Има ли смисъл от предучилищната?

  • 3 381
  • 43
# 30
  И какво точно се разбира под подготовка за първи клас ?Преди децата тръгваха на седем . Наистина имаше паралелки шестгодишни , които спяха следобед докато ние пеехме или ни четяха в занималнята. Сега синът ми на шест ще се учи да чете , да смята и аз самият даже не знам още какво. Тези неща са си за първи клас ! Да попитам  учените глави дето ги измислят тези безумия , като теста за първолаците , Къде са учили и по каква система та да се запишем и ние? Sick Grinning
 Ами разбира се : Овладяване на правилен говор и фонематичен слух / той е предпоставка за правилен правопис/,елементарни математически знания,умения за разказване и преразказване,писане САМО на елементи от букви и цифри,знания за природата и хората, флора и фауна и още много неща - НО НИКЪДЕ НЯМА ЗАДАЧА ЗА ОБУЧЕНИЕ В ПИСАНЕ И ЧЕТЕНЕ.Друг е въпроса ,че при определяне на първи звук в дума,брой на звуковете в думите,запознаване с графичния знак на буквата  и ред други задачи ДЕЦАТА СА УМНИ и сами започват да четат и пишат.Съгласете се ,че когато детето проявява интерес и пита и иска да знае НЕ МОЖЕ ДА СПРЕШ РАЗВИТИЕТО МУ  с мотива ,че трябва да научиш това в ДГ, а другото в у-ще. Mr. Green
Виж целия пост
# 31
Не съм чела отговорите, но моето мнение е ТВЪРДО НЕ.
В първи клас се повтаря наученото в подготвителната. Чиста загуба на време.
  Това със сигурност не е вярно.Просто вземи програмите за подготвителна група / клас и тези на първи клас и ще видиш разликата - очебийна е.

Не съм ги гледала, не съм ги сравнявала, не ме интересуват. Дъщеря ми кара подготвителна в ДГ, т.е. учебните им материали не съм ги и виждала даже. Крайната цел/ резултат и след двата "класа", да ги наречем, беше децата да могат да четат, смятат, пишат. Основната разлика - в ДГ печатни букви, в първи клас - ръкописни букви.
За мен си е губене на време, защото като цел/резултат (не като конкретика на уроците) е една и съща. Ние навремето като сме учили само в първи клас, без подготвителен как ли сме се справили? Thinking
Виж целия пост
# 32
Не съм ги гледала, не съм ги сравнявала, не ме интересуват. Дъщеря ми кара подготвителна в ДГ, т.е. учебните им материали не съм ги и виждала даже. Крайната цел/ резултат и след двата "класа", да ги наречем, беше децата да могат да четат, смятат, пишат. Основната разлика - в ДГ печатни букви, в първи клас - ръкописни букви.
За мен си е губене на време, защото като цел/резултат (не като конкретика на уроците) е една и съща. Ние навремето като сме учили само в първи клас, без подготвителен как ли сме се справили? Thinking
Там е и основния проблем , че Не съм ги гледала, не съм ги сравнявала, не ме интересуват Просто нямам коментар  Mr. Green Ако обаче някой е проявил интерес ще установи ,че в нормалния свят НАВСЯКЪДЕ има подготвителни задължителни класове .Някои започват и от 5 год.
               Това ,че ние не сме ходили ...... е просто глупост.Ами тя и баба ми не знае какво е DVD  и компютър ...... трябва ли и аз да пиша на дъсчица с калем,защото те също са се справяли  Mr. Green
Виж целия пост
# 33
В подготвителната група не е цел децата да се научат да "четат, смятат и пишат". Писали сме вече с какво точно ги занивамат там, обърнали сме внимания, аз и други участници по темата, какви материали се ползват и каква е същността на обучението. Моят син също беше в ДГ, но родителите имахме възможността да се запознаем с всички предоставени им безплатни помагала и непрекъснато да наблюдаваме какво правят децата всеки ден, каква е програмата за седмицата на децата, присъствали сме на изнесени уроци.
Разликата изобщо не се изразява само в печатните и ръкописните букви. В предучилищната децата не пишат думи, не съставят изречения и текст, нито правят диктовки /за такива неща не съм чувала, но и това не влиза в програмата на децата/, още по- малко учат граматика /звуков и буквен състав на думата, състав на изречението, видове изречения/, не четат слят текст с изискването 60 думи в минута, изобщо няма изискване за четене на текст в ДГ. В математиката също има съществени различия.
Затова съм толкова категорична в твърдението си, че предучилищната е нещо положително и нужно, тъй като познавам материята, която се изувача на двете нива- там и в първи клас. Ако не я познавах нямаше дори да давам мнение.
Дидия е права, в редица държави децата започват от 5 години и това изобщо не е рано за едно нормално развито дете.
Виж целия пост
# 34
Според мен има.Нещо като бавен преход от по -неангажиращите занимания в ДГ и училището.Деяна беше предучилищна в ДГ.Имаха време за игри и свободни занимания ,и време за подготовка за 1кл.
  И какво точно се разбира под подготовка за първи клас ?Преди децата тръгваха на седем . Наистина имаше паралелки шестгодишни , които спяха следобед докато ние пеехме или ни четяха в занималнята. Сега синът ми на шест ще се учи да чете , да смята и аз самият даже не знам още какво. Тези неща са си за първи клас ! Да попитам  учените глави дето ги измислят тези безумия , като теста за първолаците , Къде са учили и по каква система та да се запишем и ние? Sick Grinning
Тези неща ги научих от мама , тате , баба , дядо . На детска градина също не съм ходил  и проблеми в училище не съм имал . Научих се да чета на 5 години от заглавията на вестниците . Геометричните фигури ги познавах ,защото играехме на дама и рисувахме на площадките . Да познавам часовника нямам идея кой ме е научил ,но беше доста преди да тръгна на училище. За финал: Всички в този форум не са ходили на предучилищна ,нали? Ходили сме на танци , забавачки и други такива в читалищата . Как го избутахме този  първи клас направо се чудя.
П.С.  Прочетох и някакво мнение за 5 годишни и как било в незная коя си страна. Хайде стига с този внос на топла вода . Ако ще се раждат с дипломи  учителите како ще ги правим ?  Mr. Green

Никой в предучилищната не е учил сина ми да чете и смята!
Учеха печатни букви и цифри. Учеха да разпознават геометричните фигури. Учеха много логически задачи, подходящи за възрастта. Учеха ги на основни понятия - ляво, дясно, часовник, по-малко, по-голямо и подобни.

Лично аз мисля, че предучилищната е много полезна от гледна точка на това, че приучава децата към волево концентриране на вниманието - качество, абсолютно необходимо за първи клас.
Виж целия пост
# 35
Не мога да преценя. Знам само, че не бързам да грабя от детството на децата  Rolling Eyes
Виж целия пост
# 36
За мен - да. Твърдо съм ЗА подготвителната група в ОДЗ-то, но не и ЗА такава към някое школо.
Доводи - хиляди. Мисля, че съм ги споменавала не веднъж.

Колкото до скуката. Ако все пак тя се появи, ще е в самото начало. До декември тя направо се губи.  Wink
Виж целия пост
# 37
Има, да. Точно заради този преход. Правя сравнение с петокласниците, които нямат преход от началното към основното образование. Затова и пети клас е най-труден за всички - ученици, учители и родители.
Виж целия пост
# 38
Затова и пети клас е най-труден за всички - ученици, учители и родители.

ауууууу, не ме плаши  Confused. Че догодина щерката е в пети клас.
Виж целия пост
# 39
Гласувах с "Да", защото:
1.Няма нищо общо с първи клас Stop-учат само отделните елементи на буквите и съответно ги пишат-по този начин подготвят и тренират ръката(и ума Grinning)
2.Това е по плавният преход  за адаптация на едно дете, което не е посещавало ДГ Peace
3.Предучилищната не случайно се нарича Подготвителна група-има за цел да подготви децата за порядките/режима на учебния процес.

.......................................................................
        Заставам зад това изказване.Пишат,разказват,драматизират приказки,рисуват,пеят,...в подготвителния клас.
 
  Добре е,че в предучилищната са само до обяд часовете,както е в у-ще.Децата се запознават с режима на учене и почивка/междучасия/,с храненето в училищния бюфет и т.н.
   Навремето и аз посещавах предучилищна група,даже два пъти-на 5 и на 6 годинки,на детска градина /сами се сещате/не съм ходила.
 
Виж целия пост
# 40
В допълнение на вече казаното:
Освен това нито предучилищната /подготвителната/ група, нито училището "ограбват детството" на децата. Това са безпочвени митове на хора, незнайно поради какви причини наплашени с подобни небивалици в детството си или такива, за които учението е било бреме.
Аз, а по- късно и сина ми, сме предпочитали винаги училището пред ДГ, като място, където човек е по- свободен, където имаш повече време сам да решиш какво и как да правиш, да играеш с децата навън, без родителски и учителски надзор, където не те слагат да спиш на обяд, а на теб ти се прави всичко друго, само дето не ти се спи, дето керат в .. часа ядеш точно еди какво си и т.н.
Синът ми тръгна на 6 години на училище. Тази година е втори клас и когато му казах, че миналата трябваше да си бъде в градината, а не в училище с предходния набор, той се сбръчка и каза: "Ужас! Да съм бебе и да спя на обяд! И да ме карат да ям каквото ми носят! Sick" Laughing
Виж целия пост
# 41
Има смисъл , защото това е преходът към 1 клас . Игрите и развлеченията са достатъчно там, но децата се научават на отговорност и дисциплина.
Виж целия пост
# 42
Според мен има смисъл от предучилищната. Навремето и аз съм ходила, после я отрекоха, сега пак я въвеждат. В предучилищната децата придобиват не толкова знания, колкото умения - да държат химикалка, да се съсредоточават за определен период от време върху определена материя, да тренират паметта си и т.н. В този смисъл за мен това не е още една година училище, а малко по-сериозна подготовка за училище.
Дванадесетият клас се оформи, защото всички гиманазии вече се водят "езикови" и имат една година "подготвителен клас" с наблягане на обучението по съответния език.
Виж целия пост
# 43
За 12 клас - трябва да се изравним по ЕС критерии. И понеже не знаят какво да правят с учениците, са кръстили последния клас езиков. Напомня ми навремето, като имахме УПК. Тогава всички използвахме момента за подготовка за матура и кандидатстване.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия