Частни училища -информативно - дискусионна тема- 64

  • 21 496
  • 216
# 120
В отговор на питането относно Мейпъл Беър и Фюжън, а и като допълнение към другите мнения.

За моето дете разглеждах и двете училища на етап подготвителен клас. По това време, Фюжън все още нямаха лиценз, но сега  вече това е поправено. Но не това натежа в избора ми за Мейпъл Беър. Избрах МБ пред Фюжън главно и единствено заради езика и подготовката по него.

За канадското училище мога да споделя предимно положителни неща. Да учи се двуезично, като за наглийския се използва т.нар. подход deep diving. Освен че се говори изцяло на английски, не се превежда. Начинът, по който аз съм учила езици - тетрадка-речник, думи на листчета и т.н. - там просто не е приложим. Но.... за мое учудване, детето не само че употребява думите на английски в правилния контекст, но и ги знае на български.

Не забелязвам пропуски в българското му образование. Чете гладко и то доста бързо. С математиката се справя, даже се пробва на някои математически състезания, като се справи прилично. Без никаква допълнителна подготовка вкъщи, освен домашните, които са задължителни.  Т.е., времето за занимания вкъщи е свързано предимно с това да си подготви домашните - никакви допълнителни уроци или самопомагала.

Не знам какви са стандартите спрямо държавните училища, но скоро бях правила справка за една друга потребителка, и според броя часове само по бг програмата излече, че по МОН изискването е 7 уч.ч БЕЛ и 4 ч. - МАТ седмино, докато в МБ се получават около 8.8 ч. БЕЛ и 6 ч. МАТ на седмична база.  Това е без надграждането по английски, което в математиката е по-осезаемо, но  и при езика също се вижда. На английски вече учиха частите на речта. които детето спокойно определя и обяснява в едно просто изречение (това с уговорката, че нямам никаква идея какво се изисква по МОН на този етап от обучението).

Индивидуалният подход - казвала съм го и преди - в МБ не е децата да взимат допълнително уроци, ако изостават. А реално приспособяване на материала според нивото на детето. Може би, това важи в по-голяма степен по канадската програма, където напр. по отношение на книгите за домашно четене, всяко дете получава книжка спрямо нивото си на развитие, като има някакво минимално ниво, което трябва да е достигнало в края на годината.  

А защо съм избрала ЧУ пред ДУ и то някое от т.нар. "неакадемични" училища. Всичко което казаха по-горе - по-малки класове, възможност за индивидуален подход под формата на възможност да се обърне повече внимание на всяко дете и на неговите специфични потребности или нужди (не разбирайте СОП) - напр. моето свършва по-бързо задачите си по БЕЛ. И вместо да пречи на останалите като се върти и досажда, получава книжка да си чете кротко. Което пък за мен е плюс , защото го учи че свободното време не е за телефон или телевизор, а може да се изпозлва за хубава книга. В резултат, имам дете, което когато се налага да пътува дори и 10 минути някъде, си взима една книжка за четене, а не смартфона. И това при положение, че аз имам сигурно най-мързеливото дете на света по отношение на учене.

Отделно - сигурна среда - затворен двор, охрана, взима се и се води само от родител. Не се толерира децата да се прибират сами, дори и да живеят буквално в съседната къща. Учителите са на разположение - вярно, през платформата, но мога да ги безпокоя за всичко - от това, че ще отсъства, през домашните, до напр. "забравил си е плуването, може ли да го подсетите да си го вземе утре, преди да е хванало мухъл".

Телефони, смартчасовници и т.н. не са разрешени.  Случаи на агресия и тормоз - ако се сигнализира навреме за тях, се тушират и с децата се говори. Това означава, че учителите поемат тази инциатива, а не са позволява саморазправа между родители.

Разбира се - научи лоши думички и още как. Но сравнявайки с това, което негови приятели на същата възраст са научили в ДУ по отн. на "уличния език" - ами моето е направо бебе пред тях.

Отделно, тъй като говорим за двуезично училище - една част от децата са деца на чуждестранни семейства. Това изключително много разширява кръгозора на децата и то само в положителен апсект, защото освен че се срещат с по-различна култура и деца с друго възприятие, научават различни обичаи, традиции и т.н. За мен специално, това е бонус, макар и да не е било водещо при избора на училището.

Но, все пак, това са наши впечатления, базирани на моето дете. И на моите очаквания и търсения за училище. Не прилягат за всеки и съм убедена, че повечето хора не биха се съгласили с мен. Но, аз за себе си съм решила кои са моите приоритети - солидно образнование и подготовка по език, спокойна среда (доколкото въобще е възможно), повече наблягане на развитие на социалните му и емоционални умения, не само на академичните, детето да е по-спокойно и да се чувства добре. И не на последно място - допълнителните дейности, събрани на едно място - спестих си изключително много време да се правя на маршрутка и да тичам от един урок на друг и от един спорт на друг. За мен лично това са важни неща, които са били определящи при избора на училище.


Извинявам се за дъглия пост - не осъзнах колко много съм написала.
Виж целия пост
# 121
В отговор на питането относно Мейпъл Беър и Фюжън, а и като допълнение към другите мнения.

За моето дете разглеждах и двете училища на етап подготвителен клас. По това време, Фюжън все още нямаха лиценз, но сега  вече това е поправено. Но не това натежа в избора ми за Мейпъл Беър. Избрах МБ пред Фюжън главно и единствено заради езика и подготовката по него.

За канадското училище мога да споделя предимно положителни неща. Да учи се двуезично, като за наглийския се използва т.нар. подход deep diving. Освен че се говори изцяло на английски, не се превежда. Начинът, по който аз съм учила езици - тетрадка-речник, думи на листчета и т.н. - там просто не е приложим. Но.... за мое учудване, детето не само че употребява думите на английски в правилния контекст, но и ги знае на български.

Не забелязвам пропуски в българското му образование. Чете гладко и то доста бързо. С математиката се справя, даже се пробва на някои математически състезания, като се справи прилично. Без никаква допълнителна подготовка вкъщи, освен домашните, които са задължителни.  Т.е., времето за занимания вкъщи е свързано предимно с това да си подготви домашните - никакви допълнителни уроци или самопомагала.

Не знам какви са стандартите спрямо държавните училища, но скоро бях правила справка за една друга потребителка, и според броя часове само по бг програмата излече, че по МОН изискването е 7 уч.ч БЕЛ и 4 ч. - МАТ седмино, докато в МБ се получават около 8.8 ч. БЕЛ и 6 ч. МАТ на седмична база.  Това е без надграждането по английски, което в математиката е по-осезаемо, но  и при езика също се вижда. На английски вече учиха частите на речта. които детето спокойно определя и обяснява в едно просто изречение (това с уговорката, че нямам никаква идея какво се изисква по МОН на този етап от обучението).

Индивидуалният подход - казвала съм го и преди - в МБ не е децата да взимат допълнително уроци, ако изостават. А реално приспособяване на материала според нивото на детето. Може би, това важи в по-голяма степен по канадската програма, където напр. по отношение на книгите за домашно четене, всяко дете получава книжка спрямо нивото си на развитие, като има някакво минимално ниво, което трябва да е достигнало в края на годината.  

А защо съм избрала ЧУ пред ДУ и то някое от т.нар. "неакадемични" училища. Всичко което казаха по-горе - по-малки класове, възможност за индивидуален подход под формата на възможност да се обърне повече внимание на всяко дете и на неговите специфични потребности или нужди (не разбирайте СОП) - напр. моето свършва по-бързо задачите си по БЕЛ. И вместо да пречи на останалите като се върти и досажда, получава книжка да си чете кротко. Което пък за мен е плюс , защото го учи че свободното време не е за телефон или телевизор, а може да се изпозлва за хубава книга. В резултат, имам дете, което когато се налага да пътува дори и 10 минути някъде, си взима една книжка за четене, а не смартфона. И това при положение, че аз имам сигурно най-мързеливото дете на света по отношение на учене.

Отделно - сигурна среда - затворен двор, охрана, взима се и се води само от родител. Не се толерира децата да се прибират сами, дори и да живеят буквално в съседната къща. Учителите са на разположение - вярно, през платформата, но мога да ги безпокоя за всичко - от това, че ще отсъства, през домашните, до напр. "забравил си е плуването, може ли да го подсетите да си го вземе утре, преди да е хванало мухъл".

Телефони, смартчасовници и т.н. не са разрешени.  Случаи на агресия и тормоз - ако се сигнализира навреме за тях, се тушират и с децата се говори. Това означава, че учителите поемат тази инциатива, а не са позволява саморазправа между родители.

Разбира се - научи лоши думички и още как. Но сравнявайки с това, което негови приятели на същата възраст са научили в ДУ по отн. на "уличния език" - ами моето е направо бебе пред тях.

Отделно, тъй като говорим за двуезично училище - една част от децата са деца на чуждестранни семейства. Това изключително много разширява кръгозора на децата и то само в положителен апсект, защото освен че се срещат с по-различна култура и деца с друго възприятие, научават различни обичаи, традиции и т.н. За мен специално, това е бонус, макар и да не е било водещо при избора на училището.

Но, все пак, това са наши впечатления, базирани на моето дете. И на моите очаквания и търсения за училище. Не прилягат за всеки и съм убедена, че повечето хора не биха се съгласили с мен. Но, аз за себе си съм решила кои са моите приоритети - солидно образнование и подготовка по език, спокойна среда (доколкото въобще е възможно), повече наблягане на развитие на социалните му и емоционални умения, не само на академичните, детето да е по-спокойно и да се чувства добре. И не на последно място - допълнителните дейности, събрани на едно място - спестих си изключително много време да се правя на маршрутка и да тичам от един урок на друг и от един спорт на друг. За мен лично това са важни неща, които са били определящи при избора на училище.


Извинявам се за дъглия пост - не осъзнах колко много съм написала.
Благодаря много за изключително подробния коментар. Получих необходимата информация по всички точки, които ме интересуват и това ще помогне много при избора ми.
Виж целия пост
# 122
Слейър, това, което сте споделили от личен опит, със сигурност ще е от помощ за много родители. Хубаво е, че сте доволни от училището и детето се чувства добре. Предполагам, че още е в начален етап - 1-4 клас. Материалът по МОН е много лесен в този етап и нашето дете се справяше отлично с него в общинското училище до края на трети клас като половината учебна година даже не ходеше на училище (беше често болно) и също тогава беше периодът на онлайн ученето.
5-7 клас е съвсем друго нещо - МОН са направили много обемно учебно съдържание, което си иска системно учене дори и за най-бързите и схватливи деца. А все пак на много от нас ни се иска детето ни да учи в общинска гимназия с добра среда и някакъв подбор на децата там. А това без добър резултат на НВО (не коментирам безумния му формат) няма как да стане. Затова всеки преценява какви са му приоритетите при обучението особено след пети клас.
Виж целия пост
# 123
8 часа български на седмица, при системна работа е добра отправна точка.
Виж целия пост
# 124
Вярно е.
Детето е още  1 клас. За следващите години ще видим как ще се развиват нещата.

Но, тук пак идва личния избор. Аз не съм си поставила за цел детето ми да учи в ДУ в гимназията.  Поне засега.  Научила съм се никога да не казвам никога. Но на този етап, елитните общински или държавни гимназии, за които са важни резултатите от НВО, не са ми приоритет. Така че, аз съм намерила своята златна среда.

Радвам се, ако моето описание даде представа за училището.  Но не искам да налагат мнение, защото то е субективно и важи само за нашия конкретен случай.

Часовете са приравнени на стандартните МОН часове като продължителност.  Някъде бях свалила колко точно са на седмица , с конкретни минути - напр. 5 часа по 40 мин , 3 по 30 мин и т.н, но не ги намирам, пък и не е толкова важно,  това е само за ориентир
Виж целия пост
# 125
Малко off, но благодаря на the slayer!
Много е важно родителите да споделят полезна за всички информация, особено когато касае училища, за които липсва такава. Разбира се, всички сме наясно, че мнението е субективно и често при повече от 1 дете в семейството родителите имат различни предпочитания. Просто няма универсално училище.
Виж целия пост
# 126
Забелязвам, че в групата за Частните училища наистина се получава някакво изкривяване на информцията. Не е коректно да се саморекламират и самоизтъкват профили на частни училища и свързани лица. Не казвам, че лъжат, просто според мен идеята на такива групи е да се дават оценки и мнения от потребителите на услугата ЧУ. Другото си е в категория реклама. За няколко училища ми правят впечатление мнения, доста противоречиви на другата група.


Интересно. До сега съм срещала изцяло положителни отзиви за Maple Bear. Затова и написах поста, надявайки се да получа повече информация


Съветвам ви да пуснете питане в групата "Училища в София" във Фейса. Не в групата "Частни училища". А "Училища в София". Wink
И не, отзивите не са еднозначно положителни. Просто трябва сама да отсеете семето от плявата и да прецените, дали това е вашето училище. И мислете не само за малко дете, а и за потенциал нагоре, та чак до 12 клас.
Виж целия пост
# 127
Изчетох всичко до тук, ще се повторя с един въпрос, някой може ли да сподели мнение или каквото и да е инфо за ЧОУ Петър Берон, водещото за нас е спокойната среда и сигурността на децата.
Виж целия пост
# 128
Аз имам много добри отзиви относно подготвителен клас от близки, като детето ще продължи първи клас там. Само това мога да кажа. Базата също е хубава, може би сте я видели вече.
Изчетох всичко до тук, ще се повторя с един въпрос, някой може ли да сподели мнение или каквото и да е инфо за ЧОУ Петър Берон, водещото за нас е спокойната среда и сигурността на децата.
Виж целия пост
# 129
С уговорката, че опитът е с доста голяма давност.

В ПУК, ако учителката е мис Нели е огромен късмет. Това е единственото ценно нещо, което ни се случи в това училище. След това нещата стават зле. Във всяко отношение. Напуснахме след 1 клас и една загубена година.
Ръководнството от тогава не е сменяно, така че нямам надежда на някаква сериозна промяна. В образователно отношение са на дъното. По наше време имаше доста от фолк средите и футболистите. После се оказа, че от класа на детето ми в 7 клас са завършили много малко деца и са ги сляли с друг клас. Ако не си давате много зор, вероятно ще ви хареса. Има всякакви занимания, срещу допълнително заплащане разбира се, без някаква особена полза. Но децата се радваха.
Виж целия пост
# 130
С уговорката, че опитът е с доста голяма давност.

В ПУК, ако учителката е мис Нели е огромен късмет. Това е единствното ценно нещо, което ни се случи в това училище. След това нещата стават зле. Във всяко отношение. Напуснахме след 1 клас и една загубена година.
Ръководнството от тогава не е сменяно, така че нямам надежда на някаква сериозна промяна. В образователно отношение са на дъното. По наше време имаше доста от фолк средите и футболистите. После се оказа, че от класа на детето ми в 7 клас са завършили много малко деца и са ги сляли с друг клас. Ако не си давате много зор, вероятно ще ви хареса. Има всякакви занимания, срещу допълнително заплащане разбира се, без някаква особена полза. Но децата се радваха.

За преди колко години става въпрос, в кое отношение стават зле нещата, може ли малко по-конкретно, иначе за заниманията разбрахме, май в повечето частни училища е така
Виж целия пост
# 131
Не, не е в повечето частни училища така. Напуснахме преди 6 години. Наши познати обаче се преместиха преди 2 години поради същите причини.
Зле - образователно, организационно, качество на преподаватели, ниско ниво на английски...всякак е зле. Всичко е срещу допълнително заплащане - униформи, учебници по език, допълнителни занимания след мисля 15 или 16 часа. При това са на доста завишени цени, особено униформите.
Виж целия пост
# 132
Ясно, благодаря за споделената информация. Имах в предвид, че в повечето частни училища допълнителните занимания се заплащат, поне тези за които се интересувахме до момента.. съвсем се обърках вече
Виж целия пост
# 133
Не, не навсякъде се заплащат. И не във всички училища се използва този начин за допълнително доене на родителите. Подобни занимания са интересни на децата до към 2-3 клас. И резултатите са нулеви. Просто си плащате да ви гледат децата и да се занимават с някакви неща доста повърхностно, докато отидете да си ги вземете. Ако искате детето ви да напредне в балета, рисуването, пиано и т.н., не разчитайте на занимания в училище. Но това е добър начин детето ви да пробва някакви неща и да установи дали му харесват.
Виж целия пост
# 134
Дете на наши приятели завърши Берон, въобще не са доволни. Подготовката и учителите не били ок. Други, след този опит на приятелите ни, си записаха детето в Св. Георги и са супер доволни.
Трети наши приятели са в Иззи, супер доволни.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия