КРУИЗИ /Тема 19/

Здравейте,

Преди седмица се върнах от първия ни круиз в Средиземноморието с Коста Тоскана и тъй като тук намерих нужните ми съвети, за да направя най-добрия избор, искам да предам и своя опит.

Резервацията: Букнах през немския сайт www.seereisedienst.de две каюти за моето семейство и за свекър ми и свекърва ми /пътуването беше подарък за свекърва ми/. Преди това търсенето направих през seascanner, но в немския сайт ми излизаше най-добра цена. Бакшишите бяха включени, но на място аз си оставях на тези, които заслужаваха. Взехме и пакет напитки, който напълно си изплати цената, защото ние обичаме да си пийваме коктейли и бяха хубави. Да не говорим колко кафета изпивахме ежедневно. Въпреки всичко, ще се постарая следващия път да букна през друг сайт, защото с тези обратна връзка нямаше, бяха забравили да ми пратят линк за последното плащане и трябваше да им напомня /ако не бях напомнила, а ги чаках, като нищо щях да загубя резерзвациите/, не получавах отговори на запитванията, телефоните се затваряха и на финала на кораба всичко ни идваше на немски /това го промених, де, но си беше занимавка/.

Пътуването до круиза: Качването беше през Барселона, полетът ни беше същата сутрин и малко се притеснявах, но всичко мина гладко. От летището си взехме такси на място, без предварителна резервация, излезе ни 65 евро при фиксирана цена 45 евро, защото бяхме шестима и имат там някакви добавки на човек и на багаж. Качването на самия кораб беше лесно и гладко. Като цяло някои неща се случват много лесно и безпроблемно, други бяха свързани с разправии. Четете по-долу.

Круизът: Този първи за нас круиз ме накара да разбера защо повечето от вас тук повтарят и потретват. Без да съм морски човек, за мен се оказа изключително удоволствие да вися с часове на балкона или на някоя от палубите и да съзерцавам морето на сладки приказки и хубави коктейли, да се събуждам на различно пристанище всеки ден. Отчитам и факта, че имахме страхотно време и тъй като следващия път искам да заведа и моите родители, сега се оглеждам за друг топъл круиз, въпреки че и аз, и те имаме желание да посетим норвежките фьорди. Но за мен какво ще е времето определя съществена част от цялостното усещане на кораба.

Коста Тоскана: Тук директно пействам отзива, който им изпратих /с гугъл превод, може да има някои неточности/:

В моята страна имаме поговорка - малките камъчета преобръщат колата. Да започнем с объркването с времето ни за вечеря. В профила на MyCosta ни беше назначен La Maremma в 19.00, което ни устройваше добре, макар и малко рано. За наша изненада, когато се качихме, на картите ни пишеше "La Vignetta, 18.10" Кой вечеря в 18 часа, при това след обяд късно следобед, защото разглеждате градовете до 14-15 часа? Опитах се да променя часа, както беше препоръчано, но получих малко или никакво съдействие - бях помолен да се върна в 22:00 /!!!/, тъй като ресторантът имаше места само в 19:00 и в 21:45 и в крайна сметка щяхме да получим маса след тези два часа , ако има такива... Като семейство от шест души, включително човек с проблеми с мобилността и две деца, не беше опция да чакаме и да се надяваме на маса всеки ден. Вечерята в 18:00 очевидно също не беше опция, така че в крайна сметка ядохме на бойното поле на La Sagra Dei Sapori. Трябва ли да обяснявам защо го наричам "бойно поле"? Обзалагам се, че знаете! Предполагам, че много хора в крайна сметка се хранеха там, защото поне не бяха обвързани от смешните часове на а ла карт ресторантите, които дори не бяха предварително избраните. Като допълнение една от кафемашините за еспресо беше в ремонт през цялата седмица на престоя ни, а другите две (в едното от двете крила на ресторанта) бяха постоянно блокирани. Защо изобщо не работеха вечер?
На първо място, направете координация между приложението и графика на борда. Обяснението на англоговорящия гостоприемник, че не са получавали тази информация на борда, е извън всякаква причина за приемане.

Второ, ако сте решили да спазите мярката от ковид времената, когато храната в ресторантите на бюфет не беше директно достъпна, а сервирана, уверете се, че няма да се образуват огромни опашки, които да ни карат всеки ден да имаме боен план за получаване на храна и напитки ние шестимата за по-малко от половин час (единият се нареждаше за кафе, другият за кроасани или плодове и т.н.). Абсурдно е да има много празни а-ла-карт и платени ресторанти, докато всички се тълпят в един-два ресторанта на блок маса, където масите никога не стигат. Не казвайте, че сме имали тази или онази опция - ако всички се озовават на едно място, помислете какво не сте направили както трябва. Дадох ти някои улики.

Трето - определено бихте могли да се справите по-добре с хигиената на тези много натоварени места. Не бих винил персонала - те правят каквото могат, за да посрещнат тълпите. Но намирането на маса, която трябваше да е чиста, но пълна с петна, трохи и други остатъци от храна, включително и по столовете, не е приемливо за луксозния външен вид, за който се преструвате.

Посетените места: На нито едн от местата не ползвахме екскурзия от кораба, защото имахме трудно мобилен човек в групата и затова имахме лека програма и се придвижвахме с такси. В Ибиза посетихме плажа Кала Конте и беше чудесно. В Рим бяхме с частна услуга за 8 души и препускахме като ненормални из забележителностите, без никакъв шанс да влезем в някои от тях. Като цяло големите дестинации за мен са най-голямото разочарование, защото при ограниченото време просто нямаш друг избор, освен да се наснимаш отпред и да кажеш - "бях там". Савона, Палермо бяха далеч по-приятни и възможни в това отношение. В Марсилия се ограничихме до Катедралата /страхотна гледка, интересен храм/ и малко разходка из "Главната". Ако някой има конкретни въпроси, ще отговарям.

Следващият круиз: Първо - без деца! Laughing Не че нещо, хареса им, но след като вече са видяли какво е и въпреки това предпочитат да киснат по претъпканите басейни /иууу/, с чиста съвест ще ги оставим следващия път. Второ - ще търсим топла дестинация или поне топъл сезон. Оглеждам се за нещо по африканския бряг или Гърция-Хърватия, също норвежките фиорди. Трето - с Коста повече не. Виждам от другите коментари, че по всички техни кораби проблемите са едни и същи. Не оставят впечатление за нещо по-специално от претъпкан ол инклузив хотел. Не ме провокираха нито веднъж да сложа хубава рокля, гримовете ми останаха непипнати през целия път. Битката за храна със стотици гладни свине /имаше огромен контингент прегладнели хора, които сякаш за пръв път имаха възможност да се хранят на ол инклузив/ беше уморителна. Сега съм се огледала в MSC Euribia и Virgin.

Благодаря на всички за съветите и отзивите тук, бяха ми от огромна помощ да се ориентирам в този очарователен начин да опознаваш света.
Здравейте,

Следващият круиз: Първо - без деца! Laughing Не че нещо, хареса им, но след като вече са видяли какво е и въпреки това предпочитат да киснат по претъпканите басейни /иууу/, с чиста съвест ще ги оставим следващия път. Второ - ще търсим топла дестинация или поне топъл сезон. Оглеждам се за нещо по африканския бряг или Гърция-Корфу, също норвежките фиорди. Трето - с Коста повече не. Виждам от другите коментари, че по всички техни кораби проблемите са едни и същи. Не оставят впечатление за нещо по-специално от претъпкан ол инклузив хотел. Не ме провокираха нито веднъж да сложа хубава рокля, гримовете ми останаха непипнати през целия път. Битката за храна със стотици гладни свине /имаше огромен контингент прегладнели хора, които сякаш за пръв път имаха възможност да се хранят на ол инклузив/ беше уморителна. Сега съм се огледала в MSC Euribia и Virgin.

Как добре сте го описали. И аз като вас не съм фен на коста. Имам 2 круиза с тях и повече няма да се излъжа. Съветвам ви да проверите и NCL за без деца (защото там ги таксуват доста) е много добър вариант. Бяхме по Гръцки острови с тях миналата година без децата и си изкарахме невероятно. И пакета им free at sea с напитки и други екстри е доста изгоден, даже пускат промоции редовно с пакет на 50%. Ние се качване на Еурибия каря на Август и ще споделя после впечатления.

Можели да споделите офертата за Хърватия тук и аз бих я погледнала.
Много недоволни от Коста, благодаря че споделяте!

Аз съм супер доволна от Еурибия и препоръчвам, впечатлена съм от безупречната организация на MSC, обслужването и хигиената.

Проявявам интерес за офертата до Хърватия?
https://aviata.cruises/oferti/kruiz-zapadno-sredizemnomorie-7-dn … -rim-do-barselona
това е круиза - от същата агенция ми го предлагат за края на април 2025 - около 1700лв на човек с включена една екскурзия и напитки по време на храненията
Извинявайте, ако съм ви подвела за офертата в Хърватия, не е конкретна, просто гледах съществуващи маршрути и набелязвах кораби. Виждам, че отсега се резервира за 2025 г., но аз още не мога да се осмеля да буквам толкова отрано за толкова напред.