Градина в Австрия

  • 857
  • 25
Здравейте. Ще се радвам да споделите опит..
Проблема ми е следния:Синът ми е на 5г и половина още е в ДГ.Градината в която е с малки групи и децата са от 3 до 5 г като повечето са по малки от него. Той е доста активен ..палав си е и бързо му омръзва всичко .Но преди 2 дни ни извикаха при директорката за да ни кажат че е извън контрол.Не бил особенно послушен..бързо му ставало безинтересно..държал се лигаво и т.н.Отдавали това му поведение че бил по напреднал от другите деца и за тоза не намира общ език с тях.За това искат да минел някъкъв тест там при психолог та да докажат че е по напреднал и да го изпратят 1 клас още др месец.Бях меко казано шокирана.Той си е умен но мисля че му е рано за 1 клас особенно след като семестъра почти свършва. Мисля си че те просто не могат да се справят с него и гледат да се "оттърват"Даже директорката спомена за хиперактивност..така с половин уста.Мъжът ми смята че ако откажем този тест и преместването ще ни накарат да го водим на психолог защото поведението му е недупостимо и те не могат да го овладеят..Ако има по запознати моля да пишат.
Виж целия пост
# 1
А защо наистина не го заведете на психолог, щом поведението му е недопустимо?
Виж целия пост
# 2
Защото смятам че ще го израсте.
Виж целия пост
# 3
А до тогава искате да го оставите да беснее и да се лигави в градината?
Виж целия пост
# 4
А до тогава искате да го оставите да беснее и да се лигави в градината?
Не разбира се.Всеки ден говорим с него за това. Смятам че психолога е крайна мярка.
Виж целия пост
# 5
Не е крайна мярка, а помощ да се справите със ситуацията. Явно не успявате сами, а и в градината не могат. Психолог може да помогне със съвети към вас и с работа с детето.
Не е лошо да го запишете и на някакъв интензивен спорт.
Виж целия пост
# 6
Не може да очаквате да знаем каква е системата в Австрия. Аз доколкото знам използват тестове за пригодността на детето към училище и тн. ,когато налице очевидно има проблем с държанието примерно. Това с израстването на проблем първо е заблуда и второ- сега детето ще е оценявано спрямо възрастта и връстниците си и нормите. Не би трябвало да се притеснявайте, напротив по- добре ако има някакъв проблем ,да се работи отсега за преодоляването. Не вярвам да ме послушате, но обичайно при истински проблем с развитието, психиката , обучението, поведението и тн. обикновено нещата се задълбочават, а не се израстват едва ли не от самосебе си. Така или иначе доколко ще решите вие или системата там, като че ли ще е по- добре да съдействате.  И психолог нито и нещо срамно, нито крайно и се ползва често и за деца в норма и в Бг. За детето също е по- добре до има страничен поглед над него. Моето дете и е голямо, но също я съветвам да ползва психолога на училището при нужда. Говорете и с хора във вашето положение как процедират. Успех и спокойствие ви желая.
Виж целия пост
# 7
Здравейте. Ще се радвам да споделите опит..
Проблема ми е следния:Синът ми е на 5г и половина още е в ДГ. Градината в която е с малки групи и децата са от 3 до 5 г като повечето са по малки от него. Той е доста активен ..палав си е и бързо му омръзва всичко .Но преди 2 дни ни извикаха при директорката за да ни кажат че е извън контрол.Не бил особенно послушен..бързо му ставало безинтересно..държал се лигаво и т.н.Отдавали това му поведение че бил по напреднал от другите деца и за тоза не намира общ език с тях.За това искат да минел някъкъв тест там при психолог та да докажат че е по напреднал и да го изпратят 1 клас още др месец.Бях меко казано шокирана.Той си е умен но мисля че му е рано за 1 клас особенно след като семестъра почти свършва. Мисля си че те просто не могат да се справят с него и гледат да се "оттърват"Даже директорката спомена за хиперактивност..така с половин уста.Мъжът ми смята че ако откажем този тест и преместването ще ни накарат да го водим на психолог защото поведението му е недупостимо и те не могат да го овладеят..Ако има по запознати моля да пишат.

Може проблемът да идва от това, че е в група с много по-малки деца - затова се лигави, понеже ги имитира. По-добре е да е с деца на неговата възраст, 5 годишни или ако това не е възможно поне съотношението на децата в групата по възраст да е 1:3 , тоест 1/3 тригодишни деца, 1/3 четиригодишни и 1/3 петгодишни.
Ако има проблеми във възпитанието му, проблемът е и в къщи, поработете върху това заедно с таткото - действайте единно.
Логиката да го пращат отсега в първи клас ми убягва..

Хиперактивност е нещо съвсем различно от това едно дете да е невъзпитано (не казвам, че вашето е такова), както и от това да скучае сред по-малки деца и да не се развива.

Не можете ли да го преместите в група от 5-годишни деца, дори в същата детска градина? Или в друга?
Това са само идеи. Не познавам системата в Австрия. Но знам, че там има добри училища Валдорф и Монтесори. И двете системи са добри. Може да го преместите в такова и да видите разликата.
Успех!
Виж целия пост
# 8
Детето се лигави, защото така му се обръща внимание. Вероятно позитивното внимание не му достига и е открило начин да привлече внимание. И не, не чакайте да го израсне, защото нещата ще ескалират само. Детето има нужда от ясни граници, защото те му дават чувство за сигурност и правят света предвидимо място. Обаче има деца, на които не могат да им бъдат наложени граници, при тях импулсът, искам/не искам в един момент надделява и става водещ, а детето забравя всичко, на което го учите.
Минете си обследването от психолог, аз бих препоръчала и от логопед, защото детето може да има проблем с разбирането на това, което му се говори и следването на правилата. Проверете и слуха. Не става въпрос за глухота или намален слух, а дали няма събрана тапа от ушна кал навътре и дали възприема всички звуци на обичайната им честота. Колкото и да Ви е страх, по-добре е да сте наясно с какво си имате работа, защото само така ще можете да помогнете на детето си.
Виж целия пост
# 9
Това не виждам от коя година е документа, но според описаното:

"ПРЕЗ ПОСЛЕДНАТА ГОДИНА В ДЕТСКАТА РАДИНА
3 Специални образователни предложения за най-големите
3 дейности по педагогическото съдействие върху процеса на преход /например
разговори с децата по тази тема, разговори с родители, родителски срещи,
кооперации с училища/
3 разговори за прехода при въпроси във връзка с постъпването на училище
Деца от детската градина при посещение на училище в рамиките на кооперационен
проект

Страница 9
РАЗГОВОРИ ЗА ПРЕХОДА

При повечето деца преходът от детска градина към училище протича безпроблемно.
По повод развитието на Вашето дете и специални въпроси за възможностите на
училището може да се проведе разговор за прехода.
КОЙ УЧАСТВА В РАЗГОВОР ЗА ПРЕХОДА?
В този разговор страни са родителите и отговорните в институциите детска градина
и училище. В определени случаи биха могли да участват и други срани, които
полагат грижи за Вашето дете.
КАК СЕ СЪСТОИ РАЗГОВОР ЗА ПРЕХОДА?
Ако Вие като родител желаете такъв разговор, обърнете се към ръководството на
детската градина. То ще предприеме необходимите стъпки.
Ако инициативата за такъв разговор излиза от градината или училището, то към Вас
в ролята Ви на родители ще се обърнат отговорните педагози. Ако дадете съгласието
си за такъв разговор, то ще бъде насрочен час за провеждането на този разговор.
КАКВО Е СЪДЪРЖАНИЕТО НА РАЗГОВОРА ЗА ПРЕХОДА?
6
3 Разговор за степента на развитие на детето. Коя е неговата силна страна? В кое
отношение има нужда от подкрепа? От какво се нуждае, за да учи добре?
3 Информация и помощ за вземане на решения по отношение тръгването на
училище.
3 В случай,че се необходими мерки с цел подкрепа или специални рамкови условия,
те биха могли да бъдат съвместно обмислени и планирани.
„ЗАЕДНО ДА ПЛАНИРАМЕ СТАРТА НА УЧИЛИЩЕТО”

https://www.noe.gv.at/noe/Kindergaerten-Schulen/Vom_Kiga_in_die_Schule_Bulgarisch.pdf


Вероятно предлагат тази "кооперация с училище". Просто системата им е различна от нашата.
Виж целия пост
# 10
Не бил особенно послушен..бързо му ставало безинтересно..държал се лигаво и т.н.
Да не става въпрос за  Vorschule? Това е вид подготвителен клас към училище за деца, навършили 6 години, но които не са готови за първи клас. По принцип е често срещано при момчетата.
Виж целия пост
# 11
Не бил особенно послушен..бързо му ставало безинтересно..държал се лигаво и т.н.
Да не става въпрос за  Vorschule? Това е вид подготвителен клас към училище за деца, навършили 6 години, но които не са готови за първи клас. По принцип е често срещано при момчетата.
Не.Живеем в машка община и има само 2 групи в градината.За жалост няма предучилищна група ..и това е проблема.Няма с какво да го занимават.А самата учителка каза че останалите 5 6 деца на неговата възраст нямат неговите интереси да чете и пише.Т.е те не виждат смисъл да се занимават с едно дете и гледат да го прехвърлят на друг.
А според мен колкото и да знае..да тръгне 1 клас в втория семестър е доста прибързано.
Виж целия пост
# 12
Ако при вас няма, има в съседни общини. Попитайте каква е практиката, говорете с познати или съседи.
Виж целия пост
# 13
Здравейте , имам нужда от информация за частни начални училища и предучилищна детска градина във Виена . Дали има тема тук в която бих могла да се информирам повече ?
Виж целия пост
# 14
Здравейте отново.Все още сме на същото положение.Често ме викат да го прибирам,защото не искал да седи мирно за обяда..или че си играел шумно.Все небивалици за мен.
Сега обаче свекърва ми иска да отиде да говори с директорката по темата.И се чудя дали е редно?!!
Някък си ще изглежда че ние не можем да се оправим и пращаме нея там.Тя иска да говори с тях все пак като по възрастна и опитна,но не знам как би изглеждало това от страни. Някъкви съвети?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия