УниКредит - блокиране на дебитна карта

  • 511
  • 9
През януари ми блокираха дебитната карта заради опит за съмнителна транзакция - наистина не го бях направила аз. Наложи се да ходя в клон, за да изтегля сума за текущи нужди на каса и да заявя нова карта, и да чакам няколко дни, за да бъде издадена.
Тази сутрин пак - известие за опит за покупка на стойност 15 австралийски долара, блокирана карта.
Банката не съм я избирала, просто навремето там, където работя, от счетоводството ми заявиха, че не може то така да си избирам аз банка, където да ми превеждат заплатата, тази банка трябва да е, и точка (знам, че може, но за дреболии не ми се разправяше, и то със счетоводители, и то заради вероятно нечии топли връзки с банката, в която бяха тогава и сметките на самото учреждение). Сега обаче не искам да я сменям, свикнала съм с нея.
Но и не ми е кеф през седмица да ми блокират картата, да тичам по клонове и да чакам с дни без карта. Хубаво е, че спират съмнителните транзакции, браво, искрено, но защо след това трябва да ми се налага издаване на нова карта, не знам. С тази карта НЕ пазарувам по интернет, а само от физически магазини. Не я давам физически на никого също така, у мен стои.
Имате ли някакви съвети, какво да избягвам (освен пазаруване), какво да проверя, на какво може да се дължи?
Виж целия пост
# 1
Възможно ли е все пак някой около теб да се заиграва с картата ти?
Може и в някой от редовните магазини, където пазаруваш, не близък.
Сети се къде си ползвала и двете карти.

Иначе съпругът ми има от много години сметка и карта в банката. Има и онлайн банкиране. От години не е ходил на гише. Всичко се случва онлайн или по телефона, а картата ти я изпращат с куриер до удобен за теб адрес.

Съветът ми е да я виртуализираш и да зададеш плащане само след потвърждение с пръстов отпечатък, независимо от начина на разплащане.
Смени си също така контактите в банката - имейл и телефон за потвърждение при плащане онлайн. Може някой да е прихванал тях.
Виж целия пост
# 2
Хм, странно. Първата ми мисъл беше, че си пазарувала в интернет и оттам са ти изтекли данните. Но щом само във физически магазини я ползваш...
Няма ли начин да си изкараш втора карта – някаква Виза например, за да пазаруваш само с нея? Аз например си взех карта на Револют точно с цел пазаруване и теглене от банкомат без такса. Прехвърлям си малки суми, харча, като свършат – пак зареждам. Така че и да стане някаква издънка, да изгърми револют картата, а не тази към основната ми сметка.
Плюс това ползвам Paypal и Gpay навсякъде, където е възможно, при онлайн плащанията. Още един буфер, за всеки случай.
И с включени всички възможни защити – пароли, кодове за верификация и т.н.
Виж целия пост
# 3
Точно уникредкт не ги знам как работят, но трябва да има опция за сигурност. Например да ти искат потвърждение през приложението на телефона, когато се пазарува онлайн.
Освен това има и опция онлайн покупките да се забранят.
Виж целия пост
# 4
Някой определено има някакви твои данни и за втори път опитва да харчи твои пари. Майки ми, която също като теб не пазарува онлайн, плаща с картата рядко и то само в 1-2 магазина, не я е давала на никого преди време беше с блокирана карта (друга банка) заради опит за плащане с нея в САЩ.
Ако не искаш да сменяш банката (което не разбирам защо е). При получаване на новата карта отдели време за да прочетеш и направиш правилните защити: оторизация с пин за всяко плащане, допълнителна защита с код при онлайн плащания. Наистина е хубаво, че банката спира плащанията и слава Богу, че е така, но ако трае всеки път с дни и разхождания …
Няма ли вече банки в България, които да са станали по-гъвкави? Да заявиш онлайн издаването на карта, да ти я изпратят по пощата, след няколко дни ти изпратят пин и ти само да направиш активация?
Виж целия пост
# 5
Може да се заяви онлайн, мисля, ако имаш активно банкиране чрез приложението. Аз поисках само пасивно и опитах да заявя онлайн нова карта, но май не се получи.
Има полезни идеи в отговорите, благодаря.
Виж целия пост
# 6
Може би е дреболия и няма значение, но да си кажа. Аз карти държа не в портмоне, а в отделно калъфче, което е екранирано.
Виж целия пост
# 7
От онлайн банкирането можеш да си блокираш плащанията по банков път. Ако решиш да ги ползваш, просто ще ги активираш временно.
Виж целия пост
# 8
Магдена, преди всичко банките си гледат стандартите за киберсигурност, колкото и понякода да е в разрез с удобството на клиента.
Във Вашия случай е просто лошо стечение на обстоятелствата.
Мисля, че не е до банка, а до регулации.
На съпруга ми от друга банка блокираха карта, дори без да му кажат каква е била съмнителната транзакция.
Но щом риск мониторинга на банката е разпознал транзакция като такава, длъжен е да я блокира. Обратното означава да оставят потенциален трети човек да Ви има данните.
На нас също ни причиниха неудобство, хубаеото беше, че аз пък имам 2 пластики, вързани към една сметка, та се оправихме.
Специално Вашата банка позволява през Интернет банкиране да си блокирате сама картата, ако самата Вие усетите нещо, както и да заявите преиздаване он лайн, като куриер Ви я доставя и мисля, че веднага след това, Вие пак през приложението сменяте пина.
Виж целия пост
# 9
Сега като разгледах по-внимателно известията и посочените в тях последни 4 цифри от номерата на картите - опитът за транзакция явно се отнася за старата карта, която така и така си беше блокирана заради друга подобна транзакция и я върнах за унищожаване. Ще проверя дали настоящата "работи". Но полезността на съветите си остава, така че благодаря още веднъж!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия