Много ранен пубертет

  • 970
  • 21
# 15
Трябват санкции, без поддаване или забравяне. Щом се има за възрастен, може да го санкционирате като възрастен. Глобявате го, например. Да се научи, че всяко действие носи последствие, че всяко нарушение носи глоба, наказание. Един-два пъти като му се изясни наказателния кодекс и би трябвало да схване, че трябва да ви се подчини.
Виж целия пост
# 16
Трябват санкции, без поддаване или забравяне. Щом се има за възрастен, може да го санкционирате като възрастен. Глобявате го, например. Да се научи, че всяко действие носи последствие, че всяко нарушение носи глоба, наказание. Един-два пъти като му се изясни наказателния кодекс и би трябвало да схване, че трябва да ви се подчини.
Ох, amy_nka, ще падна 🤣 - "наказателния кодекс".
Но си е така, човек, за да живее в общество, трябва да спазва правила. Ако не ги спазва, съответните органи налагат санкции според провинението.
Семейството е основна единица на обществото. В него правораздавателните и правоприлагащите органи са родителите. И те трябва да дадат пример на децата как функционира едно общество.
Виж целия пост
# 17
Да, има приятелчета. Ами мисля, че частично е от там. Те с приятелчетата много се съзтезават за всяко нещо -- можело да се удрят по корема, защото той имал много мускули. Всички са най-бързи, най-силни, най-велики...
 Синът ми сега ще бъде ученик и  смята, че вече е кажи-речи възрастен. Той е батман,хълк и терминатор в едно, и всичко може да прави най-добре, всичко знае най-добре и е безсмъртен. Говорил бил перфектно английски, днес буквално ми каза, че можел да спре вълните Simple Smile)) можел да изтича и той маратон. Абе все едно говори Тръмп. Най-добре чете, най-добре пише, ако нещо се опитвам да го поправя, се сърди и спори и реве.  Просто гони го максимализмът и няма ясна преценка за възможностите си, буквално смята, че заслужава същите привилегии като мен и баща си. Не искам да го мачкам, окуражаваме го, искаме да има самочувствие, но явно и в това трябва мярка. Той знае правилата за движение перфектно, но това не значи, че сме ок с това да пресича сам и то на колело, защото има завиващи коли, които могат да не го видят и тн. за секунда стават тези неща. Той е все още едно много малко дете.
Иначе правилата за движение не нарушава, но нарушава НАШИТЕ правила. Можел да готви и той, много внимавал бил, и тн и тн.
И аз не смятам, че сме тотал щета като родители, защото прекарваме много време с децата, много инвестираме в техните умения, много им се стараем за всяко нещо, просто с дисциплината сериозно сме отпуснали нещата и особено сега с баткото, който си въобрази, че е възрастен и той, нещата станаха тегави. Но на мен ми е и трудно да му обяснявам, защото той си вярва на глупостите Simple Smile)).
Ох нещо смешно да добавя, въпреки, че поне не е опасно. Бяхме с негово приятелче на пицария и приятелчето му пи фанта. Аз не позволявам газирани напитки ппц, но той естествено напира и той да пробва. Казвам му "Виж, ние не ти даваме фанта, но ти даваме други неща, които на Р. не му дават. Например, ние ти позволяваме да пазаруваш сам. Хайде, ако искаш, да отидем да пазаруваш, нали имаш парички. Сам ще избереш какво да купиш за вкъщи." И той оживен "Да, ще си напазарувам фанта" Simple Smile)).

Сега е по-ясно. От приятелчетата е дошло вероятно, от нещата, които гледа/гледат момченцата (подобно е и за момиченцата), комерсиалните неща и в техния детски свят печелят добре и затова на всеки 3-4 години или колкото са там има нови герои, нови серии, и всички предмети с техния образ 😉
Няма лошо да е като другите деца, да гледа/има това, което е тенденцията.
Може да е бъдещ лидер или да стане един ден президент. Обаче засега имате доста работа с него. Ето какво бих направила аз на ваше място :
- телевизор - пускане в определени часове, не много дълго, подбор на нещата, които гледа ; в това и във всичко да сте в синхрон на мислене с таткото
- влезте в някоя книжарница с хубави малки детски книжки (не он лайн пазаруване, а да ги видите, пипнете и разгледате с очите си). Купете му някаква, която да е като малка картинна енциклопедия - човешкото тяло в рисунки, органите, малко обяснения кое как функционира в тялото). Изберете подходящ момент да му я покажете на големия (с него е работата, малкият му подражава) - прочетете му малко като наблегнете на жизненоважните органи - корем, далак, сърце, слънчев сплит).
После може да свържете с тези неща, които казва за корема, безсмъртните герои и т.н., че това е ПРЕУВЕЛИЧАВАНЕ, да не мисли, че като скочи от 3-я етаж ще е безсмъртен, просто ще умре. Обяснете му нещо за живота/смъртта.

- Научете го, че силата при мъжете нищо не е сама по себе си. Ако е само сила, се изражда понякога и ги прави лоши - стават насилници, терористи, фашисти... Трябва силата да бъде подплатена със ЗНАНИЯ, тоест трябва да учи.
Само СИЛА + ЗНАНИЯ пак недостига - може да използваш двете против хората, а това не е добре. Затова трябва и ЛЮБОВ към хората, да ги зачиташ, не да ги надвиеш, а да е спортменски мачът, да общуваш с тях, не да ги победиш. Неща от този род.
- вижте приятелчетата му (някой ден на гости за 2-3 часа), ще забележите кой как му влияе. После ЛЕКО коригирате, разговаряйки с него за чутите неща, които не одобрявате.
В тази възраст децата се имитират едно-друго, увличат се. Няма лошо, но трябва винаги да остане себе си. Иначе много скоро ще видите, влизат във възрастта на "манталитета на групата" и действат като един човек, което не е върха. Може да правят глупости, невинни или по-сериозни.
- има айкидо за деца. Хубав спорт е, може би точно за него.

Аз не съм за наказанията. А за диалог и осмисляне. Трябва обаче винаги да оставате РОДИТЕЛЯТ, не ПРИЯТЕЛ НА ДЕТЕТО.
Виж целия пост
# 18
Както вече са ви казали, описаните ситуации са поведенчески проблеми и нямат нищо общо с пубертета.
Родителите са тези, които поставят граници, а децата ги спазват, ако не ги спазват има последствия, които няма да им харесат. Кучето скача според тоягата. Помислете над това и изработете план за действие. Разбирам, че ви идва изведнъж и е чудите как послушното ви дете вече е станало опозиция. Но това е част от растежа и е добре да се научи да спазва правила, защото в училище има такива, и на улицата и навсякъде. Освен това е добре да го научите да не имитира приятелите си в нещо, което може да е опасно или неподходящи за него, т.е. трябва да има преценка за нещата, не само какво прави, но защо го прави, и че всяко действие има последствия, т.е. да помисли преди да се хвърля през глава, защото може да пострада. Естествено, това става бавно и е част от израстването, но ще се научи.
Виж целия пост
# 19
Здравейте, децата ми на 4 и 6 години (най-вече баткото, но и малкият имитира) минават някаква страшно опака фаза на постоянни капризи, налагане и протестиране срещу родителя. Стига се до там, че нищо не можем да обясним на децата, защото той много по-добре знае всичко и се сърди, всичко му е лесно, всичко може. Вчера искаше да плува в езерото, а аз му казвам "Хайде да ходим на басейн, езерото е студено". На него  нямало да му е студено. Влезна в езерото за точно 3 минути излезна и каза, че му е студено и отидохме на басейн. И за всяко нещо така- докато сам не си счупи главата, не се съгласява.  Каквото и да обясняваме, че е опасно или вредно, трябва да го пробва. С колелото сме се разбрали, че трябва да ни чака и е забранено да пресича сам улици, пресича сам с колелото и се хили. Заплашваме, че ще конфискуваме колелото щом не слуша, сърди се реве, за 20 минути слуша и после пак същото.Не мога да чакам нещо да го блъсне, за да се увери, че наистина е опасно. Не искаме да сме строги, никога не сме били, не сме налагали особена йерархия,  искаме с диалог и обяснения да се разбираме с децата, по човешки, а не да им налагаме, но просто на глава не се излиза, не се вслушва по никакъв начин.  Малкият много гледа от батко си и съответно и той се прави на маймунка. Напрягам се, защото не знам нататък какво ще става. Какво правите с вашите бунтари?
Сега не искал да свири упражнението за цигулка, искал директно Сарасате "цигански напеви" ...(което е за виртуози).
Явно се налага да станете строги, защото детето застрашава живота и здравето си. Много е тревожно това, което чета. Не го оставяйте да ви се качва на главата, особено след като не просто си рискува образованието (в примера - по музика), а се поставя в опасни ситуации. Трябва да наложите отново спазване на правила, по един или друг начин.
Виж целия пост
# 20
MaryiaHris, успокойте се! Всяко дете минава през фази на емоционално равновесие и на дисбаланс. Това, което изглежда като ранен пубертет е кратка фаза. Просто стъпете в родителските си обувки! Бъдете твърда и непреклонна, когато се отнася за сигурността и здравето на детето. Отнемайте му любими неща като последствие от неспазване на правилата Ви! Подгответе се за кризи и бури, но трябва да заемете твърда позиция докато разбере, че не значи не.
Виж целия пост
# 21
Дете се възпитава с мотивация. Не забравяйте, че ние всички се учим от грешките си, особено пък децата, затова е родителя да намери начин да създава навици и възпитава детето. Правилата трябва да се налагат с любов и твърда категоричност. Съветвам авторката да чете, гледа видеа по темата и да си води записки, първо тя да си направи план как да подобри ситуацията, има една поредица с една английска бавачка, която отива за седмица и въдворява ред, подхода всеки път е един и същ. Събира ги всички, ясно обяснява от днес какво може и какво не, има табло където поставя червени точки и отчита напредъка и т.н. в този дух.  С лошо отношение, викове дълготраен успех няма. Как се държите с детето си сега, поставя основата на връзката и отношенията ви за цял живот, като семейство. Всяка изречена дума "програмира" детето ви и оставя следи за цял живот. Както наскоро слушах някъде, родителя трябва да реагира според ситуацията, а не според настроението си. Ако критикува, това да не е детето, а ситуацията. Що се касае до безопасността децата не разбират и не правят логически връзки, ако не ме лъже паметта до 6 г. възраст, на какви вълни работи мозъка на тази възраст, затова трябва да намерите начин да му обясните, да покажете нагледно. Както беше посочен пример, че реално детето смята, че може да е Спайдър мен и да се катери, като него т.н.. няма я връзката и осъзнатостта за опасност и последствия.  Сигурно има някъде анимация с обяснение за каране на колело, опасност подходящо за възрастта му. Много хубава книга е "Поправителен за родители" на Мадлен Алгафари, в ютюб книгата я няма, но има информация и анализи от нея, вижте Академия за емоционална интелигентност и техните материали, много полезни неща, не само за възпитанието на децата, а като цяло за живота, отношенията, за последствията от родителските модели на поведение и т.н.
Ето нещо интересно за децата малко след  9 мин. на видеото говорят по темата
https://youtu.be/mRgMKHTP4gA?si=ySOimXZ7lQ_s2P8m
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия