КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ"4- частни гимназии

  • 65 771
  • 455
# 75
Доволна съм Simple Smile
Вчера ни беше сефтето. Сутринта - пълен отказ, но след 15-тина минути увещания в двора и пред вратата, за наша радост ни обърна гръб и влезе. Вечерта пък не му се тръгваше. Имат около един декар затревен двор, заобиколен с висока ограда и когато времето е хубаво, освен свободните игри, част от заниманията са изнесени навън - тук таме има малки пластмасови мебели, а също навън им  провеждат някакви организирани игри. През лятото изнасят басейн с топки и надуваем басейн с вода.
Вчера са имали танци, песни и английски, днес - урок по тетрадка и английски. Разбрах, че са говорили за бухала и че са рисували и свързвали точки.
Работят по системата 'Ръка за ръка'. Едната от учителките е логопед и тя изяви желание да работи индивидуално с детето  2-3 пъти седмично /той определено има нужда/, въпреки че не е от нейната група.
Макар че все още градината не работи с пълен капацитет /относително нова е и има свободни места/, не правят компромиси със сборни групи - децата са разпределени и отделени по възрастови групи.
Днес го попитах какво най-много му е харесало, а той отговори- храненето Simple Smile Мъже...

Виж целия пост
# 76
Струва ми се, че анкетата е много добра. Никога не съм предполагала, съществуването на толкова много гимназии и то частни. И темата си е добра, но сега ще е добре да се включат повече с "опит" - питали и патили, за да може да се направи някаква подредба на самите гимназии не само по рейтинг, а и по профили - езикови, математически, финансови и т.н. А също така би било хубаво да се докопаме и до инфо и да систематизираме и по дипломи /признавани и лицензирани/, с които децата завършват дадената гимназия.
Виж целия пост
# 77
Досега писах дълъг пост и сега го няма - същата магия като при Миленка днес.

Мухата, Призма, сложих новото инфо от постовете ви в началото на темата. Благодаря!

Момичета, хайде  Simple Smile :

1. да си възстановим традицията "Гласувах за ..., защото" - така събираме допълнително инфо

2. да подговим въпроси към нашия гост-лектор логопед

3. да добавим имена на готини учители в Белия списък и за рубриката "ПРЕПОРЪЧАНО" - допълнителни занимания (да мислим вече и малко по-лежерно и като за лято  Wink)

Благодаря!
Виж целия пост
# 78
Гласувах за:
1. АК - не кандидатствахме там, нямаме интерес към тази насоченост на образованието, но съм чувала добри /с малки/ забележки отзиви.
2. Френски лицей - нямам информация друга, освен тази която почерпих от тук и тя е позитивна. Толкова, че ми се прииска, сменяйки езика на дъщеря си след 7 клас, да я пратя там - уви късно!
3. Ерих Кестнер - изпробвана система в продължение на 8 години. Добри перспективи и за продължаване.
Виж целия пост
# 79
Нямам впечатления особени за логопедичните проблеми. Стана дума, че към у-щето на дъщеря ми има логопед. В един момент бяха минали на някакъв профилактичен преглед / май всички новопостъпили в предучилищната група/ и аз получих съобщение, че би било добре да се поработи с нея за този и онзи звук и искаха от мен съгласие да я пускат на логопед. На мен лично ми се видя по-скоро като презастраховане, защото аз не бях забелязала някакви особени проблеми, но аз и не съм специалист. Ходи една година, но за мен това никога не е било приоритет  и не съм и наблюдавала развитието в това направление, нито съм се срещала със специалистката, а на втората вече решиха, че няма проблем. Знам, че в у-щето има деца, които по 2 - 3 години имат занимания със специалист - сигурно до оправяне на проблема.
 
Виж целия пост
# 80
А. Гласувах за:

1. АК - ходила съм 2 пъти. Страшно ми хареса във всяко едно отношение. Заплени ме отношението към учениците, страхотното образование, обстановката и библиотеката с невероятните книги. Може би наистина е голям шанс детето ти да учи там.

2. Френски лицей - след постовете на Радмила направо съм на път да направя бебока франкофон. Друго инфо нямам, но Радмила доста каза. Благодаря й, че ни "светна" за това у-ще.

3. Англ.-ам. у-ще - заради стипендията за талантливи ученици.

Б. въпросите към sophsan  http://www.bg-mamma.com/index.php?action=profile;u=50695 ги понаписах, но може тук и на ЛС да задавате и вашите. Междудругото, според мен, е добре човек от време на време да минава през логопед (разбира се, зависи от работата). Аз съм ходила като студент и наистина дава много, но все още не е достатъчно оценено в БГ. Детето ми също е ходило в ДГ и у-ще (по-малко), но мисля, че има върху какво да се работи още.

В. включих си любимите учители в Белия списък, поизфуках се и с допълнителните занимания от "Препоръчано".

 Laughing Laughing Laughing
Виж целия пост
# 81
Аз съм на път да се откажа от тази тема. Интересни са ми някои неща, но се пише ужасно много, за много различни неща, липсва ясен фокус и за мен лично се получава Information overload - твърде многото инфо е като напълно липсващото такова. Жалко, защото определено има интересни аспекти, но... в този формат не ми върши работа.
Виж целия пост
# 82
Мое мнение е, че за качеството на едно у-ще /гимназия/ е нейната "целенасоченост". С други думи какъв е приоритета и как се работи в тази насока. Имам предвид - език, професия, изкуство - нещо, което да е водещо. Страшно съм подозрителна към всестранното развитие /от всичко по малко/. Като езиково училище - и английски и ако желаете френски, а може и немски, пък защо не и японски, не искате езици ами да ви направим програма за бизнес обучение и т.н. Тези както ги наричам "всеядни" училища /гимназии/ само съсипват бъдещето на децата ни, а и имиджа на ЧУ. Не може да има добро професионално и педагогическо издържано езиково образование по н на брой езика, по всичките да имаш отлични преподаватели и работещи съвременни програми и в крайна степен сертифицирано дипломиране. Та даже и в унито са разделени в различни катедри с разни ръководства и преподаватели по различните езици, да не говорим вече и за други насоки /стопански/.
Виж целия пост
# 83
Muhata, абсолютно си права.
А какво мислиш за ранното двуезично обучение?
Виж целия пост
# 84
Отново да си повторя поста от по-рано днес. Много е неприятно като изчезне така, защото хем имам чувството, че съм го казала, хем го няма! Спомням си, че и към нашия вътрешен човек edu_daddy писах... Най-вече , че едва ли се впряга толкова на коментарите, все пак трябва да е бил наясно какво може да очаква като влиза в кокошкарника, нали  smile3503

Та хайде пак за ПЧМГ. Имам приятелка, която покрай професията си има поглед над доста училища и резултатите им. Заговорихме се защо така не виждам деца от ПЧМГ по първите места на математическите състезания и тя каза, че не е изненадана. Иван Симеонов, колкото и да го харесва и тя бил много скоростен и, както тя се изрази "препуска по материала". Общото й наблюдение беше, че децата не учат. Не им се дават домашни, а който го прави не следи да се изпълняват. Имало проблеми с дисциплината, особено при някои определени преподаватели. Всичко това ме изуми, защото както и Лени знае, на срещата бяхме уверени именно в това, че дисциплината и знанията, както и учебния процес ще са точно това, което очакваме. Другото е, че учителката по английски, която определно ни грабна тогава с подхода си, с нагласата си към децата, според това мнение (а както казах имам основания да му вярвам) никак не се справя добре дори с големите ученици. Звъни на родителите с оплаквания от дисциплината и т.н.
Тя похвали много г-жа Алашка, но било много трудно да попаднеш в нейния клас. А за другите учителите по математика са 3-ма, сменят се. Иван Симеонов води най-вече СИП-а
Труден избор! А това, което го прави близък до невъзможност е, че нещата, информацията и наблюденията почти не се покриват Sad
Виж целия пост
# 85
Мая първо да ти отговоря на теб!
В у-щето на дъщеря ми има всякакви деца - български родители с деца, родени по немскоговорящи държави и незнаещи български, до деца с родители - германец и французин или пък индуска, да не говорим за масовия вариант българка или такива дето нямам и директен контакт. Няма проблем за децата  /веждала съм го с очите си / единият родител да говори с деца на своя език, а втория на друг. Нямаме представа, колко приспособими са децата ни и особено в началото /несъзнателната част от живота си/ те реагира на музикалността на езика /сравнявайки например френски и немски - гатанка кой е по-звучен/, реагират по рефлекс - стига да се изработи, а не да пристигат хаотични команди / днес тати говори с мен на лаещ немски, а мама ме гали пеещ френски и утре сменяте ролите/. Децата ни без два езика са загубени в съвременна Европа /мое скромно мнение/.
Да се изкажа и по тревогите на Милена. Голямата ми щерка след 7 клас реши, че за нея не е езиковото образование и тъй като беше влязла и в НПМГ и В СМГ имаш "завиден" избор. Насочи се към СМГ - гимназия елитна и с традиции.
След пребиваването й там аз, за съжаление съм с резерви. Като цяло 8, 9 10 класове учат усилено, но системата е ако детето е амбициозно - то насмогва на "препускането по материала". Още на първата родителска среща ни се обясни, че те се интересуват от най-добрите - отиващи на международни олимпиади и ако другите не успяват, си е техен проблем. На дъщеря ми задачи са й обяснявани от неин съученик /от 5 клас подвизаващ се в СМГ и безспорен гении в математиката - класирал се на 1 място в АК, но не отишъл там/, които и да е безспорно гениален математик, питам какъв педагог е и как обяснява. Тава все пак е държавно /може би килийно/ училище, но не е редно тази практика и подобна да се пренася в частно училище. Милена направо ме изуми с информацията и ме разочарова. За мен в всичките тези години, в които децата ми са били ученици съм си мислила - плащам, за да получа по-добро качество и по-вече, а когато са били в държавно съм се примирявала - не плащам и получавам според средното ниво, но варианта да плащам и да получавам според средното ниво, за мен не е приемлив.
Виж целия пост
# 86
Muhata, аз също доста се разстроих от това. Първо, че се изненадах от нивото на материалната база при една прилична цена все пак. Ясно, че са под наем, че им вдигат цените и т.н., но за мен като родител на първолаче има значение в каква сграда, стая и околна среда 7 год. ми дете ще стои по 8-9 часа на ден срещу тази сума. Все още мисля, че за малките тези фактори са важни.
Но ме впечатлиха учителите и настройката им. И когато и срещу това получих негативни коментари, от човек, на който аз лично много вярвам, това ми повлия доста зле. И сега не знам на къде съм, а Май е почти тук Sad
Виж целия пост
# 87
тук съм - чета  Simple Smile и мисля.

Миленка, аз днес се замислих дали ПЧМГ не ползват само Имената за "примамка", дори го писах. Как мислиш?
Не, че е лошо - по-скоро рекламен трик тип "привличане на звезда". То май във футбола често се среща - Бекъм колко играе, ама колко и се шуми около странния му US отбор. Същото е с професорите от ВУЗ-овете, поне така беше по мое време. Привличат "духом" 1-2 имена и се прави университет.

Мухата, май в СМГ винаги са ползвали този подход, който описваш. Може би и затова са били винаги търсени и имтересни, Има предизвикателство.
Виж целия пост
# 88
Все пак да спомена и друга гледна точка.
Не съм го изпитала на собствен гръб, но учителката на дъщеря ми / и на голямата и на малката и аз много й вярвам/ е на мнение, че там работят добри професионалисти. Не е коментирала имена и начин на работа, но това мнение аз не бих го отминала.
Ако учителите от държавното у-ще /включително и СМГ/ променят начина си на работа - имам предвид към по-индивидуален подход и в известна степен и начина си на мислене в посока, че не само с каймака трябва да се роботи сигурно ще се получи перфектни педагози за частното образование.
Виж целия пост
# 89
Все пак да спомена и друга гледна точка.
Не съм го изпитала на собствен гръб, но учителката на дъщеря ми / и на голямата и на малката и аз много й вярвам/ е на мнение, че там работят добри професионалисти. Не е коментирала имена и начин на работа, но това мнение аз не бих го отминала.
...

Сега се сетих, че и Тинкърбел ги беше похвалила. Бяха й казали добри думи за там.

Мухата, не знам дали успя да прегледаш предната тема. Но там се заговорихме къде продължават да учат децата ни като засякахме от стари випуски какво е положението през atol.bg и "Помагало" http://schools.pomagalo.com/1/340/?sk=901797.

Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия