Каква преквалификация за жена 50+ години?

  • 2 495
  • 31
Здравейте, става дума за дама, която е на над 50 години. Над 25 години  работи като офис сътрудник. Владее всякаква  административна и организационна  работа, но реално няма никакви специфични умения.  Желае да си доработва като Freelancer. Не ползва английски език (оказва се голям проблем), владее френски и руски. По образование е икономист - счетоводител, но е завършила преди много време, а и реално не е практикувала професията.

Сега обмисля преквалификация и се чуди в какво да се насочи. Да си опресни счетоводните умения ли, да се специализира в преводачеството с френски ли... Да запише някакви  курсове като дигитален маркетинг или графичен дизайн ли...
Общо взето жената е много в час, динамична, с пъргав ум. Работи си спокойно с ERP системи, обработва данни от сателитни програми като TomTom и т. н Казвам го, за да не останете с погрешно впечатление за някаква неадекватност предвид възрастта и.

Та, дайте препоръки и предложения.
Виж целия пост
# 1
Курс по счетоводство. Или по-специфично, но по-лесно - ТРЗ.
Виж целия пост
# 2
Някъде из BPO сектора френският вероятно би ѝ бил от полза. От преводи няма смисъл, този бизнес е на умиране.
Виж целия пост
# 3
Какво е ВРО?
Виж целия пост
# 4
Аутсорсинг. Т.е., да се ориентира към работа в колцентър.
В интерес на истината, преди няколко години моя позната, на сходна възраст, направи точно това - заряза относително нископлатена, но "сигурна" работа във все по-изнервен колектив и започна работа в колцентър. Засега все още е доволна, вече е доайен, обучава новите кадри, няма кариерни амбиции и заплатата я устройва. Казва, че ако не настъпи някакъв срив, би си изкарала там още десетина години до пенсия.
Виж целия пост
# 5
Готвачка ?
Виж целия пост
# 6
В областта на ТРЗ? Ако има опит, търсят се такива кадри. Работата не е много интересна, ама поне има работа. И ако не гони кариерно развитие. Може постепенно да мине към счетоводство... Особено в по-малка фирма.
Според мен за дигитален маркетинг или графичен дизайн има огромна конкуренция от млади таланти.
Не режа крила, споделям мнение.
Ако "владее" счетоводство, да си намери мънинки фирмички, на които да води не комплицираното им счетоводството - фриз. салони, малки аптеки, масажни студиа и др. По малко пари на месец, ама и то работата е малко.
Успех!
Виж целия пост
# 7

Business Process Outsourcing. Не е задължително да е колцентър, ако е с добър френски и опит в комуникацията с различни хора, би могла да потърси и нещо по-добро.
Виж целия пост
# 8
Ако бях с счетоводна диплома на 50 години, бих се записала на някакъв курс как да водя счетоводство с новите електронни програми ( те на мен са ми малко комплицирани но много хора и без счетоводно образование ги оправят). Стига жената има разрешително - не зная как стоят в БГ нещата с лицензите, може да си направи фирма , да си намери 5-10 клиенти и да им върти счетоводството. Това е супер според мен. Тя ще си е шефка сама на себе си.
Виж целия пост
# 9
Моя приятелка имаше счетоводна фирма, тя и един служител, имаха си доста клиенти. В един момент преди няколко години тя реши, че не иска вече счетоводство и се захвана с нещо друго.
Другото не оправда очакванията й, преди три години реши да се върне към счетоводството, сама.
Ами, не е лесно. Предишните клиенти са си намерили счетоводители. А другите фирми - всеки си има някакъв счетоводител, малко са тези, които биха го сменили с нов, непознат. Има вече някакви клиенти, но едва свързва двата края, съвсем буквално.

Имам и приятелка с 2 езика перфектно, и да, единият е френски, която напусна другата си работа и отиде в кол център. Казва, че работата е много натоварваща и много се изморява, но пък е доволна от парите.

На мястото на тази 50-годишна жена бих задействала и двете неща: бих търсила работа с френски и същевременно бих изкарала курс за счетоводните програми с идеята да си търся работа в счетоводна фирма. Като поработи в счетоводната фирма, вече би могла да мисли да започне сама, стига да излезе възможност за клиенти.
Животът ще покаже кое е по-печелившо.
А на нея какво й е по-интересно, може да каже само тя.

Друго, което може да направи, е да научи английски. За елементарно ниво ще са й достатъчни две-три години. Даже и да не го използва, това си е едно развитие, но няма начин да не го използва, поне при лични пътувания. Все пак е на 50+, не на 100+.
Виж целия пост
# 10
За да започне в счетоводна фирма трябват й връзки. Искат и стаж поне 3 години. Трябва да научи много добре НСС, МСС и др закони и кодекси, свързани със счетоводството. От личен опит го пиша.
Виж целия пост
# 11
Да си опресни английския с един ускорен курс, колкото да може да напише в св, че има някакво ниво (Б1/Б2- съвсем достатъчни, щом владее и френски, и руски) и да си търси работа в някой екип, който поддържа някоя от системите, които до сега е ползвала в ролята на потребител. Ако е виждала САП наживо, ще я вземат веднага.
Виж целия пост
# 12
Не се разбира дали иска да доработва като фрилансер или да сменя сферата? Кое?
Виж целия пост
# 13
Не се разбира дали иска да доработва като фрилансер или да сменя сферата? Кое?

Авторката е написала в първия пост много ясно кое е.
Виж целия пост
# 14
Не се разбира дали иска да доработва като фрилансер или да сменя сферата? Кое?

Авторката е написала в първия пост много ясно кое е.
Аз го разбрах, че иска да доработва и тъй като съм фрилансер щях да пиша, но нямаше уточнение.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия