За министъра на образованието и вероучението

  • 4 595
  • 133
# 15
Не съм писала нищо за арменците, те си имат апостолическа арменска църква/по стар стил са/ и са православни.Другото за концепцията съм го копнала от православен сайт-явно там не са много кадърни, за да ги пишат тези работи.Сега пък какво намесихте католиците, и те са християни, католицизмът е деноминация на християнството.И пък католиците в БГ са водят католици по източен обряд и техните служби, литургии са си баш като православните.Те само приемат върховенството на папата като епископ на Рим.Католиците в Рим са по западен обряд.Надявам се да съм го обяснила точно, ако нещо греша моля да ме поправят.
Виж целия пост
# 16
Предмета е абсурден. А тези дето са го измислили се чудя какъв го дирят в министерството.
Виж целия пост
# 17
добре е , че ще се изучава религия, белким на някой му влезе нещо в главата ... от знание за религията лошо няма ... от 1000 един да стане вярващ ще е имало смисъл.
Виж целия пост
# 18
добре е , че ще се изучава религия, белким на някой му влезе нещо в главата ... от знание за религията лошо няма ... от 1000 един да стане вярващ ще е имало смисъл.

Тогава ще си е чиста вербовка, проповядване, мисионерство в полза на една или друга религия. А това е забранено - пише го в Конституцията и Закона за народната просвета
Виж целия пост
# 19
Не съм писала нищо за арменците, те си имат апостолическа арменска църква/по стар стил са/ и са православни.Другото за концепцията съм го копнала от православен сайт-явно там не са много кадърни, за да ги пишат тези работи.Сега пък какво намесихте католиците, и те са християни, католицизмът е деноминация на християнството.И пък католиците в БГ са водят католици по източен обряд и техните служби, литургии са си баш като православните.Те само приемат върховенството на папата като епископ на Рим.Католиците в Рим са по западен обряд.Надявам се да съм го обяснила точно, ако нещо греша моля да ме поправят.
Не знам какчи точно са католиците в Бг. Мога да попитам някой католик. Обаче за будистите, мюсюлманите и като мен - неверниците, как ще стане?
Виж целия пост
# 20
Да бе, колкото им е останал в главата правописа, толкова ще им остане и Религиознанието (баси наименованието  Crazy ). Мисля, че децата ще подходят абсолютно несериозно към този предмет. И нищо няма да им остане в главите. Да не говорим за излишното допълнително натоварване. Това за тях ще бъде още един досаден предмет за учене. И искам да попитам как точно мислят да го вместят в програма на учениците? Ще ги лишат от часове по български и математика, или ще им увеличат часовете за деня? За мен и двата варианта са крайно неприемливи.
Виж целия пост
# 21
доколкото разбрах, от православната църква са искали въвеждане на вероучение, което е крайно неподходящо, при условие че освен православие в България има последователи на други религии, и то немалко.
Едно е да се изучава история на религиите и техните ценности, друго е да се учат притчи и случки от Библията (като ходене по вода).
И кой ще преподава там? - завършили богословие ли?
Въобще според мен въпроса трябва много детайлно да се изследва и ако се въвежда нещо подобно, то да е много прецизино като параметри, за да се изключат манипулации и целенасочено влияние към налагане на православие!
(което вероятно е целта на православната църква). За да се повдигне този въпрос, предполагам че има и политически причини, но не смятам че въвеждането на катехизиса ще е особено благоприятен, най-малкото това трябва да се исключи.
 
Виж целия пост
# 22
Аз съм "за" изучаването на история на религиите. Това е изключително интересна материя. Хубаво е да разбираш философията на различните религии - така по-лесно разбираш, че Бог е един, а другото е въпрос на гоеграфско положение и политически интереси Wink
Но това не е предмет за малки дечица.
Виж целия пост
# 23
Историята на религиите е интересна, да. Но за мен тя е за изучаване в университет. От археолози и историци например. Всъщност, те може и да учат нещо такова, не съм запозната с програмата им. Но в никакъв случай не мога да се съглася, че това трябва да се учи в училище. За мен в момента има огромна дупка в образованието-това е липсата на адекватно обучение по компютърна грамотност. Вярно е, че много деца се самообучават по интернет зали или в къщи. Но не всяко дете има компютър в къщи или пък джобни за зала. Изобщо за мен това е поредната недомислица. Съсипват образованието и това е.
Виж целия пост
# 24

Едно е да се изучава история на религиите и техните ценности, друго е да се учат притчи и случки от Библията (като ходене по вода).
 

Аз съм "за" изучаването на история на религиите. Това е изключително интересна материя.
...
Но това не е предмет за малки дечица.

Да, и аз съм "за" история на религиите.
За малки дечица не, но в гимназиите спокойно могат да я въведат. По мое време имаше нещо подобно, в рамките на часовете по философия, ако не бъркам. Беше интересно. Разбира се представена достъпно, не като в университета.
Виж целия пост
# 25
Само искам да направя една вметка, че "религията не е наука", но има наука за религията....и даже не е една..повече могат да споделят училите в теологски факултети...религиозознание е "знание за религиите по света"...няма нищо лошо но не като задължителен предмет и не от 1-ви клас
Виж целия пост
# 26
Само искам да направя една вметка, че "религията не е наука", но има наука за религията....и даже не е една..повече могат да споделят училите в теологски факултети...религиозознание е "знание за религиите по света"...няма нищо лошо но не като задължителен предмет и не от 1-ви клас

целта на църквата според мен е пределно ясна, и в тази връзка ми се появява определението ...арогантност, да не казвам наглост #2gunfire
Виж целия пост
# 27
Виждам, че сте насъбрали доста агресия по тази тема. Моето дете е още далече от първи клас, но това не ми пречи да имам мнение по въпроса.
Да се бърка Вероучението с проповядването е голяма грешка според мен. Едно е да се подходи интелигентно, друго е да се промиват мозъци. Не мисля, че някой се стреми към второто. Не виждам проблем в това да се обогати общата култура на децата, а защо не да се възпитават в дух на разбирателство. Всекидневно се реве за агресията при децата, но на опита да се противодейства - веднага се подскача. Нормално е да се започне с православната религия - все пак тя е официална за страната ни. Намирам за подходящо в по-късна възраст да се изучат и другите религии за да се направи съпоставка.

Незнам защо имам усещането, че по този въпрос важи принципа - щом е непознато, дайте да го заклеймим.

Защо се хващате за притчата за ходенето по вода на Исус, според вас няма ли да се отрази добре на децата другото познание - за добротата, скромността и прочее. Тук е мястото да кажа, че съм умерено религиозна - ходя на църква по празник или понякога като ми е тъжно, да запаля свещ за здраве. От малка обичам да чета за древни митологии, за развитието на религиите. Баща ми е мюсюлманин, интересувала съм се и от исляма. Симпатизирам на будизма. Според мен, събуждайки академичен интерес към религиите, ще се събуди интерес и към другите народи, към тяхната народопсихология, ще се провокира толератност и търпимост.
Виж целия пост
# 28
Хайде сега, агресия!

Ако аз или децата ми искаме близък до академичния подход към религиозните въпроси, ще гледаме Нешънъл Джеографик, ако искам църковна благословия, ще отида в някой храм.
Ако религията беше противодействие срещу агресията в училище, досега американците да си бяха решили въпроса с разстрелите на ученици в гимназиите. Нали са много религиозна нация? Като гледам и техните затвори пълни.
Виж целия пост
# 29
Цитат
Нормално е да се започне с православната религия - все пак тя е официална за страната ни.

Нормално? Какво значи официална? За кой? 
срещах преди време изследване в смисъл, че около 50 процента от българите се определяли като вярващи.
като извадим мюсюлманите, колко процента от населението ще се съберат "православни"?
Ами другите, още повече ако не са вярващи, що трябва да са задължени децата им да учат православно "вероучение", според мен целта е предимно опит за
увеличаване на влиянието на православната църква и то още от детска възраст, когато децата приемат толкова неща на доверие.
С нравствени и етични принципи, всързани с религиите, както и тяхната история според мен има смисъл да се започва след 14г. минимум от 7-8 клас нагоре.
А не просто да се отпечатват догми в детско съзнание.

Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия