Частни училища -информативно - дискусионна тема- 64

  • 21 015
  • 211
# 105
По-сигурна среда, по-адекватно справяне с агресията,  липса на боклучава храна на територията на училището, ако щете. Общо взето, заради всичко, което държавното училище не може да предложи поради ред ограничения.
Виж целия пост
# 106
По сигурната среда и справянето с агресията не е гаранция при всички частни училища. Имам примери от Св Георги и Американското специално за агресия. И приятели в Британика, които не са очаровани от средата (не агресия, други, по бели кахъри).

Но във Фюжън и Мейпъл Беър явно не е така.
Виж целия пост
# 107
По сигурната среда и справянето с агресията не е гаранция при всички частни училища. Имам примери от Св Георги и Американското специално за агресия. И приятели в Британика, които не са очаровани от средата (не агресия, други, по бели кахъри).

Но във Фюжън и Мейпъл Беър явно не е така.
Причините, поради които аз бих избрала частно училище като Maple bear или Фюжън пред държавно освен по-сигурна среда, включват: по-малък брой ученици в един клас и по-индивидуален подход към детето, възможност за избор на различни допълнителни дейности, учебен транспорт, адекватна, честа и подробна обратна връзка от учителите.
Виж целия пост
# 108
Ние се преместихме от общинско в частно училище заради голям стрес на детето от началния учител, който не се отнасяше добре с децата. В частното училище има съвсем друго отношение от учителите към децата. Това за индивидуалния подход не ми се струва много да е вярно (от личен опит), все пак всички деца трябва да вървят по материала с едно темпо. Да, за изоставащите обикновено се предлагат допълнителни наваксващи часове, но срещу доплащане.
    Виж целия пост
    # 109
    Това с отношението много зависи от учителя. Моят син е в държавно училище, имам постоянна връзка с учителката, както и отношението й към децата е много добро. Но това все пак е в 3ти клас, където тя е класна и преподава по повечето предмети.
    Виж целия пост
    # 110
    Това с отношението много зависи от учителя. Моят син е в държавно училище, имам постоянна връзка с учителката, както и отношението й към децата е много добро. Но това все пак е в 3ти клас, където тя е класна и преподава по повечето предмети.

    Съгласна съм.
    Виж целия пост
    # 111

    Интересно. До сега съм срещала изцяло положителни отзиви за Maple Bear. Затова и написах поста, надявайки се да получа повече информация

    Съветвам ви да пуснете питане в групата "Училища в София" във Фейса. Не в групата "Частни училища". А "Училища в София". Wink
    И не, отзивите не са еднозначно положителни. Просто трябва сама да отсеете семето от плявата и да прецените, дали това е вашето училище. И мислете не само за малко дете, а и за потенциал нагоре, та чак до 12 клас.
    Виж целия пост
    # 112

    Интересно. До сега съм срещала изцяло положителни отзиви за Maple Bear. Затова и написах поста, надявайки се да получа повече информация

    Съветвам ви да пуснете питане в групата "Училища в София" във Фейса. Не в групата "Частни училища". А "Училища в София". Wink
    И не, отзивите не са еднозначно положителни. Просто трябва сама да отсеете семето от плявата и да прецените, дали това е вашето училище. И мислете не само за малко дете, а и за потенциал нагоре, та чак до 12 клас.
    За никое училище няма изцяло положителни отзиви. Ако беше така, щеше да има нещо гнило в цялата работа. И да, родителят трябва да прецени дали училището отговаря на критериите му за добро образование. Дали се търси строго академично училище или не толкова изискващо такова (макар че не бих казала, че Maple Bear не е изискващо училище, но просто изискването е свързано с възможностите и темпото на детето). Трябва да се прецени и до каква степен родителят ина възможност да се занимава с образованието на детето си.
    Иначе, съветът да се гледа в перспектива е много добър. Ако детето се цели в Испанската и Немската е едно, ако се цели нещо друго, вече пътят за постигане ще е друг😉
    Виж целия пост
    # 113
    И мислете не само за малко дете, а и за потенциал нагоре, та чак до 12 клас.

    Ей, това колко е важно. Според мен става въпрос за израстването на родителите в прехода детска градина-училище. Защото децата естествено си преминават през този преход, но родителите понякога май имаме нужда от време да преминем от вълна детска градина на вълна училище. След това много бързо идва 4ти клас и след това 7ми и ето го шокът и стресът от запълване на дупки.

    Аз затова й попитах, понеже и таксите станаха по-сериозно и започваме да си задаваме въпроси (поне вкъщи) ако не ни се получи в някое от утвърдените частни, какво правим и за какво ще плащаме. За Фюжън и Мейпъл беър нищо не съм чувала. Анси, мерси за групата във ФБ - ще прочета, нищо не знам за това училище, да съм сигурна, че не пропускам нещо. За Фюжън преди време пишеше, че нямат лиценз още, но това сигурно е стара информация.

    Иначе с индивидуален подход не е ли демократичното училище? А във всички други учат по една програма и всички правят каквото и другите. Всеки спред темпото си разбира се, но в смисъл не им раздават индивидуално материал за работа и т.н. Или и в Мейпъл Беър и Фюжън са приели подход както в демократичното?

    mauvette - дори не става въпрос къде се цели, а да излезе грамотно и мислещо. И да се е научило и да полага все пак системно усилия, понеже ние се адаптираме към живота, а не той към нас и няма нищо сигурно Simple Smile А грамотността, умението да мислиш и да полагаш системно усилия винаги са си "на мода". И в испанската и в частните гимназии, навсякъде. 
    Виж целия пост
    # 114
    Трябва да се има предвид и прехода между отделните системи, не винаги е лесно за децата. На моя син му се получи чудесен прехода от ФЛ в българско училище, също частно, но първо, вече беше 10-ти клас, голям, второ, беше отвратен от лицея и новото му училище наистина е точно като за него. Обикновено не става така и си е риск, различни навици, изисквания, отделно и език.
    Виж целия пост
    # 115
    И мислете не само за малко дете, а и за потенциал нагоре, та чак до 12 клас.

    Ей, това колко е важно. Според мен става въпрос за израстването на родителите в прехода детска градина-училище. Защото децата естествено си преминават през този преход, но родителите понякога май имаме нужда от време да преминем от вълна детска градина на вълна училище. След това много бързо идва 4ти клас и след това 7ми и ето го шокът и стресът от запълване на дупки.

    Аз затова й попитах, понеже и таксите станаха по-сериозно и започваме да си задаваме въпроси (поне вкъщи) ако не ни се получи в някое от утвърдените частни, какво правим и за какво ще плащаме. За Фюжън и Мейпъл беър нищо не съм чувала. Анси, мерси за групата във ФБ - ще прочета, нищо не знам за това училище, да съм сигурна, че не пропускам нещо. За Фюжън преди време пишеше, че нямат лиценз още, но това сигурно е стара информация.

    Иначе с индивидуален подход не е ли демократичното училище? А във всички други учат по една програма и всички правят каквото и другите. Всеки спред темпото си разбира се, но в смисъл не им раздават индивидуално материал за работа и т.н. Или и в Мейпъл Беър и Фюжън са приели подход както в демократичното?

    mauvette - дори не става въпрос къде се цели, а да излезе грамотно и мислещо. И да се е научило и да полага все пак системно усилия, понеже ние се адаптираме към живота, а не той към нас и няма нищо сигурно Simple Smile А грамотността, умението да мислиш и да полагаш системно усилия винаги са си "на мода". И в испанската и в частните гимназии, навсякъде. 
    Фюжън имат лиценз. Нямат подхода на Демократичното. И в МБ нямат този подход😀
    Да, целта е децата да излязат мислещи и грамотни. Но виреят в среда на МОН. Там последното, което се цели е грамотност и мислене. А пък на НВО след 7-ми клас такова мислене се изисква, че просто не е истина🙂 Няма нужда нито от наизустяване, нито от заучаване на излишни знания. Единствено и само творчество и креативност🙂 Та не знам какъв е точно изборът. Защото нали без фундаменталните знания на МОН няма после хубава гимназия и университет и изобщо, децата не ги чака нищо добро😉
    Виж целия пост
    # 116
    mauvette напълно съгласна! Едно мислещо и грамотно дете, научено да полага усилия, няма никакъв проблем с матурите на МОН. Малко работа с формата и готово.

    "Единствено и само творчество и креативност🙂" е с това обаче не съм съгласна. То самото творчество и креативност стъпват на базови знания и умения.

    Мисленето също - не можеш да мислиш на празна глава, трябва някакъв багаж да има.
    Виж целия пост
    # 117
    Ама те всички тези, които са минали през МОН и са отишли в топ университети, милите живи да ги ожалиш. Нито са мислещи, нито грамотни. Нито креативни!  Горките!

    Противопоставянето по този начин на подобен тип училища с всички други, които все пак имат цел децата им да се реализират навсякъде добре и да имат избор, си е чиста рекламна кампания. Задача на родителите е да прецени кое е истина и кое реклама.
    Виж целия пост
    # 118
    Ние така - от само творчество и креативност, но общообразователната подготовка на ниско ниво, от следващата година се местим в друго частно училище, където и учат все пак. Човек рано или късно осъзнава ситуацията - децата трябва да са грамотни като завършат седми клас - по БЕЛ, математика, английски, .... А вече за НВО всеки си решава как да се подготви детето, ако ще му трябва приличен бал.
    Виж целия пост
    # 119
    Ама те всички тези, които са минали през МОН и са отишли в топ университети, милите живи да ги ожалиш. Нито са мислещи, нито грамотни. Нито креативни!  Горките!

    Противопоставянето по този начин на подобен тип училища с всички други, които все пак имат цел децата им да се реализират навсякъде добре и да имат избор, си е чиста рекламна кампания. Задача на родителите е да прецени кое е истина и кое реклама.
    Съгласна съм. Но противопоставянето го има и ще го има винаги. Особено в тази тема. Училищата се делят на академични и лежерно. Гимназиите са по “ешелони”.
    А всъщност една цел може да бъде постигната по сто различни начина. И всеки път до целта е свързан с придобиване на различни умения. Само в София има над 70 действащи частни училища и да, доста е трудно да се ориентираш в това многообразие 🙂 Неминуемо се гледат резултати, НВО-та, традиции. Някои училища сега прохождат, други имат тридесет годишна история. Хубавото обаче е, че поне в начален етап можеш да си позволиш да пробваш и да сменяш училища, но определено е трудно да се прецени, ако детето ти не е пребивавало в конкретно училище. Защото мненията са субективни и се променят с времето.
    Виж целия пост

    Започнете да пишете...

    Страница 1 от 1

    Общи условия