За дисциплината и контрола в училищата

  • 14 025
  • 172
# 90
Примерно тази госпожа ми каза за някой от наказанията при нарушаване на реда, които се прилагат в тукашния Американски колеж.
Провинилите се деца чистят двора или мият тоалетните. Да видим дали след като знаеш какво те чака, няма да размислиш преди да нарушиш реда. И това при положение, че родителите им плащат не малко пари. Значи можело, въпреки всичко.
Защо тогава в държавните училища да не може да се налагат по сериозни наказания или да се въведе контрол върху облеклото.
От кого зависи това. Само от министъра ли  Thinking

Нали си сещаш как ще скочат повечето родители, ако скъпоценното детенце трябва да събира боклуци из двора? Аз си спомням как навремето, когато се организирахме да си чистим класните стаи (не като наказание), на някои родителите им пишеха бележки да ги освободят от чистенето. А представи си, ако е вид наказание - ще има  #2gunfire  #Cussing out из форумите!

И аз като Иса  ще кажа - ами да скочат пък. Време е да спре да се говори по медии, форуми, между родителите по градинките за лошата дисциплина в училищата, ами да се предприемат драстични мерки.
И аз смятам, че няма нищо толкова сложно да се въведат вътрешни правилници изработени от директора, училищното ръководство и родителското настоятелство.
И не ми се вярва, че едно наказание толкова, ще намали бройката на паралелката, че поради тази причина да не се прави.
Виж целия пост
# 91
има паралелки, в които ако речат да накажат справедливо всички, трябва да затворят училището.
Дай Боже повече родители, които мислят като нас в тази тема- дано я прочетат повече хора, ако има начин и някой знае как да я прати и на инспекторати и министерство, на журналисти.Тук има прекрасни мнения и идеи, анализи на нещата в образованието в момента.
Но нещата в училище  наистина са сериозни и трябва да има промяна -иначе рискуваме много.
Виж целия пост
# 92
Работата на учителят не е лека, но много сеу разочаровах, когато установих, че хора на възраст, с образование, които би следвало да са авторитет-ЛЪЖАТ и се поддържат. Синът ми и е шести клас, не е от най-буйните, но е нарушил дисциплината в стола бутайки се със съученици. Учителка го кара да се махне от опашката, той се съгласява, но остава тъй като си имал ред, тогава тя го хваща за ухото и го извежда извън стола, като му казва повече да не идва там. А когато той се опитва да и обясни, че се е наредил на опашката, тя му казва, че така може да говори на майка си ?! Разпитах съученици те потвърдиха случилото се, но когато трябва да кажат пред директора, какво се е случило, казват че той се е разправял, но как точно не помнят ?! Отивайки да търся истината бях нападната от реплики от класната, директора и въпросната учителка, които всячески се опитваха да избегнем проблема, като казаха, че не са очаквали такова нещо от мен, да го защитавам и на него повече нямало да се правят забележки. Аз нямам против забележките, но имам против Соворовските методи и подмятания, че така може да говори на майка си, ако говори грубо или неуважително не може да говори на никого , а не на майка си.... Много дълго стана, проблемите са много, вината е и в двете страни, но децата са малки и тепърва ще се учат, но за зрели хора е непростимо...
Виж целия пост
# 93
И аз смятам, че няма нищо толкова сложно да се въведат вътрешни правилници изработени от директора, училищното ръководство и родителското настоятелство.

За вътрешните правилници ОК, но никой не ми отговори докъде стигат правомощията, а и задълженията, на един директор, има ли ясни критерии и къде могат да бъдат видяни. Защото от самоуправление до свободия крачката е една. За пример мога да цитирам отново училището на дъщеря ми. Тази година директорката обяви, че нямало щат за държавна занималня и затова можела да предложи само частна такава. ОК, но се намериха родители, които провeриха как стоят нещата и се оказа, че съществува далавера на местно ниво. Като се вдигна шум, за нула време се откри щат и се намери стая. Въпросът, обаче, се реши частично. Икономическите интереси на директорката надделяха дотолкова, че децата от държавната занималня са смесени по възраст и набутани в подземие, докато частната занималня остана в просторна и светла стая.

Но проблемът е безкрайно прост /в случай, че всяко училище може да въведе правилник за вътрешен ред/ и това, че не го правят за мен говори, че не им изнася.

От всичко изписано дотук стигам до извода, че рибата се вмирисва откъм главата и че отново така жадуваните реформи трябва да дойдат отгоре (Министерство и директори по места). За мен трябва да се вземе централизирано решение за въвеждане на по-строги приблизително унифицирани правила за държавните училища, с опция директорите да могат да внасят някакви промени (вид на униформа и т.н.), които да бъдат предварително публично достояние  на родителите.  Трябва да има контрол за спазването на тези правила и наказания.
Виж целия пост
# 94
И аз смятам, че няма нищо толкова сложно да се въведат вътрешни правилници изработени от директора, училищното ръководство и родителското настоятелство.

За вътрешните правилници ОК, но никой не ми отговори докъде стигат правомощията, а и задълженията, на един директор, има ли ясни критерии и къде могат да бъдат видяни. Защото от самоуправление до свободия крачката е една. За пример мога да цитирам отново училището на дъщеря ми. Тази година директорката обяви, че нямало щат за държавна занималня и затова можела да предложи само частна такава. ОК, но се намериха родители, които провeриха как стоят нещата и се оказа, че съществува далавера на местно ниво. Като се вдигна шум, за нула време се откри щат и се намери стая. Въпросът, обаче, се реши частично. Икономическите интереси на директорката надделяха дотолкова, че децата от държавната занималня са смесени по възраст и набутани в подземие, докато частната занималня остана в просторна и светла стая.

Но проблемът е безкрайно прост /в случай, че всяко училище може да въведе правилник за вътрешен ред/ и това, че не го правят за мен говори, че не им изнася.

От всичко изписано дотук стигам до извода, че рибата се вмирисва откъм главата и че отново така жадуваните реформи трябва да дойдат отгоре (Министерство и директори по места). За мен трябва да се вземе централизирано решение за въвеждане на по-строги приблизително унифицирани правила за държавните училища, с опция директорите да могат да внасят някакви промени (вид на униформа и т.н.), които да бъдат предварително публично достояние  на родителите.  Трябва да има контрол за спазването на тези правила и наказания.


Ами аз не знам точно до къде им се простират правомощията на директорите, но щом могат да взимат решения за занимални, СИП, ЗИП и други, значи трябва да имат правомощия и за неща свързани с реда в поверените им училища.
За да не си правят каквото си щат, мисля че родителските настоятелства трябва да участват при изготвянето на тези правилници и да контролират спазването им. Така ще се осъществява и контрол върху дейноста на директорите. То е ясно, че и от инспекторатите ги контролират, ама си е друго, ако и родителите имат право да следят дейността им.
Виж целия пост
# 95
Поради лични причини и проблеми ми се е налагало доста пъти да ходя в инспектората и мога само едно да ви кажа, че всеки си прехвърля топката, правят се, че спазват правилниците, и че вършат нещо, но се уверих че докато ти не си свършиш работата сам, не можеш да разчиташ нито на инспекторат, нито на никого. Говориме си тука и си чешеме езиците и си образуваме нерви, но положението става от лошо по- лошо. Учителите викат, че родителите са виновни, родителите пък обратно, и никой не се признава за виновен за положението в училищата. Искам само едно да ви попитам защо се нарича училище, и когато вие тръгнахте на училище родителите ви бяха ли ви обяснили как се става когато влезе директор или учител, че на чина се седи мирно, как се става и се отговаря на зададен въпрос от учителя, как се прави отговор на литературен въпрос, и колко пъти вашите учители са ви наричали говеда и изроди още от първи клас? Родителите ви ли направиха така че да ходите с удоволствие на училище и да имате желание да учите и да научавате нови неща, да обичате да четете книги, и с любов да гледате учителя? С една дума това е положението не трябва де се чудим кой виновен и кой не всички имаме вина за това което става в училищата.
Виж целия пост
# 96
На род. среща родител се възмущаваше, че синът му няма оценки в бележника.
Учителката - ми те не си ги дават.

Класния периодично трябва да събира бележниците и да нанася ненаписаните оценки. Обаче наистина е възможно учениците да не си ги дават. е какво да правим тогава...разговор с родителя, пък той може и да не вдига...

Връзката родители- учители е много важна!
Виж целия пост
# 97
На род. среща родител се възмущаваше, че синът му няма оценки в бележника.
Учителката - ми те не си ги дават.

Класния периодично трябва да събира бележниците и да нанася ненаписаните оценки. Обаче наистина е възможно учениците да не си ги дават. е какво да правим тогава...разговор с родителя, пък той може и да не вдига...

Връзката родители- учители е много важна!
Ами в училището на сина ми не можеш да влезеш в училище без бележник-много просто.
Виж целия пост
# 98
Цитат на: Lilqna link=topic=174030.msg3490055#msg3490055 date=11744591

[b
ttotov[/b], аз не плюя, само споделям опит. А опитът ми показва, че е много трудно да се застане срещу решенията на директора, особено учител като мен, който е на срочен договор. Разбираш ли ме?

     Нямам предвид теб,а всички ни,не ти ли прави впечатление че пак се изписаха,страници,мнения,недоволство,и само това...Нищо градивно,нищо което да ни поведе,заставаме една срещу друга,спорим,дори сме се и обиждали,нямам предвид аз и ти,а времето си тече,децата ни все повече и повече потъват в пропаст от неразбиране,невъзможност и въобще...Това имах в предвид!
Виж целия пост
# 99
Съжалявам, че малко измествам темата, но предвид участието на учителки в нея, бих искала да получа отговор на няколко вълнуващи ме въпроса: Какви са правомощията на директорите на училищата при определяне на учебната програма? Може ли някъде да бъдат прочетени и как биха могли да бъдат проконтролирани? Повод за питането ми са по-горе споменатите СИП-ове и ЗИП-ове. Когато записвах дъщеря ми в съответното училище беше обявено, че училището е с разширено изучаване на английски език. През септември се оказа, че английският е заменен със ЗИП Математика. Лошо няма, но защо подадената информация беше подвеждаща? Не получих конкретен отговор.

От този и от други примери в двегодишния ми опит стигам до извода, че директорите на държавните училища разполагат с прекалено много свобода за еднолично вземане на решения. Не трябва ли и техните права и задължения да бъдат по някакъв начин регламентирани?

Че имат свобода и власт директорите повече отколкото е необходимо - имат. Но специално за СИП и ЗИП (свободно и задължително избираема подготовка) за всяко училище се внасят предложения според заявените желания на учениците, обсъжда се на педагогически съвет и се гласува. Директорът го записва в образец едно за следващата година и от инспекторат и министерство решават дали да позволят заявените избираеми предмети или не.
Та предвид характера на наименованието - учениците ИЗБИРАТ и с молба заявяват желанието си какво да учат следващата година. Точно по това време на годината се правят тези избори.
Практиката е друга обаче - СИП и ЗИП се пишат тези предмети, които класните сметнат за необходимо или още по-зле - директорът си наложи, като реши да даде на някой повече часове или осигури пълен норматив на друг, т.е. там където има недостиг на часове.
И тъй като тези молби се подписват и от родителите, то сте в пълното си право да заявите желание различно от това на директора.
Виж целия пост
# 100

Да се въведат строги правила. Добро предложение,но...
Представете си ситуация - малък град , в който има едно СОУ и една профилирана гимназия / Бивше СПТУ/ . Идвете се борят да направят паралелки след 7-8 клас. Има строги изисквания за присъствие и за знания в това СОУ, а за ПГ-то се знае/обществена тайна е/ , че и без много да ходиш и да учиш ще завършиш  и то с висока диплома.

Ха познайте къде отиват повечето деца - в ПГ-то традиционно завършват 12 клас четири паралелки, в СОУ-то едвам има 2 класа.
 
Виж целия пост
# 101

Да се въведат строги правила. Добро предложение,но...
Представете си ситуация - малък град , в който има едно СОУ и една профилирана гимназия / Бивше СПТУ/ . Идвете се борят да направят паралелки след 7-8 клас. Има строги изисквания за присъствие и за знания в това СОУ, а за ПГ-то се знае/обществена тайна е/ , че и без много да ходиш и да учиш ще завършиш  и то с висока диплома.

Ха познайте къде отиват повечето деца - в ПГ-то традиционно завършват 12 клас четири паралелки, в СОУ-то едвам има 2 класа.
 

 Е точно заради  това смятам, че трябва да отпадне всякакво притискане с брой ученици в паралелки.
Започват 25-завършват 10-това е. Не е задължително всички да са с дипломи за средно, дори за основно, кой карал до 3 клас-кой до 5 кой до където искал-той си решава-овчар , козар, чистач , метач, какъвто иска по нагоре да става. Толкова могъл да учи-това ще работи -толкова ще му плащат.
Но ония 10 , които ще завършат -да им скъсат шортите от изпити, тестове, подготовка-за да знаят и те и ние ,  че е излязло нешо качествено от тая работа. И на тия 10 учителите да ги инспектират, да ги проверяват да ги диференцират както си искат-само тогава е оправдано.
Виж целия пост
# 102
Като пожелание - хубаво. Обаче кой е този учител, който ще се съгласи да остане без работа, понеже си е изгонил учениците за лоша дисциплина?

И без това от системата на образованието отпада всяко 4-то дете - и то в ранните години. Не е задължително всички да са с дипломи, но за всички ни е по-добре, ако повече деца завършат училище. Иначе утре нашите деца ще живеят сред огромни маси от необразовани, неквалифицирани и нежелаещи да работят сънародници. Сещай се каква ще е криминалната обстановка - ще си спомнят годините на детството като Златен век, колкото и да сме недоволни сега.
Виж целия пост
# 103
Айде сега и аз да ви попитам, защо на децата не им е интересно да стоят в час, е има има и такива които стоят, има и такива които учат, но колко са те, и до кой клас?  Някой от вас скоро влизал ли е в час по литература или по география, или който и да е час на детето си в училище, стояли ли сте в училище по време на часовете? Е, отидете и ще видите за какво говоря. Много приказки изписахте много изисквания изказахте, но дали са изпълними в днешно време не се замисляте. Защо има преподаватели в чиито часове има дисциплина и децата учат, а в други не? Ами според мен е ясно защото те така поставят нещата, че  учениците нямат нито интерес нито желание да усвояват дадената материя.
Виж целия пост
# 104
Като пожелание - хубаво. Обаче кой е този учител, който ще се съгласи да остане без работа, понеже си е изгонил учениците за лоша дисциплина?
Аз. Но никой не ми дава да гоня, защото освен мен - без работа ще са и други. А е достатъчно да изгоним двама трима за показно на останалите, но - не, не дават и си ги търпим.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия