ПЕТИЦИЯ срещу задължителното въвеждане на училищно обучение от 6-годишна възраст

  • 33 815
  • 580
# 150
 живяла съм в различни държави по света и навсякъде беше прието децата да започват образованието си на 6 години. Нашите деца са доста по- големи от съучениците си по света. Наистина образованието е по-разчупено и уютно, но пак се учат да четат и смятат в 1ви клас. А предучилищна също същещвува. Не мога да разбера защо толкова се противите. Точно в света които живеем хората са принудени да съзряват по-рано и да изкарвам пари по- рано. Децата ни са достатъчно умни, за да справят с натоварването. Плюс това съм сигурна че всяка от вас е имала поне по 4- 5 съученика започнали на 6. При мен това бяха и едни от най-добрите в класа.
Виж целия пост
# 151
Именно-образованието в "различни държави по света" е "по-разчупено и уютно" и по този начин децата се учат да смятат. Направено е така, че малките деца да възприемат знания с лекота, неусетно, без стрес.
Когато и в България образованието стане като в "различни държави по света", и ние няма да се противим.

Нашите деца са достатъчно умни, за да се справят с учебния материал-това го казват много майки на първокласници, но също така казват и че децата са изтощени и изнервени, когато се приберат в къщи от училище и занималня. На интелектуалното натоварване може и да издържат, но не издържат на физическото и психическото натоварване. Защото обученито е организирано по непосилен за малките начин.

Аз бях най-малката в класа навремето и бях най-добрата ученичка. Какво от това? Днешната програма няма нищо общо с едновремешната.
Виж целия пост
# 152
Според мен трябва да дадат право на родителите да избират.Моето дете е родено януари и аз бих го пуснала на 6г и 9 месеца,защото на 7г.9 месеца вече е късно според мен.
Виж целия пост
# 153
Именно-образованието в "различни държави по света" е "по-разчупено и уютно" и по този начин децата се учат да смятат. Направено е така, че малките деца да възприемат знания с лекота, неусетно, без стрес.
Когато и в България образованието стане като в "различни държави по света", и ние няма да се противим.

Там е проблемът, че в нашата държава образованието не е така разчупено и уютно за 6-годишни ученици, както в държавите от  Западна Европа.  Crossing Arms  Naughty
Виж целия пост
# 154
Така, не смятам че образованието ни е прекалено трудно. Наистина сте прави-
не е достатъчно разчупено и уютно. За това обаче са нужни средства и най вече ДОБРИ преподаватели.
А как ще има добри преподаватели при положение, че заплатата на начален учител е 300 лв? На никoй не му се работи за толкова. Естествено че учителите няма да си дават зор, пари не се получават.
Разбира се има и хора, които си обичат професията, но са единици и често не им стигат възможностите да дадат всичко, което искат. Освен това не трябва да пренебрегваме факта, че сме доста амбициозни родители. Искаме детето ни да чете Толскои във 2ри клас. Не е само напъна от страна на училището.
Но вярвам че всичко ще се оправи. Аз лично съм доволна от промените, които се правят в образованието! Поне са нещо, виждат се действия. Защо непрекъснато трябва да се противим!?
Естествено, не искам наредбите да са задължителни за всички деца, всяко същество е отделен индивид! Но ние не сме хора, които приемаме новостите с отворени ръце...
Виж целия пост
# 155
Ами нека тогава първо решат проблема със заплатите на учителите. Вместо да се опитат да се справят с него, забъркват втори, трети..... И защо, в крайна сметка, за това, че управляващите не могат да се оправят с учителските заплати, трябва да плащат децата?

Нямам никакво желание детето ми да чете Толстой във втори клас. Ама никакво!  Peace

Ако промените, са "нещо, виждат се действия"-да, виждам едно хаотично щуране насам-натам. Действие на парче. Писане на програми, които не е ясно как ще се изпълняват. Благодаря, такива "действия" не ме радват ни най-малко.

Виж целия пост
# 156
Абсолютно съм съгласна. Вярно е, че трябва да приемаме новостите, но е вярно и това ,което пише Виви. За да се докаже кадърност, се въвеждат някакви новости. Просто за да има действие, но....това ми прилича малко на онзи лаф за казармата-" тия камъни от тук- там, ония камъни от там-тук".
Съгласна съм, че промени са нужни, но трябва да седнат на масата учители от практиката, хора от Университетите, специалисти и да обмислят единна цялостна промяна.А така се получава работа на парче. И при всичките им измислени нововъведения няма допитване до практиците.
Виж целия пост
# 157
Май от МОН са се отказали от идеята за първолаците.В поне в нашата детска градина така говорят другите мами.
Виж целия пост
# 158
Аз пък не виждам какво му е лошото децата да тръгват на 6 на училище. То така или иначе в чужибина тръгват по-рано от колкото тук.
Виж целия пост
# 159
Защо непрекъснато трябва да се противим!?
Естествено, не искам наредбите да са задължителни за всички деца, всяко същество е отделен индивид! Но ние не сме хора, които приемаме новостите с отворени ръце...

Защото ни засягат пряко, защото се отнасят конкретно до нашите деца, до техния живот, защото сме отговорни родители (надявам се) и имаме глави на раменете си, които са там не само за украса.
Наредбите, искаш, не искаш, са задължителни, затова е хубаво когато се пишат и издават, преди това да се мисли. Хубаво би било, да се създават от високо интелигентни хора, съзнаващи отговорността, която носят, поради което би следвало издавайки някаква нова наредба добре да обмислят ситуацията от всички възможни страни, и преди всичко да мислят за реалните последствия от наредбата, която ще издадат.
Възможно е и да сме консервативни, ама това е, защото от недообмислени новости пишман станахме.
Виж целия пост
# 160
Напротив. И това е част от темата.
На 18 и на 20 няма проблем да започнеш работа. Докато на 17-има. Трудовото законодателство поставя доста ограничения.
Виви, със задължителния ХІІ клас няма как да не завършиш на 18 г. Въпросът наистина не е в това.
Много пъти съм си мислила дали наистина не сме ние, българите, от хората, които все са наопаки и никога не възприемаме новостите. И все пак, това задължително пращане на децата на училище на 6г. не ми харесва. В момента проверяваме кандидатстудентските работи по български език от предварителния изпит в университета, в който работя. Пълна трагедия. Неграмотност. Какъв е смисълът да вземем ума на детето в началото, а после да се кара на автопилот и всички да взимат задължителната диплома за средно образование (при което решават, че трябва да имат задължителна диплома и за висше).
Пак ще повторя, че за мен е безумно децата в началния курс да познават правилата на българската граматика, кандидатстващите след седми клас да ги поназнайват, а тези, които са абитуриенти, отдавна да са забравили какво е това четене и писане.
Преди една-две години един професор се пошегува, че очакваме първия студент, който не е прочел нито една книга. Моето подозрение е, че този студент вече е влязъл, а вероятно се е и дипломирал. Парадокси.
Виж целия пост
# 161
Съгласно новата програма на МОН, 11 и 12 клас няма да са задължителни. Гимназиалната степен ще бъде разделена на 2. След 10-ти клас ще се осигурява "изход от системата", за да може завършилите да се "реализират на пазара на труда". 11 и 12 клас ще учат тези, които искат да кандидатстват във висше учебно заведение.
За завършващите 10-ти клас става дума-ще излизат от системата на 16-17 години.
Виж целия пост
# 162
. . . .
 Пълна трагедия. Неграмотност. Какъв е смисълът да вземем ума на детето в началото, а после да се кара на автопилот и всички да взимат задължителната диплома за средно образование (при което решават, че трябва да имат задължителна диплома и за висше).
Пак ще повторя, че за мен е безумно децата в началния курс да познават правилата на българската граматика, кандидатстващите след седми клас да ги поназнайват, а тези, които са абитуриенти, отдавна да са забравили какво е това четене и писане.
Преди една-две години един професор се пошегува, че очакваме първия студент, който не е прочел нито една книга. Моето подозрение е, че този студент вече е влязъл, а вероятно се е и дипломирал. Парадокси.

Отдавна се е дипломирал. Един познат с гордост разказваше, как бил прочел една книга. Не разбрах дали е била учебник или нещо друго. И сега работи. Вече не знам къде е, но обикаля разни фирми и винаги е с големи претенции. В две от тях изкара по 3 месеца.
Виж целия пост
# 163
Виви, това за разделяне на системата и незадължителни 11 и 12 клас ми напомня на немската образователна система, където можеш да излезеш със завършен 10 клас. Следващите 2 класа са по желание и се водят като матурни класове. Само с взети матури при нас може да се кандидатства за висше образование.
Завършилите 10 клас имат възможност да избират професионална ориентация, която обикновено е 3 г. и е нещо от типа на българските СПТУ, но с тази разлика, че сутрин се ходи на училище, където се учи само по професията, а следобед се ходи на работа (стаж, практика) във фирма, свързана с избраната професия и със съответното заплащане.
Ако го направят така в България, няма да е хич лошо, но... дали?
Виж целия пост
# 164
Според това, коетопрочетох в програмата на МОН, ако 10-ти клас е завършен в професионалон училище-завършваш обучението.
Ако е завършен в общообразователно училище-предивдени са краткосрочни модули за обучение по някоя професия. В никакъв случай няма да са 3 години.
Иначе и тук предвиждат да е така-само с взета матура след 11 и 12 клас да се кандидатства във висше училище.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия