Валдорфска педагoгика

  • 22 530
  • 199
# 105
Приемаме забележката за проявената от нас недостатъчна съобразителност при обсъждането в постовете, което ги е направило да звучат като реклама.
Занапред всякакви обсъждания от наша страна ще бъдат по-внимателно представяни. В случай, че решим да правим реклама в сайта, ще се свържем с администраторите.

Ако си платите, трябва да ви гарантират, че няма да ги има настоящите оплювки срещу Валдорфската педагогика. Но те не могат да ви го гарантират, а и без оплювките нямаше да е толкова интересна и популярна темата... Такива работи... Няма оправия!
Виж целия пост
# 106
Приемаме забележката за проявената от нас недостатъчна съобразителност при обсъждането в постовете, което ги е направило да звучат като реклама.
Занапред всякакви обсъждания от наша страна ще бъдат по-внимателно представяни. В случай, че решим да правим реклама в сайта, ще се свържем с администраторите.
Вие, достатъчно си я направихте и без да се свързвате с администраторите. Simple Smile
Виж целия пост
# 107
Вие, достатъчно си я направихте и без да се свързвате с администраторите. Simple Smile
Но и нищо не може да им попречи да направят дарение на сайта. Така де!
Виж целия пост
# 108
Разбира се! LaughingВсъщност,твое мнение относно тази педагогика,като че ли не виждам Grinningили го пазиш за себе си?
Виж целия пост
# 109
Още нямам мнение. Но ми е много интересно! Харесва ми учението на Щайнер. Чел съм и книгата му "Педагогиката в светлината на антропософската наука" (може да бъркам заглавието, беше отдавна). Честно казано, от книгата почти нищо не разбрах, освен че децата трябва да се насърчават да се развиват в това, което им е интересно.

Аз самият съм жертва на явлението "преподаване на романа ПОД ИГОТО" на деца. Не помня в кой клас ме караха да го чета насила. Е, стигнах до главата "Радини вълнения" и бях искрено отвратен от този роман. По-късно, явно когато му дойде времето, на около 25-годишна възраст, отново го започнах и се смях от сърце на готиното чувство за хумор на Вазов. Още по-късно открих и "Чичовци", с което Вазов за мене стана велик български писател. Но така или иначе от "Под игото" и на второ четене пак стигнах до "Радини вълнения"... Еми, сори, колкото и да е готин Вазов, отвращението, което ЕСПУ "П. К. Яворов" ми насади към "Патриарха", е за цял живот! Впрочем, в това ЕСПУ са учили и Жан Виденов, и Боби Лекето. За Жан не знам, но Боби до последния си дъх ненавиждаше Вазов. А това според мене е грешка. При това е грешка на образованието. Затова ми е и интересно да следя и да участвам в темата. Не искам моите деца да мразят Вазов. Верно, бил е неизтребим графоман, бил е подлога за всички режими, но като писател има няколко наистина невероятно хубави неща. И аз се чувствам леко ограбен за това, че през по-голямата част от съзнателния си живот съм имал грешно мнение за него.

Другото е математиката. Заобичах математиката чак на 22 години. И бях добър математик - на фона на останалите колеги във ВИХВП. От целия поток - близо 50 души, имаше само една колежка, която беше по-добра от мене.

И това пак защо? Защото математиката ми беше натрапвана като нещо ужасно и задължително по време на основното и гимназиалното ми обучение.

И защо ми е нужно да уча наизуст таблицата за умножение, когато и до ден-днешен на въпроса колко е осем по девет, отговарям - осем по десет е осемдесет, а осем по девет е осемдесет минус осем, тоест седемдесет и две!? Предпочитам моите деца да не учат нищо-нищичко наизуст, а да търсят смисъла и закономерностите, и от тях да си извеждат и таблиците, и формулите.

Популярното образование кара децата да мразят дисциплините, които изучават. В резултат на това страдат не само децата, а и техните учители -  виж тук: Българските учителки стареят по-бързо.

А за Валдорфската педагогика не мога да говоря. Но ми е интересна. Бих посетил лекции, семинари, бих разговарял с хора, бих чел, бих писал, бих се съмнявал, спорил и т.н., когато имам възможност и основание да го сторя.
Виж целия пост
# 110
В моя живот нищо  и никога не е било принудително,винаги съм учела това което ми е било интересно,много рядко ми се е случвало да уча уроците в къщи -единствено,ако имам домашно,предметите ми бяха интересни,но и учителите незаменими,в тоталитарния режим подобни преподаватели не бяха за пример(според партията),но пък ние учениците с удоволствие посещавахме техните часове.По мое скромно мнение развитието (духовно и интелектуално)зависи изцяло от преподавателите-интересите и желанието за знания също.
Виж целия пост
# 111
Това, че ти не знаеш да се занимават с такива практики не ми се струва като читав аргумент, че тези хора не го правят  Wink

Точно защото много добре знам, че не го правят, затова се удивлявам на невероятните писания в тази тема! И искрено приветствам публичните беседи, защото това е начин да се хвърли повече светлина по въпроса.

Ето само малка част от поместената на сайта - "Условия за окултно обучение", "Промени в сънищата на окултния ученик", "Разкъсване на личността в хода на окултното обучение", "Въведение в Тайната наука" и още и още от този вид.

Това касае антропософския път на духовно развитие, а не Валдорфската педагогиката. Тъй като за съжаление Валдорфската инициатива в България все още няма собствен уебсайт, материалите бяха поместени на сайта на Антропософското Общество в България. Това явно  създава известно объркване за връзката между Антропософията и Валдорфската педагогика. Ще дам пример: обикновената педагогика е базирана на психологията. Но преподава ли се психология в училищата? Не, изобщо. Точно по същия начин, Валдорфската педагогика има своите основи в Антропософията, но това не означава, че на децата се преподава окултизъм!

А ето този цитат още от първата страница на сайта никак не ми се вързва с това, че децата нямало нищо да бъдат карани да възприемат от атропософията, която изповядват техните учители:

"Най-важното за учителя е неговото разбиране за живота и света (мироглед). Вдъхновението, което струи вътрешно и непрекъснато към учителя от неговия светоглед се пренася и в душевното устройство на поверените му деца."

Ами разбира се, че е така! Не си ли представяте какво внася в душите на децата един учител с материалистичен светоглед, без изградени морални ценности? И обратното - един одухотворен човек, развивал в течение на дълги години своите ценности, ще предаде това и на своите възпитаници. Това няма нищо общо с Антропософията, а е обикновен житейски факт.

Може в началото това да не е умишлено, но лека полека то ще става. Децата са по цял ден там и тези хора оформят виждането им за света, а то ще бъде като тяхното.
Това по принцип става и с всеки тип учител. Просто така действа връзката учител-ученик.

За това сте много права, но... Изобщо не е необходимо един валдорфски учител да е антропософ. По света има много валдорфски учители, които не са антропософи. Освен това задачата на Валдорфската педагогика е да развива "свободни човешки същества, които сами да създават цел и насока на живота си" (Рудолф Щайнер). От там нататък, какъв път ще изберат тези хора, си е изцяло тяхна работа.
Виж целия пост
# 112
Мога да потвърдя последното от Радиан
 
Изобщо не е необходимо един валдорфски учител да е антропософ. По света има много валдорфски учители, които не са антропософи. Освен това задачата на Валдорфската педагогика е да развива "свободни човешки същества, които сами да създават цел и насока на живота си" (Рудолф Щайнер). От там нататък, какъв път ще изберат тези хора, си е изцяло тяхна работа.
В училището, където кандидатства дъщеря ми, едва ли имаше и 3 учители от всичките, които наистина изповядваха антропософията като лична "религия".
По-скоро си бяха най-нормални педагози, доволни, че могат да работят под различна форма на обучение и с много надарени ученици.
Виж целия пост
# 113
migito, не желая да споря с теб или с когото и да е друг. Всеки е отговорен за себе си.
Искам само да кажа, че ми става много криво когато някоя иначе хубава тема се опорочава заради дреболии.
 Благодаря на violetflies и radian за това, че се включиха и ни разясниха какво представлява Валдорфската педагогика  bouquet
Искам също така да ви покажа нещата, които дъщеря ми е правила в детската градина, пък вие решете дали има нещо окултно в тях.
http://snimka.bg/album.php?album_id=118296&photo=1
Виж целия пост
# 114
Оределено ,това което виждам е прекрасно,както и твоята дъщеричка,но всеки има право на избор. Peace
Виж целия пост
# 115
Възхитително!
Виж целия пост
# 116
Благодаря ви, много сте мили Simple Smile
Виж целия пост
# 117
Между другото дъщеря ми ходи в ДГ, в която Приложните изкуства са на базата на точно тази педагогика - не виждам нищо лошо в това. Лепят, рисуват, забавляват се децата, а такива красоти носи след това у дома, че направо не е за вярване.
smile3501 Наистина!
Виж целия пост
# 118
Сега какво се очаква, аз да сложа снимки на произведенията на изкуството на моят син който ходи в християнска детска градина?

Хайде да си поговорим за педагогиката. Имам няколко основни въпроса:
1.Какво е отношението към дисциплината, има ли такова понятие и ако да как се постига?
2.Учителите имат ли някакъв авторитет или са само като хора които са там да помагат на децата, ако те изявят желание.
3.Какво става с дете което в момента когато другите учат математика на него му се рисува например?
4.На децата как се гледа, като големи личности или като на малки деца които трябва да се полагат грижи за тях, които имат нужда от наставник?
Благодаря!
Виж целия пост
# 119
Не знам защо, но този сайт лъха на някакъв вид сектантство. Изчетох почти цялата тема и вчечатлението ми пак си остава такова, че даже и сектанти има тук.
Лично мен, мисълта, че на детето ми могат да бъдат втълпени разни неща от хора, чиито помисли не са ми съвсем ясни, ме плаши. Имам чувството, че са снимали някакви зомбирани деца и това направо ме ужасява. А тези хора, които ни приканват да си водим децата - не ги разбирам.
И още нещо - когато позвънят на вратата ми, за да ми дадат книжки за Исус и разните му там брошурки, просто затварям. Таааа много ме учудва факта, че подобни "материали" се разпростират в цяла тема и то във форума на Бг Мама  Shocked
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия