тук и там от притеснение.
Обаче ако се вдигне трудността случайните грешки на момичетата няма да играят толкова голяма роля и по-ниското ниво на момчетата ще се прояви.
Може и това да е, примерно вместо 20 задачи за 30 мин., дават 30 задачи за 30 мин. => момичетата се паникьосват, момчетата се справят по-добре. Сигурна съм, че някой е писал дисертация по темата Simple Smile
Виж целия пост
# 287
Там не по пол, но при лесните задачи дребните грешки провалят добри математици, както сме обсъждали. Докато ако изпитът стане труден няма да е така.
Това е ясно, но къде се изпарява  магически факторът пол, който в  АК при подобни задачи играе роля, а на НВО не..
Виж целия пост
# 288
То и на НВО момичетата има по-висок успех като цяло.

A и фактът е налице - някога нивото беше по-високо и момичетата бяха по-успешни. Значи трябва да има връзка.
Виж целия пост
# 289
Благодаря на всички за мненията. Ще го помислим още.
Ако живеехме в София, нямаше да имаме такива размисли със сигурност.
Аз съм сигурна, че на него ще му хареса да учи там, най-малкото заради английския.
Тревогите ни са само и единствено за това, че ще живее сам. И не съм убедена, че съм готова на такава стъпка. Както и че той е готов за това. Затова ми се искаше да получа информация от родители, които не са от София и чиито деца са сами там.

Няколко човека ме питаха как така е успял без уроци. Всъщност и ние не знаем. Никога не е бил пълен отличник. Изобщо не знаеше какъв е форматът на изпита. То и аз да си призная не знам какъв е.
Както писах, разбра, че ще ходи буквално 2-3 дни преди него. Като излязоха резултатите и му казахме, че точките му са в топ 10, отсече: супер, ама няма да отида на интервюто. Пак непосредствено преди датата каза на баща си, ОК, заведи ме.
Едва вчера реши да сподели какво са го питали. Например: на въпроса "коя ти е любимата книга?", отговорил, че няма такава. Казал, че според него е лошо да ги излъже и да назове просто някаква книга. Но, че обича да чете исторически хроники. Питали са го какво мисли за писането на домашни с Chat GPT, какво не харесва в сегашното си училище.... изобщо доста нестандартни въпроси.
И сега ще призная нещо, което за мен е доста странно. Интервюто му беше на 7ми юни по обед. 2 часа и половина, след него, бях вкарана в мейлинг листата на колежа за родители и ученици с информация за събитие през уикенда. Вечерта като се прибраха го споделих с мъжа ми и бях сигурна, че не е случайно.
Виж целия пост
# 290
Искрен съвет - не изпускайте АК, но намерете вариант поне единият родител да е с детето в София и поне за известно време.
Явно АК би могло да стане негово място, но и годините между 14 и 18 са някак фундаментално важни за връзката дете-родител, за израстването, за независимостта, за споделянето на опит за най-банални житейски ситуации от нас към тях.. ей такива прости, но ужасно ценни неща. Важно е да сме близо до децата в този период. Поне според мен.
Виж целия пост
# 291
LaDiDa, присъединявам се към съвета на ред. Имате много умно и интелигентно дете, на което аз също мисля, че ще му хареса в Колежа и че той е подходящ за него. Нямаше да се справи с изпита, нямаше да отговаря по този начин на интервюто, ако не е така. Възможно ли е част от отрицанието за изпита да е било притеснение как ще се справи, което не е искал да изкаже на глас, въпреки че не сте имали очаквания?

Не знаем с какво можем да се справим, докато не се изправим пред него 😉
Виж целия пост
# 292
"Девиците" според мен бяха изказ на речта на Жороко. Ако с това е искал да каже, че в Колежа се набляга на заниманията по интереси в "щадяща" среда - аз точно това харесвам. Щадяща го сложих в кавички, не защото не ги спукват от учене, а защото не си позволяват да им крещят и овикват. Поне аз така го разбрах и много бих искала аз навремето да съм учила в "пансион за благородни девици".

В колежа средата поощрява да се набляга на опаковката, вместо на съдържанието. Зубрене, бележкарство, дребни интрижки и лежане на стари лаври. Да им крещят и да ги овикват е немислимо, а да им пишат по-малко от шестица силно наранява крехката им душевност. Виж те могат да крещят по учителите си и да ги пререждат на опашката в кафенето съвсем безнаказано. Затова и учителите не ги презорват да учат, ако държат на работата си. Типично женска среда от езикова гимназия, токсична за момчетата. И цени като за аристократи. Това исках да кажа. Да сме се преместили, но няма закога и няма накъде.
Това си е моето мнение. Другите си имат достатъчно свой акъл, че да им давам от моя. Да гледат с очите си, да мислят със собствените си мозъци и да си вземат сами решенията, защото последствията ще са за тях и децата им, а не за кибиците от форума.
Виж целия пост
# 293
"Девиците" според мен бяха изказ на речта на Жороко. Ако с това е искал да каже, че в Колежа се набляга на заниманията по интереси в "щадяща" среда - аз точно това харесвам. Щадяща го сложих в кавички, не защото не ги спукват от учене, а защото не си позволяват да им крещят и овикват. Поне аз така го разбрах и много бих искала аз навремето да съм учила в "пансион за благородни девици".

В колежа средата поощрява да се набляга на опаковката, вместо на съдържанието. Зубрене, бележкарство, дребни интрижки и лежане на стари лаври. Да им крещят и да ги овикват е немислимо, а да им пишат по-малко от шестица силно наранява крехката им душевност. Виж те могат да крещят по учителите си и да ги пререждат на опашката в кафенето съвсем безнаказано. Затова и учителите не ги презорват да учат, ако държат на работата си. Типично женска среда от езикова гимназия, токсична за момчетата. И цени като за аристократи. Това исках да кажа. Да сме се преместили, но няма за кога и няма накъде.
Това си е моето мнение. Другите си имат достатъчно свой акъл, че да им давам от моя. Да гледат с очите си, да мислят със собствените си мозъци и да си вземат сами решенията, защото последствията ще са за тях и децата им, а не за кибиците от форума.
Не зная за какво крещене става въпрос,но моето дете беше викано при декана и докато разберем защо, бая се препотих.
На гишето за храна  взима за приятелка храна,която е изтичала до тоалетна .Та това нещо се считало за пререждане,доноса е от касиерката ,отишла е с нея до масата и я е уловила в престъплението.Дори не предположихме,че може за това да я викат при декана.Изрядна в,в всяко едно друго отношение,дори и закъснения за час няма.
Виж целия пост
# 294
Като гледам снимки от President's Breakfast "всички" са строени, "всички" са с шестици.
Знам какви усилия полага моето дете и приятелите ѝ, за да има успеха, който има и пак не всички са с шестици. Знам и за случай, в който е реагирано срещу оценка и не е повишена, а е потвърдена от друг преподавател.
Знам и за друг, в който умно дете с неособено добра дисциплина, не може да се включи в определена инициатива заради това.
Явно се визират конкретни лични случаи. Всеки има такива и моите са коренно различни.
Виж целия пост
# 295
Учителите не ги презорват за учат?😱😱😱
giorko,
Вие сериозно ли??? Имате ли си на идея за каква Инквизиция иде реч в определени профили и как се учи по цяла нощ, за да идеш на тест на другия ден?
Какви крехки психики, какви 5 лева? 30% от преподавателите на дъщеря ми им повишават тон, изискват, натискат и изобщо не им цепят басма. Няма крехки психики-там са да учат! Животът е такъв и никой не ги гали с памук.
Забелязвам, че сте в темата от 2-3 седмици и освен на хулите, критикувате и да изливате помия друго не правите.
Нямам против градивната критика, но във вашите коментари не виждам нищо градивно.
Виж целия пост
# 296

В колежа средата поощрява да се набляга на опаковката, вместо на съдържанието. Зубрене, бележкарство, дребни интрижки и лежане на стари лаври. Да им крещят и да ги овикват е немислимо, а да им пишат по-малко от шестица силно наранява крехката им душевност. Виж те могат да крещят по учителите си и да ги пререждат на опашката в кафенето съвсем безнаказано. Затова и учителите не ги презорват да учат, ако държат на работата си. Типично женска среда от езикова гимназия, токсична за момчетата. И цени като за аристократи. Това исках да кажа. Да сме се преместили, но няма за кога и няма накъде.
Това си е моето мнение. Другите си имат достатъчно свой акъл, че да им давам от моя. Да гледат с очите си, да мислят със собствените си мозъци и да си вземат сами решенията, защото последствията ще са за тях и децата им, а не за кибиците от форума.
Предполагам нещо сте объркали учебното заведение (и темата) Simple Smile
Само да спомена - малко са ДУ, които да имат толкова високи изисквания за оценки (92% са за шестица и над 60% за тройка, само за сравнение - в повечето ДУ пишат тройки за 30%)... и това е причина деца след 10. клас да се ориентират към други училища
Виж целия пост
# 297
Само да допълня за аристократичните цени - храната в стола на моето дете ежедневно е кратна на 6.90 лв.
За тази сума висок и як мъж се чувства добре нахранен.
Около моя офис, който е в кварал на София, а не в центъра, обяд излиза между 12-15лв. Аз явно се броя не за аристократ, а за местен феодал.
За ученето изобщо не ми се говори, че около този 2ри срок и файнълите, не смея да се обаждам, защото от ушите му излиза пушилка и да не му наруша "крехката психика".
Виж целия пост
# 298
Жорко, ако детето ти е 8 клас и знае английски, нищо чудно да ти се струва, че с лекота им пишат 6-ците. Още повече с всички тези проекти несвойствени за другите училища като да си нарисуваш сам портрет (и то по АЕ, а не по рисуване), да напишеш 200 думи за песен, в чието заглавие се споменава думата "лято", да направиш настолна игра за ученици от 3 клас.
 Ама има и 9 и 10 клас с по 10 файнъла на срок. И тъкмо станат 11 и си кажеш ох, то профилиращите предмети по-лесни, че са си ги избирали сами и те пък вдигнат още повече критериите (в това число и на английския). За всички допълнителни AP изпити няма да повдигам тема, че са по желание все пак.
Но евала на детето ти, че изкарва 6-ци без проблем. И аз в началото мислех, че им ги пишат даром, после си дадох сметка, че не е съвсем така. Виждало ми се лесно, заради формата, но всъщност да запишат видео трейлър за произведение което ще изучават по БЕЛ, изисква повече време и усилие, а дори и познание, отколкото да го резюмираш върху хартия. Иначе факт - изглежда, а и вероятно е по-забавно.
Вярно е, че тази година едно 40-50% завършват summa cum laude, вярно е че по тинейджърски твърдят, че изобщо не били учили за да го изкарат този успех. На мен не ми изглежда така - не знам.
За поведението мога да кажа, че моето дете си е полагало обществено полезния труд за закъснения. Чувала съм и за наказанията за плагиатство. Че има такива на които им се разминава също е вярно, но защото не са ги хванали. Чувала съм и за не добра дисциплина в някои часове в рамките на съвсем логичното. Сигурно има и някои случаи на яки издънки. Ще ми е интересно да разкажеш кой на кого крещял.
Виж целия пост
# 299
Вероятно тук сме се събрал родители на деца, на които преподавателите си позволяват да пишат ниски оценки, ако това са показали знанията им.
И има друга група деца, на които учителите не смеят да пишат ниски оценки и не ги карат да учат (пускат им индивидуални мейли след поставяне на задачите за всички).
А дали, все пак, желанието и възприемането на собственото ни дете като "моето гардже пее най-хубаво" не се отразява по някакъв начин върху възприемането на останалите и наистина ли то пее най-хубаво?

Сещам се и че за неуважително поведение към учители редовно се ходи в Dean's Office.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия