Обследване на готовноста за първи клас?

  • 4 384
  • 22
# 15
Ние   на есен сме предучилищна   а догодина първи клас ,разбира се и аз се притеснявам, имаме още доста  да наваксваме   въпреки че и много   постигнахме  за кратък период от време.Дани    се научи да говори, задава  въпроси  и отговаря с цяло изречение .Може да  прави  описание  по картинка   дори и с малко помощ   от мен ,учим се да разказваме... малко по малко,Може  да  брои   без  грешка  тетрадките Моливко  до  6 годишна възраст   сме ги попълнили   и се  справя    задоволително .Не можем да сричаме    аз не съм го учила мисля  че е рано,уча го да  пишем единствено по пунктир след като купих   книжки с ченгелчета    логопедката каза да не го мъча а да изчакам ...Но има  много какво  още да се желае   ..лошото  е че   го подценявам   Sad  ..
Що  се касае за  запаметяване  на  текст стихотворение нямаме  проблем помни   много ..
Дани няма  приятели   поради простата причина  че около нас няма  деца     а повече  пенсионери  Rolling Eyes Водя го   на люлките и пързалките      и там играе с различни деца.
Хубавото е че    вашите деца посещават градина  ,ние и да искаме неможем да  изкараме повече от 4-5 дена и така стана май много  дълго Hug  bouquet
Виж целия пост
# 16
Amor - детето ти е на 6 год. Щом учителката казва така послушайте я. Нормално децата тръгват на 7 год. Моето дете голямото  от малко беше много надарено, само се научи да чете на 5 години, смяташе от малко и не го дадох преждевременно.

Знам какво значи можещо, а малкото съм го отлагала.

С отлагането се заема самата детска градина и те ти предоставят списък какво трябва да се направи, като те пишат характеристика на детето, а от теб се изисква да протокол от личен лекар, фотокопие от акт за раждане и молба от твое има до инспектората.

Независимо от това, ако решиш да я обследваш и да докажеш, че детето ти има училищна готовност се ходи в детска психиатрична клиника Св Никола. Такова обследване за другаде не съм чула.



На останалите мами искам да кажа - всяко дете колкото по-късно тръгне на училище толкова по-добре. Особено момчетата се говори, че трябва да тръгват от 8. Училищата са ни пълни с деца, които родителите непрекъснато им говорят ами нямат амбиция, ами не учат, а те си имат проблем с овладяването на материала. Много сложни неща учат, които дори като вариант ние не сме го учили по този начин. Учебниците са написани така, че един родител ако няма книга на учителя към даден учебник, не може да обясни на детето. Децата трудно се концентрират за да го научат в клас. 




Имам позната с такъв случай - Учителката в предучилищна им спомена, че детето не се справя. Учителката в първи клас същото го каза и че си има проблем. Майката се ядоса и го премести в друго училище. Сега бил добре, щот учителката много добра, ама като не изисква от едно дете една учителка до четвърти какво ще правят в пети клас и нагоре. Свикват с лесното.



Малкият ми - дано да изкараме четвърти клас. Това ми е програмата минимум.  Joy Joy Joy
Виж целия пост
# 17
луда работа е това образование в бг... Thinking
като гледам как ги обу4ават децата тук ........и пак излизат от у4илище в 10 клас с 4 езика .... ама го няма това напрежение ( 10 кл. тука се равнява на 8 кл в бг след това се кандидатства в колеж)
децата се обу4ават по индивидуална програма според възможностите на детето като в 1 кл. по4ват на 6г с рисуване песни4ки и тем подобни като помежду се вмъкват буквите и цифрите у4ат се и да 4етат ве4е 2 клас по4ват по сериозно у4илището когато са се адаптирали децата. Тук се говори на есен да има и 5 годишна паралелка и да се промени възраста на 5г.
Виж целия пост
# 18
Катина,Мишо в 17ЦДГ в Младост ли е?
Не, от две години има още една  ДГ в София със спецална група.Имаме огромен късмет, че сме там  Blush.

Катинка, извинявай, написах го неволно

Изобщо не се съмнявам в обратното  Hug Heart Eyes


Благодаря за съвета   bouquet твоето мнение по въпроса е много ценно за мен.Имаш нужния майчински опит.
Виж целия пост
# 19
Дороти, твоето мнение винаги ми е било интересно, защото ти си майка, която върви вече по този път, а на мен тепърва ми предстои.
Ако видя, че Мими никак не е готова за първи клас, естествено ще я отложа. Ще се опитам да я подготвя, ще работя още по-усилено с нея, но всички знаем, че то си е до възможности на самото дете, не до желание. Надявам се много да тръгне с връстниците, защото е доста добре интегрирана в сегашната си групичка в ДГ (ако мога така да се изразя). Страхувам се, че при евентуални подигравки би могла да се затвори още повече в себе си. И все пак водеща точка при избора ми след година и нещо ще бъде до колко Мими ще бъде готова.
За учителката - незнам дали трябва да е добра, но със сигурност трябва да е разбираща. Защото и на 8 години да тръгнат на училище, нашите деца пак ще имат проблеми и ако учителката не прояви нужното разбиране, всичко ще се случва два пъти по-трудно.
Виж целия пост
# 20
Мари_анка определено съм съгласна с теб. Да ние сме поели нашите деца, но нямаш си представа, че във всеки клас в България има деца със СОП, които родителите са ги оставили така без да взимат някакви мерки.

Моят беше в едно училище при много добричка госпожа, която като се сетя за нея все още изтръпвам. След като го преместих и на новото място обясних, че детето ми има проблем и родители и деца се оказаха много разбрани. И голямото ми дете е било и е с такива деца и той много се разбира. Обяснявам да няма подигравки, защото всеки човек се ражда различен и че трябва да се помага. На Мишо никой не му се подиграва. И те са деца и моя и те някой път се скарат или се нагрубят, аз ако съм там обяснявам, госпожата също много държи на добрите им отношения помежду им. Просто всяко дете си има нужда от грижи и определено от родителите зависи как дете се вписва в колектив - говоря и за уж без проблеми деца. Например най-проблемното дете в класа на синът ми 6 кл е дете с разведени родители, неидващи на родителски срещи, оставен на грижата на училището, е и той и пуши и пие и не учи.

Друго, което правя да интеграцията на детето ми - каня целия клас на роженните му дни. Досега дацата така се радват от приятното изкарване - е погрижвам се затова.

Макар че го отложих, детето ми пак се среща с приятелчета от детската градина и те знаят, че е по-назад от тях в училище по клас и те не му се подиграват, като го срещнат.

Дано ме разберете какво искам да ви кажа. Просто децата ни ще се справят - такъв е живота.
Виж целия пост
# 21
Поради бързо прогресиращото увреждане аз исках да запишем Вики  в първи клас на 6г. Неговия проблем в началото беше само  двигателен, а в по- късен етап се появи и умората и затова ми се искаше докато може да ходи да бъде в училище. Не се решихме.
Водещото при нас беше доброто интегриране на детето в детската градина с набора му и оставане в детската градина в предучилищната група .Той имаше много приятели и невероятни учителки в градината . Дори когато една майка настояваше детето ми да се махне от групата защото е чула,че през лятото посещава специализирана градина без да знае дори за какво става дума те парираха нещата още в зародиш.
До 4 кл. беше добре. Много разбрана учителка, сплотен клас, в един кабинет, на първи етаж,в училището се изгради естакада . Сега обаче е повече от зле. Това препускане от кабинет в кабинет,от етаж на етаж е .................. просто нямам думи в момента. Той се уморява не може да изкара всички часове.Обикновено първите ги проспиваме в къщи и отиваме от 2-3 на училище. Започна да губи. Трудно му е да навакса. Все пак се уморява много и трябва да го щадим.Умората при него е по страшна от всичко. Всеки загубен мускул от умора е безвъзвратно изгубен. Какво ще правим от идната година представа нямам. За мен най-добрия вариант е да си остане у дома и да мине на индивидуална форма на обучение. Той обаче не иска.
Виждам го как му е мъчно,че и приятелите започнаха да го забравят.Когато беше по малак идваха ,играеха, а сега ....Големи са вече,други мисли имат не че и в неговата главица не се мотаят,но осъзнава че никога няма да е като тях и това му тежи.
Виж целия пост
# 22
Ох момичета,едно добро нещо и в моя град-център за интеграция на деца.Отидох там в края на изминалата седмица и се оказва,че имаме право да получим допълнителни часове с логопед и психолог ,като ми обещаха,че за от септември ще направят индивидуална програма на Ана-Мария,която ще бъде съчетана с бъдещите учебни часове,защото нейната майка,е решила да я натовари максимално с уроци  Mr. Green,че дай боже да мръднем нанякъде BlushНадявам се скоро да намеря и вариант за учител в часовете с нея,защото това ми е най-наболелият проблем Crazy
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия