Валдорфска педагoгика

  • 22 540
  • 199
# 75
Вечернице, текущата ти теза относно тази педагогика не е ли в противовес с предишното? Сега казваш, че детето ти би учило там, но те спира финансовата част, преди бях останала с впечатление, че не ти е харесало...

Тук цари демокрация и затова никой не гледа под микроскоп какво аджеба ще бъде предложено на детето му

Какво общо има демокрацията с това да се интересуваме в детайли какво точно ще бъде предложено на децата ни  newsm78

Ако нещо е добро за детето, веднага търсите под вола теле и от 100 кладенеца вода ще донесете само и само да го оплюете.

 Shocked Това пък от къде ти хрумна??!!?
1. Аз все още не съм наясно с какво точно тази педагогика е добра за децата ни? Все това питам, но се обсъждат религии и окултизъм  Rolling Eyes Наистина ли това е най-важното в този подход или нещо се измества акцента?

2. Оплюва се нещо ЗАЩОТО е добро за децата ни? Ей този извод от къде го извади не мога да разбера  ooooh!

Темата за мен определено силно се изроди.
А се надявах да бъде полезна
Не съм се изразила ясно - не ние избираме, а от училището ни избират. Т.е. у нас могат да си "позволят" да учат там само най-благосъстоятелните семейства. Да, не ми е харесало.
Другото го писах, заради острия тон, с който СиЛИли и Мигито почнаха да спорят.
Разбрахме се кой кум, кой сват.
За доброто говорех по принцип - погледни темите за кърмене, захранване и др. подобни.
Виж целия пост
# 76
За доброто говорех по принцип - погледни темите за кърмене, захранване и др. подобни.

Това, че разни хора не приемат някакви идеи не означава, че го правят, защото е добро за децата им и зорлем се опитват да го оплюят. Това е, което меко казано ме смути в изказа ти.

А че е напълно възможно да се оплюва нещо добро - в това съм напълно убедена. Но причината няма да е изтъкнатата от теб по-горе, а именно липсата на информация и разбиране (точно за кърмене, захранване и т.н. важи на 100%)
Нали това беше идеята на темата. Но за жалост вместо запознаните да обяснят на нас невежите в какво точно се състоят плюсовете на тази педагогика, тонът отиде в религиозни и други нападки, по които теми редовно се "дърляме" на други места.

Иначе за противоречието в постовете ти явно правилно съм се ориентирала

 Peace
Виж целия пост
# 77


Иначе за противоречието в постовете ти явно правилно съм се ориентирала

 Peace
Противоречието можеш да го търсиш само, защото се опитах да защитя нещо, което не ми е по сърце, но биде директно оплюто. Не искам да се плюе нещо само заради спорта. Надявам се сега да ме разбираш.
А тези, които внесоха информацията и би трябвало да защитят достойно каузата, ги няма никакви.
Виж целия пост
# 78
Не искам да се плюе нещо само заради спорта. Надявам се сега да ме разбираш.

С това съм абсолютно съгласна и го разбирам напълно  Peace

А тези, които внесоха информацията и би трябвало да защитят достойно каузата, ги няма никакви.

Ей това се чудя и аз!! Повдигнаха темата и я оставиха да забие в една безцелна посока на конфронтация, а съм сигурна, че не беше това идеята.
Виж целия пост
# 79
А тези, които внесоха информацията и би трябвало да защитят достойно каузата, ги няма никакви.
Абсолютно! Загубиха се ката на стара баба м...
Виж целия пост
# 80
А тези, които внесоха информацията и би трябвало да защитят достойно каузата, ги няма никакви.
Абсолютно! Загубиха се ката на стара баба м...

Хората сега са на семинар, отишли са да си приберат тези които са им в кърпа вързани, а тука опонентите, какаво значение имат!?

Защо не погледнеш на купола на Софийската Синагога какво има? Grinning

Там звездата е с шест лъча не с пет.


Аз също не търся конфликт, но докато достигна до вярата си в Бога и съм търсила истината, съм чела доста и съм минала през много неща и повярвайте ми окултизма не е добро място за търсене на истината!!
Нямам нужда от повече рязяснения, достатъчно ми е да ми каже някой, че нещо е окултна практика и знам какво се крие зад това!!!!!


Сега ще се върна на един по-раншен твой пост и за мой най-голям срам, ще призная, че все пак не чета всичко. А би трябвало...:
Тия деца от градината ли ще ги учите да медитират, да изпадат в транс!  Sick  Sick  #Crazy
Много хубава реклама, а какво стои зад това? Нова религия!?
Загледах се в сигнатурата ти и какво мислиш видях???
Ето малко снимков материал и за другите, щото нали не е хубаво да кътаме само за себе си Wink Темата е "Евангелизационни кампании и мисии":
http://missionbg.org/pictures/Jambol/images/PICT0186.jpg
http://missionbg.org/pictures/Jambol/images/PICT0195.jpg
http://missionbg.org/pictures/Jambol/images/PICT02492.jpg
а тези двете са ми любими:
http://missionbg.org/pictures/Lukovit/images/20.jpg
http://missionbg.org/pictures/Lukovit/images/22.jpg

И точно ти ще ми говориш за изпадане в транс?!?


Транса къде го видя?! Храта се покайват и плачат пред Бога!!

Още като ми погледнеш аватара си личи, че съм християнка (протестантка), но никога не съм пускала тема "Елате на нашите събирания, Бог ще изцели децата ви и ще ги направи талантливи, с изграден характер.....ще промени жвота ви...." Аз знам, че е така, но това е форум за деца и майки и никакви религи и окултизъм нямат място тук! За това съм възмутена. Има си теми за Бога, нещата могат да се коментират там....Това, че една опасна религия се прикрива зад педагогика е още по-неприемливо.

Извинявайте ако някого нараних с категоричните си изказвания, но за да се опълча толкова категорично срещу окултизма знам защо повярвайте ми!
Виж целия пост
# 81
А тези, които внесоха информацията и би трябвало да защитят достойно каузата, ги няма никакви.

Аз лично не съм чак толкова запозната, а още по-малко ми се влиза в спорове... каквито съм водила твърде много вече в един друг форум Tired

Темата беше информираща, че има беседи, където можеше да получи повече информация от дадената в сайта.
Валдорфската педагогика използва Антропософията, за да разбира по-добре и съответно възпитава/обучава децата, но не я преподава! На предишните такива лекции някой попита дали децата изучават антропософия, отговорът беше "Не, освен ако самото дете в горен курс не пожелае". Аз лично научих много практически неща...
Моята етърва е детска учителка в такава детска градина и това, което ми е разказвала и което съм гледала като снимки ме очарова безкрайно - нямат абсолютно никакви пластмасови играчки, повечето са дървени, платнени и изобщо естествени. Ето например такива .

Виж целия пост
# 82
По темата за сектантството няма да пиша и според мен спора беше напълно излишен.
Бях днес на срещата, за да имам лични впечатления и мога да кажа, че са добри. Играчките и природните материали, както и неагресивните цветове, идеята за занимания на открито, независимо от времето, липсата на страх от изцапаните дрешки  -  ми допаднаха. По важното за мен е зачитането на индивидуалността, неналагането на клишета, и стимулацията децата да стигат сами до отговорите със свое темпо (а както знаете, истината не е и само една) и липсата на съвършенство, а интерес към живия процес, към пътят, като развитие. Това което отличава тази педагогика (според мен) от други педагогически системи, е подхода отвътре (от детето) навън и принципа, кое е водещото в определен етап на развитие: до 7 години (приблизително) - волята и опитността на тялото, до 14 - емоциите, след това - трупането на на знания, с които, вече имаш зрелостта да боравиш. (Много интересен ми беше един пример, как опитността на детето да се катери по дърветата, да пренася тежестта си от клон на клон, после се използва като опитност на ума в да се справя със ситуации в бизнеса  Grinning )
Оставам заинтригувана от темата и ще се радвам, ако и други споделят своите впечатления.
Виж целия пост
# 83
Благодаря на Maktub за информацията и на Apple за разказа за срещата. Както линкът към играчките на Уолдорф, така и разказът за природните неща, катеренето по дървета, индивидуалността на детето и т.н. и т.н. са прекрасни и много ми допадат. Бих искала да има такива неща в градината, която посещава детето ми. Плюс фокусът върху изкуствата, творческо изразяване и пр. и пр. НО!

Дискусията, която възникна тук, за вярата и окултизма, на мен ми беше много полезна и си изясних за себе си някои неща. Все пак тези неща, които споменавам, са външната обвивка, но какво стои зад тях, вътре в тях? Може би на семинара нарочно не са споменали нищо духовно, за да не стряскат родителите; когато дадем вноската си за градината (разбрах, че става дума за сериозни суми), когато видим прекрасните условия (защото разбрах също, че от Германия идва сериозна инвестиция за начинанието), вече ще е малко късно да си задаваме въпросите, които се обсъждат тук. Така че аз лично благодаря на всички, че ми помогнаха да изясня за себе си отношението си към Валдорфската педагогика. За мен то се сумира в една китайска пословица, която прочетох вчера и си помислих именно за тази тема:

Когато пиеш вода, мисли за извора.
Виж целия пост
# 84
Има разлика и то огромна в какво положение е пентаграма GrinningСлед,като си чела достатъчно би трябвало да си наясно с това Wink Нямам определени виждания и мнения относно тази педагогика,но относно пентаграма от векове магове злоупотребяват със свещения знак,дано в този случай не е така Rolling Eyes,а виждам ,че вече има информация и за сериозни суми за обучението в тези градини-започва да става интересно Laughing
Виж целия пост
# 85
Благодарим на онези от вас, които дойдоха на беседите на 24-ти и 25-ти. Следващата беседа, която организираме, ще бъде по всяка вероятност на 5 април вечерта. На нея ще присъстват и чуждестранните ни лектори от Германия и Холандия (с осигурен симултанен превод), които могат да отговарят по-пълно на вашите въпроси.

Няколко са нещата, които за момента можем да отправим към вас като отговори на въпросите, породени в дискусията за Валдорфската педагогика:

1. Езотеричната основа, която стои зад Валдорфската педагогика, няма и никога не е имала за цел провеждане на окултни практики с децата. Самата идея за това е абсурдна и противното може да бъде мнение само на недобре информирани хора. Валдорфските училища по света не са еднакво добри (надяваме се българското да се изгради на достатъчно ниво, това зависи и от ангажираността на хората, които имат желание за такава педагогика), поради което всякакви типове поведение, формиращо конкретен религиозен мироглед и натрапващо каквито и да е религиозни или други възгледи не е цел на тази педагогическа методика. Ако това е било наблюдавано някъде в някое от валдорфските училища или детски градини, грешката е на хората, които локално са ангажирани с тази методика, а не на идеите на Валдорфската педагогика по принцип. Трябва да се прави разлика в качеството на приложение на Валдорфските педагогически принципи.
Цел на Валдорфската педагогика е да създава максимално условия за изграждането на свободно мислещи личности, а не да ограничава децата с определен мироглед, независимо какъв (християнски, ислямски, будистки и пр.). Ако в детската градина по-специално се откриват някакви черти на "религиозно настроение", това не е обвързано с налагането на разбирания - екзотерично християнски или пък окултни, а с развиването у децата на определено чувство за "святото", което касае по-нататъшното развитие на моралността в тях. За това можете да научите повече на срещата с чуждестранните валдорфски педагози, които ще ни гостуват на 05.04.07 г.

2. Във Валдорфската педагогика наистина се изхожда от разбирането за човека като физическа, душевна и ДУХОВНА цялост. С тези три неща се работи паралелно, не се злоупотребява с умствените и психически сили на децата от най-ранна възраст, както това приоритетно се прави в масовото училище. В този смисъл това е една "щадяща" педагогика, като за този тип подход си има съвсем конкретни причини и можете да се информирате по-подробно за тях, ако участвате в бъдещите лектории и беседи, които българското Сдружение "Приятели на Валдорфската педагогика" организира.
Съвсем погрешно е становището, че това е педагогика за изоставащи. Израз на ограничено разбиране е да се смята, че по-мекият подход води до изоставане на децата; напротив, дават им се простор и възможности чрез собствен ритъм да навлязат в знанията за нещата от живота, развивайки преди всичко себе си като личности, не просто и само тренирайки паметта си.
Това е педагогика, приложима за децата и на петте континента, независимо от техните религиозни и народностни разбирания. Факт е, че такива училища има по цял свят, включително в Африка.

Ще се опитаме занапред по-активно да се включваме в тази дискусия с отговори на въпросите, които ви вълнуват. Ако има хора, които имат желанието и готовността да се включат в последващо обучение на професионални български валдорфски педагози или имат нужда от консултиращ разговор с представители на Сдружението "Приятели на валдорфската педагогика" с цел ориентация, можете да ни пишете на адрес waldorf.bg@gmail.com. На този е-mail можете да отправяте и персоналните си запитвания, ако имате такива.
Виж целия пост
# 86
Част от нещата, които се написаха тук, много ми допаднаха, защото представляват част от идеала ми за детска градина. Тук се включват "Играчките и природните материали, както и неагресивните цветове, идеята за занимания на открито, независимо от времето, липсата на страх от изцапаните дрешки, зачитането на индивидуалността, неналагането на клишета, и стимулацията децата да стигат сами до отговорите със свое темпо".
Друга част обаче съвсем не ми прозвучаха толкова добре и това определено не бяха нещата за забавеното развитие...
Предвид факта, че доскоро не бях чувала за тази педагогика, записвам се да следя коментарите.
Виж целия пост
# 87
За забавянето на грамотноста на децата(повтарям се,но съм силно обезпокоена от този факт)съм абсолютно против,нямам си престава Министерството на образованието как ще позволи да се узаконят подобни учебни заведения.Как е възможно дечица  4 ти клас да не могат да четат,смятат и пишат(ако правилно съм разбрала),та тези деца няма от само себе си да се научат дори и да не проявяват желание години наред да се образоват,нима трябва да останат невежи при условие ,че умствено са добре.В кой век живеем,коя е тази майка ,която ще позволи съвсем нормално дете да му се спира развитието от либералното отношение на учителите?Духовното усъвършенстване на човека е съвсем естествен етап от развитиета на човечеството),но да се спира изкуствено грамотноста на расите -за мен е престъпление(от световен мащаб ).Колко поколения ли трябва да са невежи ,за да си постигнат целите(духовното извисяване) създателите на тази педагогика ??????На къде отива този свят????Покорни(невежи) раси ли се опитват да формират???С милиони години природата ,животните,човека се развива,а ние да позволим изкуствено да се спре тази еволюция-за мен е равносилно на унищожаване на нацийте(колкото и страшно да звучи).Достатъчно  неграмотни хора има в България(поради ред причини)за да се позволи увеличаването им и то умишлено.Духовното усъвършенстване е избор на всеки свободен човек(но да си свободен това значи да си просветен и тогава сам започваш да работиш за духовното си извисяване).Децата са достатъчно чисти и непокварени,имат достатъчно време пред себе си за да ибират духовни водачи,но знанието е неотлъчен спътник на човека,има ли го знанието ,има го и духовното извисяване !
Виж целия пост
# 88
Да, К.а.л.и, правилно си разбрала.
Така е при нас. Пак повтарям - става дума за Германия.
Виж целия пост
# 89
Доста грубо е преувеличението, че до 4 клас децата във Валдорфско училище не могат да четат и пишат. До края на 2 клас би трябвало всички да могат да четат и пишат. Подходът към децата е индивидуален, което означава: има деца, които усвояват по-бързо и други, които усвояват по-бавно. Тези, които усвояват по-бързо, ще напредват още от първи клас с материала. Тези, на които е необходимо повече време, това време ще им бъде дадено: и въпросното време обикновено са няколко месеца, максимум половин година, в които много интензивно се работи с такива деца, за да стигнат до там, където техните съученици вече са. Въпросът е в самият начин, по който се работи с тях - един незатормозяващ, създаващ интерес и невредящ на здравето им начин на учене. Едва ли има родител, който би поискал обратния подход спрямо детето си.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия