поведение на дете на 5 г.

  • 820
  • 16
# 15
Зависи пак къде живееш и къде ходи детето на градина. В нашата градина имаше добър да не кажа отличен скрининг, минаваше и логопед всяка година да прави оценка на децата, съответно звъняха на родителите за резултатите. Госпожите също се ангажират.
Но пак казвам - може не навсякъде да е така. И все пак въпросът е и принципен. Да, тя като леля има наблюдения, но са откъслечни и непостоянни. Няма как тя да казва на родителите, какво да правят или не правят, при положение, че те имат поглед директен над нещата. В крайна сметка отговорността и финансова, и логистична, и всякаква за това дете те я носят и те решават за него.
А какво правим, ако ги наплаше излишно, отидат на недобросъвестен логопед, както се случи на една моя приятелка, и ги изтръскат едни сериозни пари, а накрая се окаже, че му няма нищо. Защото в общия случай отиваш на логопед, казва - да трябва да се работи с детето, независимо дали изобщо има проблем.
Моят син имаше проблем с изговарянето на звука Л и Р. Било супер стандартно, съвсем лек бил, можело да се оправи за няколко месеца. Е, ходи година и нямаше никаква файда. Накрая спряхме, пак си имаше проблема - и познайте, за едно лято сам се коригира.
На моя приятелка бяха изкарали детето аутист и го пращаха да го освиделстват, оказа се, че изобщо не било така. След няколко месеца неинтензивна терапия се решиха нещата.
Така че логопедът не е панацея, много зависи на какъв специалист и човек ще попаднеш, често им се разминават оценките.
Сега си представям лелята да ги наплаши, да попаднат на някакъв такъв, да го мъкнат това дете и накрая да се окаже, че нищо му няма. Смятайте, че тотално ще си прекъснат отношенията с нея.
Да не говорим, че майка му й е казала изрично отношението си и тя пак с брат си щяла да говори. Да ги скара тях и да стане още по-голям проблем.
Остави ги, големи хора са, имат си деца - гледат си ги. Не им се меси.
Виж целия пост
# 16
Според мен, детето е в сянката на брат си и се е комплексирало. Смехът и плачът са резултат на търсене на внимание. Щом обича да се гушка повече, значи не се чувства добре. Детето има нужда от внимание. Започнете да ги взимате децата по отделно. Вземете един ден "философа", та другото дете да остане с родителите си само и да получи внимание от тях. Друг ден вземете "проблемното дете" и му обърнете Вие внимание. Отидете на разходка в парка, да покара колело, на театър, седнете с него да учите буквите и цифрите, на 5г трябва да започне да ги учи. Детето има нужда от лично внимание. Две малки деца на една възраст трудно се гледат, без чужда помощ. Винаги едното е доминиращо а другото е свито. За да си поправи говора, не може да се разчита само на логопеда. 90% от прогреса идва от помощта вкъщи. Има си упражнения, които се правят у дома. Телефоните и тв, само влошават състоянието му, то не получава внимание. Когато детето е без братчето си, за по-дълго време, сигурно започва да се държи по различен начин? Говорете с родителите, да им помагате това лято по интензивно. Редувайте децата, обръщайте по-голямо внимание на "притеснителното", като го учите на различни неща и го водите на интересни за него места. Така ще забележите какви интереси има. Може да ходи на курсове и спорт, различни от брат си. Ще се успокои, че него го бива в разни неща, в които брат му, не. Децата имат нужда от внимание, да се почувстват специални,  а не да стоят пред екраните. Успех!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия