Тема на Валдорфските мами и татковци

  • 17 295
  • 126
# 30
И все пак не разбрах, те бъркат ли се по някакъв начин с вярата на децата? Или религията?
Споменават ли се понятия като Космос в смисъл, различен от този, влаган от физиците (айде, в краен случай може и от научните фантасти) или енергия като нещо отделно от ma или mc^2 (хубаво, де, може и за електрическа енергия да се говори - колко струва или как не трябва да се  бърка в контакта, ОК съм с това)?
Определено такива неща биха ме притеснили.
Харесва ми идеята за смесените (по възраст) групи - определено оценявам като положителни детските компании, които се събираха покрай блоковете и къщите навремето (справка - "Таралежите" Simple Smile ). Но не и празнуването на Еньов, Иванов, Драганов или какъвто и да било друг ден, нито пък Рамазан или ... ми, каквито и празници да имат будистите.

  • Според Рудолф Щайнер има четири основни темперамента - меланхоличен, флегматичен, сангвиничен и холеричен.
Е, стига де, всички сме учили основи на психологията в гимназията и помним, че това са понятия, въведени още в Древна Гърция (за мой срам съм забравила от кого)...
Виж целия пост
# 31
И на мен ми стана интересно с какво ДГ, обучаваща децата по тази схема, е по-различна от обикновените?! Peace С какво родителите подпомагат развитието на децата си като "дееспособни, всестранно развити и високо-образовани хора с неизчерпаем интерес към живота, с желание непрекъснато да се учат, с остро социално чувство и стремеж към общуване и взаимопомощ, хора способни да развиват себе си и новите импулси в себе си и да ги претворят в дела, да взимат решения съгласно изискванията на духа на времето, да бъдат новатори и творци."?!


Надявам се да съм отговорила поне малко на твоя въпрос, макар че аз не съм автор на цитата, който си дала и не мога да аргументирам чуждо писание.

Иначе родителската активност се изразява в гурпи по дейности - например:
  • земеделска група - грижи се за зеленчукова и цветна градинка през пролетта, лятото и есента
  • група, която организира месечни излети и интересни посещения - тогава всички се събираме - деца, родители и учители;
  • група за изработване на валдорфски играчки и украшения за празниците

Но за мен най-важното е, независимо колко и как участва родителят, дори малкото усилие, което полага. Защото, както по-горе писах, да си плащаш таксата не е нещо, което детето може да разбере и да научи като добро. Докато от всички тези дребни неща, то може да разбере, да подражава и да се учи на съпричастност. Когато вижда моята съпричастност към градинката например и то става съпричастно. А до седемгодишна възраст, каквото и да си говорим, колкото и авторитетен да е учителят, най-важните за детето все още са неговите родителите и те са най-големият авторитет за него. Това означава, че всяка моя стъпка е закон за детето и всяко мое действие остава у него силно впечатление и на което действие то подражава най-много.  Simple Smile
Виж целия пост
# 32
wild flower, благодаря ти че се включи! И също разбрах за инициативата за поливането на зеленчуковата градинка. Не знам как ще се справяш с времето и ако искаш можем да се редуваме. Simple Smile

1.Никъде няма табелка, нито по пътя като за упътване, нито на самата къща като на всички останали детски градини, което навява разни мисли.

Искаш ли да организираме изготвянето на такава табелка? Не знам как стои въпросът за поставянето по улиците на упътващи табелки (плаща ли се, на кого, колко и за колко време се урежда?), но поне на самата градина можем да организираме поръчката.

Дъщеря ми постоянно е в рани и синини.

И моите са така, без значение дали ходят на градина или не. Както казват старите баби - децата така растат. Grinning Между другото от моя гледна точка това е голям плюс. Защото това означава, че наистина играят, а не постоянно да ми крещят - не тичай, не мърдай, не дишай! В периодите на "издишването", те действително ги оставят да разпускат и да търчат на воля, което на мен специално много ми харесва. И това е част от магията детето да бъде по-спокойно вкъщи като си го прибере човек. Защото аз съм си прибирала преди време дете от градина, в която сезонно не ги извеждаха, а като ги изведат непрекъснато им се подвиква. И това, което си прибираш у дома вечер, особено ако е по-темпераментно, ти излиза през носа. Та затова за мен раните и синките са за предпочитане.  Laughing Hug


Да не говорим, че двора е отворен и свободно достъпен за външни лица.

За двора е така, но градината винаги е заключена.

Поздрави и от мен!  Heart Eyes
Виж целия пост
# 33

Подкрепям написаното от теб, блажке.

Прочетох с интерес написаното и не намирам почти никаква разлика (освен ако няма нещо, което не е споменато) с тукашните детски градини и ясли ( а не са от този вид).
Виж целия пост
# 34
Темата е повече от рекламна. Един и същи човек си пише, като при това предвидливо пропуска и не отговаря на въпросите, които не му изнасят... Очевидно няма стълпотворение от "валдфордски мами и татковци" -  ако имаше, досега щяха да се разпишат в темата и да осмислят съществуването и.
Не одобрявам поднесена по този начин едностранчива информация с бравурно приповдигнат тон. В мрежата има достатъчно информация за този тип педагогика, всеки, който иска, може да се информира.
Нямам нищо против нито спрямо въпросната "педагогика", нито спрямо авторката  Peace
Просто смятам, че темата е рекламна. И предпочетох да го кажа директно тук, вместо да се свържа с модератор за тълкувание.
Виж целия пост
# 35
Деметра, ще се радвам както и в предишната тема разясни, за ролята на окултизма в този вид педагогика, пентаграмите и "духовните танци".
Всеки сам избира нещата които ще вярва  и ще учи детето си, но нека на всички е ясно още от самото начало за какво става дума и какво точно избира.
Благодаря!

migito, ще се радвам, ако най-сетне прекратиш с тези твои недоразвити халюцинации, които се опитваш да вменяваш вече във втора моя тема. Хайде, разясни ти "за какво става дума",  защото аз съм поверила две от моите деца на тази градина, започнала съм да изучавам Валдорфската педагогика и самата антропософия тоже, и все още не мога да ги разнищя тия твои недомлъвки.
Виж целия пост
# 36
Разрових се малко из холандски сайтове. Дори не съм предполагала, че т.нар. свободни училища са тези ( всеки ден е да се научи нещо). Но съм малко смутена от някои намерени неща. Копирам го на холандски, като мога да го преведа, ако искате, но по-скоро искам да отбележа някои споменати думи....

Steiner waardeerde alle godsdiensten en culturele ontwikkelingen, maar benadrukte meer recente Westelijke esoterische leerstellingen, zoals leerstellingen die zich hadden ontwikkeld om aan eigentijdse behoeften te voldoen en dan met name de Tempeliers, de Rozenkruisers en het Graals-christendom.

Споменават се и думи като реинкарнация и карма.... Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

Деметра, нищо лично. Просто се заинтересувах ( и гледам от позицията на православна.)

Виж целия пост
# 37
Деметра, за съжаление предишната тема е прочистена, но всеки може да се разрови из нета да пусне няколко търсачки и да разбере. Проблема е, че повечето хора се оплитат в красиви философии...

На първо ровене в Антропосовското общество ми попадна тази "лекция"
http://www.aobg.org/lecture.php?ln=1&id=113

Един огромен микс между християнство, окулт и мистерии...

А сега, скъпи приятели, е време да се насочим към нашата съвременност. След като се опитахме да придобием един широк поглед върху нещата в глобален план, сега ние трябва да свържем всичко това с настоящето. За тази цел обаче трябва още веднъж да се върнем в миналото, и да разгледаме действията на едно Същество, което днес се явява като ръководен Дух на Времето – а именно Михаил. В хода на еволюцията на Земята той извършва две много важни действия, които могат да ни разкрият неговите задачи и цели. Първо, в средата на Лемурийската епоха, Михаил изпраща луциферическите същества в Земно развитие – “и той изтласка противните нему духове долу на Земята” (25). Михаил изпрати своите врагове на човека, за да може в човешката душа отново да постигне победа над тях. Второто негово действие е, че през 1879 год. Михаил извоюва една трудна победа над Ариман в духовния свят и свали ариманическите войнства долу на Земята, и съответно в човешките души (26). Това отново дава възможност на Михаил да постигне окончателна победа над тях – Злото да преобразувано в Добро – но това може да стане само и единствено в човешките души, и то със съзнателното съдействие на човека.

И двете събития, описани преди малко и свързани с Михаил, ни го разкриват в една много важна светлина. Те ни разкриват, че Михаил е съществото, което е пряко свързано с победата над злите сили и особено над Ариман (27), и имайки предвид всичко, казано дотук, то Михаил се явява едно много важно Същество и за човечеството, а и в самия духовен свят. И не случайно Михаил е “лицето на Христос”, Михаил е онзи, който воюва с демоните, сваля ги на Земята, и в човешките души може да продължи да воюва срещу тях в името на крайната цел – преобразуването на Мрака в Светлина. Във всяка човешка душа Михаил води битката срещу Луцифер и Ариман, но в настоящото време особено важно е, че битката между Михаил и Ариман се води в човешкия интелект. По този начин Антропософията ни се разкрива в една съвършено нова светлина.

Антропософията е земното продължение на Михаиловата Школа, и по този начин е тясно свързана с Михаил (28). Освен това, Антропософията е насочена предимно към интелекта, тя е изключително на мисловна основа, понеже това е Духовна Наука, и като всяка наука и всяко познание тя е свързана с мисленето. Но преминавайки през правилно духовно развитие, чрез Антропософията всеки отделен човек може да постигне едно одухотворяване на интелекта, което би било от огромна полза за Михаил в настоящия момент (29). Но за това е нужно потокът на главата да се свърже с потока на сърцето, защото в противен случай, ако всичко остане само в сферата на главата, Антропософията се луциферизира (30). Това е нещо като “двуострият меч” на Апокалипсиса (31) - изградената на основата на интелигентността Антропософия може да бъде от огромна полза, но може да се окаже и вредна за човечеството, ако не бъде правилно разбрана и приложена (32). ....

За тези които си мислят, че Антропософията е само философия...
http://www.aobg.org/lecture.php?ln=1&id=82



Волдовскита педагогика и Антропософията вървят ръка за ръка. Учителите обучават децата на тези практики.
Нямам нищо против някой да си вярва в каквото и да е, да си прави реклама и т.н. Но да се прикрива за воалирано за какво точно иде реч зад красиви философии... не мисля, че е добро.
Не се притеснявай, няма да ти досаждам повече!
Виж целия пост
# 38
Ме съм Валдорфска мама, но понеже съм вземала отношение по темата, реших да приложа линк Wink

http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=234236.0;topicseen
Виж целия пост
# 39
П.П. (ама като първопис, а не като послепис): Правя си труда да отговарям на всекиго търпеливо, поотделно и последователно, а не избирателно! Вярвам се забелязва по реда на постингите и обръщенията ми към потребителите. И това не защото рекламирам, не защото съм единствената или дори не защото съм автор на темата, а просто защото имам отношение и някакво разбиране към повечето от задаваните въпроси, а така също и добрата воля да отговарям!!! (все пак темата е за валдорфски мами и татковци, а не - "да убедим целия свят, че валдорфската педагогика е най-великата и единствената на света"!!!)


а може ли някои по запознат да ми каже откъде произлиза това "Валдорфски" детски градини - ще ме прощавате ама самото име в мен предизвика някакъв вид възмущение (незнам защо - еи така просто без видима при4ина  ) и противоре4иви мисли за секти , странни групи хора , хипарски комуни и неразрешени деиности (след поста на wild flower за липсата на имена на сградата и автобуса  )  и т.н. . Все пак преди да се говори за какъвто и вид да е педагогика би трябвало да се изясни що за 4овек (група от хора ) са въвели такъв вид педагогика . за Спок знам например , но за Валдорф не съм 4увала ...сигурно съм поизостанала .... може ли да поясните за неведующите !

Името произлиза от името на едно голямо предприятие в Щутгарт от края на миналия век - "Валдорф Астория". По молба на собственика на предприятието към известния тогава учен и изследовател д-р Рудолф Щайнер е открито първото училище, в което е разработена и приложена на практика методиката, резултат от педагогическия труд и изследванията на Щайнер. Училището е било за децата на служителите и работниците на предприятието и оттам идва името валдорфско училище и валдорфска педагогика. Нищо особено.

Табелка с името на градината липсва, защото просто не имало време и кой да я поръча. Хората, които я създадоха бяха самите учители и те трябваше да свършат абсолютно всичко - от разработването на методиката за нашата страна, през търсенето и узаконяването на сграда, лицензирането на градината в Министерството, осигуряването на всичко необходимо за съществуването на градината и включително и да търсят спомоществувателствата и средствата за цялата тая работа. Защото това не е градината на Х или У, дето имал пари и направил нещо, а е градина, създадена от чистото желание на български учители да дадат нещо добро на децата и да реализират на практика едно познание и една добра идея, която е докоснала сърцето им.

Бусчето няма име на градината, защото градината ползва външен транспорт. Повечето новооткрити градини у нас ползват външен транспорт, защото не могат да си позволят да си купят собствен бус. Въпросният външен транспорт си е лицензиран и отговаря на всички изисквания за превоз на деца, включително и наличието на детски седалки (нещо, което някои други частни градини със собствени бусове не предлагат).

На "що за човек" въпроса, в отговор в уикито са писали знаещите повече от мен - http://en.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Steiner.

Между другото една от учителките ни и един от хората, които посветиха много усилия и много от себе си в тази градина е завършила и работила като валдорфска учителка в Испания. bouquet
Виж целия пост
# 40
Не подозирах, че се занимават с... хм, духовни напътствия - това за мен решава дилемата - никой няма право да дава верски напътствия на детето ми. Може би само аз, и то само в малка степен.
...
И все пак не разбрах, те бъркат ли се по някакъв начин с вярата на децата? Или религията?
Споменават ли се понятия като Космос в смисъл, различен от този, влаган от физиците (айде, в краен случай може и от научните фантасти) или енергия като нещо отделно от ma или mc^2
...
Но не и празнуването на Еньов, Иванов, Драганов или какъвто и да било друг ден, нито пък Рамазан или ... ми, каквито и празници да имат будистите.

Много лесно оставяш другите да ти решават дилемите.  Simple Smile Аз например съм свикнала да поставям под съмнение всякакви твърдения и да проучвам сама.

Децата, възпитавани по валдорфски, независимо в градина или у дома, не се занимават с Космос, физика и енергия в какъвто и да било контекст. Те израстват със стихове, песни, приказки и всякакви приказни герои - дуджета, тролове, феи, ангели и други невидими за нас - дъртофелниците, същества, но така истински и живи във въображението на децата от предучилищна възраст. Духовни напътствия на децата не се дават! Между другото духът във въпросното триединство на човека, това е мисленето! Но в тази ранна възраст жизнените сили са необходими за пропорционалното израстване на тялото и всякакви духовни напътствия (ако правилно разбирам какво влагаш в това) противоречат на този принцип - отнемат от жизнените сили. Децата получават необходимото духовно и цялата мъдрост, която им е необходима за тази възраст, единствено от вълшебните народни приказки - просто като им се разказват или четат. Тези приказки са събрали в себе си огромна мъдрост и неслучайно са вечни.

Виж, празнуването на празниците е нещо много важно във валдорфската педагогика, защото внася ритъм и свързва човека с ритъма на природата и Космоса, миналото с настоящето. Така че само информацията, че се празнуват в изходния ми постинг, е трябвало да ти реши дилемата още тогава.  Grinning   bouquet

Виж целия пост
# 41
А къде се намира тази градина?

В Драгалевци в София. От септември всичко е запълнено, но поне можеш да я видиш, за да добиеш реална представа.  Simple Smile
Виж целия пост
# 42
блажка, радвам се, че си доволна от общинското американско училище. Надявам се и аз да съм така доволна от общинското българско училище за Сашко наесен.

Иначе валдорфците организират сравнително редовно рекламни инициативи около нас, което ме кара да си мисля, че може би им липсват достатъчно кандидати, и се опитват да пробият навън. При нас рекламира силно само този, който има нужда от това.

Това ти изречение не го разбирам обаче. Или поне си заслужава да се разгледа въпросът за рекламата.
Първо мисля, че едно училище на едно или две места някъде си по света не могат да дадат обективен поглед върху цялото и подобни коментари могат да бъдат разглеждани само локално, а не глобално. Освен това не разбрах училището частно ли е или не. Ако е частно, може да рекламира колкото си иска, а също така и това действително да отразява някакъв спад. Но спадове и възходи има във всичко.

Ако пък говориш за рекламиране на някакво сдружение с идеална цел, то това не е реклама, а популяризиране. И тогава не става въпрос за печалба, а за действия с идеална цел, които подпомагат хората във връзка с най-различни социални въпроси. И тези сдружения се активират тъкмо на обратния на икономическия принцип - те не отразяват търсенето, а именно липсата на търсене, която е довела до даден социален или друг упадък. Примерът за Китай говори именно това. Някъде по света е възникнала нуждата за извисяване на нещо, свързано с нематериалните ценности и подобни сдружения с идеална цел откликват. Толкова ли е трудно да се повярва, че има хора, които имат високи идеали и се посвещават на това да помагат на другите, вместо да трупат богатства. Може да звучи наивно, но именно благодарение на такива хора, съветът е съществувал и продължава да съществува. Светът съществува благодарение на хора като Майка Тереза, а не благодарение на милиардерите. Неочевиден, но факт!

Виж целия пост
# 43
...
  • Според Рудолф Щайнер има четири основни темперамента - меланхоличен, флегматичен, сангвиничен и холеричен.
Е, стига де, всички сме учили основи на психологията в гимназията и помним, че това са понятия, въведени още в Древна Гърция (за мой срам съм забравила от кого)...

Чудесно! Значи става въпрос за древна мъдрост. Още по-добре! А помниш ли от гимназията къде и как се прилага тя или е само предмет на абстрактно изучаване в училище? Защото в конкретния случай аз виждам съвсем реално и разработено приложение, което работи, при това много добре.  Simple Smile[/list]
Виж целия пост
# 44
Нищо идеално няма в училището, Деметра, близо 15000 долара годишно е таксата при нас, току-що проверих. За когото го интересува. И в Китай има такси, но не знам какви, а и ми е все тая.
Всъщност - процесът на образователен обмен е двупосочен. От тук се изнася валдорфско образование, азиатците и руснаците пък внасят в Америка школите си по математика и дисциплина под формите на една или друга инициатива, и тук те се приемат много добре, включително и от моите деца. Важното е децата да се чувстват мотивирани и удовлетворени в крайна сметка. А кой каква форма избира, за да го осъществи, си е негова работа. 
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия