Средно образование до 10-ти клас???

  • 5 667
  • 79
# 60
Аз съм учителка и смятам че това е добра идея, защото много по-лесно се работи с деца, които имат желание да учат. Това, че образованието до 12 клас е задължително съвсем не означава, че тези хора наистина научават нещо, защото по-голямата част от времето си я изкарват в близките кафета или в училище, но занимваийки се с всичко друго само не и с това, което трябва (това се отнася за тези които не искат да учат). Така че, те нещтата и сега седят горе-долу по същия начин...т.е който иска учи, който не иска-не учи.
 
Виж целия пост
# 61
И аз мисля, че е добра идея, но не вярвам у нас да се реализира успешно. Още повече, че трябва напълно нова програма - още от 1-ви клас.  newsm78
Но пък в повечето страни е така - в 10-ти клас завъряват средно, после 2 г. колеж (от него най-често с диплома за специалист - най-ниската форма на висше или съответно с техническа специалност), после - бакалавър, магистър и т.н.
Който не иска да става специалист, си остава със средно. И без това всеки втори у нас вече е с висше, което често и не ползва...
Системата тук е от 5 до 16 години задължително образование. На 16 години се полагат изпити, подобни на нашата матура, но по-нататък не вършат никаква работа. За това пък дават информация на децата, родителите, училището и държавата за нивото на обучението. След 16 години, който иска да учи избира профил. Всеки профил съдържа определени предмети, в зависимост от интересите на ученика. Учи се още 2 години. Обучението може да се извърши в училище или колеж. След тези две години се правят нови официални изпити, които вече имат значение за кариерата ти и бъдещото обучение. Много често за постъпване дори на неквалифицирана работа, питат за оценките от тях, най-често тези по математика и английски. След като завършиш на 18 години можеш да продължиш обучение в Университет или Колеж, където вече избираш специалност. Колеж е по-евтиния вариант и за не повече от 3 години, при не голямо натоварване, излизаш квалифициран специалист. Вече записалите университет учат 2-3 години за бакалавър и още 1-2 години магистър, там говорим за съвсем различно ниво специалисти и заплащането им е в пъти по-високо от на завършилите Колеж.
Zanda, нищо против специалистите, но не е нормално висококвалифицирани кадри, да се назначават на позиции, които не изискват подобна квалификация. Това е загуба на време и пари  Peace Колко са работните места в България, който изискват по-високо образование и колко, за който е достатъчно да знаеш просто писане и смятане на добро ниво Wink Държавата си прави сметката. Бюджетът не е неограничен  Peace
Виж целия пост
# 62
Аз съм учителка и смятам че това е добра идея, защото много по-лесно се работи с деца, които имат желание да учат. Това, че образованието до 12 клас е задължително съвсем не означава, че тези хора наистина научават нещо, защото по-голямата част от времето си я изкарват в близките кафета или в училище, но занимваийки се с всичко друго само не и с това, което трябва (това се отнася за тези които не искат да учат). Така че, те нещтата и сега седят горе-долу по същия начин...т.е който иска учи, който не иска-не учи.
 


Колега, а не е ли по-правилно да ги мотивираме по всякакъв начин, а не да казваме - те не учат, тяхна си работа?
Виж целия пост
# 63
Има една приказка, която казва " на човек можеш насила да му вземеш, но не можеш насила да му дадеш". На 16-17 години много от учениците мислят с хормоните си. Много от тях смятат ходенето на училище за загуба на време. За тях е по-добре да се дипромират в 10-ти клас, отколкото да киснат по кафенетата. Дори и да се размаха камшик над главите им, те ще присъстват само физически, но няма да научат нищо. Най-много да се увеличи броят на женените и бременните ученички.

Има и нещо друго. Като мине още време, много от учениците сами ще започнат да разбират, че образованието е лукс и ще им дойде наум, че е по-добре да останат в училище. Като започнат да си търсят работа и като усетят разликата в заплащането и според образованието, ще разберат за какво става въпрос. Сега насила стоят в училище и не знаят какво означава да се ходи на работа и да се издържат поне частично сами.
Виж целия пост
# 64
Радостинче, нищо лично къв теб.
Имам питане към учителките - защо като не показват знания не пишете 2ки и не оставяте на поправка?
Даването насила на знания не става, не давайте и оценки.
Виж целия пост
# 65
и аз това съм се чудила. Ако бях учител, като нищо бих им натракала двойките на всички опашкари. Предполагам, че с новите делегирани бюджети ще има проблеми и с това - да не би учениците да напуснат, а с тях и парите.
Виж целия пост
# 66
                  Аз също като Занда, ако мога с нещо да помогна да не се случи това, бих полагала безплатен труд. Абсолютно съм съгласна с нея по въпроса. Ни най-малко не разбирам какво значи 'твърде много висшисти'. Това е като да имаш прекалено много пари, вероятно  newsm78. Според мен и двете твърдения са... много странни.
                  Държа да кажа, че нямам висше, нямам полувисше, имам само едно глупаво средно, което получих почти насила. По неслучайност съм прилично грамотна, по случайност работя тясно специализирана работа. Но винаги ще съжалявам, че нямам висше. Дори ако трябва да съм честна - няколко. Архитектура, съдебна медицина, комуникации и нямадакажакакво. Вероятно имам болни родителски амбиции, но детето ми ще учи и 11-ти и 12-ти и 16-ти ако трябва, че и висше  Crossing Arms. Хау!
Виж целия пост
# 67
В далечната 199..г. имаше една инфлация, заплатите бяха в приятни за окото цифри, но и кафето беше 10-15лв. Сега е същото - девалвация на българските дипломи.
Виж целия пост
# 68
Как да не пишем двойки?
За какви хора говориш? Двойката е много сериозна оценка. Тя показва отношение, знания, проблеми, които на момента трябва да се решат. При две двойки звъня на родителя, за да разпитам за причините. Но се е случвало за първи срок 8 клас едно дете да има 18 двойки. Системата е такава, че не позволява лично отношение - всичко е с тестове, устните изпитвания отново са в писмен вид, защото са диктовки на думи, докато диалозите, говоренето просто не го оценявам, за да не ги паникьосам, а само давам препоръки или целият клас участва. Не е редно да се поставят оценки на откъслечни отговори според мен - казал една дума и, хоп, шест. Тестът е чудесно средство - 100 точки, приведени към шестобална система, от който мърдане няма - или знаеш или не.
Виж целия пост
# 69
Само чух за идеята, но не прочетох точно подробностите. Тук не видях, макар, че попрехвърлих темата, линк към информация, а не ми се обсъжда нещо, с което не съм добре запозната. Иначе много ме интересува. Миналата година на моя близка дъщерята беше ХІІ клас- като гледам за какво ходеше на училище реших, че това си е загубено време.
Моля ако има линк- дайте го. Извинявам се ако е даден вече, не видях.
Виж целия пост
# 70
http://www.standartnews.com/bg/article.php?d=2008-02-12&article=221663

тук прочетох за идеята
Виж целия пост
# 71
Бе то някак не мога да го вържа. Това, напр., "Техникумите ще дават дипломи още в X клас от есента.". Нали който е започнал по един учебен план и т.н....?
А че е излишно за редица деца да учат тези две години горница според мен, излишно си е. Винаги съм била на това мнение.
Интересно значи- училищата ще са като болниците- на самоиздръжка, бизнес значи да се върти, бизнесмените да спонсорират. Айде на частното!
Виж целия пост
# 72
И мен това ме притеснява - спонсорството. Значи, всичко се оставя на грижата на "чистия" пазарен принцип. Нали идеята  на доброто планиране е да се предвиди какво ще става не само следващата година, а с 10 години напред? За получаването на специалност в техникум са нужни 3-4 години.
Виж целия пост
# 73
Judy, тези, които сега са в шести клас, те са по новата програма и за тях важи този десети клас. Другите ще си завършат по старата програма.
Виж целия пост
# 74
Judy, тези, които сега са в шести клас, те са по новата програма и за тях важи този десети клас. Другите ще си завършат по старата програма.

Точно такава конкретна информация ми е необходима- за кои деца какво следва, самото решение търся.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия