Стара Загора 50 - Юбилейна информационно-историческа срещу пет лева...

  • 25 359
  • 282
# 60
Вечернице да ти е живо и здраво момчето и да ви носи само усмивки и щастие!!!
Вчера Любо порасна и вече е на 2г.Ето малко снимки от партито  http://www.snimka.bg/album.php?album_id=244585
Черпя ви виртуално с каквото ви е на сърце за здравето на моето пораснало момче 1dating
Виж целия пост
# 61
Честит рожден ден на Любо!   bouquet
Виж целия пост
# 62
здравейте!
един приятел скоро става на 30 год и му бяхме обещали да му подарим наргиле за юбилея, а сега не мога да се сетя откъде мога да купя, т.к. ние бяхме гледали в софия. знае ли някой къде се продават в стара загора?

Наргилета се  предлагат и в едно малко магазинче срещу часовника на Кукления театър (там, където преди бяха Принс хамбургер)
Виж целия пост
# 63
Е, браво днес не ви следя и 2 страници изписахте.smile3523
Честито на рожденниците, живи  и здрави, пък и бели да ви правят по-вече. 
Виж целия пост
# 64
Здравейте! Моля ви да ме насочите към ортопед за новородено. На 04.04. се роди моята малка дъщеря Сияна. От форума знам, че трябва да отидем на ортопед на 1 месец, но нашия педиатър не ни изпрати, нещо повече - каза, че не било необходимо. Моля ви, препоръчайте ми ортопед, който ще ни обърне внимание. Много ви благодаря предварително  Hug
Виж целия пост
# 65
Да ти е честита принцесата!

Съжалявам, че не мога да ти препоръчам детски ортопед, ако е за възрастен - тях по-ги зная.
Противно на преобладаващото във форума мнение за абсолютната необходимост от ортопед, и аз, като твоето педи смятам, че посещението не е необходимо. Ако има проблем, опитния педиатър ще го установи и ще ви насочи така или иначе.
Виж целия пост
# 66
Честитта рожба и от мен! Да ти е жива и здрава!

Аз навремето ходих при Дърмонов (май така се пишеше). Тогава той беше единствения ортопед в града, който приемаше бебета. Поне друг не ми беше известен.
За съжаление не мога да ти дам координати, но предполагам, че педиатъра трябва да ги има. Няма ли начин просто да му обясниш, че се притесняваш и искаш да заведеш детето на преглед за твое успокоение. Смятам, че той най-точно би те насочил.
Вероятно ти е неудобно, защото това би означавало да не приемеш мнението му, но ти имаш пълното право да не го направиш, когато дори малко се съмняваш или притесняваш.

Гери, да ти е жив и здрав Любо, да расте палаво и вечно засмяно дете  bouquet
Виж целия пост
# 67
Честито на рожденниците .....
Да са живи  , здрави , много палави и да растат весели и щастливи деца!

Колкото до  Дърмонов - с направление може да се отиде в кабинета , който се намира до градинката на баня Пиперка  ...Ако обаче той прецени , че трябва да прегледа детето на ехограф във ВМИ -то   си плащаш - мисля , че беше 20 лв  newsm78
Виж целия пост
# 68
Мама на две бебета - Честито. Да е жива и здрава хубавата малка Елена!   ylinfant newsm51 smile3541
Вечерница да ти е жив и здрав малкия-голям мъж  smile3525 .
sladka_hapka много хубави снимки, това в Родопите ли е, много е красиво!  smile3501 браво за хубавите снимки.
geri143495 честито на малкия Любо да ви е жив и здрав  newsm59 .
Били честито малка беба с хубавото име Сияна.  ylinfant  Да ви е жива и здрава.   bigdance2

 
Виж целия пост
# 69
Вечерница, да ти е жив и здрав рожденника   bouquet
Виж целия пост
# 70
Ха здрасти...! Най-накрая се натутках да седна пред компютъра и във форума и аз...

Честито на всички, които имат нещо за честитене... Не ги изброявам, защото ще пропусна някой... Плиткоумен съм и не помня толкова много... Mr. Green

Аз няма да участвам в играта... Само ще ви допълвам отговорите...  От време на време... Ето например сега... И да поправя няколко фактически грешки...

Първо, железниците продължават да са ми хоби... И то много сериозно... Любимото ми... Джейди, грешиш, че беше някогашно... Wink

Второ... "Първоначално влаковете не са имали локомотиви, а са били теглени от коне" не е съвсем вярно, обаче в него има и голяма доза истина... Около 1550 година в Германия са конструирани дървени релси по тях са се движили карети с дървени колела... Считало се е, че така движението е било по-бързо... Това не се счита за първи влак в историята... Дървените релси са били заменени с железни през 1776 година... Едва в началото на ХІХ век, първо са били конструирани и изпитани локомотивите, а едва след това им е "окачен" товар - товарни и пътнически вагони... Първият истински локомотив се е казвал Блюхер и е бил конструиран от англичанина Робърт Стивънсън (наричан още и Стефенсон) през 1814 година... На негово име е наречено сегашното "нормално" междурелсие по света от 1435 мм (около 60 % от железните пътища на нашата планета)... Ричард Треветик е конструирал локомотив през 1804 год., обаче той не е влязъл в употреба...

Трето... Това, че на по-широко междурелсие се движат по-бързи влакове, не е съвсем вярно... Двата най-бързи влака в света... ТЖВ (Франция - train à grande vitesse) се движи по нормално междурелсие от 1435 мм... А Маглев (Япония, Германия и Китай - магнитна левитация) изобщо не се движи по релси, а върху въздушна възглавница, тласкан от електромагнити... ТЖВ е постигнал и засега държи два рекорда... Рекорд за най-бърз релсов влак и най-дълго поддържана висока скорост на движение - 571,4 км/ч по линията Париж - Страсбург на 3 април 2007 година... И още един рекорд - най-дълго движилият се пътнически влак без спиране... От Лондон през тунела под Ламанша и през Париж до Кан - 1421 км за 7 часа и 25 минути... Влакът е возил снимащите филма "Шифърът на Леонардо"... Маглев през 2003 година е постигнал 581 км/ч и това е рекорд за най-висока скорост на влак на въздушна възглавница... Скоростта обаче е постигната за съвсем кратко време и затова се счита, че ТЖВ е "първенец" към момента... Теоретично обаче Маглев може да развива скорост до около 1200 км/ч, което се приближава практически до свръхзвуковата скорост на движение...

Спори се защо в Русия междурелсието е 1520 мм... Варианти много, няма да ви отегчавам, ето тук има изброени основните идеи "защо"...

Четвърто... И последно засега... Не само руските коне са тежковози... Най-известните са унгарски... Има и други, например френски... А и не техните гъзове са определили 1520-те мм на най-разпространеното междурелсие в Русия... Ето тяхна снимка...



Сега да ви доразкажа за междурелсията... В България се използват и са се използвали изобщо 4 вида междурелсия... 600 мм, 760 мм, 1009 мм и 1435 мм... За последното няма да ви говоря повече... 600 мм е било междурелсието на Великата Рилска Железница - Кочериново-Рила-Рилски манастир... Тя е изцяло демонтирана... Със същото междурелсие е била линията Генерал Тодоров Петрич, която е преправена на 1435 мм... Много малко сведения има и за жп линия 600 мм от Ахтопол до Бродилово... От това междурелсие са запазени два локомотива (единият е възстановен и е във фоайето на Централна гара София, другия е на открито и е в плачевно състояние) и няколко вагона... Единственото реално междурелсие 600 мм съществуващо сега е Детската железница в Пловдив, построена в подножието на Младежкия хълм (Джендем тепе) с дължина 1090 м... Работила от 1979 до 1998 год. и след 9 годишно прекъсване, от 22 септември 2007 год. отново е в експлоатация... С междурелсие 760 мм има две железопътни линии в България... Едната е Септември-Велниград-Банско-Добринище с обща дължина от 123 км, действаща само с пътническо движение... А другата е Червен Бряг-Оряхово с дължина около 109 км и преустановено движение на 15 декември 2002 година... На същата дата се преустановява движението и по теснолинейното отклонение гара Варвара до гара Пазарджик... Двете последни линии са частично разграбени и частично демонтирани... С междурелсие 1009 мм се движат трамваите в София... За тях няма да обяснявам подробно, само ще кажа, че има две трамвайни линии с нормално междурелсие от 1435 мм (линии 20 и 22)...

Уф, толкова много неща имам още да ви кажа, пък постинга ми стана километър дълъг... Въх, то наближавало и три и половина... А, не... Лягам си... Едва ли някой ще ми прочете целия постинг...




П.С. Само да кажа набързо... В света съществуват (малка част от тях само на книга, но почти всички са реално съществували) има-няма 160 различни междурелсия... Източникът е този, който иска да се запознае по-подробно... Междурелсието от 1009 мм е уникално и го има само в при софийските трамваи... От всички междурелсия, най-тясното е 305 мм, най-широкото е 9000 мм... За последното мога да кажа само едно... Това е уникалността на съветската грандоманска инженерна мисъл... Ето повече подробности...
Виж целия пост
# 71
А бе, виждали ли сте как ще изглежда новия МОЛ, до бензиностанция ОК...?



Около 53 млн. евро е инвестицията на "Галерия Стара Загора" АД в строителството на "Мол Галерия" (Mall Galleria) в Стара Загора. Новият търговско-развлекателен комплекс е разположен в имот с площ 12 420 кв.м, върху терен на бившата сладкарска фабрика "Наслада". Теренът е тангиран от улиците "Радецки" и "Хан Аспарух". Проектът е дело на архитектурно студио The Laguarda.Low, отговорно за проектите на GTC по света. В тясно сътрудничество с The Laguarda.Low работят проектантите от българското Архитектурно студио "17.5" ООД.
Обектът в момента е на етап нулев цикъл, изпълняван от софийската фирма "Стройинжект" АД. Провежда се избор на главен изпълнител. Консултант е фирма "Верея консулт" ООД. Проект мениджър е "Вектор мениджмънт България" ЕООД.
"Проектът в Стара Загора се реализира с изключителното съдействие и подкрепа от страна на общинското ръководство на града", уточни българският съдружник и член на съвета на директорите на компанията Евгени Спиров.
"Мол Галерия" е с разгъната застроена площ 36 400 кв.м. Търговската площ на обекта е около 27 хил. кв.м и обхваща: супермаркет на ниво сутерен; две нива с търговски помещения за модни стоки и аксесоари на известни световни вериги; зона за забавления, ситуирана на последния етаж на обекта. Зоната за забавления се състои от: кино тип мултиплекс, ресторанти, food court, електронни игри, казино и др. В обекта се разполагат приблизително около 130 магазина. На три подземни нива и на открити площи в прилежащото пространство се осигурява възможност за паркиране на около 800 автомобила.
Мажоритарен собственик на "Галерия Стара Загора" АД е регистрираната в Полша компания Globe Trade Center S.A. (GTC S.A.), един от големите инвеститори в сектора на недвижимите имоти в Европа. В началото на тази година фирмата за пореден път получи наградата The CEE Developer of the Year 2007. Компанията оперира над 20 търговско-развлекателни центъра, като общият портфейл от завършени, в строеж и планирани проекти достига 2.1 млн. кв.м бизнес и жилищни площи. През 2007 г. GTC е завършила строителството на близо 100 хил. кв.м площи за отдаване под наем. Планирано е изграждането на приблизително 700 хил. кв.м офиси, като по-голямата част от тях ще бъдат реализирани в следващите 3-4 години. Инвестициите на фирмата през 2007 г. достигнаха 356 млн. евро. Първият проект на GTC в България е "Галерия Варна" и беше представен официално през миналата година. Част от инвестициите на компанията в България е и изграждането на "Галерия Бургас". Инвестицията в комплексите в Бургас, Варна и Стара Загора ще надхвърли 190 млн. евро.
Виж целия пост
# 72
Експри на ранина направо ме мързи да чета Sunglasses
За неделя в Пиколото само аз и Джейд ли ще сме?
Виж целия пост
# 73
Изчерпателен, както винаги  Mr. Green

Херко, какво се оплакваш? Скучно ще тие само с мен ли? Crossing Arms Grinning

Днес на обяд, към 12:30 сме на Бирхалето. Гладните и жадните да заповядат!
Херко, няма ли да запалиш белия опел?
Виж целия пост
# 74
Оплакнете очите Mr. Green
Експри, кеф ми беше да чета.
Къде се покри Тишо с новата питанка? Joy
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия