? към младите шофьори(КИ) - 2

  • 115 376
  • 1 121
# 990
Мога и аз да се включа със съвет при плъзгане (мисля че вече съм го писала). Когато се плъзне колата при коли с предно предаване се подава малко газ, за да издърпа колата, при коли със задно предаване се отпуска газта, за да не се завърти колата. И в двата случая не трябва да се натиска рязко спирачка.
Виж целия пост
# 991
благодаря анна! и ти си печена шофьорка! имаме да ви гоним...ехе-е..
Виж целия пост
# 992
Понеже дълго време съм карала кола без ABS, мога да дам съвет как да се симулира ефектът и.
Първо обяснение, какво е антиблокиращата система на спирачките - това е датчик, който при блокиране на колелата при силно натискане на спирачката, отпуска леко на импулси накладките, така че колелото да се завърти минимално и да задържи сцеплението с пътя.
Та, ако нямате АBS, когато усетите, че колелата блокират, колкото и да ви се иска да натискате по-силно спирачката, трябва да я отпуснете малко, докато усетите, че е освободила колелата и да я натиснете пак, но по-леко - и така няколко пъти - като напомпване.
Друго, което се сещам е намаляването на скорост (за колите с ръчни скорости). Това няма да го обяснявам, всеки, който има книжка трябва да го знае, но малко хора го използват. Ако ви стане навик, тази техника запазва и накладките за по-дълго време. Само ще вметна, че ако "ръгнете" много ниска предавка, колата изведнъж ще забие предницата и съчетано с рязко набиване на спирачки, може да е много опасно. За това при тази техника, съединителя се отпуска плавно и спирачката в този момент се натиска по-леко, от обикновено.
Съветвам много горещо всички шофьори - отидете на някой празен паркинг, или полигон с някой добър шофьор, който да ви покаже и вие да пробвате какво се случва при поднасяне на колата, при завъртане, при бързо минаване през локва... Няма нищо страшно при леко поднасяне на колата, ако ви се е случвало вече и знаете какво да правите. Тук инстинктите не вършат работа, а само практиката.
Виж целия пост
# 993
Снощи мислех да пиша, ама ми спряха нета  Mr. Green

Всъщност мога да ви дам на файл една книга написана от С. Засада /полски автомобилист и трикратен европейски шампион/, там са описани много интересни техники на шофиране /говорим за градски и извънградски условия, каране нощем, зимата, в мъгла и на други условия, не само за спортно каране  Peace/ Интересно е - доста неща могат да се научат. Книгата се казва "Безопасна скорост", аз отдавна мислех да я споделя, ама се забравях  ooooh! сега мисля е удобен момент  Peace

А един от моите изпитани съвети, които мога да дам - бъдете самоуверени, не се шашкайте, че някой свирка отзад...самоуверени, но не самонадеяни  Peace От самочувствието започва всичко, после е въпрос на практика - ще ставате все по-добри, а аз имам още до перфектното каране - в екстремни ситуации няколко пъти съм правила грешки, защото не съм могла да си преодолея инстинкта  ooooh!

Безопасна скорост - С. Засада
Виж целия пост
# 994
Трейси, благодаря за линк-а! Аз навъртях километри, но имам още мнооооого да уча. Както се казва, всичко става с практиката. Важното е да не те е страх, да запазиш самообладание и да мислиш при всяко действие. Има хора, които въртят волана напосоки, нервят се за най-малкото... Пресен пример от вчера - зверско задръстване. Пъплиш с по няколко сантиметра на минута, повечето шофьори изнервени и само се чуват клаксони отвсякъде. Като стигнах до пътя с предимство - пак ужасно задръстване. Виждам един човек иска да го пуснат от една малка уличка, да се се включи в движението, но никой не го отразява. Присветнах му да мине, обаче зад мен един междуградски автобус, свири и няма ни най-малко намерение да спре. Перспективата да ме направи на консервна кутия не ми се стори много добра и предпочетох да дам газ. Човекът от малката уличка разбра каква е работата и махна с ръка... ама много ме хвана яд, можеха да ме изчакат да го пусна, за секунди става въпрос.
Виж целия пост
# 995
Моля   bouquet дано ви е полезна книжката аз преди време я прегледах с интерес, лично за мен има доста полезни неща!

Да вчера беше ужасен трафика! На изхода от София ми светна зелено, само че 2 ТИР-а бяха за ляв завой - за тях няма светофар, там на този завой минават по 1 максимум 2 коли, преди на нас за направо да светне зелено и да спрат другите - та човека от първия ТИР ми се помоли да го пусна /никога нямаше да завия иначе!/ аз първа кола на зелено вече навлизам леко в кръстовището. Пуснах го и бях сигурна, че ще се избие фил хармонията отзаде, но за мое учудване, при положение, че изпуснахме светофар, никой не свирна. Направо ме озадачиха тоя път  Peace

Но пък ми стана странно на Семинарията, идвам от Телевизионната кула, искам да завивам на ляво за Симеоновско. Съответно влизам в лява лента, в тази лента зад мен имаше 3 или 4 коли. В съседната лента за направо, имаше доста повече, пуска светофарът на ляво, тия от направо ми секат пътя...бе строй се у правилна лента, на всичкото отгоре свободна  ooooh!

И днеска един джип свири, мина у насрещно, засече автобус зверски, върна се рязко в нашата лента - там засече цялата колона, пак в насрещно....изобщо ме разби....и на НДК на бул. България заставам до него на светофара - е как да не му се смееш!? Какво спечели с тая олигофрения - ще направи катастрофа и за чии - да застанем един до друг  Stop

Нужна ни е доста култура на шофиране - и доста повече колегиалност. Пусни една кола, зад тебе да пуснат още една и така.... всеки се ръга и затваря пътя на тия от малките улички - е те да чакат трафика да спре ли!? Или пък като пуснеш някой - еееее то не са клаксони, то не е чудо, чакайте малко бе  ooooh!
Виж целия пост
# 996
Момичета, кажете как се научихте да паркирате успоредно на тротоара между други спрели коли? Аз още и още не го умея това движение и вечер си обикалям по половин час из района, докато си намеря свободно паркинг място по диагонал или перпендикулярно на тротоара. М-ъ-ъ-ъ-ъ-к-а-а-а-а-а. Crazy

Гаджето ми обясняваше някакви техники - изравняваш задното странично стъкло със задницата на колата отпред и почваш да въртиш докато не видиш цялата муцуна на колата отзад. После постепенно изправяш и хоп! готово. Да ама не! Дали моята руса главица не може да ги извършва както трябва тези маневри, дали пространствената ми ориентация е толкова зле, но при мен не става номера...
Виж целия пост
# 997
Аз така всяка сутрин се сблъсквам с малоумни шофьори, защото по пътя за работа на едно място се включвам в главен път. Там обаче винаги е мноого натоварено и трябва да спрат всички, за да мина аз. Когато главният път е задръстен, редовно ми се случва някой да спре на опашката точно пред мен, вместо да спре 1 метър на зад, за да мога аз да мина. И ме гледат нагло, защо им свиря... Еми, то освен да караш по правилник, трябва и да мислиш малко и да си малко човек.
Виж целия пост
# 998
Момичета, кажете как се научихте да паркирате успоредно на тротоара между други спрели коли?
С мнооого тренировки. Няма никой, който да го е направил по обяснението с огледалата. Това се научава с практика, а дори и тогава някои пак не могат.
Виж целия пост
# 999
Момичета, кажете как се научихте да паркирате успоредно на тротоара между други спрели коли?
С мнооого тренировки. Няма никой, който да го е направил по обяснението с огледалата. Това се научава с практика, а дори и тогава някои пак не могат.

Ясно, аз ще съм от втората група  Crazy
Виж целия пост
# 1 000
Така е Lara, права си, но и с малко теория не е лошо, аз така започнах.
Значи заставаш успоредно с колата ,зад която ще паркираш. Първо изравняваш дясното си задно стъкло със задницата на колата, завиваш пълен десен и даваш на полусъединител бавничко назад. Така докато в лявото огледало не видиш левия фар на колата зад теб, горе долу да си на 45 градуса спрямо бордюра и тогава започваш да въртиш на ляво /пълен ляв/ докато се изравниш с останалите коли.

Нещо такова се получава  Mr. Green

Ето и клипче за англоговорящите

но специално в това отношение баш практика си му е майката  Grinning
Виж целия пост
# 1 001
eййййййййййй!, много сте изписали и все по същество! дръпнах да чета, голяма работа сте, какво да кажа освен: всички да са такива,  / ама не са/! bowuu
Виж целия пост
# 1 002
Благодаря за съветите за предстоящата зима, Трейси благодаря за книгата - свалих си я, съвсем скоро трябва да я прегледам.  Peace

Аз в момента никакви притеснения нямам на пътя, но започнах да карам активно след края на зимата и това ще ми бъде първа зима като шофьор реално и бременна даже.  Rolling Eyes Не се притеснявам, защото вече имам пълно доверие в себе си и в колата, но ще внимавам и ще се вслушам в съветите ви.  Peace

NikolForAll- Аз се научих да паркирам успоредно след като си сложих парктроника.  Crazy Преди това просто си паркирах перпендикулярно и няколко пъти бях пробвала успоредно с много маневри - проблемът беше, че не можех да преценя на какво разстояние съм от предната и задната кола. След като си сложих парктроника бях карала няколко месеца и като се престраших пак да паркирам успоредно - просто стана. Бях свикнала с колата, а парктроника ми оправи проблема със липсата на преценка колко близо съм до другите коли. Тези техники  със задните стъкла и т.н. (и аз бях публикувала една) така и не ги изпробвах, не е за мен просто.  Rolling Eyes Най-добре според мен да си намериш търпелив учител (приятел, баща, приятелка или т.н.) и да се учиш с него. Започвате и 1-2-3 часа не спирате, докато не се почувстваш уверена или не свърши горивото на колата.  JoyУспех Peace
Виж целия пост
# 1 003
Много ме развесели това клипче. Тоя паркира с хиляда маневри на широк път и място за 10 коли. Ако искаха да покажат нещо да бяха показали как паркира между 2 коли, където има място за 1 кола.
Отивам сега да чета книжката на Трейси.
Виж целия пост
# 1 004
 Grinning Това клипче и мен ме развесели. Все едно нищо не показа. Много лесно да паркираш така при толкова място. Да го питам как ще паркира с мочта кола, която е без хидравлика и като няма място за вариране  Grinning. Аз почти никога не се наемам да паркирам успоредно, освен ако няма достатъчно пространство за маневри, че волана ми на място не мойш го мръдна, направила съм страшни бицепси  Laughing
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия