Духовната маргинализация за единадесетокласници

  • 2 752
  • 38
# 15
Съзнанието на читателя се подготвя в шест фрагмента, които разчленяват епизодите от историята на Ненко до послесловието, което нееднородно удвоява дискретния до този момент авторски коментар като просторен нравствено-политически анализ на времето.
Експозицията въвежда в социалната ситуация на Ненковото семейство.
Вазов психологизира портретните детайли едновременно уедрено и тънко, ваятелно.
обрисовка
духовната маргинализация


Невероятен пример за екзестенциален нарцисизъм на автора, показващ невъзможност да изрази по разбираем начин отношението си към света. Изявлението му може да породи у читателите въпросите за духовна пренаситеност от объркани образи, принадлежащи към фрагментарни спомени, които от своя страна най-вероятно са плод на почти шизофренична смесица от фонтазни напъни и бедна откъм положителни стимули реалност. А може би се касае за несигурност вследствие родителско отхвърляне по време на ранното детство, което е убило у автора желанието да живее в реалния свят и затова се опитва да компенсира дефицитите в самочувствието си (най-вероятно и сексуално)  чрез причиняване на духовно насилие върху околните. Но тъй като другите възрастни са олицетворение на родителите, отхвърлили детската му душа, то той се насочва към непредубеденото любопитство на подрастващите.

Ето, и аз мога да пиша по този начин! hahaha
(да ме прощава дядо Фройд)
Виж целия пост
# 16
 От личен опит в СУ приемат с много по-простички изрази, но грамотно написани и най-вече адекватни. Аз лично: 5.25 на КСК. Това, че някой е написал книжка с глупости не означава, че трябва да му я четем.
Виж целия пост
# 17
От личен опит в СУ приемат с много по-простички изрази, но грамотно написани и най-вече адекватни. Аз лично: 5.25 на КСК. Това, че някой е написал книжка с глупости не означава, че трябва да му я четем.
  bouquet
Радвам се, че нещата са се променили! Има надежда. Grinning
Виж целия пост
# 18
Уф, всички сме на едно мнение, не е интересно. Друго беше някой да напише, че при проблеми с артикулацията се препоръчва четене на глас на въпросния учебник.

 Joy Joy Joy
Виж целия пост
# 19
Изреченията, така поднесени, са извън контекста.
По принцип съм съгласна с мнозинството. Чела съм достатъчно претенциозни анализи, които казват само " виж, колко сложни думички знам". От друга страна, няма нищо лошо да се навлезе в литературната терминология. Един ученик на 17 години може данаучи думичките маргинализация и експозиция например.
Виж целия пост
# 20
Затруднявам се във възприемането на смисъла, пък съм дипломиран филолог. Ама и доцент по възрожденска литература да бях, сигур пак бих се затруднила.
Първото изречение е направо абсурдно. Ми то си иска преводач. Кому е нужно това? Не и на учениците във всеки случай.

Цитат
Съзнанието на читателя се подготвя в шест фрагмента, които разчленяват епизодите от историята на Ненко до послесловието, което нееднородно удвоява дискретния до този момент авторски коментар като просторен нравствено-политически анализ на времето.
[/i]

Съзнанието на читателя се подготвя в шест фрагмента, -                           Читателят добива най-ярките си впечатления
                                                                                                                          за героя в шест сцени,

които разчленяват епизодите от историята на Ненко до послесловието - в които са представени основните му
                                                                                                                         качества, хактеристики. , В послесловието

което
нееднородно удвоява дискретния до този момент авторски коментар -      по няколко различни начина се повтаря и
                                                                                                                         затвърждава загатнатото, внушеното вече авторово
                                                                                                                         отношение,

като просторен нравствено-политически анализ на времето -                   към героя. Въз основа на това авторът обобщава
                                                                                                                        нравствените и политическите устои на епохата.


В дясно е моето разбиране на първото изречение.

Опитайте и вие. Сигурна съм, че ще има различни тълкования.
Виж целия пост
# 21
Много ти благодаря.
 Simple Smile
Виж целия пост
# 22

То си беше живо предизвикателство Laughing
Опитай и ти, става интересно.
Виж целия пост
# 23
Предпочитам да мълча, кимайки одобрително с глава. Все едно ви разбирам.
 Grinning

Виж целия пост
# 24
Да има някой, който още да се чуди защо днешната младеж е неграмотна?  Mr. Green
Нали, ако въпросните анализи бяха написани на чист български език, нямаше да има нужда от частни уроци, следователно, цели гилдии от преподаватели, критици и издатели щяха да мизерстват само на едни заплати?  Mr. Green
Бедни ми, бедни Огнянов, добре, че си само литеретурен герой!  Tired
newsm10
Виж целия пост
# 25
ей заради тези безумия намразих едно време литературата и писането
чак сега тук преоткрих колко хубаво е да пишеш своите собствени мисли
даже ми предложиха да опитам журналистическа професия  Mr. Green

мразя клишетата, властващи все още в БГ образователната система, специално хуманитарните дисциплини
промиват мозъка
не оставят свобода на мислене
Виж целия пост
# 26
Моли, какво да ти кажа, моето КСК творение звучеше по твоя начин, ама... Mr. Green
Виж целия пост
# 27
Имам една позната, която едно време (преди демокрацията) учеше наизуст темите по български и история (познайте откъде се е сдобила с тях), и твърдеше, че трябва да ги знае наизуст и да напише каквото е там, за да изкара висока оценка. Успя да влезе с висок бал, но не защото сама си е развила темите. Няма причина и сега да не е така.
Виж целия пост
# 28
Да, ама не трябва да е така Simple Smile Наизустяването не води до трайни знания.
Виж целия пост
# 29
темата ми се вижда подходяща за пример какво се прави на крайния тест по литература в Швеция - оценката влиза в дипломата и се използва за университета
има и матура, която е нещо като тест с избор на верен отговор

та по темата: раздават се едни книжки с текстове, към 30 на брой, обединени от обща тема
текстовете са от художествена л-ра, преса, научна л-ра, има и стихотворения, и картини
тези текстове се дават 1-2 седмици преди самия тест, за да се четат
тестът: дава се списък с теми, по които да се пише нещо като есе - по избор
в това есе обикновено се използват 2-3 от дадените текстове като основа + собствени разсъждения по темата
може и да има въпроси кои от дадените картини съответстват на зададената тема и защо

та явно има начин да се разчупи шаблона
ако някой иска
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия