В сметки яко се оплиташ, можеш тука да попиташ - има много помагачи за неясните задачи! :)

  • 16 143
  • 552
И ето я новата тема Simple Smile Нека и в нея продължим  да сме хем полезни, хем да се забавляваме. Остава си актуална молбата търсещите помощ за цялостно решение или просто насока да казват за кой клас е задачата, за да могат помагащите да се съобразят с изучавания материал.


          

"Историята прави хората мъдри, поезията – остроумни, математиката – проницателни, натуралната философия – дълбоки, етиката – сериозни, логиката и риториката – способни да спорят."

"За красивото има място и в математиката. Тя също има своите триумфи на творческо въображение, свои красиви теореми, свои доказателства и процеси, чието съвършенство на формата ги е направило класически. Онзи, който не може да види поезия в математиката, трябва наистина да е “практичен” човек."

"Математиката е толкова изкуство за броене и смятане, колкото архитектурата е изкуство за правене на тухли и рязане на греди, колкото живописта е изкуство за смесване на бои на палитра"

Та нека бъдем  математици -  проницателни и креативни едновременно Simple Smile

Всичко гладко уж върви,
но нещо спъва те, уви.
На заето малко мигаш,
до отговора пуст не стигаш.
Чертаеш, смяташ, оцветяваш,
чичко Гугъл навестяваш,
търсиш примери решени,
преговаряш теореми.
Накрая  вече се отказваш,
и сметките дотук зарязваш.
Отиваш в темата да питаш,
на  лудичките там  разчиташ,
те няма грубо да те погнат,
ще гледат някак да помогнат.
Ти снимай само по-контрастно,
така че да се вижда ясно.
Не прикачвай наобратно,
казвано е многократно:
"Помощника го улесни,
 класа веднага му кажи"


предишната тема


Simple Smile
Виж целия пост
# 1
Може ли помощ за девета задача:
Виж целия пост
# 2
Едно мече за един ден изяжда 1/6 кг от меда, а за три дена ще изяде 3/6 или половин килограм. 4 мечета по 0,5 кг ще изядат 2 кг мед за три дена.
Виж целия пост
# 3
Добро утро, може ли помощ за задача от 7 клас?
Виж целия пост
# 4
Добро утро, може ли помощ за задача от 7 клас?

Лицата на четирите триъгълника са равни. Ако ви трябва доказано, мога да го разпиша, но основната идея е, че са два по два еднакви и височините и основите се изразяват едни с други.
Виж целия пост
# 5
Може ли да я разпишете? Предварително Благодаря!
Виж целия пост
# 6
Триъгълник АВD - O е среда на BD, ВО е равна на DO. Височината от А към BD e една и за триъгълник ABO и AOD. Лицето на АВО е равно на ВО по височината от А към ВО(BD)  делено на 2 и е дадено 12.
Лицето на BOD е DO по височината от А към DO(BD) делено на 2. ВО=DO и височината е една - двете лица са равни. Така и за триъгълник AOB и ВOC, BOC и COD.
Виж целия пост
# 7
На Dincho начинът ми се вижда една идея по-къс, но аз се сетих за него по-късно (явно кафето не ми е било още достатъчно). От друга страна аз съм си любител. Иначе ето начина с еднакви триъгълници:
Виж целия пост
# 8
Моля за помощ за задача по геометрия за 5 клас:

Обиколката на основата на правоъгълен паралелепипед е 16,8 см.
Ако сборът от всички ръбове е 60 см., намерете височината на паралелепипеда.
Виж целия пост
# 9
Моля за помощ за задача по геометрия за 5 клас:

Обиколката на основата на правоъгълен паралелепипед е 16,8 см.
Ако сборът от всички ръбове е 60 см., намерете височината на паралелепипеда.

Сумата на всички ръбове представлява сумата на обиколките на двете основи и четирите обиколни ръба. Имаме 2 основи, всяка от които е с обиколка 16,8 см. Следователно за четирите обиколни ръба: 60-2.16,8=60-33,6=26,4. Обиколните ръбове са равни, следователно всеки един е: 26,4/4=6,6 см. Обиколният ръб е височина в паралелепипеда.
Виж целия пост
# 10
Триъгълник АВD - O е среда на BD, ВО е равна на DO. Височината от А към BD e една и за триъгълник ABO и AOD. Лицето на АВО е равно на ВО по височината от А към ВО(BD)  делено на 2 и е дадено 12.
Лицето на BOD е DO по височината от А към DO(BD) делено на 2. ВО=DO и височината е една - двете лица са равни. Така и за триъгълник AOB и ВOC, BOC и COD.

Не е ли доказвано в училище и не може ли да се използва наготово, че височината на триъгълник АОВ = 1/2 ВС, защото се явява средна отсечка в триъгълник АВС? Ако е разрешено, тогава АВС е с лице 2х 12, а цялото лице е 4 х 12.
Виж целия пост
# 11
Средна отсечка се учи в 8 клас.
Лицето на АВС е равно на лицето на ACD - двата триъгълника са еднакви.
Виж целия пост
# 12
Триъгълник АВD - O е среда на BD, ВО е равна на DO. Височината от А към BD e една и за триъгълник ABO и AOD. Лицето на АВО е равно на ВО по височината от А към ВО(BD)  делено на 2 и е дадено 12.
Лицето на BOD е DO по височината от А към DO(BD) делено на 2. ВО=DO и височината е една - двете лица са равни. Така и за триъгълник AOB и ВOC, BOC и COD.

Не е ли доказвано в училище и не може ли да се използва наготово, че височината на триъгълник АОВ = 1/2 ВС, защото се явява средна отсечка в триъгълник АВС? Ако е разрешено, тогава АВС е с лице 2х 12, а цялото лице е 4 х 12.

Средна отсечка не е в 7 клас Blush, но пък моето дълго решение е подобно.
Виж целия пост
# 13
Здравейте, аз съм пак при вас с молба за решението на една задача.  Задачата е за 11 клас
Виж целия пост
# 14
Здравейте, аз съм пак при вас с молба за решението на една задача.  Задачата е за 11 клас

От тук нататък ще се справите Wink
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия