учебното съдържание в начален курс

  • 12 897
  • 80
# 15
За ЧП не мога да коментирам, защото дъщеря ми сама се справя с този предмет и след като не е потърсила помощ значи става. Но с ЧО положението е плачевно. Не мисля дори, че добър учител е достатъчен, за да се усвои материала - в частта история се препуска така, че на децата им е трудно да подредят хронологически в съзнанието си епохите, камо ли да ги запомнят. В един урок - три хана, в следващия - няколко века по-късно. Липсва причинно-следствената връзка. Признавам, че по този предмет съм юркала дъщеря ми непрекъснато и пак не мисля, че ефектът е бил траен. Обяснявах, вадихме в тефтер дати и събития, гледахме филми, но...

Между другото, някой по-горе беше споменал "Булвест". Не съм запозната с техните учебници, защото дъщеря ми е по "Просвета". Доколкото разбрах там частта история предхожда частта география, което е недомислица. Все пак за да се ориентираш по карта трябва да знаеш географските посоки и понятия. Една приятелка (дъщеря й е по Булвест) беше споделила, че дъщеря й е оплела тотално конците на междинния тест - този, който е в края на раздела, а не годишния - точно защото географските понятия не й говорели нищо...
Виж целия пост
# 16
Имам преки впечатления от учебниците за І и ІІ клас. Хвърлила съм вече око на "Човек и общество", включително и на програмата и определено смятам, че предметът с така даденото съдържание и терминологията са неподходящи за 9 годишни деца. "Човек и природа" е по- достъпно и определено децата, с които съм говорила, са по- заинтересовани от този предмет.
Не само, че е абсурдно, а крайно излишно и погрешно е дете на 9 години да премине в кратце през цялата ни история, през географията. Още по- малко ми допада стилът- изключително несъобразен с възрастта на децата.
Издателство Булвест за мен /лично мнение/ е най- недобре подготвеното за издаване на учебни материали. Давала съм в други теми примери.
Материалът не е точно "труден", а по- скоро източниците са некачествени или направо лоши.
Виж целия пост
# 17
Ние сме на Просвета. Май повече четем Уикипедията, отколкото учебниците по "човешките" предмети.  Laughing
Виж целия пост
# 18
И аз да се включа.Учебниците по ЧО и ЧП и на "Просвета" и на "Булвест" са доста обемни и с недообмислено съдържание.Доста размисъл трябва на едно дете ,за да схване материала.Историческият материал е "изсипан",има доста излишен текс, беден снимков материал.Необходимо е почти за всички уроци съдействие от родител.Може би трябва един учебник,който да събере най-доброто и достъпното от двете издателства(все пак от два боклука да се направи един по-малък).Има доста добри учебници и от други издателства ,но те не се одобряват от #2gunfire  МОН (не от учители!),както навсякъде и тук става въпрос за пари .Но засяга нашите деца!
Виж целия пост
# 19
Прегледах тестове в интернет по ЧО и ЧП. За някои от въпросите мога да кажа само "Нищо не разбрах, добре че го знам".
Виж целия пост
# 20
Радвам се, че има интерес към темата.
На майките, които казват, че децата им се справят, ще кажа, че е относително. Дъщеря ми е пълна отличничка. Мислите ли, че помни всички тези неща? Не. Просто учителката им имаше нюх и тестовете се попълваха с нейна помощ. Защото й е ясно, че това е непосилно за 9-10 годишните. Почти всички деца са с много добри оценки.
Ако министерството е искало да обогати общата култура на децата, не е трябвало да има оценки по тези предмети. И е крайно лаишки да учиш от траки до наши дни с по 20 изречения. Вие сте големи хора, ако сега се запознавахте с тази материя, щеше ли да ви е достатъчно ясно? Мисля, че трябва да настояваме за промяна в програмата и съдържанието.
А за човек и природа, би трябвало да е по-близо до децата, ако им правят опити. Децата обичат да експериментират. Но и там има объркани твърдения. Срам, не срам, ще си призная, че и аз срещнах трудности с тези два предмета. Вкъщи се чудехме какво са искали да кажат авторите.

Бях помолила, ако има мами в чужбина, да споделят как е там. Стига са ни хвърляли прах в очите управляващите. Мисля си, че целта е да изтормозят децата ни, направо да ги осакатят духовно.
Виж целия пост
# 21
Да,мога да кажа,че синът ми знае тези неща! Те почти не учеха от учениците, правеха план на най-важните неща от урока , и децата основно четяха от тетрадките.Може и най-вече на това се дължи успеваемостта ни. Не е имало помагане на тестовете. Синът ми също е отличник, но имаше и 4-ки като текущи оценки . В класа ни много деца завършиха с 4-ки годината. Явно наистина, ако материалът е поднесен както трябва, не е толкоз зле.За учебниците - само съм ги поглеждала отгоре, отгоре.
Виж целия пост
# 22
Не съм искала да прозвучи, че не го вярвам. И не искам темата да се превръща в сравняване способностите на децата ни. Класът на дъщеря ми завършиха с пълни шестици, с изключение на 2-3 деца с по една или 2-3 четворки. И какво от това? Това критерий ли е за истинските знания. Училищата са различни, преподавателите и т.н. Моята дъщеря завърши 4 клас в едно от елитните начални училища в Пловдив, но аз не смятам, че е придобила необходимите знания. Мисля, че масово децата са на едно и също ниво.
Въпросът тук е в необходимостта от тези два предмета - човек и общество и човек и природа. Гледах филмче за децата в Англия, ако не се лъжа или беше за САЩ. Та там усвояват знанията си сред природата, което е добра идея. Виждат животните истински, а не на картинка. Знаете ли в каква ситуация сме изпадали например с това, кои животни дават мляко или вълна. Да не ви разправям. Нямаме село. Къде да я водя? Разбирате ли ме?
Но се отклоних малко. Децата в тази възраст трябва да се възпитават в естетика и свободно общуване. Искам да кажа, че е рано да ги товарим толкова. Не ви ли е жал, че детето ви е преуморено от учене, защото трябва да усвои непонятни за него термини, вместо да се наслаждава на детството си. Защо трябва да превръщаме обучението в мъчение? Не обичаме ли децата си? Не сте ли съгласни с мен? 
Виж целия пост
# 23
Добре, С_Авеню,

Филмчетата за американците са хубави. Но хайде, кажи ми как да станат така нещата, че децата да учат сред природата? Кой ще ги организира, кой ще плати и къде ще ги заведе? Сред парка с кучешките лайна и кръчмите ли? Или до някоя селска допотопна ферма с 4 крави и мандра ли? Не е зле да се отчитат и условията и стандарта ни на живот. Щом ти няма къде да я заведеш да види това-онова къде ще я заведат учителите? И изобщо кой учител би се наел да води клас от 30 деца някъде като съм виждала доста пъти как се държат групи от деца на улицата? Ако аз съм учител не бих се навила, пък каквото ще да става.

Какво разбираш под "истински знания"? За мен някакъв външен критерий са масовите състезания по български и математика, май има и по западен език и по природни науки, например състезанията към Сдружение на началните учители. Там децата са поставени при едни и същи условия и по резултатите всеки родител може да направи сметка колко добре се представя детето. Да, много ми е приятно, че и двете ми деца са отличници, но ми е също толкова приятно и спокойно като видя резултатите им от състезанията.  Peace

И в други теми съм писала - застъпвам идеята, че създаването на положително отношение към ученето е част от родителството, независимо какви са учителите или учебниците. Да, тези фактори също са важни, но моите деца ще има да учат поне още 10 години, а после ако решат по още 4-5 години в университета. Независимо къде отидат те ще носят със себе си своето отношение и умение за учене, независимо каква е образователната система. А това зависи повече от моето и на баща им разбиране за ученето и знанията, отколкото от който и да е друг.
Виж целия пост
# 24
Искам да кажа, че е рано да ги товарим толкова. Не ви ли е жал, че детето ви е преуморено от учене, защото трябва да усвои непонятни за него термини, вместо да се наслаждава на детството си. Защо трябва да превръщаме обучението в мъчение? Не обичаме ли децата си? Не сте ли съгласни с мен? 

Не се притеснявай. Като влязат в гимназията поумняват значително и се научават да преписват по тестове и контролни с невероятно хитри методи, правят задружно пищови за целия клас, така че това че сега ще се преуморят малко ще им е единствено, след това ще си изкарват шестиците без да учат. Нека потърпят, след 7 клас ще им олекне много. Ако не вашите деца, то техните съученици ще им покажат как се учи Wink
Виж целия пост
# 25
И не искам темата да се превръща в сравняване способностите на децата ни. Класът на дъщеря ми завършиха с пълни шестици, с изключение на 2-3 деца с по една или 2-3 четворки. И какво от това? Това критерий ли е за истинските знания. .....
Мисля, че масово децата са на едно и също ниво.
Въпросът тук е в необходимостта от тези два предмета - човек и общество и човек и природа. ..... Децата в тази възраст трябва да се възпитават в естетика и свободно общуване. Искам да кажа, че е рано да ги товарим толкова. Не ви ли е жал, че детето ви е преуморено от учене, защото трябва да усвои непонятни за него термини, вместо да се наслаждава на детството си. Защо трябва да превръщаме обучението в мъчение? Не обичаме ли децата си? Не сте ли съгласни с мен? 

За жалост съм забелязала, че всяка подобна тема се превръща именно в това в сравняване и надцакване на кой децата са по-по-най-.
Е аз съм от майките, които никога не са се притеснявали да си признават проблемите в овладяване на материала от моите деца. Това изобщо не значи, че децата ми не са интелигентни - просто им е трудно да овладяват части от материала.
Именно голяма част от въпросите, които си си задала вълнуваха и мен. А именно дали това че децата ни получават 6-ци от 1 до 4 ти клас означава непременно, че са овладяли материала?! И респективно тези получили 4 или 5 не са го овладяли. Едва ли!
Веднага, за да не съм голословна привеждам пример със сина ми и неговия клас. Големият ми син в никой случай не е в графата отличници. Бележките му в края на 4-ти клас бяха доста шаренки /това е една друга дълга тема/, но да речем по математика, където той има интереси и където се занимавахме целенасочено с цел кандидатстване в математическа гимназия госпожата му от училище му остави 5-ца. Излишно е да казвам, че в класа имаше 4-5 пълни отличниЧКИ. Та на приемния изпит в СМГ моят син беше изкарал точно 4 пъти повече точки от една от въпросните отличнички!!!
Еееее питам аз тогава кой е верния критерий?
Или може би в СМГ са се объркали?
Надали обаче, защото СМГ си остава едно от най-добрите и доказали се учебни заведения в страната, а не само в София.
Само че моето дете е разочаровано и уверено, че и да учи и да не учи пак ще има 5 да речем и сега се налага да го убеждавам, че в новото му училище това няма да е така.
Само че въпросната отличничка сигурно е страдала много от това, че в един момент не е била в първите редици, където е била убедена, / от прекрасно подхождащата към нея госпожа/ че има запазено място!
Ето ви пример за две деца страдащи от тъпата система на обучение и оценяване и повярвайте ми нито едно от двете не е за завиждане, друга тема е че ако мога да избирам аз доброволно бих предпочела да съм на мястото на сина ми и да "гоня", а не да си живея на лаврите, от които да падна с гръм и трясък в даден момент защото съм получавала 4 години оценки по неясни критерии.
Виж целия пост
# 26
Получените оценки от сина ми в училище за мен не са обективно отражение на възприетия от него материал, за качеството на преподаване и за качеството на учебните помагала. Права си, С-Авеню, в това отношение.
Виж целия пост
# 27
Получените оценки от сина ми в училище за мен не са обективно отражение на възприетия от него материал, за качеството на преподаване и за качеството на учебните помагала.
Да, за мен оценките също не значат нищо.Просто го наблюдавам, от време на време - проверявам, и съм доволна от резултата.Никога не съм твърдяла,че оценките са критерий.Просто аз съм доволна от това, какво е научил синът ми за 4 год. За мен дори да има 6-тица, при положение че има 3 грешки, значи има проблем, и нещата трябва да се изгладят не заради оценката, а за да ги няма другия път тези грешки. Колкото до усояването- не усвоява това,което не чете понеже не го интересува.Ама не го насилвам,т.к. повечето неща са му интересни.
Не е спор кое дете е по-по-най, просто моето мнение е, че материала,добре преподаден и интересен на детето се усвоява добре. И обратното, когато не му е интересно - не можеш да го накараш насила да го усвои.
Виж целия пост
# 28
RadostinaHZ,
не ми се искаше такa да слагаш точката. Не знам какъв е твоят подход, затова моля те кажи ми, ти натискаш ли детето си да знае повече? Относно състезанията, не съм съгласна с мнението ти. Трябва си допълнителна подготовка. Не е достатъчен материала само от училище. Често стават изненади както пише и Arctica. И аз имам такива наблюдения. Нещата са субективни и понякога за оценките в училище родителите с материалното си състояние съща са фактор.
За екскурзиите, ние си ги правихме и без друго, но предимно за развлечение, защото на госпожите им се ходи. А относно дисциплината, това говори лошо за децата и родителите им. Учителят е загубил своя авторитет донякъде заради заможните и отракани родители. Аз съм прекарала доста време с класа на дъщеря ми и мога да говоря за тези неща. Имахме дете на общински съветник. Никой не можеше да му затвори устата. Чия бе вината, според теб?  Rolling Eyes
И моля теб както и всички включващи се да се пази добрия тон, защото идеята не е да се нападаме, а да намерим решение.


Дотук разбирам, че голяма част от вас нямате нищо против системата и сте на принципа трай да мине и всичко ще е наред. Аз не мисля така.
Виж целия пост
# 29
 Simple SmileИнтересува ме също, ако сте имали проблеми с ученето или от друг характер в училище, как сте ги решили? Получили ли сте съдействие от училище или  Praynigсами сте се справяли?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия