Кръгла маса за Превенция на дискриминационните практики в образованието.

  • 17 486
  • 68
# 60
Deina, това че ресурсната ви не е била очарована, нищо не значи. Кой й е казал че програмата се изготвч от директора-ето това се питам. Програмата се изработва от екипа, специално създаден за тази цел със заповед на директора, но не е той човекът, който работи с детето, за да му изработва програма. А ресурсният учител задължително участва в написването й, защото той е този, за когото се предполага, че е най в час с обучението на  децата със специални потребности (да не говорим, че това е определено и с нормативните документи, нищо че някои не са ги чели). Обаче все повече започвам да се питам дали това наистина е така - дали някои ресурсни са в час (сори, да не се засягат тези, които са в час!)  Confused
Виж целия пост
# 61
Индивидуалната програма се изготвя от Екипа на училището - класен ръководител, учител начален или прогимназиален етап, логопед, психолог, ресурсен учител / специален педагог (като водещи са специалистите от Ресурсния център - логопед, психолог и ресурсния учител на детето със СОП) и родителя на детето.  При нас индивидулните програми след това се приемат на педагогически съвет, който се сформира от директора на училището (обсъждат се) и чак след това директора ги подписва и слага печат.

Заре, искам да те питам има ли ресурсно обучение и ресурсно подпомагане  newsm78- това е последното което измъдриха нашия инспекторат - казаха децата, които минаха последния път пред ЕКПО към РИО - Русе на ресурсно подпомагане и никакви индивидуални програми - при ресурсното подпомагане не се пишело индивидулна програма, а нещо като разпределение и нямало нужда да пишем. Какво било това - за всяко нещо  сме пишели индивидулна програма.
Виж целия пост
# 62
Заре, искам да те питам има ли ресурсно обучение и ресурсно подпомагане  newsm78- това е последното което измъдриха нашия инспекторат - казаха децата, които минаха последния път пред ЕКПО към РИО - Русе на ресурсно подпомагане и никакви индивидуални програми - при ресурсното подпомагане не се пишело индивидулна програма, а нещо като разпределение и нямало нужда да пишем. Какво било това - за всяко нещо  сме пишели индивидулна програма.
Ами какво да ти кажа - ако не беше тъжно, щеше да е смешно! Сефте чувам тези термини "ресурсно обучение" и "ресурсно подпомагане", и то противопоставени.
1-во: Няма такова животно като ресурсно обучение, има интегрирано обучение.
2-ро: Има ресурсно подпомагане, та нали и самите ресурсни центрове се наричат "РЦ за подпомагане на интегрираното обучение..."
По отношение на индивидуалните програми - наистина не е задължително всяко дете със СОП да има индивидуална програма  ако е в състояние да усвои минимума от учебното съдържание. Обаче има едно голямо НО - ресурсното подпомагане не е само по отношение на материала,който се преподава в училището, а има една по-широка задача- да подпомага ИНТЕГРАЦИЯТА и в този смисъл програмата не се отнася само до учебните предмети,а и до социалното включване на детето. Засега обаче е прието така -ако детето може да овладее минимума учебно съдържание, не му се изготвя индивидуална програма, като въпреки това специалистите от ресурсния център подпомагат развитието му.
Виж целия пост
# 63
Искам да попитам какво става с професионалното развитие на децата със специфични обучителни проблеми . Доколкото разбирам не са се взели решения, за това какво ще става с децата ни след 7-ми клас по новата учебна програма, когато децата ще завършват основно образование. Разработи се стратегия за развитие на средното образование, но никъде в нея не се има в предвид децата със СОП. Какво се предвижда за тях от 8-ми до 10-ти клас? Нима ще трябва отново да ги изолираме в Професионални паралелки към Помощните училища? Какъв е смисълът от такава интеграция, когато накрая пак ще разделяме децата?Няма ли да бъдат изолирани отново от обществото по този начин?Ако ми казвате, че обществото не е готово да приеме децата ни и хората с увреждания, мога да кажа, че то вече дораства до това. Въпросът не е ли в това, че държавата в лицето на нейните институции не иска да ги приеме, защото за това трябват пари - пари за подготовка на специалисти и обучения на родители, учители, пари за материална база и т.н. Така че държавата ни е бедна, оправяйте се сами, родители и специалисти. 
Виж целия пост
# 64
Radka, вече 4-та година  дори деца с т.нар. интелектуална недостатъчност учат в професионални гимназии. Да не говорим за децата, които са с физически и сензорни увреждания и с хронични заболявания - те от десетилетия имат право да се обучават в професионални гимназии без да се явяват на приемни изпити, а направо.
Виж целия пост
# 65
Момичета знае ли  се вече кога ще бъде тази кръгла маса?
Днес говорих с директорката на нашето училище и тя каза да я държа в течение. Иска да постави въпроса за достъпната среда в училище.
Нашето училище има изградени естакади ,но може да се влезне само до първия етаж от инспектората бяха обещали да финансират проект за външен асансьор за да стане достъпно цялото, но сега се услушват. Доколкото знам щяли да се финансират само 100 училища.Много ми се иска едно от тях да е училището на моето дете.
Виж целия пост
# 66
Чета и ме боли за всички деца които държава се чуди какво да прави!Яд ме е на нея и на хората които нямат никакво сърце!А ние какво да правим с тях!Да Трудно се гледат но са си наши и ги обичаме като здрави!Чест прави на родители които се грижат за такива деца а не са ги оставили в кофите!!!!Но скъпи родители държавата ни ги праща там,след като не им дава шанс за развитие!Хубаво ние ще ги гледаме и издържаме докато имаме сили да работим и сме живи а после какво?????
Родители и близки на такива деца шапка ви свалям и ви се възхищавам!
Виж целия пост
# 67
Искам да се оплача от директорката на детска градина "Зорница" - общ. Изгрев, София. След като детето се класира на 8-мо място от 15 - при социалните бройки, директорката отказа да го вземе в детската градина, въпреки че проблема му е сравнително лесно разрешим - алергия към храна (сериозна - глутен). Мотива беше, че не й стигало че има 25 малки деца, ами трябвало да се следи - говорим за обяд и евент. следобяд (сутрин ще го водя по-късно) - да не вземе храната на друго дете.  Shocked Отказа и това е!!!
При все че ще нося храна (с разрешение от ХЕИ) и ще го водя по-късно, няма нужда от ресурсен учител... Sad
Виж целия пост
# 68

при нас програмите по индивидуално обучение се правят от социалните педагози тоест аз, всяко наяало на учебната година, като се иска съгласието на родителя
всяко едно дете е с индивидуална програма независимо дали е с увреждане или не....
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия