В защита на Българския книжовен език!

  • 48 705
  • 1 235
# 690
Така, утре вечер, от 21.30, предаването "Аларма", по БНР, искат контакт с някой от нас. По-добре би било да отиде някой, в краен случай, може и по телефона. Предаването ще е тематично, не антагонистично (каквото и да значи това Crazy).
пратиха ми мейла и тел. за връзка.  Мислете, че имам малко работа в момента, но задължително трябва да се включим, най-добре на място, ще има и други участници.
Холограма, този път мисля да си ти, казвам го с почти задължаващ характер. Mr. Green



Виж целия пост
# 691
Тео ти не си прочела това, което съм написала по-горе.

Чл. 16. (Изм. - ДВ, бр. 36 от 1998 г.) Държавните образователни изисквания се отнасят за:
3. учебното съдържание;
точно към този текст е Наредба №2 ,която урежда изискванията за усвояване на български език

Мишел, без да съм юрист, прост художник, веднага ще ти отговоря, въпреки, че точно в/у този момент много подробно наблегнахме назад в темата, но пак......... Hug

Учебното съдържание не се определя в пленарна зала, на две четения, не се гласува, пише се от министъра. То няма статута на закон, то е подзаконов нормативен акт, както и ти самата си написала.


Чл. 16. (Изм. - ДВ, бр. 36 от 1998 г.) Държавните образователни изисквания се отнасят за:

1. предучилищното възпитание и подготовка;

2. степента на образование, общообразователния минимум и учебния план;

3. учебното съдържание;

4. усвояването на книжовния български език;

5. системата за оценяване;

6. професионалното образование и обучение;

7. придобиването на квалификация по професии;

8. (изм. - ДВ, бр. 90 от 2002 г.) обучението на деца и ученици със специални образователни потребности и/или с хронични заболявания;


Ако точка 3 е написана от министъра и не се гласува в НС, тогава как така т.4 е съставена от НС и се разглежда от тях. Това са две съседни точки...разбираш ли съседни, от чл.16 от ЗНП. Щом едната е писана от министъра, то и другата е, ако пък едната е писана от НС, то и другата е...никой не разчленява закони, за ги пишат отделни институции. Разликата е, че т.3 от чл.16 има Наредба, а т.4 от съция член няма  и по този начин тя остава без съдържание. Съдържанието на т.3 е Наредба №2 и тя е действаща.

Единственото, което може да спаси т.4 е да се напише и приложи Наредба към нея, която да я осмисля.




Законът от своя страна, имайки статута и силата на такъв, е задължаващ за всички, за гражданите и за държавниците, за всички, няма мърдане.

Аз доколкото знам няма пожелателни нормативни актове, всички са задължаващи и ако не се спазват са санкциониращи.


За да го променят, трябва да минат през проектозакони, заседания, НС и президент, както се случва в момента.
Ако в ЗНП на РБ не е записано черно на бяло, ясно и категорично, че усвояването на българския книжовен език е задължително (което на практика означава присъствието му в държ. обр, изискв.), то усвояването му просто няма да е задължително, разбираш ли. Това, че в Конституцията пише, че официалния език е българския е едно, но там не пише, че усвояването му от българските граждани е задължително. Това трябва да го пише в закона, защото той има задължителен характер. Учебните планове имат задължителен характер само за учителите, но могат да се променят от министъра, както намери за добре.
Виж целия пост
# 692
Трябва много добре да се огледат нормативните актове и тогава да се говори и да се пише, защото ще сътворим велики глупости и ще станем за смят
Виж целия пост
# 693
Подзаконовите нормативни актове, като Наредби, Правилници към закони се пишат, за да изяснят в детайли за какво точно иде реч в ЗАКОНА, към който са прикрепени. И колкото той е задължителен, толкова и те.
Виж целия пост
# 694
Подзаконовите нормативни актове, като Наредби, Правилници към закони се пишат, за да изяснят в детайли за какво точно иде реч в ЗАКОНА, към който са прикрепени. И калкото той е задължителен, толкова и те.

За кого?
Извинявай сега по-подробно ти прочетох горния пост, но имам да добавя само още едно нещо.
Съдържанието на т.3, не се гласува, не се приема от Законодателя, както и не се разписва от Президента. Да, тя има задължителен характер, но надолу по йерархията, за изпълнителите й.
Виж целия пост
# 695
Подзаконовите нормативни актове, като Наредби, Правилници към закони се пишат, за да изяснят в детайли за какво точно иде реч в ЗАКОНА, към който са прикрепени. И калкото той е задължителен, толкова и те.

За кого?

От всички.

Извинявай сега по-подробно ти прочетох горния пост, но имам да добавя само още едно нещо.
Съдържанието на т.3, не се гласува, не се приема от Законодателя, както и не се разписва от Президента. Да, тя има задължителен характер, но надолу по йерархията, за изпълнителите й.


Защото няма да се отменя, няма я в Проектозакона за изменение и допълнение, затова няма да се гласува...разбираш ли, нея няма да я отменят. Отменят т.4, защото няма Наредба и нейните функции се поемат от т.3., защото в нея е приложено и учебното съдържание по български език, което е задължително за усвояване.


Тео, учила съм само два семестъра право и малко ми е трудно да преподавам тази дисциплина. Просто, който иска да защити тезата си трябва да седне да прочете закона, да прочете наредбите, да разгледа сайта и да види как стои въпроса с усвояването на българския език и как е регламентирано това с нормативни актове.

Другото което е Проектозакон за изменение и допълнение  не е самия Закон за народната просвета, а акт с който се изменя основния закон разбираш ли, всеки проектозакон се прибавя в Преходни и заключителни разпоредби на основния закон.
Виж целия пост
# 696
Подзаконовите нормативни актове, като Наредби, Правилници към закони се пишат, за да изяснят в детайли за какво точно иде реч в ЗАКОНА, към който са прикрепени. И колкото той е задължителен, толкова и те.

Душа, хубаво е, че имаш близка - юрист.
Тогава се консултирай с нея първо ти. Че не знам кой става смешен.

С удоволствие ще ти отговоря и аз, като ми заспи един 3-годишен нервак до мен, че в момента  е  по-конфликтен и от теб.

Иначе не е добра идея 30 страници тема да я обръщаме в едно изречение, тип "Това животно е повече котка, отколкото черно".

Виж целия пост
# 697
Аз писах на Мишел, на ЛС, ще се включа само след мъничко, имам малко работа, влязох за малко, а пък то......... Hug
Виж целия пост
# 698
Гледайте ББТ
Виж целия пост
# 699
Нямам намерение да правя конфликти, просто исках подготовката да е на ниво, но като гледам вие не търпите чуждо мнение и няма смисъл да продължаваме. Времето ще покаже, кой крив, кой прав. Чудя се при наличието на толкова юристи в сайта, как никой не се заинтересува от тази материя. 

Всичко хубаво ви желая!
Виж целия пост
# 700
... Можеш ли с доказателства и факти да кажеш, с какво точка 4 от чл.16 е важна и защо трябва да остане?
Какво ще стане ако тя отпадне?

Това е по-добър въпрос.
Другите ти питания даже можех да ги прескоча.
ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ТЪПО Е ВЪПРОС, КОЙТО ВЪЛНУВА 7 МИЛИОНА БЪЛГАРИ, ДА СЕ ОБСЪЖДА С ВЕЛИКОУМНИ ТЪЛКУВАНИЯ, ЩО Е НАРЕДБА, ЗАЩО ЕДИН МИНИСТЪР НЕ Я Е НАПИСАЛ, АКО Е БИЛ ДЛЪЖЕН ПО ЗАКОН И НОРМАЛНО ЛИ Е ТВЪРДЕНИЕТО, ЧЕ ЩОМ ПРЕДСТАВИТЕЛ НА ИЗПЪЛНИТЕЛНАТА ВЛАСТ НЕ ИЗПЪЛНЯВА ЗАКОНА, ТО СЛЕДВА ТОЙ ДА БЪДЕ ОТМЕНЕН.

Ти ми кажи, какво ще отговориш, ако 7 милиона българи ти зададат моя въпрос:

Представи си, Mishel_, че аз съм етнически китаец, български гражданин.
И някой реши да ме НАЗНАЧИ за министър на образованието.
Като такъв скъсвам сегашната твоя любима наредба за учебното съдържание и написвам една нощ нова. Според нея 2 часа на ден се учи китайски - по 5 дена в седмицата.
На първо време оставям и по 1 час седмично за "български език" - 1 час в месеца е за "македонски", за който отдавна твърдим, че е диалект на българския език; 1 час е за "шопски", за който също казваме, че е български диалект; останалите 2 часа в месеца са за писане и произнасяне на източния български диалект, като се наблегне специално на изучаването на "мьекото" в него.
Нали следиш сюжета - за ученето на езика говорим. За научаването му не се споменава.

Питам те - по кой закон някой ще каже, че наредбата ми е незаконосъобразна. По кой закон ще я оспори. В кой закон е записано, че в българското училище трябва да се изучава именно КНИЖОВЕН БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, при това така, че да се НАУЧИ (УСВОИ) на определено, изисквано, ниво?

Виж целия пост
# 701
Това ББТ ефирна телевизия ли е?


Виж целия пост
# 702

Ти ми кажи, какво ще отговориш, ако 7 милиона българи ти зададат моя въпрос:

Представи си, Mishel_, че аз съм етнически китаец, български гражданин.
И някой реши да ме НАЗНАЧИ за министър на образованието.
Като такъв скъсвам сегашната твоя любима наредба за учебното съдържание и написвам една нощ нова. Според нея 2 часа на ден се учи китайски - по 5 дена в седмицата.
На първо време оставям и по 1 час седмично за "български език" - 1 час в месеца е за "македонски", за който отдавна твърдим, че е диалект на българския език; 1 час е за "шопски", за който също казваме, че е български диалект; останалите 2 часа в месеца са за писане и произнасяне на източния български диалект, като се наблегне специално на изучаването на "мьекото" в него.
Нали следиш сюжета - за ученето на езика говорим. За научаването му не се споменава.

Питам те - по кой закон някой ще каже, че наредбата ми е незаконосъобразна. По кой закон ще я оспори. В кой закон е записано, че в българското училище трябва да се изучава именно КНИЖОВЕН БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, при това така, че да се НАУЧИ (УСВОИ) на определено, изисквано, ниво?





Първо китаец няма право да стане току така министър на образованието......но както виждаш, че всеки може да внесе промени и добавки. Като има тъпи депутати всичко ще мине.


А аз имам чувството, че ви пиша на китайски. Пети, пети път го пиша, сегашните ви доводи няма да минат и ще се приеме поправката освен ако не докажете, какво ще стане ако се махне тази точка. Разбирате ли?
Например - точно какви злоупотреби....трябва да се изброят поименно и после да се обосновете, защо мислите така!?
Виж целия пост
# 703
Хайде, моля ви, да запазим добрия тон и да не се дракосваме за глупости. Не мога да разбера какъв е проблемът на Мишел и защо темата започва да се превръща в поредната  заядлива. Не е ли по-важно да си завършим задачата, има време ще се караме. Не мисля, че сме изложили в който и да било аспект.

Успокойте вече страстите!  Peace
Виж целия пост
# 704
Мишел, попитах те:
По кой закон ще оспориш горната ми наредба за изучаване единствено на "шопски" и "източнобългарски", "бански", "трънски" и пр. диалект, които аз ще наричам в наредбата си български език.

В кой (друг) ЗАКОН е записано, че в българското училище трябва да се изучава именно КНИЖОВЕН БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, при това така, че да се НАУЧИ (УСВОИ) на определено, изисквано, ниво?
И въз основа на който закон някой да оспори хипотетичната ми наредба?

Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия