Пазаруване от Amazon- тема № 107- Black Friday 2024

  • 38 472
  • 518

!!НОВО!! Безплатна доставка до България от Amazon.de за поръчка над 49 евро (не за всички артикули; не важи за пoдapъчни вayчepи и пoĸyпĸaтa нa дигитaлни фaйлoвe (игpи, пpoгpaми и eлeĸтpoнни ĸниги)). Куриер FAN доставя до България, а в страната Спиди, Еконт. Няма закономерност тук на кой куриер ще бъде предадена. Вечерта преди доставката, ще получите съобщение, че е направен опит за доставка от ФАН, но неуспешен. Не се притеснявайте, на другия ден ще получите съобщение с кой куриер и кога точно ще бъде доставена.

www.amazon.co.uk
Безплатна доставка има само до английски адрес, ако поръчката е над 20 паунда. До България доставят почти всичко, което се продава от Amazon (не от други продавачи през Амазон) от секциите Baby, Beauty, Clothing, DIY & Tools, Electronics, Health & Personal Care, Home & Garden, Jewellery, Kitchen, Office Products, Shoes, Sports and Watches. До България стандартната доставка (5-9 работни дни) е 8.99 GBP за пратка + 2.49 GBP на килограм, с включено ДДС. Имайте предвид, че Англия вече не е част от ЕС и това може да доведе до допълнително облагане с ДДС и преминаване през митница, дори и при предварителното удържане на import fees от Амазон - предстои да видим какво точно ще се случва на практика през следващите месеци.

www.amazon.de

Безплатна доставка до България от Amazon.de за поръчка над 49 евро (не за всички артикули; не важи за пoдapъчни вayчepи и пoĸyпĸaтa нa дигитaлни фaйлoвe (игpи, пpoгpaми и eлeĸтpoнни ĸниги)).

Разликата между немското и българското ДДС е 1%, така че тук все още има преизчисляване.
Доставката на продавачи, различни от Амазон, може да е съвсем различна от горното – по-висока или по-ниска, а може и изобщо да не доставят до България.

Плащането става с дебитни или кредитни карти, не се използва PayPal.
Парите се блокират в момента, в който започнат да обработват пратката за изпращане.
Крайната сума с цената на доставката се вижда едва след въвеждането на данните на картата. След това има още една стъпка за потвърждаване, така че проверявайте спокойно.
Ако пратката не е в процес на изпращане може да откажете артикул или да пишете на чат/имейл с молба да бъде добавен още някой, за да комбинирате доставката.
*Може да направите поръчка и с празна карта. Артикулите ще стоят запазени, без да анулират поръчката до 5 дни.
Независимо, че в сайта пише:
You can pay by:
Credit card: We accept Visa, Delta, Visa Electron, MasterCard, Eurocard, American Express
Debit card: We accept UK-based Maestro, Solo and Visa cards
,
има потребители, успели да пуснат нееднократно поръчки с българска карта Маестро.

Как да спрете превалутирането на плащането, ако вече сте отбелязали, че ще плащате в евро или в лева?
Отивате в Your Account > Payment & GC > Payment Methods > Turn On/Turn Off Amazon Currency Converter и натискате бутон No thanks.

Как да откажем поръчка
1. Отивате на https://www.amazon.co.uk/gp/css/homepage
2. Логвате се и натискате "View recent and open orders" (бутонче в жълто)
И там ако има бутон "Edit Order" значи може да я промените или откажете. Ако няма, значи вече парите са блокирани и се обработва.
Всички поръчки могат да се откажат или променят само докато не са ви блокирали парите по картата.
Може да опитате да се свържете в чата и да помолите да ви откажат поръчката (няма гаранция, че ще може), но парите ще се отблокират след около 45 дни (в зависимост от политиката на банката). Можете да изпратите отказа на поръчката до банката и тя да ги отблокира по-рано.

Някои неща, не се доставят директно до България: http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?ie=UTF8&nodeId=524836:
Детските дрехи и обувки имат директна доставка, но се начислява 20% ДДС.

Пратки от ЕС не се облагат с ДДС и не се обмитяват тук при получаване на пратката. Ако някой митнически служител твърди обратното, поискайте да си опресни знанията.

Гаранцията на получената техника най-често не се покрива от български сервизи, но Амазон извършват ремонт или подмяна, ако им я върнете обратно.

Доставка на Kindle
Вече се доставя директно до България, когато е без реклами е с 20 евро по скъп - https://www.amazon.de/dp/B00QJDU3KY/ref=br_isw_strs-1?_encoding= … &tag=bgmammade-21
Независимо откъде се купува, след като го включите, избирате езика, на който ще го ползвате. Може да си купите Киндъл от немския Амазон, а после да си купувате книги от английския (вероятно и обратното).
Има сайтове, от където можете да зареждате безплатно книги, както и такива на български език. За повече информация и въпроси: темата за четците.

Проверяване на цени
camelcamelcamel
Сайт, в който може да проверявате кога и колко е била намалена дадена стока в Амазон (не отразява намаленията по време на Черния петък). Може да се инсталира като add-on към браузъра.
keepa
Още един удобен add-on за следене на цените. Освен че показва най-ниска, най-висока цена, показва и каква е цената в момента на един и същ продукт в различните Амазони, цените се виждат под продукта, без да е нужно да се проверява в отделните Амазони.
За да показва цени в различните Амазони, трябва изрична регистрация в keepa:
Скрит текст:

След това от глобуса се отваря нов прозорец, в който се отбелязва от кои Амазони да се показва цената на продукта.

Лични оферти и кодове за отстъпка
Може да се отрият, ако има в момента, в профила на всеки на:
Английски амазон
Немски амазон

Amazon Prime и Amazon Family
Скрит текст:
Обяснение на Amazon Prime или защо най-вероятно са ви изтеглили пари, без да сте правили покупки?
С Amazon Prime получавате безплатна  First Class доставка за 1 ден в държавата на артикули, продавани от Амазон, без ограничение на бройката на поръчките, в продължение на една година - струва £79/ EUR 49. Може да се ползва и от други членове на домакинството. Добра опция е за хора, живеещи в Англия/Германия, които поръчват често.
Установихме, че с Visa V-pay на Уникредит не може да се плаща Прайм в немския Амазон.
Ако сте се абонирали, можете да се откажете, преди да сте направили поръчка, за която да сте се възползвали от Amazon Prime - отивате в акаунта си - https://www.amazon.co.uk/gp/css/homepage?ie=UTF8&%2AVersion% … p;%2Aentries%2A=0, там има линк - "Prime Settings", после "Cancel membership".
Ако сте ползвали промоционална оферта за безплатен Amazon Prime (пускат такива, обикновено за 1 месец), просто отбележете "Do not upgrade" и няма да ви изтеглят пари. Дори и да изтеглят парите, ако не сте използвали някоя от услугите, все още можете да прекратите членството, като им пишете, ще ги върнат. Ако ви се полага безплатен едномесечен Prime и се абонирате за него, ако го откажете в срока на безплатния период, ползите от него са активни до края на срока и няма да бъдете таксувани.
Абонаментът за Амазон фемили е обвързан с Амазон Прайм и след 1-вия месец удържат сумата за годишния абонамент за Прайм. За да не го направят трябва да се откажете преди това. Членството във Фемили ще остане след отказа ви от Прайма. С абонаментът в Амазон фемили (докато е обвързан с амазон прайм) получавате 20% отстъпка от памперси както и допълнителни отстъпки. След отказа ви от Прайм няма да имате достъп до тези отстъпки, но ще продължавате да получавате информационният им бюлетин с месечните отстъпки, от които ще можете да се възползвате.

Складовете на Амазон - Warehouse Deals
Amazon.co.uk Warehouse Deals
Amazon.de Warehouse Deals
Offres Reconditionnées in Amazon.fr
Скрит текст:
Какво представлява складовата стока?
Това са нови продукти, но със забележка по опаковката при транспорта или върнати от клиенти (само пробвани, неносени), с фабричен дефект, който е описан под продукта (напр. драскотини) или върнати, поради промяна в желанието на клиента в рамките на 30 дневния гратисен период на Амазон.
Думата USED не трябва да се тълкува буквално, това не винаги са употребявани стоки. Уредите, предлагани в "склада", могат да бъдат върнати в рамките на 30 дни, ако си промените решението.
Те също имат 1 година гаранция.
При повреда могат да бъдат върнати на Амазон и да получите рефънд, а вие ще трябва да си закупите наново уреда.  
Разликата с новите уреди, продавани от Амазон, е, че новите уреди могат да бъдат подменяни от Амазон до 1 г. от покупката, а тези от склада не. Всеки един продукт, предлаган в "склада", има описание за състоянието, в което се предлага: напр., "като нов", "много добро", "добро". Четете описанията, за да не се изненадате неприятно. Ако описанието на продукта не отговаря на това което сте получили, имате право да го върнете за сметка на Амазон и те ще ви възстановят парите.

След доста кореспонденция с различните Амазони, мога да поясня следното относно гаранцията на уредите, закупени от складовете:
- amazon.uk - гаранцията на електроуредите е 1 г., предоставяна от производителя, но, при условие, че уредът е закупен от чужбина, в случай на повреда през гаранционния срок, трябва да се свържете с Амазон, които ще окажат пълно съдействие.
- amazon.de - твърдо 2-годишната ЕU гаранция важи и за уреди, закупени от склада, като пак трябва директно към Амазон да се направи рекламацията.
- amazon.fr - увъртат много и нищо ясно не казват, препращат към гаранцията на производителя и контактуване с местен сервиз, но с условието, че нещата от склада "са използвани" и е възможно гаранцията да не важи, затова трябвало да се провери при конкретния производител. На конкретния ми въпрос колко е гаранцията на уреди, закупени от склада, ми отговориха: "No gurantee of these articles as these are Offres reconditionnées. In case if you face any problem with your articles in 30 days so you can simply return us against the full refund." С две думи "гаранция-Франция".

Връзка с Customer service
Amazon.co.uk
Следват три последователни стъпки, които дават възможност да изберете: поръчката, тема, и накрая как желаете  да се свържете с тях (e-mail, phone, chat).
След като се свържете с Customer Service на  Амазон и се появи "Hello! It's Amazon's Chat Assistant again. So, what can I help you with?'', най-долу в полето трябва да напишете ''I would like to chat with someone.'' и веднага  свързват с асистент.
Имейл за директна връзка: cs-reply@amazon.co.uk
Amazon.de
Стъпките са аналогични на тези в английския.
Имейл за директна връзка: cs-reply@amazon.de

Ако искате да върнете нещо към Амазон
Скрит текст:
Най-сигурно е да използвате куриер, а най-евтино - Български пощи. Някои от куриерите държат на телефон на получателя.
За английския Амазон: +44(0)8002797234; за немския Амазон: +49 94178 87 88.

Интерлогистика отказват да приемат за изпращане ел. уреди втора употреба.
Информация за изпращане с Български пощи.

В отговор на запитването на ЧревоУгодник за безплатно връщане до електронни магазини в Германия, от Български пощи са му дали следния отговор: "Международната услуга за безплатно връщане „free return” е договореност между „Български пощи”ЕАД и „Дойче пост”АД. Това е двустранна международна услуга за безплатно връщане, позволяваща на клиенти в България да връщат безплатно от 124 /засега/ пощенски станции на “Български пощи”ЕАД колетни пратки на Интернет продавачи в Германия. От своя страна Интернет търговците трябва да са сключили договор за услугата с „Дойче пост”АД."

Връщане с предплатен етикет:
Връщането е по Speedy и само в офис. Разпечатвате етикета на Amazon. Едната част от него слагате в пакета, а другата част(с адреса и баркода на Amazon) залепяте отгоре.

Наложи ми се да върна до amazon.de един сноуборд панталон поръчан до адрес на превозвач. От менюто промених адреса за връщане с моя в България и ми изпратиха етикет на DHL. От първа страница писах имейл на Спиди, но поради пълна поща ми даде адрес с женско име пак към Спиди. Отговориха ми да отида в най-близкия офис на Спиди с този етикет.
Така в понеделник ползвах безплатното връщане на Амазон. В петък получих на мейл, че до 5-7 работни дни ще му бъде възстановена сумата.
Всичко това се случва в рамките на 30 дни от поръчването.
https://bg-mam.ma/p/1559201/47255195

По информация на Magrat* в английския сайт възстановяват пощенски само за дефектни или погрешно изпратени стоки.
В немския възстановяват пощенските за дрехите и обувките, ако са върнати в 30-дневен срок. Когато се налага да върнете нещо, най-добре първо се свържете с Амазон и ги попитайте дали ще ви поемат разноските за връщане, като обясните, че се намирате в България.

EasyFundRaising
Скрит текст:
Това е платформа, на която членове са неправителствени организации в Англия и чрез която продавачът (т.е. Амазон) дарява процент от заплатената от клиентите им сума на избрана от клиента организация. С други думи, благотворителят е Амазон, но ние като клиенти казваме на коя организация да преведат пари. Членове на EasyFundRaising са английски НПОта, но голяма част от тях имат международна дейност - има такива, подкрепящи правата на деца, жени в риск, образователни инициативи в развиващи се страни, организации за проучване и намиране на лечение на редки болести, приюти за животни и прочее. Сигурна съм, че всеки би могъл да намери "своята" кауза.
За да започнете да дарявате чрез Амазон, регистрирате се на сайта - https://www.easyfundraising.org.uk, избирате неправителствена организация, която да подкрепяте, и пазарувате както обикновено. Парите не излизат от нашия джоб, а благотворителят е Амазон, ние само им казваме накъде да насочат благотворителната си дейност.
smile.amazon.co.uk и smile.amazon.de
Скрит текст:
Подобно на EasyFundRaising, ако се поръча от този адрес (със smile отпред), Amazon дарява някаква сума от поръчката.

AmazonVip вече са закрити. Ако ви интересува нещо, информация има в първите постове на предишните теми.

Линкове към предишните теми:
2009 - 2021

100, 101, 102, 103 - Black Friday 2022, 104  105, 106
Виж целия пост
# 1
Благодаря за темата.
На мен ми блокират парите при поръчка и ми ги теглят при получаването й.
Виж целия пост
# 2
Благодаря за новата тема! Flowers Hibiscus

На мен също ми блокират парите при поръчка, а ги теглят при изпращане.
Очаквам с нетърпение сделките преди Черния петък, че според мен са винаги по-добри от тези в конкретния последен петък на ноември.
Виж целия пост
# 3
Някой с впечатления от този чай: https://www.amazon.de/-/en/dp/B0D17KD4CH/?coliid=I3FMPNSV7WDPEH& … ov_lig_dp_it&th=1
Виж целия пост
# 4
Любим ми е.
Взимала съм го на по- ниска цена обаче, надявам се пак да го намалят.
Виж целия пост
# 5
На English tea shop също са хубави адвент календарите
Виж целия пост
# 6
Ако блокират парите при поръчка, как тогава се поръчва на празна карта?
Виж целия пост
# 7
Ако блокират парите при поръчка, как тогава се поръчва на празна карта?
Никога не се е поръчвало на празна карта. Просто за няколко дена си "запазваш" продукта на някаква цена - тоест дават няколко дена толеранс за плащане.
Виж целия пост
# 8
https://www.amazon.de/dp/B0BTMRQMRQ?ref=cm_sw_r_apan_dp_CM00WTSR … 1&skipTwisterOG=1
Вместо запис- мъжки суитчер,М,18 Е
Виж целия пост
# 9
Здравейте, бих искала да се уверя дали стока, продавана от купувач, различен от Амазон все пак се ползва с гаранция и право на връщане, защото продавачът на техниката е китаец и се притеснявам, понеже сумата не е малка за мен?
Виж целия пост
# 10
Ползва се, да. В общите условия е описано.
Виж целия пост
# 11
Ползва се, да. В общите условия е описано.
Много благодаря, отдавна мечтаем за това.
Виж целия пост
# 12
Не само FAN куриер доставя от немския . Зависи от кой склад тръгва поръчаната стока. И с австрийските - тук Експрес Уан и с UPS съм получавала .
Виж целия пост
# 13
Здравейте, имам нужда от съвет относно грешно изпратен продукт.
През м. Юли синът ми си поръча iPad, но пристигна  някакъв евтин диск, вместо iPad /във фактурата е описан iPad-a/. Така започнаха мъките с множество телефонни обаждания и прехвърляния от един на друг служител, писане на  също толкова е-мейли и обяснения. Той върна диска след предложение от тяхна страна и отново продължи кореспонденцията.  Блокираха му временно акаунта, а след определено време му писаха, че няма да му въстановят парите,  нито да му изпратят нов iPad.
Синът ми подаде жалба в Европейски потребителски център Люксембург и месец по-късно отговориха:
"Благодарим ви за имейла относно липсващото възстановяване на средства и спирането на акаунта на г-н . . .
Въз основа на нашето проучване вече сме предоставили цялата информация, която можем във връзка с този случай на г-н . . . .и за съжаление няма да можем да добавим допълнителна информация по този въпрос - отказаното възстановяване и спирането на акаунта ще бъдат запазени.
Няма да можем да предоставим допълнителна информация относно вашата заявка и оценяваме вашето разбиране.
Като се има предвид този отговор от страна на търговеца няма как случаят да бъде разрешен по доброволен път! Оттук за съжаление ние няма какво повече да направим по случая!  Много съжалявам, че не успяхме да Ви помогнем!"

Моля за съвет за друга Европейска институция или пък връзка с адвокат относно тази практика- в случая  измама от Амазон.
Благодаря предварително, знам, че е трудна борба с Амазон, но едва ли така биха постъпили, ако доставката беше до друга държава, а не България.
Виж целия пост
# 14
Не мисля, че държавата има значение. Търговецът Амазон ли е или някой външен?
При получаване на пратката, личеше ли да е била отваряна?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия