Трябва ли да се изучава религия в училище като СИП или ЗИП?

  • 16 068
  • 395
# 270
Направо да вземат да ни вземат децата, че ние не можем да ги отглеждаме и възпитаваме правилно.  hahaha
Виж целия пост
# 271
Направо да вземат да ни вземат децата, че ние не можем да ги отглеждаме и възпитаваме правилно.  hahaha
Смееш се, но това им е скритата цел. Със зомбиране и добра обработка на крехката детска психика може да се отдели детето от семейството.
Виж целия пост
# 272
Равнец, не си копирала подробностите. Ето някои за първи клас Shocked:

o Как да побеждаваме лошото?
􀂃 Приятелство и обич;
• Адам и Ева в Райската градина (Бит. гл.2);
• Авраам (Ибрахим) – Божият приятел (Коран, 4:125);
• Йосиф (Йусуф) и неговите братя (Бит. гл. 37; Коран 12: 7-18).
􀂃 Признаване на вина и прошка
• Защото Той е благ и милосърден, дълготърпелив и много
милостив (Иоил 2:13)
o Бог – благ и всемогъщ помощник на човека
􀂃 Ангел Пазител
• Ангел се явява на света дева Мария (Лук. гл. 1);
• Ангелите помагат на Мухаммад в битката при Бадр.
􀂃 Спасяването на Мойсей
􀂃 Чудото при Витезда (Иоан 5:1-17).

o Бог – извор на вярата
􀂃 Вярата в Бога
• Изцелението на двамата слепци (Мат. 9:27-31);
• Неверието на Тома (Иоан. 20:26);
Който отхвърли сатаните и повярва в Аллах, той се обвързва с
най-здравата връзка
(Коран 2:256).
􀂃 Съвършенството на света
• Устройството на природата;
• Устройството на човека.
o Постъпвайте като чеда на светлината... (Еф. 5:Sunglasses.
o Молитвата
18
􀂃 Духовната съсредоточеност;
􀂃 Молитвата на митаря и фарисея;
􀂃 Отче наш (Мат. гл. 6);
􀂃 Сура Откриване (Ал-Фатиха).

Божията щедрост – сътворението на света
􀂃 И видя Бог всичко, що създаде, и ето, беше твърде добро” (Бит. 1:31)
􀂃 Той сътвори небесата и земята с мъдрост, и ви придаде образ, и
направи образа ви превъзходен (Коран 64:3);
􀂃 Манна небесна (Изх. 16 гл.), Пет хляба и две риби (Иоан. 6:1).
o Благодарност
􀂃 Изцелението на десетте прокажени ( Лук. 17:11-19);
􀂃 Служи единствено на Аллах и бъди от благодарните (Коран 39:66)

На това ли му викате светско образование, че това си е чисто насаждане на глупости.
Ужас!
Дами, как можем да се противопоставим на това?
Виж целия пост
# 273
Напротив,
аз многократно апелирах всеки да прочете Концепцията на МОН в сайта на МОН.
Тук приведох най-кратките теми от 1-4 клас.
Подразделенията на 4те теми за всеки клас и примерните цитати от Свещените книги, които преподавателят БИ МОГЪЛ да използва за илюстрация и допълнение към темите, са в КОНЦЕПЦИЯТА.
--
Предметът е РЕЛИГИЯ-Благонравие, т.е. разглеждат се ЕТИЧЕСКИ ТЕМИ и тяхната подкрепа от текстове от 3те големи аврамитски религии.
--
Но очевидно, ако накой следва логиката - ПЪРВО да превъзпитаме родителите, а после децата - той никога нищо няма да приеме да се промени в образованието.
Дори тази позиция прави излишно самото ОБРАЗОВАНИЕ!
Виж целия пост
# 274
Дори тази позиция прави излишно самото ОБРАЗОВАНИЕ!

Ще ти се!  Joy

Рожбе, тебе кой те пусна от лудницата?  ooooh! Дано шефовете ти не прочетат какви ги бълваш тук, че язък ти за барута...  Mr. Green
И ще претендират да си дадем децата в ръцете на такива психопати?
Виж целия пост
# 275
Уважаема "снобееща клюкарке", както си написала сама под ника си,
Горният извод - "образованието е излишно" - е според логиката на РАДОСТИНА!
---
Ами тогава да дойде СЛАВИ ТРИФОНОВ - хем готин, хем симпатичен простак, хем простоват родолюбец.
И чалгата да стане химн на РБългария.
А бившите комсомолци и сегашни бизнес-лидери - "Светци на нацията".
Манджуков - вместо Св. Петър, а Бож-ков - направо да го иконописваме Grinning
---
Е, хаирлия да е
Постокомунизъм, посткомунизъм май вечен Laughing

Виж целия пост
# 276
ПП Някой знае ли как може човек да се откаже от религията си? Сто пъти съжалявам, че покръстих детето си, та и себе си с него. Повръща ми се от такива фарисеи като равнец и сие!
Аз ще ти кажа. Няма нищо по-просто от това.
Просто начертай един кръст на земята и му се изпикай отгоре. Това е сигурен знак за Господ че се отричаш от него. Най-добре ако го направиш в двора на някоя църква. После кажи на свещеника какво си направила и той ще те анатемоса официално и ще те отлъчи от църквата и готово - вече си безверница...
Виж целия пост
# 277
Равнец, доста от "бившите комсомолци и сегашни бизнес-лидери" доста активно ходят на черква по празниците, на първи ред  и със свещи. Даже се научиха и да се кръстят. нищо, че преди "религията беше утопия за масите". Ама ти ги знаеш по- добре тези неща.Стилистиката ти показва доста добра шлифовка в конюнктурния стил. И преди, и сега охлювът пълзи към върха... Изкара си надницата, мирясай.
Виж целия пост
# 278
Уважаема Имелда,
от това, че престъпникът яде хляб, не следва, че хлябът не трябва да се яде.
--
Силогизмът е грешен.
---
Когато човек отиде на Църква, е добре да погледне наляво или надясно, там, където седят тихо хора, от чиито лица се вижда, че много са преживели и премислили, а не да се втренчва в парвенютата с ланци.
Или да гледа предаването ЕЛИТ или на чете списание БЛЯСЪК.
Дори посоката на погледа е резултат от морален избор!

 
Виж целия пост
# 279
Точно и ние за това говорим. Аз не знам какво пише в "Елит" и "Блясък", виждам, че ти знаеш. Как и кога децата ми ще навлязат в религиозното обучение ще реша аз.
Виж целия пост
# 280
Много ми е чудно наистина,
нима ние сме повече човеци и по-добри люде от Бах, Бетховен, Микеланджело, Достоевски, Моцарт...,
та нямаме поне малко нужда от онова, чрез което те са създали своето изкуство!?
Нима именно Религиятао не прави света по-мащабен, по-дълбок, по-смислов, та нямаме нищо против срещу противните билбордове с жени по сутиени, а сме против притчите на 3те велики религии?
---
Откъде тази надменност и свръхсамочувствие?
---
От това, че 20 г. шепа разбойници ограбват държавата, а народа ги преизбира с редуване на всеки 4 години?
Виж целия пост
# 281
Надявам се правиш разлика между велик творец и велик човек. Ако не я правиш - жалко.
Изкуството няма нищо общо в случая. Впрочем тематиката на голяма част от произведенията на Микеланджело, Ботичели, Леонардо дали не е антична. Възраждането връщане към какво и отказ от какво е?
Но това в "Блясък" и в "Как се каляваше стоманата" май не го пише. Ти знаеш.
Виж целия пост
# 282
А защо да няма място,на какво лошо ще научи децата ни?Ако сте слушали предложенията на министерството - излъчиха ги и по БТВ-новините,не чух нищо обезпокоително Thinking
А като знаем в министерството какви умни глави са , дали ще им сработи системата ? А?
Виж целия пост
# 283
Уважаема Имелда Grinning
някакси не е удобно да спорим по въпросите на изкуството.
--
За тримата споменати от теб флорентинци препоръчвам Bernard Berenson (1865-1959)
Вярно, има и по-нови изследвания, особено от т.нар. "рецептивистка естетика", но струват скъпо в Амазон.
---
За Леонардо е добре да се започне с "Трактат за живописта", който моя приятел Владо Свинтила преведе по втория Ватикански препис, макар това да не е отбелязано изрично в изданието, както и да липсват бележките.
---
И не мога да се съглася, че са атицисти. Макар Леонардо да не е бил толкова набожен, колкото Микел Аньоло. Затова и не съм го споменал в моя списък.
Поне в известните на мен картини, фрески и скулптури (на Микеланджело).
От тримата Микел Аньоло е бил най-дълбоко вярващ. И ако беше давършил проекта за Скулптурната гробница, щяхме да имаме още по-ранен маниеризъм отколкото този в Страшния съд.
---
Всъщност етиката е важна.
За нея говорим. Извини ме за суетното заиграване. Беше за шега. Laughing

Виж целия пост
# 284
Явно не съм прочел всичко...
Това не е първа тема по този въпрос ,но моето мнение си остава същото. В светското образование такъв предмет няма място. История на Религията - да , етика , да , но библията , корана , талмуда и т.н. , не в училище .
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия