КЛУБ НА РОДИТЕЛИТЕ, ориентиращи се към ЧАС

  • 54 139
  • 360
# 120
Иса, за квалификацията е дълга и сложна тема също. Отново свързана с текучеството. Щом се подобрява нивото, редно е и заплатата да се вдигне. Ако не - търсиш друга работа.
От друга страна директорът/управителят не иска да бъде манипулиран, нормално.
Как точно учителите си подобряват квалификацията, като са по цял ден с децата? Винаги съм се чудела.

Знаеш, заплатата не е основното и единствено мотивиращо средство за задържане на персонал  Peace Повишаването на квалификацията /привличането на добри учители/ и новаторското мислене са това, което основно би ме привлякло в частното образование... Нека да помислим - какво дава повече частното, от държавното: 1. Имаме едни и същи учебници. 2. Сграда и удобства. 3. Защитеност....
След като така или иначе учебниците са едни и същи - т.е. учи се едно и също. Вместо да спортува в училище, мога да плащам за спорт отделно, мога да наема и човек да взема детето от училище и да учи с него след училище... и ще ми бъде по-евтино отколкото в Частно училище. Това, което искам да видя и примерно в ПЧМГ го виждам е - качествени учители. Връзката родител-учител да не идва от родителя, а от учителя. Не да ми казват /както ми се случи със сестра ми/ "Не ми е работа да ви търся аз."
Но най-вече учители, които са готови да дадат повече от себе си, защото учебника е рамката, но как ще го поднесеш на децата, как ще ги заинтригуваш - това вече го решаваш ти.

Видях по-горе Мухата пита защо не се учат съвремени автори - А какво пречи учителят да сложи съвремени автори в списъка за литература и преподавайки "До Чикаго и назад" да направи паралел с някой съвременен пътепис?

За времето за квалификация - има лятна ваканция Wink В една от английските детски градини учителките посещават всяко лято опреснителен курс по езика, макар градината да няма лятна ваканция.
Виж целия пост
# 121
Глава 4/5

Станишев ме гледаше с поглед, който не сваляше от мен. Без да изразява нещо определено.Трябваше да премина към същината за да не го изгубя.
-   В тази връзка, като ползвам натрупания опит, считам, че относително бързо и достатъчно ефективно е възможно да подпомогнем наболелите проблеми на образованието в София.- имах малко време, в което можех да му задържа вниманието. Редуцирах някои обобщения, които бях планувал да изкажа. И продължих:
-   Идеята ми се състои във следното: Предоставете ни 4 терена по 50-60 декара в София. Първият, в околностите на северна София (м/у Кремиковци и Мировяне). Вторият, в източната част – до Младост. Третият, на запад. Последният в южните квартали. Необходими са и 30 милиона еДро, ниско лихвен ( до 4% ) кредит за 20-30 годишен период. И ние ще построим на ‘тез терени нови ЧУ – от север до юг, на изток и запад. Български училища – за 8-10 000 ученици в София.
-   За какво са ни тези частни училища ? Какви глупости говориш ! Хората трудно живеят, а ти за ЧУ говориш ! И те са скъпи, нали ?
-   Не се ядосвайте, моля Ви, господин Министър Председател. Нека обясня. Навсякъде по белия свят ги има. И в ЕС даже. Препоръчайте на депутатите да законосътворят:

1.   Не да приравняват ЧУ към търговска фирма – туй е смешно. Те знание садят, а не домати! Данъци и такси плащат ‘кат ‘за Лукойл. Само чуйте : 20% данък ДДС за допълнителни услуги; данък печалба; данък осигуровки; данък сгради; данък смет и т.н. Изземват до 25 % от таксата платена от всеки родител. Намалете ги и таксата на ЧУ ще намалее.
2.   Държавна политика „за” Конституцията и модел „пари да ходят като куче до ученика”. Още 5-10 % пак надолу може.
3.   Въведете преференциална система за учебни заведения – за храна, транспорт, енергия и прочее – до 10% да е ефекта.
4.   Плосък ДОД от 10% е добре. Но без осигуровките разпределени 10:10:10 ( работодател:държава:служител ) е ‘наполвин пълно.

-   Ето тогава г-н Прениер, няма да е толкова скъпо. Таксата ще бъде до 30 % по-ниска, а заплатите на педагозите с 20-30 % по-високи ( че сега са само до 50% по-високи от братята „държавни”). Качеството ще е нагоре. И за повишаване на квалификация и битовизми  може/няма да се мисли.
          И ‘дръжте таз инфлация до 6%. Инак, кофти.

-   Повече не искам да те слушам! –вече троснато отсече ПремиеръТ- децата в ЧУ имат джобни, колкото заплата на работник! И ‘тез родители - снобари.Ти знаеш ли какво пък искат те?




кулминацията... ще е най-последна ще да е
Виж целия пост
# 122
За текучеството - лошото е, че като кандидат клиенти не можем да получим обективна информация за този факт. Никой няма да признае, че има текучество. Остава да разчитаме на апокрифна от втора и трета ръка. Ето, Асинка казва за св. Георги... Но направо не мога да го повярвам, че толкова скъпо и с претенции за повече училище ще си позволи текучество. Защото базата и директорът са нищо, едно училище си гради репутацията от учителите.
Асинка, твоята позната може ли да ти е говорила само за българската Чуден Свят, защото там наистина имаше голямо текучество през последните години. Но за английската и за св. Георги аз не знам...

Та така, това което аз търся е място, където учителите работят с мерак и вдъхновение. Щото всички знаем, че да си учител не е професия, а призвание. Оплакванто, че работели много не го приемам. Ако работата е сърцето ти, естествено, че ще работиш по много. Не просто ще присъстваш, докато си отиде последното дете, а наистина ще 'работиш', пък било то играейки с децата на двора. Имена, моля Simple Smile

Видях в предната тема един въпрос, който е потънал някъде през страниците - за профилът на родителите и учениците в дадено училище. А това също не се вижда от изрядните документи на училището, а и трудно можеш да го прецениш от пръв поглед. Ние сме от онези плебеи, на които в края на месеца парите не стигат, но образованието на децата им е първи приоритет. Понякога си се чудя на собствената смелост къде се бутаме в А група с богаташчетата с претенции.
Виж целия пост
# 123
Аз не съм съгласна с някои отношения към учителите - например, че трябва да работят безкрайно много, защото това е призвание. Трябва да работят съобразно нормативите - за ученищната възраст това е 1/2 ден, да имат време да помислят как ще разообразят материала и ще подобрят процеса. Не си представям една учителка да мисли за тези въпроси в 90 мин. в бусчето, обикаляйки София. Също учебният процес е обща работа. Трябва да има ръководител по учебната част, който да води и да изисква от учителите по-специфични занимания и да подбира, такива с желание.

А сега се сещам дали няма майка, която да работи в НОИ, можем по булстатат на училището да видим дали има текучество. Всеки трудов договор се регистрира, и напускането също, така ще видим и колко учители са на трудов дотовор.
Виж целия пост
# 124
Не ща много работа, напротив, искам да е количество /малко/ за сметка на качество /по- големичко/, КПД висок да има, дето му се вика. Затова още в предходната тема се включих главно с мотива, че ми се иска да разбера за метода на обучение.
Предпочитам едно добро училище с добра база и малко ученици в клас, но работещи качествено и съобразно възможностите си, които могат да вървят по- напред с училището, вместо ДУ и задължителни курсове по езици, кандидат- "гимназиални", кандидат- студентски, спортни школи и т.н. и задължителното с тях размотаване по улиците, бързане и нерви.
Виж целия пост
# 125
Тинкърбел - специално за Св. Георги ми говореше, където тя отиде за място по музика и се отказа веднага.
каза, че и в момента търсят учители, както май почти всяка година ( по различни предмети)
А аз исках Чуден свят или Wonderworld за сина си, за да може ако тръгне от там, после да продължи в Св. Георги, което разбира се няма да се случи.
Вече съм се насочила към други ЧУ ( с детски градини към тях)

Виж целия пост
# 126
Асинка, много, много ми помагаш с това инфо (и ме объркваш същевременно) А ти кое у-ще си избрала?

Judy, май идеше реч за учителите, не за децата. За децата те подкрепям 100%. но за да имат високо КПД уроците, трябва учителите да са се подготвили малко повече Sunglasses

И учителката може да мисли как да разнообрази материала и да се подготвя и в училище, след предвидените й от нормите 4, или 6 часа. Даже все ми се струваше, че там се мисли по-лесно Sunglasses
бтв убедена съм, че напр. един Иван Симеонов не спазва нормативите и не се чувства 'прецакан', ако е работил малко повече часове. Това са моите хора, тях ги разбирам. Но точно за това всеки има различни критерии за това що е то добро училище, иначе всички щяхме да се бутаме на едно място.
Виж целия пост
# 127
Асинка, много, много ми помагаш с това инфо (и ме объркваш същевременно) А ти кое у-ще си избрала?

Мен също... аз се бях замислила за английската част на Чуден свят и после Св. Георги, за което чувам само прекрасни отзиви.  newsm78
Виж целия пост
# 128
...
Judy, май идеше реч за учителите, не за децата. За децата те подкрепям 100%. но за да имат високо КПД уроците, трябва учителите да са се подготвили малко повече Sunglasses

...

Учителите точно имам предвид- не държа да са постоянно с децата, нито да им организират целодневен престой в училище. Искам когато си плащам повече то да е за качествено обучение, което не изисква голямо висене над учебниците и на чина, а дава по- качествени знания. Че учителите следва да са по- подготвени- разбира се, че следва.
Ще ми се, напр., ако моето дете е добре с математиката и решава задължителните задачи в час за 15 минути сам в тетрадката /засичала съм/, учителката да не му губи времето /и моето/ извън този час с допълнителни, а да оползотворява същия час изцяло, като му даде материал, съобразен с нуждите му от надграждане на нивото още там, по време на задължителния престой в училище. За това обаче, учителят наистина следва да е подготвен.
Виж целия пост
# 129
И учителката може да мисли как да разнообрази материала и да се подготвя и в училище, след предвидените й от нормите 4, или 6 часа. Даже все ми се струваше, че там се мисли по-лесно Sunglasses
бтв убедена съм, че напр. един Иван Симеонов не спазва нормативите и не се чувства 'прецакан', ако е работил малко повече часове.

Може би не е нужно да навлизаме в детайли, обаче аз също мисля, че учителката трябва да мисли за разообразяване на материала в извън определените й 4-6 часа. Само, че когато частното училище я е задължило след тези 4-6 задължителни часа, да води самоподготовка още 4 часа и да придружава децата в автобуса още 90 мин. според мен тя няма кога да мисли. Вярно, че за това взима 50% повече, но никой не й е предложил алтернатива. Аз определено си мисля, че учителката трябва да работи 8 часа - 4-6 с децата и 2-3 за нововъведения. А при сегашната работа в частно у-ще това няма как да стане.
Виж целия пост
# 130
Judy, анджък  Peace
Уравновилоква си има в държавното образование, защо го има и в частното обаче?
Виж целия пост
# 131
При създаване на истински работещ пазарен механизъм в частния сектор по отношение на образованието мисля, че ще отпадне постепенно не само уравниловката, но ще се наложат и редица положителни неща. Знам, че няма да стане от днес за вчера, ще трябват години и доста труд в тази насока, но задължително начало е да се даде шанс на частните училища да се "преборят" за съществуването си, като напр. се реализира възможността, която се обсъжда в другата тема- парите, предоставени от бюджета за обучението на моето дете за съответната учебна година да го "следват", независимо дали изборът ще е държавно, общинско или частно училище. По този начин повече хора ще могат да направят свободен избор къде да запишат децата си и финансовата страна не би била толкова решаваща или поне не решаваща до такава степен, както е сега.
Виж целия пост
# 132
Judy, и аз да кажа анджък!!!  Peace

А синът ти в кое у-ще е (извинявай, пропуснала съм)
Виж целия пост
# 133
Писах в първата тема- синът ми е още ІІ клас в държавно училище, но темата ме интересува изключително много и се включвам до колкото мога активно в нея. Вълнувам се предимно от методите на обучение и от ефективността им на практика. От класната му съм доста доволна за момента, но това е шанс, а и тя ще ни бъде само до ІV клас.
Вторият ми син е още по- дребен, няма 2 години, там пък се ориентирам за градина още, имаме една година докато стане на съответната възраст. Та ми се ще когато проблемът възникне вече пред мен в пълнота да имам някаква насока.
Виж целия пост
# 134

ЕВАЛА, МОМИЧЕТА, ЗА ГОТИНАТА ДИСКУСИЯ!   bouquet


Видях в предната тема един въпрос, който е потънал някъде през страниците - за профилът на родителите и учениците в дадено училище. А това също не се вижда от изрядните документи на училището, а и трудно можеш да го прецениш от пръв поглед. Ние сме от онези плебеи, на които в края на месеца парите не стигат, но образованието на децата им е първи приоритет. Понякога си се чудя на собствената смелост къде се бутаме в А група с богаташчетата с претенции.

Айде тази седмица пак да се върнем на профила на родителите? В онова "есе", което писах предната седмица имах и по-подробна такава част, още не съм я публикувала. Но тази седмица нека си поговорим и за това. Адски много ме вълнува. Не клюкарската част, разбира се.
Сега продължавам да чета. Липсвах малко и колко готино си обсъждате. Евала пак от мен. И благодаря за приятното четиво.  Heart Eyes
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия