Какво е вашето мнение? Децата с увреждания да могат да учат в масови училища.

  • 8 728
  • 153
# 105
Там е работата, че ресурсните учители или да го кажа така, тази програма с ресурсните учители не е доизпипана както трябва и е нещо типично за БГ.
Един ресурсен учител има с едно дете 4 часа седмично и го прилагат - 2 дена по 2 часа. Това слушам от другите майки, които ползват услигите на ресурсни учители. Ресурсния учител е в класа, при детето, помага му, занимава се с него, подготвя му учебните и т.н. но през междучасията детето не е с учител.
Виж целия пост
# 106
Много редове мога да изпиша в тази тема.
Кой от какво се страхува?
От какво се притесняват родителите на НОРМАЛНИТЕ, тъй да се каже деца!
Че техните ненагледни ще контактуват и усвояват знания с неугледни, нелицеприятни, кьорави и куци?????
Проблема е в нас, възрастните.
Ние не правим възможно да се осъществи контакта дете-дете.
По незнам каква причина виждайки проблемно дете, извръщаме поглед от него.
А децата, опитайте се да ги оставите с тези деца сами, и само наблюдавайте - контакта е абсолютен.
Те не виждат разлика, децата са си деца. Търсят играта, търсят контакта, не търсят разлика, ако едното не може нещо, другото му го подсказва.
Смятам, че ние създаваме конфликта, ние възрастните.
Ние не можем да приемем факта, че някои се раждат различни.
И ние, не децата, ние не можем да приемем, че видите ли, моето ненагледно ще контактува с такова????
Мнението е само мое, ако искате ме наплювайте.
Виж целия пост
# 107
Там е работата, че ресурсните учители или да го кажа така, тази програма с ресурсните учители не е доизпипана както трябва и е нещо типично за БГ.
Един ресурсен учител има с едно дете 4 часа седмично и го прилагат - 2 дена по 2 часа. Това слушам от другите майки, които ползват услигите на ресурсни учители. Ресурсния учител е в класа, при детето, помага му, занимава се с него, подготвя му учебните и т.н. но през междучасията детето не е с учител.

Но защо изобщо е необходим ресурсен учител. Нали тези деца се предполага, че могат да се справят наравно с останалите?
Ако едно незрящо дете има нужда от придружител, ок, това мога да го разбера, но другото - не.
Виж целия пост
# 108
Защото тези деца, дори и физически да не са увредени, все пак са различни. Знаеш ли какво е аутист и поведение на аутистично разстройство.
Някой гледал ли е филма "Код Меркурий" с Брус Уилис, не много скоро, но го даваха и по Битивито.
Защото моята дъщеря навърши скоро 7 годинки, но дефакто отговаря на 3-4 годишно дете. Не мога да я пратя в магазина сама да си купи нещо, не мога да я оставя навън да играе сама, тя не разбира, не осъзнава..
Ето ТУК КЛИПЧЕТА НА ГЕРИ,  да видите състоянието на едно дете с аутистично разстройство...
Виж целия пост
# 109
Гери е голяма сладурана, да ти е жива и здрава  bouquet Hug.Извинявам се за спама, ама не се сдържах Embarassed
Виж целия пост
# 110
И защо искаш твоето дете, което дефакто е на нивото на 3-4г. дете да бъде в нормално училище с останалите си връстници на 7? Извинявай, не искам да бъркам в болката ти, а да си обясня мотивите ти.
Защото аз нямам деца още и чисто теоретически говоря - не искам в/у детето ми някой да се учи на толерантност.
Интересът на детето ми би бил най-важен, а той е да се развие в максимална за състоянието си степен.
Т.е това влизане в училище с ресурсен учител за какво точно служи във вашия случай?

ПС:  Гери е чудесна.
Виж целия пост
# 111

А в кое училище да си пратя детето, Ление? На интернат в с Осенец ли?
Знаеш ли как "обичат" промените аутистите и как ще им се отрази преместването
от къщи в интерната. Някои се справят с учебвия материал. Вълчето завършна 12 клас
тази година. Препоръчвам ви "Моцарт и китът" /Mozart and the Whale/.
Все по-голям процент от децата се оказват аутисти. Рано или късно човечеството ще се окаже лице в лице с проблема аутизъм.
Колкото по-рано, толкова по-добре.
Виж целия пост
# 112
Не знам в кое училище да го изпратиш.

Опитвам се да разбера каква би била ползата за Гери ( в случая) да бъде в общообразователно училище, след това, което каза майка й.
Каква е целта всъщност- да влезе в клас, да седне на чин до другите, или да научи нещо?
Как детенце като Гери ще научи азбуката например с темпото с което ще я научат съучениците й? Как ресурсният учител ( 2 дни по 2 часа без междучасията) ще се справя например с една по-емоционална реакция  ( ако е там) пред целия клас без това да повлияе на тоталното й стигматизиране от останалите?

Мисля, че влизането в общообразователно училище не може да е самоцел. Има смисъл, само ако има смисъл за детето, а не за родителя.

Виж целия пост
# 113
Вълчо,я да си пратим различните деца на училище на Марс-там  едва ли ще пречат на някого- Joy
Усмихвам се,но не ми е смешно,защото наистина нашите деца няма къде да ходят на училище,особено тези с най-много увреждания,а никой не разбира,а и не иска да разбере,че потенциал се вади с работа,ама МНОГО работа,и нашите деца не могат да покажат 100% от възможностите си,когато си стоят у дома,защото те трябва най-вече да са сред свои,а това са именно другите деца били здрави или не.
Някой тук в тема подобна на тази каза-на запад няма безперспективни(не подлежащи на каквато и да била рехабилитация) хора с увреждания.Да,тук няма условия,но защо родителите вместо да вият,че едно дете с проблем ще пречи(или вече пречи) на другарчетата си в клас просто не гракнат срещу системата да му отпусне бройка на ресурсен учител на едно такова дете,да нададат глас не в полза на болното,а най-вече в полза на здравите си деца,защото системата е немарлива като цяло към децата,не само към нашите.
Виж целия пост
# 114
Благодаря ви за Гери!

Лени, Гера ще бъде отложена първоначално с една година от училище, не съм сигурна, че може повече, то е ясно, че към момента тя не може да посещава училище.
Няма хубаво специализирано училище или дневен център такъв като тип училище за по-различните деца. В момента в Пловдив на специализираното училище, което е в окаян вид, му казват "малоумното", там децата повече с физически увреждания и наистина си имат голямо изоставане.

Вълчо е прав!

Ето виждаш ли, че проблемите не са един или два! Мислим доброто на детето, то трябва да стане един голям самостоятелен човек, за това се молим и за това се опитваме да помагаме на децата си като наддаваме своя глас в обществото!

Гери ходи на частно на логопед, там учат числата и буквите, брои до 5, учи да казва и познава гласните букви.

Вълчо, свалям филма сега ОТ ТУК

 pogar Peace, казват също така, че населението на Земята е дошло от Марс, както и пирамидите, било открито, като отпечатък от тях на Марс.
Виж целия пост
# 115
: Когато говорим за физ. увредено дете - вярвайте ми винаги е придружено до някаква степен и с психическо увреждане...
Пълна глупост. ooooh!Рядко съм крайна,обаче като прочета нещо такова не мога да се сдържа.Веднага давам пример-мускулна дистрофия.Абсолютно интелектуално съхранени деца с тежки физически увреждания.Преди да напишете нещо,моля ви-помислете дали сте запознати. Peace

Съгласна съм с Валенцето. Това са глупости. Едно страшно неточно обобщение.
Твоите наблюдения са върху деца точно затворени в специализирани училища. Там, където на тях се гледа като на болни. Държат се с тях като такива и им втълпяват с думи и действия, че са различни и непълноценни. Затова те в един момент започват да имат ниско самочувствие и може би и психически проблеми. Това, което споделяш трябва дори да е довод в подкрепа на това, децата с физически увреждания да са сред здрави деца и на тях да се гледа като напълно нормални.

Моята дъщеря не е с мускулна дистрофия, а с мускулна атрофия. Също сериозно физическо увреждане. Има завидно самочувствие и е с напълно здрава психика. Това е, защото ние направихме всичко по силите си тя да израстне с мисълта, че макар и физически да изглежда малко по различно, тя по нищо не отстъпва на другите, физически здрави деца. Не я изолирахме само сред себеподобни и ooooh!  Представям си, ако бях я пратила в специализирано училище, как щеше сега да се чувства.

Не си бутам детето насила да се интегрира в масово училище. Дори напротив. Интегрирам я дотолкова, доколкото това е добре за нея. Но и не мога да приема, че децата с увреждания трябва да си учат по интернатите, защото видиш ли това било най-доброто за тях  Naughty
Виж целия пост
# 116
: Когато говорим за физ. увредено дете - вярвайте ми винаги е придружено до някаква степен и с психическо увреждане...
Пълна глупост. ooooh!Рядко съм крайна,обаче като прочета нещо такова не мога да се сдържа.Веднага давам пример-мускулна дистрофия.Абсолютно интелектуално съхранени деца с тежки физически увреждания.Преди да напишете нещо,моля ви-помислете дали сте запознати. Peace

Съгласна съм с Валенцето. Това са глупости. Едно страшно неточно обобщение.
Твоите наблюдения са върху деца точно затворени в специализирани училища. Там, където на тях се гледа като на болни. Държат се с тях като такива и им втълпяват с думи и действия, че са различни и непълноценни. Затова те в един момент започват да имат ниско самочувствие и може би и психически проблеми. Това, което споделяш трябва дори да е довод в подкрепа на това, децата с физически увреждания да са сред здрави деца и на тях да се гледа като напълно нормални.

Моята дъщеря не е с мускулна дистрофия, а с мускулна атрофия. Също сериозно физическо увреждане. Има завидно самочувствие и е с напълно здрава психика. Това е, защото ние направихме всичко по силите си тя да израстне с мисълта, че макар и физически да изглежда малко по различно, тя по нищо не отстъпва на другите, физически здрави деца. Не я изолирахме само сред себеподобни и ooooh!  Представям си, ако бях я пратила в специализирано училище, как щеше сега да се чувства.


Не си бутам детето насила да се интегрира в масово училище. Дори напротив. Интегрирам я дотолкова, доколкото това е добре за нея. Но и не мога да приема, че децата с увреждания трябва да си учат по интернатите, защото видиш ли това било най-доброто за тях  Naughty

За!
Виж целия пост
# 117
Ми това е шиб..аното с извинение, че децата нямат алтернативи.
Ако имаха алтернативи, нещата щяха да се случват в техен интерес.
А сега дори Марс ми се струва по-подходящ от тези ресурсни учители, нормални училища със съмнителна подготовка учители...
Само си представям как другарката Х влачи за ревера някое детенце всеки път, когато изпадне в някое х-но за диагнозата му състояние. За децата да не говорим, те ще имат още една жерва в класа наред с дебелото, очилатото, пелтечещото от първите чинове, но децата ми се струват най-малкия проблем в случая.

Не си бутам детето насила да се интегрира в масово училище. Дори напротив. Интегрирам я дотолкова, доколкото това е добре за нея.

ето това е разумна приказка!
Виж целия пост
# 118

Общуването със себеподобни е по-важно от усвояване на учебния материал.
В една тема упреквате родителите, оставили проблемните си деца в домове,
в друга казвате, ама ти защо искаш детето ти са учи в училище за нормални?
Различни сте, според темата. Ако не е според темата, ще е спам. Затова ли?
Виж целия пост
# 119
аз смятам, че училището не е за здрави деца, а какво остава за такива с увреждания
и е редно да има доста промени, за да са нещата правилни
и тогава няма да ни се налага да водим този спор
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия